Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Colalovere91
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 8.01.2020
- Пол: Мъж
Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Здравейте, някой от вас има ли идея с кой софтуер може да се извърши тази манипулация? WinKFP не намира на таблото ECU FamilyTree. Та имате ли някакви предложения ?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Colalovere91 написа:Здравейте, някой от вас има ли идея с кой софтуер може да се извърши тази манипулация? WinKFP не намира на таблото ECU FamilyTree. Та имате ли някакви предложения ?
Прави се с програматор.
Епрома не може да се манипулира през OBD.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Colalovere91 написа:Здравейте, някой от вас има ли идея с кой софтуер може да се извърши тази манипулация? WinKFP не намира на таблото ECU FamilyTree. Та имате ли някакви предложения ?
Да ползваш WinKFP за тази манупулация е като да среляш с гранатомет по муха.
Кодира се с ДИС или ИСТА. Говоря за пълно кодиране, иначе може да се използва и БМВ Скенер, но той е колкото да се залъже човек, че е свършил нещо.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
oci написа:Colalovere91 написа:Здравейте, някой от вас има ли идея с кой софтуер може да се извърши тази манипулация? WinKFP не намира на таблото ECU FamilyTree. Та имате ли някакви предложения ?
Прави се с програматор.
Епрома не може да се манипулира през OBD.
За какъв чеп му е програматор?! Като отиде в оторизиран сервиз на БМВ да не му разгобяват таблото на части, за да му го кодират за колата? И кой точно EEPROM визираш, защот софтуерът на таблото е разделен. на няколко части и основната изобщо не е в EEPROM? Тази пък, която всеки иска да манипулира е в пмет, която на чисто ново табло е празна, няма нищо на нея. Дори да се наложи смяната ѝ, то се слага чисто нова и след монтирането на таблото на колата и кодирането му, то само си записва нужните данни.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Когато отиде в официален представител ще му сменят таблото с чисто ново срещу 4 цифренна сума и ще го кодират с иста защото е чисто ново, там няма да го разглобяват защото не монтират втора употреба части!!!
За да сложиш втора употреба табло от едно бмв на друго се сменя vin-а, който е в епрома и километрите на таблото, той е само един в Е - сериите, при F е с два епрома, при G обикновенно с един, за тази работа се ползва програматор.
Няма как да програмираш използвано табло с ретро дис програма или съвременна иста, без преди това да си го направил върджин с програматор.
Без да се обиждаш обаче си в мои води и за разлика от повечето аз пиша и давам съвети за неща, които съм ги правил, а не чел някъде.
П.П епрома не се сменя с нов, а се коригира дъмпа, при F и G сериите след 2016 г епрома има id , което е врисано в процесора и там забравяш за смяна с нов.
Не е лошо нещо да ти мине през ръцете и тогава да даваш съвети иначе евала за ентусиазма.
За да сложиш втора употреба табло от едно бмв на друго се сменя vin-а, който е в епрома и километрите на таблото, той е само един в Е - сериите, при F е с два епрома, при G обикновенно с един, за тази работа се ползва програматор.
Няма как да програмираш използвано табло с ретро дис програма или съвременна иста, без преди това да си го направил върджин с програматор.
Без да се обиждаш обаче си в мои води и за разлика от повечето аз пиша и давам съвети за неща, които съм ги правил, а не чел някъде.
П.П епрома не се сменя с нов, а се коригира дъмпа, при F и G сериите след 2016 г епрома има id , което е врисано в процесора и там забравяш за смяна с нов.
Не е лошо нещо да ти мине през ръцете и тогава да даваш съвети иначе евала за ентусиазма.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Искаш да покаже колко знеш или да отговориш на колегата, който пита за Е53?!
Сега слез на земята и се замисли за какъв чеп му е програматор за таблото, монтирано в Е53?! Дори и да му се смени великия чип М35080, при който единственото, което не може да се манипулира през ОБД е пробегът, то чисто новият чип не е нужно да се програмира с програматор!!! Просто се монтир табото в колата и се кодира за нея, при което нужната информация се записва атоматично във въпросния чип.
Та програматор изобщо не му трябва, ама изобщо.
Сега слез на земята и се замисли за какъв чеп му е програматор за таблото, монтирано в Е53?! Дори и да му се смени великия чип М35080, при който единственото, което не може да се манипулира през ОБД е пробегът, то чисто новият чип не е нужно да се програмира с програматор!!! Просто се монтир табото в колата и се кодира за нея, при което нужната информация се записва атоматично във въпросния чип.
Та програматор изобщо не му трябва, ама изобщо.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
stony1 написа:Искаш да покаже колко знеш или да отговориш на колегата, който пита за Е53?!
Сега слез на земята и се замисли за какъв чеп му е програматор за таблото, монтирано в Е53?! Дори и да му се смени великия чип М35080, при който единственото, което не може да се манипулира през ОБД е пробегът, то чисто новият чип не е нужно да се програмира с програматор!!! Просто се монтир табото в колата и се кодира за нея, при което нужната информация се записва атоматично във въпросния чип.
Та програматор изобщо не му трябва, ама изобщо.
Нищо не показвам просто се ядосвам на профита, всеки пише за рейтинг явно в този форум.
Не е важно аз какво знам, важното, че когато някой неща не са ти ясни не пишеш и не объркваш хората.
Да колата е Е53 и ми е писнало да гледам коли с различни шасита и километри в модулите защото това е53 не е е36!!!
Никъде не пише, че таблото е ново!!! Освен пробега и рамата е в м35080.
М35080 никой не го сменя за да адаптира табло в друга кола, както постоянно пишеш, още повече за да го смениш се вадят стрелките, а на е53 точна как се вадят с пружинките и таблото в коша, ако нямаш нужните инструменти.
Към автора ако още не се е оправил и е от София да се свърже ще му помогна с таблото безплатно по форумски и ще е както оригиналното, а не със омазани км и шасита.
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Добре де, ясно, че има хора, които разбират много от тая работа.
Ама едно ми е странно:
Преди 2 години сменях и аз. Единственото, което остана от старото табло е километрите му.
Не дава проблеми, освен, че остана да свети лампата на акумулатора - така беше и на старото табло.
А проблеми със зареждането няма никакви, проверен е алтернатора.
Може ли да е от проблем с кодиране/програмиране?
Нужно ли е да се сваля чипа за да се оправи и тн...
По спомен, вина който се чете на таблото със Scanner-a е същия като на колата
Ама едно ми е странно:
Преди 2 години сменях и аз. Единственото, което остана от старото табло е километрите му.
Не дава проблеми, освен, че остана да свети лампата на акумулатора - така беше и на старото табло.
А проблеми със зареждането няма никакви, проверен е алтернатора.
Може ли да е от проблем с кодиране/програмиране?
Нужно ли е да се сваля чипа за да се оправи и тн...
По спомен, вина който се чете на таблото със Scanner-a е същия като на колата
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Точно ти пишеш единствено с цел самореклама!oci написа:Нищо не показвам просто се ядосвам на профита, всеки пише за рейтинг явно в този форум.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
Dextuar написа:Точно ти пишеш единствено с цел самореклама!oci написа:Нищо не показвам просто се ядосвам на профита, всеки пише за рейтинг явно в този форум.
Sent from my iPhone using Tapatalk
А ти си дразнителя във форума!!!
Къде видя реклама, освен техническа информация и предложение за помощ?
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Смяна и програмиране на табло Х5 Е53
oci написа:stony1 написа:Искаш да покаже колко знеш или да отговориш на колегата, който пита за Е53?!
Сега слез на земята и се замисли за какъв чеп му е програматор за таблото, монтирано в Е53?! Дори и да му се смени великия чип М35080, при който единственото, което не може да се манипулира през ОБД е пробегът, то чисто новият чип не е нужно да се програмира с програматор!!! Просто се монтир табото в колата и се кодира за нея, при което нужната информация се записва атоматично във въпросния чип.
Та програматор изобщо не му трябва, ама изобщо.
Нищо не показвам просто се ядосвам на профита, всеки пише за рейтинг явно в този форум.
Не е важно аз какво знам, важното, че когато някой неща не са ти ясни не пишеш и не объркваш хората.
Да колата е Е53 и ми е писнало да гледам коли с различни шасита и километри в модулите защото това е53 не е е36!!!
Никъде не пише, че таблото е ново!!! Освен пробега и рамата е в м35080.
М35080 никой не го сменя за да адаптира табло в друга кола, както постоянно пишеш, още повече за да го смениш се вадят стрелките, а на е53 точна как се вадят с пружинките и таблото в коша, ако нямаш нужните инструменти.
Към автора ако още не се е оправил и е от София да се свърже ще му помогна с таблото безплатно по форумски и ще е както оригиналното, а не със омазани км и шасита.
Е аз пък го сменям великия чип М35080! Стрелките се вадят без пружините и на таблото нищо му няма, просто си има начин и инструмент, но не там е въпроса.
Пиша защото знам поне два начина как да го направя, мога да го направя, правя го и ще го правя. Не пиша просто, за да трупам мнения и постовете ми да добре обосновани. Помагал съм, помагам и ще помагам на съфорумниците. Аз също съм се нагледал на свякакъви небивалици, но не парадирам с това.
A с "С програматор" как става точно става без да се разглоби таблото, че нито SPI, нито I2C, нито Rx/Tx линии има изведени на буксите му?!
И като стана дума за профита, замисли се кой точно спада към тази графа.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани