Двигател N57 на 290 хиляди км.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от msi200 » 15 Авг 2019, 18:26

Мисля, че информацията ще е интересна и затова я пускам в отделна тема.

Понеже постоянно се говори как този мотор късал веригите, задръствал колектора и едва ли не ще експлоадира, след като излезе от гаранция, реших да направя профилактика на двигателя и периферията около него. Става въпрос за N57 с две турбини 306к.с. на 290 хиляди км. Карана е повече извънградско и маслото е сменяно на всеки 12-13 хиляди км от нова. За масло сипвам 5в-30 Кастрол, Шел или БМВ, каквото има на изгодна цена и го поръчвам само от немския ибей.

Незнам дали ще се види на снимките, че веригите имат поне още толкова живот. Колектора не казвам, че чист, но не е толкова зле и са го изчистили много лесно. Основните лагери са почти като нови. Има някакви маркучета, от които леко навлажнява с масло и ЕГР-а беше доста мръсен.

Общо взето, можеше да изкара и половин милион, преди да се счупи...

От друга страна, коли със същия двигател, започнаха да хвърлят мотори масово заради вериги и основни лагери. А от трета страна, двигателят с 1 турбо бил много по-издръжлив и не давал толкова дефекти.

Ще ми е интересно какво мислят хората с опит с този мотор, но за мен проблемите са комбинация от рядка смяна на маслото и много км.

IMG-d612eed30855a3aa8b724ae4c4b9dd01-V.jpg


IMG-0524304ba7eee135ae9e0169fdfe9128-V.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от pinko_23 » 15 Авг 2019, 20:33

Интересен тема, щом твоят е 290 000 и наистина е в това състояние, представям си тия по автокъщите са поне на 1 000 000 км. Търсих ме кола за едно приятелче да не повярваш намерих ме едно 525 бензин на "реални" 180 000 беше в чудесно състояние, всичко много запазено, приятелчето я хареса и я купи, заговорих ме се с продавача и вика елате да ви покажа едно ауди А6 което е на реални 600 000 вътре беше в прекрасно състояние, и продавача вика така никога няма да я продам затова трябва да и върна километража и бързо ще се продаде.
Няма начин да няма начин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от iliew » 15 Авг 2019, 20:53

msi200 написа:Мисля, че информацията ще е интересна и затова я пускам в отделна тема.

Понеже постоянно се говори как този мотор късал веригите, задръствал колектора и едва ли не ще експлоадира, след като излезе от гаранция, реших да направя профилактика на двигателя и периферията около него. Става въпрос за N57 с две турбини 306к.с. на 290 хиляди км. Карана е повече извънградско и маслото е сменяно на всеки 12-13 хиляди км от нова. За масло сипвам 5в-30 Кастрол, Шел или БМВ, каквото има на изгодна цена и го поръчвам само от немския ибей.

Незнам дали ще се види на снимките, че веригите имат поне още толкова живот. Колектора не казвам, че чист, но не е толкова зле и са го изчистили много лесно. Основните лагери са почти като нови. Има някакви маркучета, от които леко навлажнява с масло и ЕГР-а беше доста мръсен.

Общо взето, можеше да изкара и половин милион, преди да се счупи...

От друга страна, коли със същия двигател, започнаха да хвърлят мотори масово заради вериги и основни лагери. А от трета страна, двигателят с 1 турбо бил много по-издръжлив и не давал толкова дефекти.

Ще ми е интересно какво мислят хората с опит с този мотор, но за мен проблемите са комбинация от рядка смяна на маслото и много км.

IMG-d612eed30855a3aa8b724ae4c4b9dd01-V.jpg


IMG-0524304ba7eee135ae9e0169fdfe9128-V.jpg

Всичко е много относително..... Миналата година си внесох от Швейцария 740д...306...на 200 000 напьлно реални проверени в бмв. Веригата беше зле..... Качил сьм видео в една друга тема.... И все пак 1 година я карах и се радвам че се отървах..... Нагледах се в сервиза в който ходя на превьртели лагери......пробили биели итн. Все хубави неща...... Карай я сьс здраве и дано нямаш проблеми напред...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от skoti79 » 16 Авг 2019, 7:52

msi200 написа: Става въпрос за N57 с две турбини 306к.с. на 290 хиляди км. Карана е повече извънградско и маслото е сменяно на всеки 12-13 хиляди км от нова. За масло сипвам 5в-30 Кастрол, Шел или БМВ, каквото има на изгодна цена и го поръчвам само от немския ибей.


Много съществено при теб е, че си я взе нова и я обслужваш редовно, както си трябва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от astrapower » 16 Авг 2019, 8:24

msi200 написа:Ще ми е интересно какво мислят хората с опит с този мотор, но за мен проблемите са комбинация от рядка смяна на маслото и много км.


Именно! Преди 4 г. когато купих моята (M57N), се начетох на проблеми с вериги и т.н. реших да ги подменя....писал и в темата зa смяна на вериги на M57. Състоянието им на 210 000 км. беше "като нови", но има разлика де колата си беше с доказуем пробег и вероятно са подменяни маслата относително редовно. В случая няма значение кода на мотора, а по-скоро типа на ескплоатация и "реалният" пробег, което се потвърждава и от думите на колегата с N57. Тези коли с тези мотори се карат доста, все пак и първоначалната инвестиция не е малка. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от Teogop » 16 Авг 2019, 9:14

https://www.youtube.com/watch?v=B7i22mDVAhY

На 250 000 км, обслужвана с масло на 30 000 км и веригите са като нови.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от msi200 » 16 Авг 2019, 11:08

Да ви кажа, Н57 с двете турбини май страда повече от основни лагери (както и много други редови 6цил двигатели :mhihi: :mhihi: ). Миналата седмица на приятел хвърли мотора точно заради тези лагери. Превъртат в блока. И следва смяна на мотора с такъв с 1 турбо, като по него се качват турбините и периферията от счупения, и излиза около 9 бона. Двигатели битурбо по моргите просто няма.

Относно сервизната история: чул съм за една схема из ЕС, при която взимат кола на оперативен лизинг за възможно най-малкия пробег, например 10 хиляди км/година. Обаче колата върти много повече км, като и връщат километража, така че в БМВ да не се усетят. И накрая получавате БМВ с пълна сервизна история и превъртяни км.
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от iliew » 16 Авг 2019, 11:16

https://www.youtube.com/watch?v=JSZL2_Nbg0I 202 000км....Ако някой иска вин да я проверява за км...(за да бьде инфото пьлно.... по сервизна книжка маслото е сменяно през около 25.30к км)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от msi200 » 16 Авг 2019, 11:36

iliew написа:https://www.youtube.com/watch?v=JSZL2_Nbg0I 202 000км...


:shock:
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от drago9205 » 16 Авг 2019, 13:15

Мен най-много ме учудва колектора... та той си е "сълза" сравено с доста колектори, които колеги споделиха в f10 раздела.
Никога ли не е чистне за тези 290хил. км?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от msi200 » 16 Авг 2019, 17:37

drago9205 написа:Мен най-много ме учудва колектора... та той си е "сълза" сравено с доста колектори, които колеги споделиха в f10 раздела.
Никога ли не е чистне за тези 290хил. км?


Не е чистен никога колектора.
I love the sound of V8 in the morning...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от Tsapo » 30 Окт 2019, 9:24

Teogop написа:https://www.youtube.com/watch?v=B7i22mDVAhY

На 250 000 км, обслужвана с масло на 30 000 км и веригите са като нови.


Не се подвеждайте по клипчето.
Преди месец смених веригите на моя N57T 258к.с.
Двигателя беше на 265 хил. км.
Причината да го отворим е, че се появи шум при форсиране около 1800-2500 оборота на загрял двигател.
Когато свалихме капака (както показват на клипчето) на ръка веригата не трепваше.
Беше бетон.
Обаче, след като демонтирахме всичко се оказа, че е разтегната и е в начална фаза - за смяна.

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от rve » 30 Окт 2019, 15:37

За основните лагери причината е химична корозия. У нас горивата са с високо съдържание на сяра, имаме два сезона - кален и прашен, така че аз не бих карал повече от 10к км каквото и да е масло в какъвто и да е двигател. Не си струва "икономията".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от klintan66 » 02 Ное 2019, 15:38

Карал съм такъв на 380 000 и не се чуваше.
Сигурно има и такива, които са змяна на около 200 000 но сега, след като стана масов този мотор мисля, че е повече фобия а не реална необходимост.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 16.05.2021

Re: Двигател N57 на 290 хиляди км.

Мнение от Vovabg » 21 Окт 2021, 15:48

Да се изкажа и аз за Н57Д30 258к.с. купих май месец 10/2015 Х5 Ф15 на уж 146 х.км. Колата изглеждаше като нова .След като я купих отидох до голям софийски сервиз на който собственика ми е приятел. Викам му ела да видиш колата , дали да не сменим веригите за всеки случаи ,тои вика колата е перфектна няма да ми смени веригите на тези километри ,по двигателя нищо не се чуваше, предложи ми да проверим километрите в М кар , след 10 минути имахме цялата сервизна история купена от бмв италиа 10/2015 и върната 10/2020 в БМВ с 390 000км стана ми лошо , в последствие свалихме мотора и смених вериги с всичко по край тях основни и биелни лагери ,сегменти нова маслена помпа и всички оплатнениея ,ревизирах главата , когато разглобихме двигателя мога да кажа че лагерите си бяха почти перфектни и колата беше с първата си верига , явно е карана само на дълго ,цялата операция ми излезе 5800лв, сега мотора лети на първите 10 хил. км беше изхарчил 0,5л масло . Следващия път мисля директно от Германия да взема кола на 2-3 години ама на над 250 хил. и да направя пак ремонт на двигателя,няма нищо сложно .

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook