Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена раздатка

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена раздатка

Мнение от ivan_krilov » 22 Юли 2020, 14:04

Здравейте! Колата е Е83 фейслифт, дизел, с М47 мотор. Първоначално започнаха да светват спорадично трите лампи- 4х4, АБС и (!). След това изгасваха от само себе си и така, докато не реших да смъкна актуатора и да сменя зъбчатката.
След интервенцията, трите лампи светят трайно, т.е. положението стана по-зле. Интересното е, че старата зъбчатка, оригиналната от 2007г, беше в безупрено състояние. Покарах така известно време и реших да върна старата. Междувременно, при повторното смъкване на актуатора, смених и четките за всеки случай.
Сега, отново с оригиналната зъбчатка, положението е пак същото. С Инпа грешката се изчиства. При даване на контакт всичко изгасва, но след запалване, дори и без потегляне, след 5 сек светва първо 4х4, а след това и другите 2 лампи. Като грешка, Инпа изкарва само 5F3A, свързана с неработещ съединител на раздатката.
При диагностика с ISTA+, грешките са 5F39- вътрешна грешка на раздатката и 54C4- грешна калибрация.
Именно това е и проблемът, поне според мен. НЕ успявам да калибрирам актуатора, а все пак при двойния монтаж/демонтаж, положението му се е разместило.
При опит за калибровка, Ista изписва грешка: Error ecu conditions or request sequence error. И до там :(
Това е по-скоро резминаване в комуникацията между програмата и модула, а не между него и актуатора, или?!
Иначе, при свален актуатор, остта към раздатката се движи в началото свободно, а след това с усилие, а предния мост се блокира постепенно. Това поне на ръка, с предни гуми във въздуха, колкото успявам да преценя.
Другото е, че преди опит за адаптация, следейки ъгъла на завъртане и токът на актуатора, стойностите се променат, което ме навежда на мисълта, че там няма проблем. Окабеляването също е замерено към моторчето и би трябвало да е ОК.
Въпросът е, толкова ли е умен този модул, че успява да хване проблем в раздатката още преди да е потеглила колата или просто трябва да се калибрира?
Най-лесното ( и скъпо) е да се вземе раздатка, било то рециклирана или втора ръка), но дали е тем наистина проблема?
Всякакви насоки ще са от помощ, благодаря!
Също, ако имате идея за специализиран диагностик във Варна, моля да ми пишете.
Последна промяна ivan_krilov на 31 Юли 2020, 7:33, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от FaceOff » 22 Юли 2020, 21:34

Свали моторчето, и през отвора провери дали можеш да местиш с ръка "ножицата" или направо s-образното колело, което я движи. Ако се мести свободно имаш проблем в раздатката, но това е доста по-малко вероятно. Търси си проблема в моторчето, вземи от някой работещо и пробвай, ако не тръгне другото моторче, размени им външния резистор и би трябвало да тръгне. Можеш да провериш твоето и другото моторче, като са извадени от раздатката, но със закачени букси и с ИСТА им пуснеш калибрация - трябва да чуеш или видиш, че се завъртат, това значи, че са ок. 99% проблема е в моторчето, от това, което описваш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от racing_team_vidin » 22 Юли 2020, 22:04

Може да е за пакети на съединителя, тогава не минава адаптация.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от ivan_krilov » 23 Юли 2020, 6:56

Благодаря за насоките. Раздатката механично работи нормално, поне доколкото мога да преценя на ръка. Първоначално се върти свободно, а после се усеща как натяга, като не се стига до превъртане на остта, към която е закрепен актуатора.
Днес ще поръчам едно моторче за проба, че може би грешката е от там, все пак. Мен ме подведе факта, че силовата част на моторчето е изрядна, както и че Иста+ отчита ъгъла на завъртане. Чипът вътре в моторчето на актуатора следи и други параметри, може би, като посока и температура, и знам ли още какво, та може все пак от там да идва проблемната комуникация. Ще пиша при решение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от FaceOff » 24 Юли 2020, 8:16

Ако казваш, че 'ножицата' , която управлява пакета се върти свободно, дори и само в началото, това не би трябвало да е така

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от ivan_krilov » 24 Юли 2020, 11:36

Да, определено първите около 30 градуса се въртят свободно на ръка, това от крайно ляво положение, когато е опряло. След това започва да натяга и се завърта още около 20-30 градуса, може би. Не знам нормално ли е или не?!
Днес смених актуатора с друг втора употреба, като това не промени нищо. За съжаление, лаптопа не е у мен, но поне засега пак светват и трите лампи :(
При сваляне на актуатор за смяна на зъбно колело, при последващ монтаж, необходимо ли е някакво действие, калибриране и т.н. или всичко тръгва от само себе си, стига да няма други неизправности?
Нещата отиват към сваляне на раздатка, колкото и да не ми се иска. Насочил съм се към една фирма в София, които демонтират старата и монтират нова, рециклирана раздатка, при това на разумна цена. Другият вариант е да купя още една раздатка втора ръка, да я отварям, да търся части, но май не се намират много лесно. Иначе темата на колегата Borymeckata е много вдъхновяваща! Специални поздрави към него за положения труд и за систематизирането на информацията!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от FaceOff » 24 Юли 2020, 11:51

Без лаптопа нищо не става, но в крайна сметка в раздатката ти е проблема, щом пакета се върти на ръка. В Софтелектроникс имат части за раздатката, и силно те съветвам да си я направиш ти, или близък механик при който си ходиш, че аз не открих един читав сервиз за раздатки.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от ivan_krilov » 24 Юли 2020, 12:34

Бях се ориентирал към един колега от София, Мартин, който се занимава с рециклиране, но някак и мен ми се иска да си я направя сам. Не, че му нямам доверие или нещо подобно, просто друго е да ти мине през ръцете, да видиш състоянието на елементите, да прецениш къде може да се очакват проблеми занапред :)
При този вариант, най- вече ме притесняваше намирането на резервните части. Имаш ли някакви координати на въпросната фирма? Смяташ ли, че ще имат поне дисковете и веригата? Ако е удобно, пусни ми ги на л.с., че да не излезе, че правим реклама :) Благодаря за съветите и отделеното време!
Edit: Намерих ги. Оказа се, че имат и магазин във Варна. Само остава да намеря една раздатка на нормална цена, щото 1000лв.за повредена ми се струват прекалено много :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от FaceOff » 24 Юли 2020, 13:11

Сега видях, че си от Варна, можеш направо да я дадеш на Софтелектроникс или МиД да ти я направят, щом 99% от хората с кутии за ремонт са доволни от тях, сигурно една раздатка няма да им е никакъв проблем. За София, и особено за Мартин просто забрави! Но при положение, че ще ти я направят за 2-3 дни, за какво да купуваш друга?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от ivan_krilov » 24 Юли 2020, 13:33

Да, ако стане за 2-3 дена би било супер! Ще се свържа с тях да проверим как са нещата към момента.
Бях се подготвил поне за месец, по-скоро, затова и обмислях вариант да взема друга, която да отремонтирам и после да ги сменя. Все пак, ако някой колега предлага раздатка, нека драсне едно лично съобщение.
П.С. Много обезкуражаващо мнение за този Мартин. То и без това няма много хора, които да се занимават с подобни ремонти. И като чуеш и някой лош отзив, и става съвсем нежелателно да се доверяваш на случайни майстори. Жалко!
Edit:
След няколко неуспешни ремонта на актуатора, се насочих към самата раздатка. С цел да не оставам за дълго без кола, закупих една втора ръка, която, както можеше да се очаква, е по-зле от моята. Веригата й бе малко разтегната, но по някаква причина ( запушване или счупена помпа) основният вал е останал без мазане (предполагам), счупило се е едно ролково лагерче, което е нанизано на него, "промушило" се е през аксиалния ролков лагер над едната вилица и е попиляло също леглото на самата вилица и на буталото (чинията).
Цените за части са както следва:
- верига- 270лв.
- комплект основни лагери- 145лв.
- аксиални лагери 2х20лв.
- комплект семеринги- 67лв
- комплекр феродови дискове и стоманени - 405лв.
- едната вилица - 160лв.
- буталото - 210лв.
Частите, ако не са налични, пристигат до няколко дена, което е добрата страна :)
Цените могат достатъчно добре да ни ориентират, предвид и факта, че не е включен труд, как е (не)възможно да се продава напълно рециклирана раздатка за 900лв.
Сега съм пред дилемата, дали да закупя и нова помпа или не? Цената й е около 180лв, което никак не е малко, но пък може да обезсмисли целия ремонт.
Също така се чудя, с какъв силикон или нещо друго да запечатам после кутията, тъй като оригинално е без гарнитура, а не ми се иска да протече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от astrapower » 29 Юли 2020, 8:14

Сериозен ремонт колега. Помпата е добре да смениш, предвид важната и роля във финкционирането на раздатката. От къде поръча частите? Иначе се намират цели китове (дискове, лагери, семеринги и помпа) около EUR 600.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от ivan_krilov » 29 Юли 2020, 8:20

Сериозен се оказа, да, поне във финансово отношение :) Частите поръчах от Софтелектроникс. Имат магазин във Варна и София. Дано не се счита за реклама, но не мисля, че има много други алтернативи, поне не и в страната. За момента съм особено доволен от обслужването, пък ще видим към финала.
За помпата се чудя много, защото не изглежда като нещо, което е дефектирало, а по-скоро се е запушила от парчетата на лагера.
Затова се допитвам до мнението на специалистите, на мен такъв ремонт ми е за първи път :bchug:
Значи смяташ, че не е допустимо да се остави старата помпа, пък дори и работеща? Знаех си, че такъв ще е отговора :mhihi:
П.С. Гледах ги китовете. Ужким са по-изгодни, но всъщност всеки е за отделен проблем. Икономически по-разумно излезе да поръчам китове с лагери, семеринги и дискове, а другите части поотделно.
Има доста неща в awd.tech, но ще се чака повече време за доставка, а при евентуална грешка, разправията ще е по-голяма. Цената там е малко по-ниска.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от astrapower » 29 Юли 2020, 10:43

Да awd.tech предлагат доста ремонтни части за раздатки. Предвид цената и главоболията по цялостния ремонт, ако остане само една помпа несменена, постоянно ще те човърка, че може пак да те предаде в неподходящия момент. Успех и да пишеш как се развиват нещата. :yes: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от ivan_krilov » 29 Юли 2020, 11:37

Помпата няма да я сменям, че ще стане още по-нерентабилен този ремонт. Закачихме я на един струг и взе да помпи като луда, още на втория оборот взе да хвърля. Изглежда като нова, няма никакви луфтове, шумове и забележки. Ако се е стопил лагера от липса на мазане, то е било или от запушване, или от липса на масло в картера.
Всички лагери се избиха нормално/ лесно, зегерите са еластични и в добро здраве. Въобще, ако не се беше стопил и разнесъл този лагер, сигурно щеше още да се търкаля, макар и с потракваща верига.
Само никой не може да ми каже, какво точно да използвам за залепяне на двете половини при зацепване. Почвам да мисля като Боримечката, че ще е по-удачно на изрежа гарнитура от клингерит, но още се чудя. Частите пристигат петък, така че другата седмица ще я започвам, живот и здраве.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83

Мнение от astrapower » 29 Юли 2020, 15:48

Този сладур ползва само някакъв уплътнител, както казва "grey sealant": 6:22 мин.
https://www.youtube.com/watch?v=AzhznwiSLBA

Ето тук на 12:32 мин. , доколкото виждам е някакъв "уплътнител" на ABRO. Цялото клипче доста подробно описва процедурата:
https://www.youtube.com/watch?v=ByL6cGYTtqc
Последна промяна astrapower на 10 Авг 2020, 9:15, променена общо 4 пъти

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook