Китайски парктрони проблем със свързването

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 21.02.2012
Пол: Жена
Кара: BMW E83 X3 2.0D 2005г.

Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от iva_F87 » 16 Окт 2018, 19:46

Колеги купих ти китайски парктроник с 8 сензора , за джип ката BMW X3 , но възникна проблем при връзването , ето схема.

Red ACC (+)
Blue Brake lamp (+)
Yellow back - up light (+)
Blac (-)

Значи аз както го разбирам , червеният е директен плюс , синя се връзва към лампата на спирачката , жълтия към крушката за задна , а черният кабел съм го вързала директно към акумулатора .
И сега имам адекватен заден парктроник , но при включване на късите предния парктроник се включва , и при всяко натискане на спирачката пищи без значение дали има препятствие , за това искам да попитам къде бъркам в свързването?

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от Atsalov » 16 Окт 2018, 20:10

Вероятния проблем е, че не отиват чисти 12в при кабелите, които си свързал ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 21.02.2012
Пол: Жена
Кара: BMW E83 X3 2.0D 2005г.

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от iva_F87 » 16 Окт 2018, 20:38

Значи интересното е , че не зависимо къде вържа синия кабел на стоmа , или габарита , предния парктроник пак се включва , все едно е един плюс на двете крушки . А червения кабел го връзвам към запалката в багажника , и там тока е постоянен . За това ако някои има на идея как да ги вържа правилно да дава идеи?

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от Atsalov » 16 Окт 2018, 21:13

В упътването трябва да има подробно обяснено, например, ако задържиш спирачката повече от 3 сек. да се активира предния(ако всичко е вързано правилно.
Дяй малко повече информация за модела парктроник ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от gentata » 16 Окт 2018, 21:16

iva_F87 написа:Колеги купих ти китайски парктроник с 8 сензора , за джипката BMW X3, но възникна проблем при връзването, ето схема.

Red ACC (+ след контакт)
Blue Brake lamp (+)
Yellow backup light (+)
Black (-)

Значи аз както го разбирам, червеният е плюс (захранване), синя се връзва към лампата на спирачката, жълтия към крушката за задна, а черният кабел съм го вързала директно към акумулатора (може и навсякъде където има хванат сноп с кафеви кабели към купето).
И сега имам адекватен заден парктроник, но при включване на късите предния парктроник се включва, и при всяко натискане на спирачката пищи без значение дали има препятствие, за това искам да попитам къде бъркам във свързването?

Не ми е ясна ролята на спирачката в сличая по отношение на това за какво му е на парктроника информация дали е натисната спирачка или не. Но предполагам това е описано в описанието на парктроника.
Фаровете да не би да са ксенон и ако да, фабричен ли е? По принцип към светлините не заминава чисто постоянно напрежение а е малко по-различно ;) но едва ли това е проблема с предния парктроник. По скоро не са го докарали на шумоустойчивост (спестен е някой друг чарк) и при включването на фаровете влиза шум от работата на ксенона и се задействат датчиците на парктроника.
ПП Свържи си "ACC"-то както са препоръчали, така ще се спести излишния разряд на акумулатора когато джипа си почива и съответно няма да има изненади от типа "падна ми акумулатора, защо" ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 21.02.2012
Пол: Жена
Кара: BMW E83 X3 2.0D 2005г.

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от iva_F87 » 16 Окт 2018, 21:57

Това е модела парктроник , реално в упътването пише това което съм написала , на самото описание пише PREMIUM PARKING SENSOR.
А джип ката ми е с фабричен ксенон с динамик драиф фарове . Мен ми се иска да взема постоянен плюс , от някъде където има напрежение , само когато колата е запалена , но мерих всичките ми изводи на запалките , и на лампите в купето е постоянно напрежението , за това ако някои има идея от къде да взема плюс които да е под напрежение само при запалена кола да дава идеи ? Например СД чеиджара или нещо подобно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от xenolith » 17 Окт 2018, 13:10

Аз поставях 4 датчика, но имаше само червена и черна (+ от светлината за задна и маса от купето).

Не съм сигурен как трябва да работи този, който си взела, но моят е изключен, докато не включа задна. С други думи, когато включа на задна и няма препядствие показва "--:--", а през останалото време си е изключен дисплея. При теб как стои с този постоянен плюс?

По схемата, която намерих на един продукт в Али-то (само тази горе дясно гледаме), би следвало да вържеш само червена, синя и черна (жълтата не се споменава в монтажната схема, макар че я има в снимката на продукта).
Червена - задна светлина
Синя - светлина спирачка (не габарит)
Черна - маса

Което е малко странно. За да работят всички датчици, означава ли че трябва да включиш задна и да натиснеш спирачка? Аз лично бих ги пробвал с подаване на волтаж на всяка от тях една по една, за да разбера коя за какво е и после да ги слагам на колата. :roll:

ЕДИТ: всъщност сега прочетох разваленият английски на китайчето и на теория твоята инсталация работи правилно. Цитирам: "When braking the front 4 sensors work. The front sensors measured 1 meters far away". Следователно, при постоянен + на червената, би следвало винаги дисплеят да работи. Включваш задна - дава ток на задните сензори. Натискаш спирачка - дава ток на предните сензори. Ако няма нищо пред сензорите, не би следвало да пищи, а просто да са активирани.

ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от Borymeckata » 17 Окт 2018, 17:46

Колеги, не искам да ви убивам ентусиазма, но... личен опит от моята мултимедия за 1000 лева (другата тема) - всичко, което не е монтирано в завода на БМВ е... БОКЛУК. Колкото и да е дървено оригиналното оборудване от 2000 и някоя си година, пак е по-качествено и работи по-нормално от киитайските афтър-маркети... :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 21.02.2012
Пол: Жена
Кара: BMW E83 X3 2.0D 2005г.

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от iva_F87 » 17 Окт 2018, 22:10

xenolith написа:Аз поставях 4 датчика, но имаше само червена и черна (+ от светлината за задна и маса от купето).

Не съм сигурен как трябва да работи този, който си взела, но моят е изключен, докато не включа задна. С други думи, когато включа на задна и няма препядствие показва "--:--", а през останалото време си е изключен дисплея. При теб как стои с този постоянен плюс?

По схемата, която намерих на един продукт в Али-то (само тази горе дясно гледаме), би следвало да вържеш само червена, синя и черна (жълтата не се споменава в монтажната схема, макар че я има в снимката на продукта).
Червена - задна светлина
Синя - светлина спирачка (не габарит)
Черна - маса

Което е малко странно. За да работят всички датчици, означава ли че трябва да включиш задна и да натиснеш спирачка? Аз лично бих ги пробвал с подаване на волтаж на всяка от тях една по една, за да разбера коя за какво е и после да ги слагам на колата. :roll:

ЕДИТ: всъщност сега прочетох разваленият английски на китайчето и на теория твоята инсталация работи правилно. Цитирам: "When braking the front 4 sensors work. The front sensors measured 1 meters far away". Следователно, при постоянен + на червената, би следвало винаги дисплеят да работи. Включваш задна - дава ток на задните сензори. Натискаш спирачка - дава ток на предните сензори. Ако няма нищо пред сензорите, не би следвало да пищи, а просто да са активирани.

ИзображениеИзображение



Колега 4 сензорен парктроник и аз съм монтирала на 4 -5 коли но 8 сензорен се сблъсквам за първи път , и като го вържа както трябва , тоест синия на спирачка и червения постоянен (+) като включа габаритите пак се включва , и както казах при всяко натискане на спирачката пищи , все едно е един плюс.
Днес си направих и опит откачих червения кабел , и пак го пробвах и работят предните датчици както преди , както те си искат ,за това съм доста озадачена , дали модула не дефектен или инсталацията на джипа ми прави номера , не мога да разбера.

Borymeckata за качеството си прав , но имам опит с фабричен парктроник на S -класата ми , и да ти кажа включва се в последния момент и не можеш да реагираш , докато китаеца засича , от 1,70 метра. Не знам при БМВ как е , а и не разчитам да изкара 20 години и 2 години да изкара пак добре.
А и за фабричен парктроник един пич ми обяви цена от 1500 лв без монтаж и каза , че не гарантира че ще проработи , за това се отказах.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от xenolith » 18 Окт 2018, 9:49

Нека приемем, че спирачка и габарит са на един кабел и това да е причината за проблема. Аз обаче все още не разбирам защо пищи? Отчита, че има обект пред датчиците ли? :dunno:

Ако бях на твое място, щях да вържа тоя синия кабел заедно с червения и да оставя предните датчици да работят постоянно. Реално не би трябвало да пищи, а просто постоянно да "отчита" и само като засече обект на под 1м да пищи.

Да даваме ли идеи за побългаряване или ще опиташ още варианти? :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от Borymeckata » 18 Окт 2018, 11:09

Аз съвсем случайно попаднах на някакво писание за Х3 Е83 от 2012-та година (статията, не колата):
http://takaitaka.com/bmw-x3-e83-15-000-%D0%BA%D0%BC-%D0%BF%D0%BE-%D0%BA%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%BE/

Пише за някаква "интерферениция" между фаровете и предния парктроник:

Единствения мод, който направих и който му еба майката беше монтирането на афтърмаркет ангелски очи. Ако тук чете някой с хикстройка, който се кани да го направи, казвам му директно недей! Ангелите преебават предния парктроник, така щото когато са пуснати едновременно, той пищи. Дава интерференция. Ся, аз не съм от хората, които си оставят магарето в калта и поръчах от щатите алуминиеви инвертори, за които се твърдеше, че са супер читави. Струваха $10. С доставката ми излязоха $100. Не промениха нищо. В момента за да ползвам парктрониците трябва да изключвам фаровете. Вечер паркирам на аварийки. Свиква се, ама остава тъпо усещане. Даже в момента изобщо не ги ползвам, защото от студа ли, от нещо друго ли, предния почна да пищи нонстоп.

Може да се провери и тази версия, ако няма други предположения... :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 3.11.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: вана
Мечтае да кара: DACIA

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от Knoxville_ » 18 Окт 2018, 11:57

От темата ми се струва, че си технически грамотна, но мога да те насоча към 2 места в София, където съм на 99% сигурен, че ще ти помогнат да се справиш с парктроника. Ако те интересува, пиши на лично да ти дам координати.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 21.02.2012
Пол: Жена
Кара: BMW E83 X3 2.0D 2005г.

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от iva_F87 » 18 Окт 2018, 12:13

Мерси колега но съм на 180 км от София , иначе бих се възползвала , днес си направих един тест , откачих синия и червения плюс , и при включване на задна се задействаха и предните парктроници , и работят нормално , за това ме навежда на мисълта , че проблема идва от инсталацията на задните стопове . Днес ще премеря дали при натисната спирачка ми дава напрежение , и на плюса на габарита без да е включен и ще пиша.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 21.02.2012
Пол: Жена
Кара: BMW E83 X3 2.0D 2005г.

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от iva_F87 » 18 Окт 2018, 17:19

Колеги премерих кабелите и ми се доказа тезата , дори да не са включени фаровете , като се натисне спирачка има напрежение и на габарита , както и обратното , като са включени фаровете има напрежение и на спирачката , от тук идва проблема . Сега въпроса е къде мога да вържа плюса на предния парктроник , за да не се бърка .
Ето една снимка на буксите , синя кабел с изолирбана е стопа , от другия край жълтия е габарит.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 21.02.2012
Пол: Жена
Кара: BMW E83 X3 2.0D 2005г.

Re: Китайски парктрони проблем със свързването

Мнение от iva_F87 » 18 Окт 2018, 23:46

Колеги някои може ли да ми каже от къде мога да си изтегля ел. схеми за моята джипка , за да разгледам къде може да се върже парктроника?

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook