E53 и ел.перката на климатика

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Nickelback » 17 Авг 2020, 13:22

Cyberloner написа:Странното при мен е че миналата седмица пътувайки към морето си бях пуснал климтика и всичко ок, спирам на 1 бензиностанция за кафе и от любопитство преди да изгася мотора реших да видя перката - въртеше....

Няколко дни по-късно пак погледнах, този път не въртеше. Утре пак имам пътуване и пак ще видя ама май, май перката си е ок сама по себе си.

Перката си върти по алгоритъм зададен в ECU-то, на който трудно можеш да му хванеш спатийте :dunno: Аз постоянно ѝ логвам duty cycle-а и съм се изумявал как се пуска за щяло и нещяло, от една страна, както и че не се пуска от друга, когато дори лично бих слязал да я завъртя на ръка, щото ми се е видяло, че температурата доволно е подминала номиналната за тоя ден, при тия градуси и т.н. логични за мен условия, тя да се пусна на определен процент поне :ok:
Ето я на място:
https://www.youtube.com/watch?v=aq3AM18Yq2M

Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Cyberloner » 17 Авг 2020, 17:09

Гледам си написал, че колата е с един вентилатор, докато при мен си е класическото ел. перка отпред и виско зад радиаторите

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Nickelback » 17 Авг 2020, 17:56

Cyberloner написа:Гледам си написал, че колата е с един вентилатор, докато при мен си е класическото ел. перка отпред и виско зад радиаторите

Да, така беше (нормална Е39-ка все пак :ok: ), но няма значение. Логвах оригиналния сигнал дето иска да мърда оригиналната климатична перка, та разлика особена няма и ти потвърждавам, че патърна на управление е странен :D Сега тоя сигнал овъррайдва моето крайно PWM стъпало на 60% до 100%, когато се включи климатик, или когато ECU-то реши, че има нужда, въпреки моето автономно PWM стъпало.
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Cyberloner » 18 Авг 2020, 21:39

Днес пак бях на път и пак пробвах - работи безотказно. Всеки път си тръгва, когато съм на място и работи климатика си вдига оборотите и т.н. Съвсем стана шантаво при мен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Nickelback » 19 Авг 2020, 9:34

Cyberloner написа:Съвсем стана шантаво при мен

Не разбрах кое те притеснява точно :dunno:

Перката на място дори при изключен климатик обикновено работи на 20-40% при средни външни температури. Не работи при току-що запалена кола при първите километър-два поне спокойно каране. Не работи и при преохладена кола - след дълго спускане да речем. При бавно каране на 1-ва и престой на място винаги се стреми да държи мотора на температури малко след точката, в която отваря термостатът, стига температурите навън да го позволяват, това съм забелязал аз :!: Когато е по-топло се включва по-често на по-широк duty cycle, но рядко 50% и температурата отива няколко градуса над температурата на термостата.
Повече от 60% не съм я виждал дори в по-големите жеги последния месец и то след ръчкане, каране малко и спиране на място. Редовно поведение е докато седиш на светофар на място да работи на ~25% да речем и непосредствено като тръгнеш завърта на 50% и след десетина секунди да успокоява до 20% като колата мине 40-50км/ч (това ме изумяваше защо го прави, дето писах назад).
Под 10% duty cycle практически не върти. Често ECU-то ѝ подава 9.X% (или по-малко) и въртене няма :!: Следващата стъпка е 11.X%, когато вече се завърта осезаемо. Та си е една такава своенравна и не се впечатлявайте много :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Cyberloner » 19 Авг 2020, 10:38

Бърка ме това, че като пусна климатика, един път завърта, един път - не
Както и, че в диагностиакта ми излзиа грешка, че перката е механично блокирана, но като и пусна теста първия път не тръгва, при второ пускане си тръгва нормално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Nickelback » 19 Авг 2020, 11:02

Cyberloner написа:Бърка ме това, че като пусна климатика, един път завърта, един път - не
Както и, че в диагностиакта ми излзиа грешка, че перката е механично блокирана, но като и пусна теста първия път не тръгва, при второ пускане си тръгва нормално.

Ами ще проверя дали при пуснат климатик задължително се пуска и перка, или пък само когато трябва, но ме съмнява да се пуска винаги :dunno:

Не съм я отварял никога, но доколкото я гледам на снимките в началото, ми прилича на синхронен безчетков мотор, който му се следи въртящия момент чрез sense верига. Неслучайно ECU-то я управлява по "ниско ниво". Ето една типична осцилограма при перка активирана на 30%:

Изображение

Ако имаш възможност премери и ти с един осцилоскоп, и ако това ниското ниво не е "достатъчно ниско", значи вероятно, или действително се товари механично, или крайното ѝ стъпало се е "поотвява" чат-пат и не тече номиналния ток, който да я завърти адекватно, така че ECU-то да sense-не, че всичко е наред при оборотите, които си мисли, че задава :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Cyberloner » 19 Авг 2020, 11:22

нямам осцилоскоп за жалост, иначе отдавна да бях закачил да видя :)

иначе по правило от е39-ката си знам, че пусна ли климатика трябва да тръгне и парката

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от b00st » 19 Авг 2020, 12:38

Тръгва си при пуснат климатик винаги при мен. Въпроса е дали самия климатик духа студено вече в колата (т.е. компресора работи) и не ти тръгва перката? Защото при мен като натисна снежинката не тръгва веднага винаги климата. Малко е бъгав и това го има при много Е53ки, просто има забавяне. Самия компресор просто не тръгва и трябва да карам да кажем 5 мин или да и набия кикдаун тогава винаги започва да работи компресора и да духа студено, следователно тогава чак тръгва перката...
Така, че гледай дали духа студено и компресора работи. Тогава и перката винаги върти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Nickelback » 19 Авг 2020, 15:45

Cyberloner написа:нямам осцилоскоп за жалост, иначе отдавна да бях закачил да видя :)

Ако ми осигуриш достъп до жълто-червената жица и ток, мога да дойда и да ударя едно рамо, работа за минути е, ако все пак решиш да се занимаваш :bchug:


Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: E53 и ел.перката на климатика

Мнение от Cyberloner » 24 Ное 2020, 10:04

Дойде зима и се сетих за този проблем, та намерих една старичка тема, която изглежда писаха от грамотен човек, и има и доста подробно ръководство.

Някой ако има останала неработеща перка може да пробваме да я вкараме в правия път.

Пускам линк към темеа, която намерих:
https://www.bimmerfest.com/threads/fixi ... rt.853344/

Предишна

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook