Х3 Е83 задържащ спирачен апарат
Модератор: Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Х3 Е83 задържащ спирачен апарат
Колата се кара изключително на дълъг път, но не всекидневно. Горе долу последните месеци на миналата година започна да ми светва индикацията за спукана гума в червено. Със сигурност работи, защото лятото хвана загуба на налягане в предна лява гума и се оказа рапидка. (Моля не използвайте рапидки да си хващате счупените брони, не се знае къде ще изпаднат!)
Този път обаче налягането във всички гуми е еднакво. Познат мерна, че ми е омаслен предния ляв амортисьор. Тази година, ми се счу едно леко триене и понеже пътувах от София до Вакарел, там като оглеждах колата ми замириса леко на прегоряла накладка. Задно ляво колело беше леко топло. Имах още няколко пътувания вече на дълъг път и колелото ту беше леко топло, ту студено. Под топло да се разбира не повече от 38-40 градуса. До последното пътуване, когато колелото много загря, чак педала на спирачката омекна. След половин час се оправи без намеса. Започна извънредното положение и колата кротко си чакаше времето на паркомястото си. Реших, че е ръчната, защото ръчна не ползвам, автомат е и все съм на равно. Отворихме я, изненада накладките на дисковете с по 2 мм. Айде едни накладки и за там. Да де, ама накладките на ръчната нови. Сменихме пружините да не сме капо, сменихме накладките на дискове, своевременно чистене, обилно обезмаслител, обилно медна грес. Сваляме задно дясно колело, нова изненада там накалдките са наполовина. Решихме първоначално, че някой германец е изключвал лампата за износени накладки по по-ниско технологичен начин и е сменил само накладките отдясно, където е датчика. Да ама не и двете бяха Бош. Пак грееше задно ляво колело. Водачи, бутало, гумички всичко е изрядно.
Решихме и сменихме спирачната течност днес. Пак задно ляво колело е леко топло. Вижда се, че стърже накладката, защото колата е измита и джантата се покри с черен прах. Днес даже използвахме смазка за бутало. Връща се на ръка.
И сега залитанията
- от това, че имам амортисьор отпред, който е леко изпуснал dcs непрекъснато да набива спирачка, за да държи колата стабилна? Въпреки че с продължително задържане на бутона и светеща лампа за 4х4 колелото пак беше топло? Няма клатене на купето.
- да имам вътрешно нацепен маркуч, въпреки че външно е като нов и той да задържа?
- абс модула да има счупен клапан и той да блокира, въпреки липсата на лампа освен за начален чек при палене?
- някъде тройник да прави подобни ядове?
Върл фен на марката каза да свалим живи данни за дтс абс и да видим какво не му харесва на колелото на колелото.
Гумите са зимните, по заводска спецификация 215.... R17 на оригинални за модела джанти.
Та събирам предложения, който иска или може да даде.
Този път обаче налягането във всички гуми е еднакво. Познат мерна, че ми е омаслен предния ляв амортисьор. Тази година, ми се счу едно леко триене и понеже пътувах от София до Вакарел, там като оглеждах колата ми замириса леко на прегоряла накладка. Задно ляво колело беше леко топло. Имах още няколко пътувания вече на дълъг път и колелото ту беше леко топло, ту студено. Под топло да се разбира не повече от 38-40 градуса. До последното пътуване, когато колелото много загря, чак педала на спирачката омекна. След половин час се оправи без намеса. Започна извънредното положение и колата кротко си чакаше времето на паркомястото си. Реших, че е ръчната, защото ръчна не ползвам, автомат е и все съм на равно. Отворихме я, изненада накладките на дисковете с по 2 мм. Айде едни накладки и за там. Да де, ама накладките на ръчната нови. Сменихме пружините да не сме капо, сменихме накладките на дискове, своевременно чистене, обилно обезмаслител, обилно медна грес. Сваляме задно дясно колело, нова изненада там накалдките са наполовина. Решихме първоначално, че някой германец е изключвал лампата за износени накладки по по-ниско технологичен начин и е сменил само накладките отдясно, където е датчика. Да ама не и двете бяха Бош. Пак грееше задно ляво колело. Водачи, бутало, гумички всичко е изрядно.
Решихме и сменихме спирачната течност днес. Пак задно ляво колело е леко топло. Вижда се, че стърже накладката, защото колата е измита и джантата се покри с черен прах. Днес даже използвахме смазка за бутало. Връща се на ръка.
И сега залитанията
- от това, че имам амортисьор отпред, който е леко изпуснал dcs непрекъснато да набива спирачка, за да държи колата стабилна? Въпреки че с продължително задържане на бутона и светеща лампа за 4х4 колелото пак беше топло? Няма клатене на купето.
- да имам вътрешно нацепен маркуч, въпреки че външно е като нов и той да задържа?
- абс модула да има счупен клапан и той да блокира, въпреки липсата на лампа освен за начален чек при палене?
- някъде тройник да прави подобни ядове?
Върл фен на марката каза да свалим живи данни за дтс абс и да видим какво не му харесва на колелото на колелото.
Гумите са зимните, по заводска спецификация 215.... R17 на оригинални за модела джанти.
Та събирам предложения, който иска или може да даде.
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Х3 Е83 задържащ спирачен апарат
Изморих се да чета целия роман колега. Смени си “майстора” като за начало. Второ, спирачни маркучи се сменят регулярно, независимо от това, че не са напукани отвън, да не забравяме, че работят със силно агресивната сп. течност ежедневно и пропускливостта им се променя. Сменят се 4-ри наведнъж!
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Х3 Е83 задържащ спирачен апарат
Благодаря, ще ги сменя и четирите.
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани