Демпферна шайба на 3.0d
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- iee
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.01.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW X3 3.0D
Демпферна шайба на 3.0d
Здравейте колеги!
Порових из форума, но не намерих отговор на въпроса си... Днес подочух почукване под капака и след бърз оглед стана ясно, че най-вероятно е от демпферната шайба. Видимо има луфт и явно е заминала. Ще я сменя възможно най-скоро, но до тогава мога ли да карам колата? Какви може да са последиците за околните агрегати, ако шайбата се прецака съвсем в движение? Не съм съвсем запознат технически с действието на тази шайба, но предполагам, че чрез нея се предава движение към динамо, хидравлика и др. Основно искам да знам дали е проблем да се кара така 200-300 километра преди смяната.
В BMW ми дадоха цена за комплект ролка+паразитни ролки и ремък 893лв., с труда за смяната общо 1003лв. Ще видя моят майстор, кога ще има възможност да я смени и ако няма да е скоро, най-вероятно ще се ориентирам към BMW.
Сега за смяната: разглобява ли се много( брони, родиатори и тн.) или само пласмасарии някакви се махат? Изпитвам ужас от големи разглобявания по колата и се надявам да не се налага
Благодаря!
Порових из форума, но не намерих отговор на въпроса си... Днес подочух почукване под капака и след бърз оглед стана ясно, че най-вероятно е от демпферната шайба. Видимо има луфт и явно е заминала. Ще я сменя възможно най-скоро, но до тогава мога ли да карам колата? Какви може да са последиците за околните агрегати, ако шайбата се прецака съвсем в движение? Не съм съвсем запознат технически с действието на тази шайба, но предполагам, че чрез нея се предава движение към динамо, хидравлика и др. Основно искам да знам дали е проблем да се кара така 200-300 километра преди смяната.
В BMW ми дадоха цена за комплект ролка+паразитни ролки и ремък 893лв., с труда за смяната общо 1003лв. Ще видя моят майстор, кога ще има възможност да я смени и ако няма да е скоро, най-вероятно ще се ориентирам към BMW.
Сега за смяната: разглобява ли се много( брони, родиатори и тн.) или само пласмасарии някакви се махат? Изпитвам ужас от големи разглобявания по колата и се надявам да не се налага

Благодаря!
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Демпферна шайба на 3.0d
iee написа:Здравейте колеги!
Порових из форума, но не намерих отговор на въпроса си... Днес подочух почукване под капака и след бърз оглед стана ясно, че най-вероятно е от демпферната шайба. Видимо има луфт и явно е заминала. Ще я сменя възможно най-скоро, но до тогава мога ли да карам колата? Какви може да са последиците за околните агрегати, ако шайбата се прецака съвсем в движение? Не съм съвсем запознат технически с действието на тази шайба, но предполагам, че чрез нея се предава движение към динамо, хидравлика и др. Основно искам да знам дали е проблем да се кара така 200-300 километра преди смяната.
В BMW ми дадоха цена за комплект ролка+паразитни ролки и ремък 893лв., с труда за смяната общо 1003лв. Ще видя моят майстор, кога ще има възможност да я смени и ако няма да е скоро, най-вероятно ще се ориентирам към BMW.
Сега за смяната: разглобява ли се много( брони, родиатори и тн.) или само пласмасарии някакви се махат? Изпитвам ужас от големи разглобявания по колата и се надявам да не се налага![]()
Благодаря!
Колега - не карай колата въобще така

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Демпферна шайба на 3.0d
Какви може да са последиците за околните агрегати, ако шайбата се прецака съвсем в движение?
Представи си, че нещо тежащо половин килограм и въртящо се да кажем с 3000 оборота се "разхожда" между радиатора и двигателя.
Не знам защо са решили да добавят и паразитна ролка и ремък- по принцип този възел се сменя в комплект през 60000км- паразитни и обтяжна ролки, пистов ремък и водна помпа.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Демпферна шайба на 3.0d
Ще опитам да отговоря на базата на личен опит.
Относто демонтажа: Шайбата се сменява лесно, в "гаражни" условия. Ето линк към TIS-a: http://tis.bmwcats.com/doc1094791/
Не се разглобява много по колата - само пластмасовите кори над радиатора, дифузьора на вентилатора и двата ремъка - на климатика и големия. Моята шайба беше с 4 болта - развиват се със съответната вложка. Единственият проблем при цялата операция е как да задържиш коляновия вал да не превърта, докато развиваш / затягаш болтовете. Разбира се, този проблем възниква при автоматик, с ръчни скорости го нямаш. Болтовете се затягат на определен момент, мисля че беше 40 Nm (по спомени пиша, трябва да се провери в TIS-a).
Относно разпадането на шайбата: Знам, че въшната гривна може да изхвръкне и да направи поразии в тясното пространсто между двигателя и радиатора. Но специално за моята превъртяла шайба (която демонтирах) това е изключено. Преди демонтажа нарочно я натягах с щанга, за да я "разглобя" - щеше да ми бъде по-лесно да хвана вътрешната гривна (която е на коляновия вал) с водопроводния ключ и да държа "контра". Но никакъв шанс... Мисля, че стоманените части на шайбата имат някакви вътрешни бордове, които са залети с гумата и те не позволяват шайбата да се разпадне, дори и когато превърти. Може би не всички шайби са така, а само след някоя година - нека колегите да кажат.
Относно карането с превъртяла шайба: Естествено, че ако шайбата изобщо не върти ремъците - не можеш да караш. Но моята шайба успяваше да предаде някакво въртене, всъщност усетих проблема с нея по миризмата на изгоряла гума и премигването на лампичката за зареждане. Изключих климатика и всички възможни консуматори на електричество (да не натоварвам шайбата допълнително) и съвсем внимателно, без рязко подаване на газ, се прибрах в гаража. По пътя лампичката на зареждането примига няколко пъти, но това си беше.
Относто демонтажа: Шайбата се сменява лесно, в "гаражни" условия. Ето линк към TIS-a: http://tis.bmwcats.com/doc1094791/
Не се разглобява много по колата - само пластмасовите кори над радиатора, дифузьора на вентилатора и двата ремъка - на климатика и големия. Моята шайба беше с 4 болта - развиват се със съответната вложка. Единственият проблем при цялата операция е как да задържиш коляновия вал да не превърта, докато развиваш / затягаш болтовете. Разбира се, този проблем възниква при автоматик, с ръчни скорости го нямаш. Болтовете се затягат на определен момент, мисля че беше 40 Nm (по спомени пиша, трябва да се провери в TIS-a).
Относно разпадането на шайбата: Знам, че въшната гривна може да изхвръкне и да направи поразии в тясното пространсто между двигателя и радиатора. Но специално за моята превъртяла шайба (която демонтирах) това е изключено. Преди демонтажа нарочно я натягах с щанга, за да я "разглобя" - щеше да ми бъде по-лесно да хвана вътрешната гривна (която е на коляновия вал) с водопроводния ключ и да държа "контра". Но никакъв шанс... Мисля, че стоманените части на шайбата имат някакви вътрешни бордове, които са залети с гумата и те не позволяват шайбата да се разпадне, дори и когато превърти. Може би не всички шайби са така, а само след някоя година - нека колегите да кажат.
Относно карането с превъртяла шайба: Естествено, че ако шайбата изобщо не върти ремъците - не можеш да караш. Но моята шайба успяваше да предаде някакво въртене, всъщност усетих проблема с нея по миризмата на изгоряла гума и премигването на лампичката за зареждане. Изключих климатика и всички възможни консуматори на електричество (да не натоварвам шайбата допълнително) и съвсем внимателно, без рязко подаване на газ, се прибрах в гаража. По пътя лампичката на зареждането примига няколко пъти, но това си беше.
Excellent! Steven is my name!
- baholino
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535d
- Мечтае да кара: i3
- Детайли за колата: M-пакет
Re: Демпферна шайба на 3.0d
Има специален инструмент с който се държи контра (струва по спомени около 60Е). Всякакви други народни творчества с които се държи контра увеличават значително вероятността да се повреди новата шайба и най-вече да се измени(дори и с много малко) формата и.. и после ще има.. "сложих нова шайба и след 20к. км проблем". Най-добре попитай майстора ти дали е чувал изобщо за този инструмент преди да му повериш колата си. На първо четене смяната изглежда елементарна, но без този ключ може да направиш много поразии по агрегатите които се задвиждат от ремък и ролката.
П.С карането с напукана/увредена шайба е като да си игреш с кобри .....
П.С карането с напукана/увредена шайба е като да си игреш с кобри .....
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо
- iee
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.01.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW X3 3.0D
Re: Демпферна шайба на 3.0d
Моят човек не е от вчера и със сигурност е чувал и го знае инструмента, но е претрупан с работа и не знам, кога ще успее да ме вмести. Това е единствената причина да питам в БМВ, защото не искам да си оставям колата при други 

- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Демпферна шайба на 3.0d
Недей да караш така.
Този ремонт може да го направиш и в БМВ, защото качеството на неоригиналните шайби е под въпрос, а в БМВ дават 2г гаранция и го правят по книжка.
Ако ще слагаш афтърмаркет части, гледай шайбата да е Corteco, а ремъка Contitech.
Този ремонт може да го направиш и в БМВ, защото качеството на неоригиналните шайби е под въпрос, а в БМВ дават 2г гаранция и го правят по книжка.
Ако ще слагаш афтърмаркет части, гледай шайбата да е Corteco, а ремъка Contitech.
I love the sound of V8 in the morning...
- iee
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.01.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW X3 3.0D
Re: Демпферна шайба на 3.0d
Колеги, някой има ли възможност да услужи с този инструмент за смяната, ако реша да не я сменям в БМВ?
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Демпферна шайба на 3.0d
Колега , цената на оргиналната шайба е 1000 лв.
Каква марка ще слагаш за тези пари?
Каква марка ще слагаш за тези пари?
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- iee
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 10.01.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW X3 3.0D
Re: Демпферна шайба на 3.0d
Цената от БМВ е за оригинална шайба. Имам колебания дали да не сложа CORTECO.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Демпферна шайба на 3.0d
iee написа:Колеги, някой има ли възможност да услужи с този инструмент за смяната, ако реша да не я сменям в БМВ?
Майсторите извън офиц. сервиз отвиват болтовете на шайбата с пневматичен гайковерт, така че не е толкова страшно и без инструмента... макар че според БМВ процедурата е друга.
1000лв е много добра цена за целия комплект с ремъка и ролките и труда в оторизиран БМВ сервиз.
I love the sound of V8 in the morning...
- baholino
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535d
- Мечтае да кара: i3
- Детайли за колата: M-пакет
Re: Демпферна шайба на 3.0d
То, проблемът не е в развиването, понеже и да законтриш и прецакаш старата шайба тя и без това е за боклука. Проблемът е в завиването после на определените НМ на новата шайба.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Демпферна шайба на 3.0d
iee написа:Цената от БМВ е за оригинална шайба. Имам колебания дали да не сложа CORTECO.
Питай за оферта с CORTECO , защото на мен ми се струва ,че точно с нея са ти дали цена.
В дару кар цената на оргиналната шайба е тази-
Номенклатурен номер : 11282357310
Описание : Repair kit Vibr.Damper Value line M57N
Ед.цена (с ДДС) : 978.12 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Аз съм силно подозрителен. За оргинален термостат щяха да ми сложат БЕРУ и когато в последствие ги сравнихме с оргинален БМВ нямаха нищо общо като качество.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Демпферна шайба на 3.0d
За някои неща не си струва да се прави компромис. Обикновено по-евтиното излиза по-скъпо впоследствие. Казвам го по лични наблюдения 

- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Демпферна шайба на 3.0d
klintan66 написа:iee написа:Цената от БМВ е за оригинална шайба. Имам колебания дали да не сложа CORTECO.
Аз съм силно подозрителен. За оргинален термостат щяха да ми сложат БЕРУ и когато в последствие ги сравнихме с оргинален БМВ нямаха нищо общо като качество.
Напоследък в БМВ предлагат т.нар. Value Line части и комплекти за по-старите модели. Те са доста по-изгодни като цена, но са си качествени.
I love the sound of V8 in the morning...
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани