DPF грешка 4667
Модератор: Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
DPF грешка 4667
Колеги здравейте, вчера вечерта пуснах една профилактична диагностика и установих грешка в ДПФ филтъра с код 4667. Регистрирана е преди 2000 км., не е светвала лампа и не съм усетил промяна в поведението на колата. Според вас на какво се дължи, започната и недовършена регенерация или по-скоро нещо друго? Прилагам и един скрийншот за повече детайли.... Да предприемам ли механично почистване според Вас?
Благодаря предварително и хубав ден!
http://media.snimka.bg/s1/5826/037895914-big.jpg
Благодаря предварително и хубав ден!
http://media.snimka.bg/s1/5826/037895914-big.jpg
Re: DPF грешка 4667
При тези обороти максималното допустимо налягане не трябва да превишава 75mbar.При теб е 108mbar.Със сигурност ще трябва чистене/смяна.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: DPF грешка 4667
Ники, благодаря ти за бързия и точен отговор! Ще взема мерки възможно най-скоро.
Re: DPF грешка 4667
astrapower написа:Ники, благодаря ти за бързия и точен отговор! Ще взема мерки възможно най-скоро.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: DPF грешка 4667
Здравейте, малко развитие по темата. Прочетох снощи малко "живи" данни и нещата стояха така: на празен ход налягането беше 9.88mbar, а на 2000 rpm - 35 mbar. Последната регенерация е била преди 44 км., и предполагам грешката е записана по време на "недовършена" регенерация. В ISTA калкулирания oставащ живот го дава 10 200 км. , което предполагам се дължи на увеличната ASH маса - 58,94g. Мисля , че и грешката е резонна донякъде- твърде честа регенерация "PFS regeneration too frequent". В заключение мисля че филтърът постига условията и се регенерира, но просто си е накрая на живота. Ще предприема задължително демонтиране и почистване, за да понамаля малко количеството на пепелта, доколкото е възможно разбира се и мисля че ще му удължа живота в някакви граници. Ако няма добър резултат, ще го подменя, вчера попаднах на няколко места на ДПФ-и на прилични цени- неоригинални разбира се.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: DPF грешка 4667
Здраейте колеги ето и малко резултати от третиране с добавка на "Xenum" и една по-енергична разходка от 300км.:
Idle speed преди третиране:
Idle speed след третиране:
При 2000 rpm преди:
При 2000 rpm след:
Idle speed преди третиране:
Idle speed след третиране:
При 2000 rpm преди:
При 2000 rpm след:
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: DPF грешка 4667
XENUM DPF PRO е професионален продукт, предназначен за повишаване на пасивното регенериране и почистване на филтъра за твърди частици (DPF) и катализатора.
Напредналата формула намалява температурата, при която саждите изгарят.
Това правят всички добавки- хората са коректни и не лъжат. Но какъв е смисъла да се намалява, след като двигателната електроника може да създаде необходимата температура за изгаряне на саждите? Вкарва се двигателя в режим на регенерация и саждите изгарят. Истинското задръстване на DPF се причинява от пепелта, която е продукт от изгарянето на саждите. Поне аз не зная да има препарат за реалното и почистване, на някои модели DPF съм виждал да го правят с водоструйка- излиза нещо като кварцов пясък, но при DPF за BMW поради устройството на каналите подобно почистване не се получава.
Защо е имало ефект при теб- поради някаква причина нормалната регенерация не се е получавала, но тази причина може да е свързана и с нормалната работа на двигателя и трябва да я откриеш и отстраниш. Ако имаш реално задръстване на DPF- доста скоро ще разбереш, че нищо не си постигнал с добавката.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: DPF грешка 4667
Колега това са просто стойности. Явно не е толкова задръстен филтъра, а какво съм постигнал.... просто дадох обратна връзка от теста който си направих. Аз и преди това не съм имал проблеми с филтъра. 4667 вероятно беше записала поради неосъществена/прекъсната ргенерация. Просто реших да пробвам с добавка дали ще има ефект и го оналедих със скрийншотове от ista. Съгласен съм с теб, че реално "пепелта" е тази която задръства филтъра и при каквито и да е условия да премина регенерацията тя няма как да ги намали, тъй като пепелта е краен продукт. А защо данните преди/след нормална регенерация (без добавки) и такава с добвка имат разлика за мен също е интересно. След теста съм изминал почти 1000 км., разхода е една идея надолу, но аз смених гумите с летни, та вероятно и от там може да е ефекта. Засега ще следя параметрите и ще пиша в темата, ако се влошават нещата ще го сменя. Между другото не намерих секцията в ista в която мога да видя съсдържанието soot mass и ash mass, ако имате идея и споделите, благодаря предварително. Иначе когато беше записана грешката, през INPA видяx : soot 16.98 а ash 58.94. Интересно би било да ги видя след третирането.
- ILIANan1
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: Пловдив, Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: 3.0 д
Re: DPF грешка 4667
Здравейте,колеги дайте съвет замоя дпф,колата е 3.0 д 235 на място дава 12-13 мбар на 2000 обр 70-80 на кът оф 150. В движение стойностите са доста по-завишени на 130км в час около 150мбар на кът офф отиват към 350мбар. Записва грешка 4667 (чести регенерации),на живи данни е гледам прави регенераций през 30-40 км а като е карам градско още по често. Регенерацийте протичат около 10-12 мин като се подържа температура около 620 градуса. След първата регенерация не се отчита в дде-то като успешна,а чак след втората което ще рече след 70 км се нулура брояча. Гледаха е в М-Кар Пловдив казаха на 100 % че филтъра не е запушен,затова и не съм го чистил,качиха нов софтуер но проблема остана след 5000км забелязах повишено ниво в маслото,което ще рече че е вкарала нафта.Работа върви към премахване….
- ILIANan1
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: Пловдив, Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: 3.0 д
Re: DPF грешка 4667
Другото което ме притеснява е сензора за обратно налягане на дпф,при изграсен мотор показва 8192.01 мбар,което за мен е грешно. При запален мотор показва 10-15 мбар,което е поносимо. Колата е гледам с autel ap200 на живи данни !
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: DPF грешка 4667
На контакт дава толкова, не е проблем. Отчита ти правилно колега. Следи за редовните регенерации. Би било добре да помислиш за почистване на филтъра, не прибързвай с премахването.
- ILIANan1
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: Пловдив, Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: 3.0 д
Re: DPF грешка 4667
При изгасен контакт дава толкова (8192),на контакт не съм я поглеждал,пробвах с друг датчик(втора употреба) показва 21.88 мбар,но при него се отчита още по-голямо налягане и записва код 480 ! Затова обмислям смяната на датчика с нов,защото при два различни има и различни стойности !
Re: DPF грешка 4667
И аз бях със същата история с дпф-а - чести регенерации през 100тина км извънградско, грешка 4667, стойностите на налягането бяха идентични. След дадени 500лв за почистване и монтаж/демонтаж ефектът беше нулев, а като бонус видях и че вкарва нафта в маслото и трябваше да го разкарам. ДПФ-а го пазя, като вариант може да взема рециклиран от Германия (с размяна на моя), но не съм се разбързал още. Иначе и аз минах през идея за смяна на сензора, моя на изгасен също даваше 8192 и след много ровене разбрах, че това е нормално. Според мен филтъра е приключил, но ти си реши дали да пробваш с чистене и търсене на останалите фактори, които могат да му влияят.
- ILIANan1
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: Пловдив, Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: 3.0 д
Re: DPF грешка 4667
Ако беше преди 2-3 години да съм го махнал,но с тези нови изисквания за ГТП се опитвам да го вкарам в пътя. При теб като го сваля имаше ли някви признаци,че му е приключил живота,например стопяване или си беше като нов ? При мен като му напомпа газта след няколко секунди започва регенерация,иначе ако е галя регенерацийте са по на рядко,явно взима инфо от сензора за налягане.
Re: DPF грешка 4667
Не колега, нямаше следи от пробиване/повреждане на питата при мен. Това за набиването на газта и моменталната регенерация не съм сигурен колко точно си го засякал, но малко ме съмнява предвид това, че колата си търси определени параметри, за да влезне в режим на чистене, та незнам дали се получава както казваш, но това няма голямо значение за проблема.
Пробвай с почистване тогава, дано да се получат нещата при теб
Пробвай с почистване тогава, дано да се получат нещата при теб
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани