Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена раздатка
Модератор: Технически модератори
48 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена раздатка
Здравейте! Колата е Е83 фейслифт, дизел, с М47 мотор. Първоначално започнаха да светват спорадично трите лампи- 4х4, АБС и (!). След това изгасваха от само себе си и така, докато не реших да смъкна актуатора и да сменя зъбчатката.
След интервенцията, трите лампи светят трайно, т.е. положението стана по-зле. Интересното е, че старата зъбчатка, оригиналната от 2007г, беше в безупрено състояние. Покарах така известно време и реших да върна старата. Междувременно, при повторното смъкване на актуатора, смених и четките за всеки случай.
Сега, отново с оригиналната зъбчатка, положението е пак същото. С Инпа грешката се изчиства. При даване на контакт всичко изгасва, но след запалване, дори и без потегляне, след 5 сек светва първо 4х4, а след това и другите 2 лампи. Като грешка, Инпа изкарва само 5F3A, свързана с неработещ съединител на раздатката.
При диагностика с ISTA+, грешките са 5F39- вътрешна грешка на раздатката и 54C4- грешна калибрация.
Именно това е и проблемът, поне според мен. НЕ успявам да калибрирам актуатора, а все пак при двойния монтаж/демонтаж, положението му се е разместило.
При опит за калибровка, Ista изписва грешка: Error ecu conditions or request sequence error. И до там
Това е по-скоро резминаване в комуникацията между програмата и модула, а не между него и актуатора, или?!
Иначе, при свален актуатор, остта към раздатката се движи в началото свободно, а след това с усилие, а предния мост се блокира постепенно. Това поне на ръка, с предни гуми във въздуха, колкото успявам да преценя.
Другото е, че преди опит за адаптация, следейки ъгъла на завъртане и токът на актуатора, стойностите се променат, което ме навежда на мисълта, че там няма проблем. Окабеляването също е замерено към моторчето и би трябвало да е ОК.
Въпросът е, толкова ли е умен този модул, че успява да хване проблем в раздатката още преди да е потеглила колата или просто трябва да се калибрира?
Най-лесното ( и скъпо) е да се вземе раздатка, било то рециклирана или втора ръка), но дали е тем наистина проблема?
Всякакви насоки ще са от помощ, благодаря!
Също, ако имате идея за специализиран диагностик във Варна, моля да ми пишете.
След интервенцията, трите лампи светят трайно, т.е. положението стана по-зле. Интересното е, че старата зъбчатка, оригиналната от 2007г, беше в безупрено състояние. Покарах така известно време и реших да върна старата. Междувременно, при повторното смъкване на актуатора, смених и четките за всеки случай.
Сега, отново с оригиналната зъбчатка, положението е пак същото. С Инпа грешката се изчиства. При даване на контакт всичко изгасва, но след запалване, дори и без потегляне, след 5 сек светва първо 4х4, а след това и другите 2 лампи. Като грешка, Инпа изкарва само 5F3A, свързана с неработещ съединител на раздатката.
При диагностика с ISTA+, грешките са 5F39- вътрешна грешка на раздатката и 54C4- грешна калибрация.
Именно това е и проблемът, поне според мен. НЕ успявам да калибрирам актуатора, а все пак при двойния монтаж/демонтаж, положението му се е разместило.
При опит за калибровка, Ista изписва грешка: Error ecu conditions or request sequence error. И до там
Това е по-скоро резминаване в комуникацията между програмата и модула, а не между него и актуатора, или?!
Иначе, при свален актуатор, остта към раздатката се движи в началото свободно, а след това с усилие, а предния мост се блокира постепенно. Това поне на ръка, с предни гуми във въздуха, колкото успявам да преценя.
Другото е, че преди опит за адаптация, следейки ъгъла на завъртане и токът на актуатора, стойностите се променат, което ме навежда на мисълта, че там няма проблем. Окабеляването също е замерено към моторчето и би трябвало да е ОК.
Въпросът е, толкова ли е умен този модул, че успява да хване проблем в раздатката още преди да е потеглила колата или просто трябва да се калибрира?
Най-лесното ( и скъпо) е да се вземе раздатка, било то рециклирана или втора ръка), но дали е тем наистина проблема?
Всякакви насоки ще са от помощ, благодаря!
Също, ако имате идея за специализиран диагностик във Варна, моля да ми пишете.
Последна промяна ivan_krilov на 31 Юли 2020, 7:33, променена общо 1 път
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Свали моторчето, и през отвора провери дали можеш да местиш с ръка "ножицата" или направо s-образното колело, което я движи. Ако се мести свободно имаш проблем в раздатката, но това е доста по-малко вероятно. Търси си проблема в моторчето, вземи от някой работещо и пробвай, ако не тръгне другото моторче, размени им външния резистор и би трябвало да тръгне. Можеш да провериш твоето и другото моторче, като са извадени от раздатката, но със закачени букси и с ИСТА им пуснеш калибрация - трябва да чуеш или видиш, че се завъртат, това значи, че са ок. 99% проблема е в моторчето, от това, което описваш.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Може да е за пакети на съединителя, тогава не минава адаптация.
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Благодаря за насоките. Раздатката механично работи нормално, поне доколкото мога да преценя на ръка. Първоначално се върти свободно, а после се усеща как натяга, като не се стига до превъртане на остта, към която е закрепен актуатора.
Днес ще поръчам едно моторче за проба, че може би грешката е от там, все пак. Мен ме подведе факта, че силовата част на моторчето е изрядна, както и че Иста+ отчита ъгъла на завъртане. Чипът вътре в моторчето на актуатора следи и други параметри, може би, като посока и температура, и знам ли още какво, та може все пак от там да идва проблемната комуникация. Ще пиша при решение.
Днес ще поръчам едно моторче за проба, че може би грешката е от там, все пак. Мен ме подведе факта, че силовата част на моторчето е изрядна, както и че Иста+ отчита ъгъла на завъртане. Чипът вътре в моторчето на актуатора следи и други параметри, може би, като посока и температура, и знам ли още какво, та може все пак от там да идва проблемната комуникация. Ще пиша при решение.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Ако казваш, че 'ножицата' , която управлява пакета се върти свободно, дори и само в началото, това не би трябвало да е така
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Да, определено първите около 30 градуса се въртят свободно на ръка, това от крайно ляво положение, когато е опряло. След това започва да натяга и се завърта още около 20-30 градуса, може би. Не знам нормално ли е или не?!
Днес смених актуатора с друг втора употреба, като това не промени нищо. За съжаление, лаптопа не е у мен, но поне засега пак светват и трите лампи
При сваляне на актуатор за смяна на зъбно колело, при последващ монтаж, необходимо ли е някакво действие, калибриране и т.н. или всичко тръгва от само себе си, стига да няма други неизправности?
Нещата отиват към сваляне на раздатка, колкото и да не ми се иска. Насочил съм се към една фирма в София, които демонтират старата и монтират нова, рециклирана раздатка, при това на разумна цена. Другият вариант е да купя още една раздатка втора ръка, да я отварям, да търся части, но май не се намират много лесно. Иначе темата на колегата Borymeckata е много вдъхновяваща! Специални поздрави към него за положения труд и за систематизирането на информацията!
Днес смених актуатора с друг втора употреба, като това не промени нищо. За съжаление, лаптопа не е у мен, но поне засега пак светват и трите лампи
При сваляне на актуатор за смяна на зъбно колело, при последващ монтаж, необходимо ли е някакво действие, калибриране и т.н. или всичко тръгва от само себе си, стига да няма други неизправности?
Нещата отиват към сваляне на раздатка, колкото и да не ми се иска. Насочил съм се към една фирма в София, които демонтират старата и монтират нова, рециклирана раздатка, при това на разумна цена. Другият вариант е да купя още една раздатка втора ръка, да я отварям, да търся части, но май не се намират много лесно. Иначе темата на колегата Borymeckata е много вдъхновяваща! Специални поздрави към него за положения труд и за систематизирането на информацията!
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Без лаптопа нищо не става, но в крайна сметка в раздатката ти е проблема, щом пакета се върти на ръка. В Софтелектроникс имат части за раздатката, и силно те съветвам да си я направиш ти, или близък механик при който си ходиш, че аз не открих един читав сервиз за раздатки.
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Бях се ориентирал към един колега от София, Мартин, който се занимава с рециклиране, но някак и мен ми се иска да си я направя сам. Не, че му нямам доверие или нещо подобно, просто друго е да ти мине през ръцете, да видиш състоянието на елементите, да прецениш къде може да се очакват проблеми занапред
При този вариант, най- вече ме притесняваше намирането на резервните части. Имаш ли някакви координати на въпросната фирма? Смяташ ли, че ще имат поне дисковете и веригата? Ако е удобно, пусни ми ги на л.с., че да не излезе, че правим реклама Благодаря за съветите и отделеното време!
Edit: Намерих ги. Оказа се, че имат и магазин във Варна. Само остава да намеря една раздатка на нормална цена, щото 1000лв.за повредена ми се струват прекалено много
При този вариант, най- вече ме притесняваше намирането на резервните части. Имаш ли някакви координати на въпросната фирма? Смяташ ли, че ще имат поне дисковете и веригата? Ако е удобно, пусни ми ги на л.с., че да не излезе, че правим реклама Благодаря за съветите и отделеното време!
Edit: Намерих ги. Оказа се, че имат и магазин във Варна. Само остава да намеря една раздатка на нормална цена, щото 1000лв.за повредена ми се струват прекалено много
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Сега видях, че си от Варна, можеш направо да я дадеш на Софтелектроникс или МиД да ти я направят, щом 99% от хората с кутии за ремонт са доволни от тях, сигурно една раздатка няма да им е никакъв проблем. За София, и особено за Мартин просто забрави! Но при положение, че ще ти я направят за 2-3 дни, за какво да купуваш друга?
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Да, ако стане за 2-3 дена би било супер! Ще се свържа с тях да проверим как са нещата към момента.
Бях се подготвил поне за месец, по-скоро, затова и обмислях вариант да взема друга, която да отремонтирам и после да ги сменя. Все пак, ако някой колега предлага раздатка, нека драсне едно лично съобщение.
П.С. Много обезкуражаващо мнение за този Мартин. То и без това няма много хора, които да се занимават с подобни ремонти. И като чуеш и някой лош отзив, и става съвсем нежелателно да се доверяваш на случайни майстори. Жалко!
Edit:
След няколко неуспешни ремонта на актуатора, се насочих към самата раздатка. С цел да не оставам за дълго без кола, закупих една втора ръка, която, както можеше да се очаква, е по-зле от моята. Веригата й бе малко разтегната, но по някаква причина ( запушване или счупена помпа) основният вал е останал без мазане (предполагам), счупило се е едно ролково лагерче, което е нанизано на него, "промушило" се е през аксиалния ролков лагер над едната вилица и е попиляло също леглото на самата вилица и на буталото (чинията).
Цените за части са както следва:
- верига- 270лв.
- комплект основни лагери- 145лв.
- аксиални лагери 2х20лв.
- комплект семеринги- 67лв
- комплекр феродови дискове и стоманени - 405лв.
- едната вилица - 160лв.
- буталото - 210лв.
Частите, ако не са налични, пристигат до няколко дена, което е добрата страна
Цените могат достатъчно добре да ни ориентират, предвид и факта, че не е включен труд, как е (не)възможно да се продава напълно рециклирана раздатка за 900лв.
Сега съм пред дилемата, дали да закупя и нова помпа или не? Цената й е около 180лв, което никак не е малко, но пък може да обезсмисли целия ремонт.
Също така се чудя, с какъв силикон или нещо друго да запечатам после кутията, тъй като оригинално е без гарнитура, а не ми се иска да протече.
Бях се подготвил поне за месец, по-скоро, затова и обмислях вариант да взема друга, която да отремонтирам и после да ги сменя. Все пак, ако някой колега предлага раздатка, нека драсне едно лично съобщение.
П.С. Много обезкуражаващо мнение за този Мартин. То и без това няма много хора, които да се занимават с подобни ремонти. И като чуеш и някой лош отзив, и става съвсем нежелателно да се доверяваш на случайни майстори. Жалко!
Edit:
След няколко неуспешни ремонта на актуатора, се насочих към самата раздатка. С цел да не оставам за дълго без кола, закупих една втора ръка, която, както можеше да се очаква, е по-зле от моята. Веригата й бе малко разтегната, но по някаква причина ( запушване или счупена помпа) основният вал е останал без мазане (предполагам), счупило се е едно ролково лагерче, което е нанизано на него, "промушило" се е през аксиалния ролков лагер над едната вилица и е попиляло също леглото на самата вилица и на буталото (чинията).
Цените за части са както следва:
- верига- 270лв.
- комплект основни лагери- 145лв.
- аксиални лагери 2х20лв.
- комплект семеринги- 67лв
- комплекр феродови дискове и стоманени - 405лв.
- едната вилица - 160лв.
- буталото - 210лв.
Частите, ако не са налични, пристигат до няколко дена, което е добрата страна
Цените могат достатъчно добре да ни ориентират, предвид и факта, че не е включен труд, как е (не)възможно да се продава напълно рециклирана раздатка за 900лв.
Сега съм пред дилемата, дали да закупя и нова помпа или не? Цената й е около 180лв, което никак не е малко, но пък може да обезсмисли целия ремонт.
Също така се чудя, с какъв силикон или нещо друго да запечатам после кутията, тъй като оригинално е без гарнитура, а не ми се иска да протече.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Сериозен ремонт колега. Помпата е добре да смениш, предвид важната и роля във финкционирането на раздатката. От къде поръча частите? Иначе се намират цели китове (дискове, лагери, семеринги и помпа) около EUR 600.
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Сериозен се оказа, да, поне във финансово отношение Частите поръчах от Софтелектроникс. Имат магазин във Варна и София. Дано не се счита за реклама, но не мисля, че има много други алтернативи, поне не и в страната. За момента съм особено доволен от обслужването, пък ще видим към финала.
За помпата се чудя много, защото не изглежда като нещо, което е дефектирало, а по-скоро се е запушила от парчетата на лагера.
Затова се допитвам до мнението на специалистите, на мен такъв ремонт ми е за първи път
Значи смяташ, че не е допустимо да се остави старата помпа, пък дори и работеща? Знаех си, че такъв ще е отговора
П.С. Гледах ги китовете. Ужким са по-изгодни, но всъщност всеки е за отделен проблем. Икономически по-разумно излезе да поръчам китове с лагери, семеринги и дискове, а другите части поотделно.
Има доста неща в awd.tech, но ще се чака повече време за доставка, а при евентуална грешка, разправията ще е по-голяма. Цената там е малко по-ниска.
За помпата се чудя много, защото не изглежда като нещо, което е дефектирало, а по-скоро се е запушила от парчетата на лагера.
Затова се допитвам до мнението на специалистите, на мен такъв ремонт ми е за първи път
Значи смяташ, че не е допустимо да се остави старата помпа, пък дори и работеща? Знаех си, че такъв ще е отговора
П.С. Гледах ги китовете. Ужким са по-изгодни, но всъщност всеки е за отделен проблем. Икономически по-разумно излезе да поръчам китове с лагери, семеринги и дискове, а другите части поотделно.
Има доста неща в awd.tech, но ще се чака повече време за доставка, а при евентуална грешка, разправията ще е по-голяма. Цената там е малко по-ниска.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Да awd.tech предлагат доста ремонтни части за раздатки. Предвид цената и главоболията по цялостния ремонт, ако остане само една помпа несменена, постоянно ще те човърка, че може пак да те предаде в неподходящия момент. Успех и да пишеш как се развиват нещата.
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Помпата няма да я сменям, че ще стане още по-нерентабилен този ремонт. Закачихме я на един струг и взе да помпи като луда, още на втория оборот взе да хвърля. Изглежда като нова, няма никакви луфтове, шумове и забележки. Ако се е стопил лагера от липса на мазане, то е било или от запушване, или от липса на масло в картера.
Всички лагери се избиха нормално/ лесно, зегерите са еластични и в добро здраве. Въобще, ако не се беше стопил и разнесъл този лагер, сигурно щеше още да се търкаля, макар и с потракваща верига.
Само никой не може да ми каже, какво точно да използвам за залепяне на двете половини при зацепване. Почвам да мисля като Боримечката, че ще е по-удачно на изрежа гарнитура от клингерит, но още се чудя. Частите пристигат петък, така че другата седмица ще я започвам, живот и здраве.
Всички лагери се избиха нормално/ лесно, зегерите са еластични и в добро здраве. Въобще, ако не се беше стопил и разнесъл този лагер, сигурно щеше още да се търкаля, макар и с потракваща верига.
Само никой не може да ми каже, какво точно да използвам за залепяне на двете половини при зацепване. Почвам да мисля като Боримечката, че ще е по-удачно на изрежа гарнитура от клингерит, но още се чудя. Частите пристигат петък, така че другата седмица ще я започвам, живот и здраве.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83
Този сладур ползва само някакъв уплътнител, както казва "grey sealant": 6:22 мин.
https://www.youtube.com/watch?v=AzhznwiSLBA
Ето тук на 12:32 мин. , доколкото виждам е някакъв "уплътнител" на ABRO. Цялото клипче доста подробно описва процедурата:
https://www.youtube.com/watch?v=ByL6cGYTtqc
https://www.youtube.com/watch?v=AzhznwiSLBA
Ето тук на 12:32 мин. , доколкото виждам е някакъв "уплътнител" на ABRO. Цялото клипче доста подробно описва процедурата:
https://www.youtube.com/watch?v=ByL6cGYTtqc
Последна промяна astrapower на 10 Авг 2020, 9:15, променена общо 4 пъти
48 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани