Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена раздатка

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 31 Авг 2020, 14:07

Както бях обещал, реших да пиша след смяната на раздатките.
За мое голямо съжаление и учудване, ситуацията не се промени! Даже по-зле- влоши се!
Влоши се, защото на старата раздатка имаше отвори, към които се закрепя скоба, държаща изпускателната тръба. На отремонтираната раздатка такива отвори няма. Наложи се да импровизирам с една планка, която е закрепена на гредата под раздатката, обаче. Тампонът на раздатката вече не обира вибрациите на тръбата. Естествено, както и очаквах, това доведе до появата на едни много неприятни вибрации по цялото купе. Ще трябва да се преработва отново.
По-неприятното е, че грешката 5f39 продължава да излиза.
Светят трите лампи на таблото. При тест с Инпа на сервомотора, показва, че е неуспешен.
При диагностика с Ista D, отново прочитам ток през моторчрто и ъгъл на завъртане, но при опит за калибриране, веднага изписва познатата от преди ремонта грешка:
Error ecu conditions or request sequence error. Грешката излиза веднага, за време, за което Иста не би успяла да оцени състоянието на мотора, поне според мен.
Май ще трябва оттам да започна. По някакъв незнаен към момента от мен начин, да успея да накарам Иста да калибрира раздатката.
Ако можете да ме насочите към някой компетентен колега от Варна, ще съм много благодарен!

Едит: Най-накрая намерих едно видео, в което се показва как се процедира при смяна на актуатор и калибровка. Оказва се, че съм правил всичко от грешното място. Сега, както гледам, трябва да се подходи от "vehicle management", "service function", "power train", "transmission control" и накрая "adjustments". Е, хубаво, но при мен не са налични всички функции, които ги има във видеото. Все пак стигам до някъде, но накрая изписва, че калибровката не е успешна, защото не били изпълнени без грешки всички условия.
Някакви идеи? Някой с пълна версия на Ista, който срещу заплащане би се заел?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от astrapower » 01 Сеп 2020, 9:10

Със сервомотора на твоята раздатка ли пробваш, или със този на кутията която отремонтира?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 01 Сеп 2020, 9:54

Всъщност пробвам с мотор, който купих отделно на по-ранен етап. Иначе оригиналния мотор си стои, мога да пробвам и с него. Преди смяната на раздатката, с двата мотора резултатът беше същия.
Сега четох, че трябвало първо да се направи пълен тест на модулите от Иста, после да се изчистят грешките на конкретния модул и чак после можело да се пристъпи към успешна калибрация. Явно аз не правя нещата правилно или поне в правилната последователност. Опитите ще продължат скоро, че много ми писна :banghead:
Иначе отворих старата раздатка. Дисковете са поизносени, но не много, но най-големи щети има по горната вилица и по буталото. Оттам е идвал и големият луфт в задвижването. Ролките на горния аксиален лагер са направили канал, който е дълбок почти милиметър :shock: Въпрос на време е било да се разпилее и самият лагер.
Сега ще поръчам комплект аксиални лагери, бутало, вилица, дискове и ще имам и една за резерв. Този път верига и основни лагери не смятам да сменям, че май няма голям смисъл.
Въпросът е, дали да върна пак старата раздатка или да преправя захвата на тръбите на гърнетата, както е при моделите до края на 2005г.
Май вторият вариант е по-удачен. Ще видим.
П.С. Иначе търсенето на слециалист от Варна, който има съответния софтуер и познания, продължава :(
Днес звънях на един диагностик. Викам му какъв е проблема и дали има Иста-Р, а той- ?!?!!? Ти ела, вика, пък ще видим... Търся някой, който да знае какво прави, да не си губим времето напразно ;)
Последна промяна ivan_krilov на 18 Сеп 2020, 13:02, променена общо 1 път

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от LuBo1 » 02 Сеп 2020, 10:40

При мен след ресет на грешката за състоянието на маслото в раздатката , ми излезна въпросната грешка. Няколко пъти пробвах да калибрирам през Иста и Launch , но без успех. Накрая закарах колата в Бош Цоков и ми смениха моторчето на раздатката (350лв ново на бош) и колата се оправи. Казаха че старато моторче има някакъв проблем и те не се занимават с рециклирането им защото рано или късно пак ще се получи така. Не ми се е занимавало да отварям старото моторче да видя какво му е , но вече веднъж е било отваряно преди около 50000 км за завъртане на зъбчатката.
Успех !
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 18 Сеп 2020, 9:59

Да се включа отново. За мое голямо съжаление, положението не се е променило.
Единият от старите актуатори, който при мен не работеше, тръгна при колега, т.е. е бил изправен.
Закупих трети мотор, монтира го друг майстор, прозвъни отново кабелите, почисти клемите - ефект нулев!
Изпробвах адаптация с Делфи - не стана. Човекът каза, че за пръв път му се случва :)
Днес започнах да меря съпротивление и напрежение на буксите на модула, под кората на багажника които са. Получавам следните резултати:

-Моторчето ( с дебелите проводници) е ясно, там всичко работи, мисля. При подаване на напрежение- завърта; Съпротивление около 0,5 Ома
- Между маса и VCC ( кафяв и виолетов) - съпротивление безкрайност;
- Между маса и impulse ( кафяв и син) - съпротивление малко под 18кО;
- Между маса и direction ( кафяв и черв/бял) - съпротивление малко под 18кО;

Същите стойности получавам и на още едно моторче, което е при мен и с което също не мога да подкарам раздатката- пробвано!

Другото, което ме озадачи е, че при подаване на "контакт", на входа на модула се появява второто напрежение 12В, а на изхода, към моторчето, напрежението между VCC(виолетов) и Ground(кафяв) е само 9V.
Има ли някой възможност да провери стойностите на съпротивленията между крачетата и най- вече, може ли някой да замери това напрежение? Нормално ли е да е 9V или трябва да е 12 и оттам да идват всички проблеми?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от FaceOff » 26 Сеп 2020, 18:35

Ksandra написа:Привет на всички,включвам се толкова късно,защото бях зает да сменям до 0:30 зъбни колелца и да взимам по 700-800лв :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Аз съм Мартин,пиша от името на приятелката ми.




FaceOff написа:Браво колега, това е най-доброто, което можеш да направиш!
Относно Мартин, понеже цената му е твърда 900лв, а 80-90% от раздатките, които прави, всъщност сменя червяк и/или зъбно колело на моторчето, и печели по 700-800 от кола, та на останалите 10-20% може да си позволи някакви по-сериозни ремонти за същата цена, а тогава може да иска и повече..


Тъй като времето ми е кът,това ще е първия и единствения коментар,с който ще те удостоя(зает съм да сменям зъбни колелца до 0:30.

От коментарите ти стигам до извода,че знаеш много за мен и моята работа,за това как и какво правя,дали и кого лъжа...

Раздатките,които продавам са с 2г гаранция НЕОГРАНИЧЕНА В ПРОБЕГА. Искрено се надявам да разбираш какво означава това - във ВСЕКИ един момент е напълно възможно да звънне не един,а няколко човека за един ден,на които са им светнали лампите или раздатката им е започнала да създава аномалий и неадекватно поведение. Клиента докарва колата и аз почвам да се чопля по главата и да се чудя откъде да извадя пари,за да "замажа положението"...ама те са 3 такива клиенти тая седмица (примерно)...отидохме на над 2000лв разходи за ремонт,които аз трябва да извадя от СВОЯ джоб,защото нося отговорност за това. Кой нормален човек и колко време би издържал на тази "схема" ? Ти изобщо имаш ли НЯКАКВА връзка с реалния свят като ги пишеш тия глупости? Очеввидно е от коментара ти в махленски стил,че нямаш НИКАКВО понятие за проблемите,който може да породи една проблемна раздатка и промяната в поведението на автомобила ,но държа да те уверя - със зъбно колелце и/или червяк ТОЯ ФОКУС НЕ СТАВА. До толкова ми е омръзнало от такива като теб,че на АБСОЛЮТНО ВСЕКИ човек,който ми звънне по телефона обяснявам от А до Я причините за проблем,начините за тестване и констатиране къде точно и какъв е проблема и НАКРАЯ ВИНАГИ споделям - АКО КОЛАТА НЕ Е С 4 ЕДНАКВИ ГУМИ КАТО МАРКА,МОДЕЛ,ДЪЛБОЧИНА НА ГРАЙФЕР(БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ СПОРТ ПАКЕТ ИЛИ 4 ЕДНАКВИ) РЕМОНТ НЕ ПРЕДПРИЕМАМ ИЛИ (БЕЗ И) РАЗДАТКАТА НЯМА ГАРАНЦИЯ! Повярвай ми,много отдавна ми е минало времето да си губя времето за да сменям зъбни колелца и/или актуаторчета,при възможност пращам клиента първо при неговия механик да му свали моторчето и да констатираме ЗАЕДНО (по телефона) дали проблема е в раздатката или в моторчето.По темата за тези възли мога да напиша докторантура,минало ми е много отдавна времето да се занимавам с това,което описа(обикновено така правят слабите хора,плюят другите описвайки собственото си житие и битие). Ако можеш да застанеш зад думите си и имаш доказателство от ПЪРВО ЛИЦЕ,че съм взел на някой пари за ремонт на раздатка,а съм сменял червяк и/или зъбчатка,доведи го(щом знаеш толкова много за мен,знаеш и къде се намирам),вдигаме колата и проверяваме дали и какво. Всяка кутия,която е минала през ръцете ми,е маркирана против отваряне за взаимно спокойствие - за мен при евентуален проблем ще знам дали е отваряна и манипулирана,за клиента - щампа вътре в кутията с дата на сглобката. Ако се докаже,че твоите думи са истина - плащам ти 1800лв. НО когато се докаже,че си съчинил всичко това,само и единствено за да уронваш името ми публично,ко прайм?

Пък следващия път като ми докарат нещо от типа на е91 320xd с диагноза от друг сервиз "раздатка", а всъщност се окаже че предния диф й е сменян и е сложен "къвто доди" , ще ти я преотстъпя за да се забавляваш ти да стигнеш до тоя проблем,обещавам :winky:

Към автора на поста - успех с ремонта :bchug:


Леле, каква плеяда имало по мой адрес.. от големия инженер, който докторат щял да напише на тема раздатки :mhihi:
Да, точно от първо лице е опита ми с теб, и той е, че след като диагностицира проблема, каза - ''моторчето на раздатката'' Казах ОК, колко ще струва? И отговора беше - 900лв! Толкова пишело в обявата.. Е, сега оставям на другите да преценят колко взимаш за смяна на зъбно колелце.. А това за двете години гаранция по-добре го изтрий.. щото не след две години, ами след два месеца след твоя ремонт спря да вдигаш телефона на двама мои познати.

По темата - колега, няма да можеш да си калибрираш моторчето, ако е с друг клас резистор. Ако пазиш оригиналното си моторче, просто прехвърли външното резисторче на новото моторче. И ако все пак не можеш да се оправиш, аз на твое място бих отишъл до Илко в Добрич (понеже написа, че си от Варна)

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 2.05.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e60, e84

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от primo1 » 30 Сеп 2020, 22:22

Преди месец имах същия проблем. Моторчето въртеше но не можеше да направи калибрация и съответно системата на 4х4 беше извън строя. На вала на моторчето има датчик на Хол и брои оборотите на моторчето и участва в калибрирането на системата. Явно този датчик бе дал фира защото след като смених моторчето раздатката се калибрира и система заработи безпроблемно. Резистора не го смених.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 01 Окт 2020, 8:06

primo1 написа:Преди месец имах същия проблем. Моторчето въртеше но не можеше да направи калибрация и съответно системата на 4х4 беше извън строя. На вала на моторчето има датчик на Хол и брои оборотите на моторчето и участва в калибрирането на системата. Явно този датчик бе дал фира защото след като смених моторчето раздатката се калибрира и система заработи безпроблемно. Резистора не го смених.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Принципно това е единственото нормално обяснение на проблема. Не мога да си обясня, как измерва градусите на завъртане, а пък датчика не работи?! Гледал съм многократно данните през Иста. При запалване, токът през мотора нараства, ъгълът се променя, а като набие грешка, се връща в начално положение и става около 0', ако не се лъжа. Как разбира колко се е завъртяла оста, ако датчика не работи? Ей това не ми дава мира! По едно време реших, че в резистора също има някакъв сензор, който установява дали се върти зъбчатката. Даже от формата й допуснах, че вътре в нея има излят магнит или метал. Иначе този резистор защо ще е монтирам там, викам... Ама май не е вярно, защото при Е70 го местят на друго място, където не би могъл да отчита движение, така че сигурно бъркам.
И този резистор... хем е резистор, хем е външен, хем е с форма и на място като някакъв индукционен датчик, хем може да му се набиват различни стойности.
П.С. Аз също запазих оригиналния резистор, ужким за да избегна подобни проблеми, ама това не ми помогна особено :mhihi: :mhihi: :mhihi:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от b00st » 01 Окт 2020, 9:30

Проблема е в моторчето според мен. Пробвай с някво на части от англичанка и иди в М Кар Варна да ти го калибрират с ISTA/P.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 01 Окт 2020, 10:44

b00st написа:Проблема е в моторчето според мен. Пробвай с някво на части от англичанка и иди в М Кар Варна да ти го калибрират с ISTA/P.

Мерси за съвета, колега! Поръчах едно ново моторче и сега го чакам да пристигне.
После смятам да опитам само да го калибрирам и ако пак не стане, вече да търся някой в ИСТА-П.
Принципно всички, с които говорих, твърдят, че са го правили с ИСТА-Д, че и даже един с Аутоком Делфи, ама при мен е без успех :(
Каква е логиката да е с "П", като не сменям модула в багажника, не зная. Скоро трябва да пристигне и ще видим.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 05 Окт 2020, 11:03

Да напиша поредното, но за жалост не и последното си мнение в тази тема.
Новият актуатор пристигна. На външен вид изглежда чудесна изработка, доста качествена и наподобяващо оригиналното моторче на Бош. Изпробвах го как върти с една батерия. Да ви кажа, доста по-тихо и балансирано звучи, сравнено с моторите втора ръка.
Днес сутринта реших да го монтирам. Пасна идеално, както към раздатката, така и към електрическата част. За съжаление добрите новини стигат до тук!
Същото е положението при опит за калибрация. Иста изкарва съобщение: "The action could not be performed fault free". И до там. Няколко пъти пробвах различни сценарии- да ресетна маслото, да сменя актуатора или самата раздатка. Резултатът е все един и същ. При опит за калибриране, първо изтрива стойността на калибрационното съпротивление, после я записва наново, но на следващата стъпка, когато ще направи калибрация, процесът стартира, чува се актуаторът да върти и изкарва горното съобщение.
Почвам да се чудя, дали аз не бъркам нещо?! Следвам следната процедура:
- стартирам Иста, давам на контакт;
- стартирам "complete identification", изчаквам, после "display fault memory", а като ги изпише, давам "clear fault memory";
- отивам на "service function", "power train", "vtg", "repair VTG", и от там вече избирам "exchange actuator" или "transfer case", или някое друго от изброените.
За съжаление, резултатът е "The action could not be performed fault free!"
Това е от мен. Поне изключих и актуатора от списъка със заподозрени :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от astrapower » 05 Окт 2020, 11:12

Добре де, прехвърли ли резистора от оригиналния актуатор на новия?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 05 Окт 2020, 11:20

Не. Т.е. първо - да, после - не. Оригиналния беше клас "H". Не стана с него. Сложих после новия. Разпозна го и изкара Invalid. При опит за калибрация, първо го изтри, после го записа като клас "C". Защо стана от Н > С, не мога да разбера. Не се получават нещата нито със старото, нито с новото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от racing_team_vidin » 05 Окт 2020, 11:40

Проблема най-вероятно е в пакетите, пак си в начална позиция.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ivan_krilov » 05 Окт 2020, 17:56

racing_team_vidin написа:Проблема най-вероятно е в пакетите, пак си в начална позиция.

Колега, абсолютно прав се оказа! Реших да опитам да калибрирам ремонтираната раздатка, както е на земята и... О, ЧУДО! Получи се. Върнах кабелите на монтираната- неуспешна калибрация. Сложих ги пак на свободнолежащата- отново се получи. Това ясно ми показа, че нямам проблем с модул, актуатор, окабеляване или софтуер.
Опитах да калибрирам свалената раздатка, а да набуча после актуатора на монтираната. Лампите угаснаха, колата при запалване не намира грешки. При първия по-остър завой обаче, модула се усеща, че нещо не е наред и светна лампата 4х4, но само тя. Освен това ми се струва, че съм в някакъв авариен режим на двойното предаване, поне бях чел за нещо подобно. Колелата не буксуват, воланът е тежък и ускорението е по-тромаво. Остава да видим и дали ще се напасне само или ще трябва отново да сменям раздатките. Поне е някакво решение.
Имам и теория защо се получи така. При ремонта на първата, 4-те дифрагмени пружини бяха поомекнали и не държаха пакета с дисковете раздалечен в крайно положение. С приспособление дадохме по-голям ъгъл на шайбите, с цел да се увеличи усилието. Сега, при запалване, най-вероятно тези шайби създават по-голямо напрежение от допустимото, токът през мотора нараства и модулът набива веднага грешка. Не знам дали съм прав, ама само това измислям.

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook