N57 смяна на демпферна шайба
Модератор: Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1025
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
N57 смяна на демпферна шайба
Здравейте, искам да си сменя превантивно демпферната шайба, купил съм целия комплект оригинални части БМВ и сега се чудя къде в София да я закарам да ми я сменят. Това изглеждаше проста операция, преди да отворя сервизната програма на БМВ
Не че е сложно, но процедурата за N57 и N47 включва специален инструмент. Инстpументът се ползва да държи шайбата при отвиването/завиването на болтовете, защото иначе се наранявала гумата? Някой има ли идея, къде имат въпросното нещо, на снимката по-долу:



Не че е сложно, но процедурата за N57 и N47 включва специален инструмент. Инстpументът се ползва да държи шайбата при отвиването/завиването на болтовете, защото иначе се наранявала гумата? Някой има ли идея, къде имат въпросното нещо, на снимката по-долу:

I love the sound of V8 in the morning...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: N57 смяна на демпферна шайба
Моята шайба (М57TU, 204 к.с.) изглежда по същия начин и я сменихме с един приятел без никакви специални инструменти. За отвиването държахме външния метален пръстен на шайбата с водопроводен ключ. Не ми пукаше за евентуално нараняване, защото старата шайба (така или иначе) беше превъртяла и беше за боклука. Но значими наранявания не видах... За затягането (мисля, че на 40 Nm се затягаха 4-те болта на шайбата) я държахме първо на ръка (докато притегнем равномерно болтовете) и накрая - със стария ремък, навит около новата шайба. Цялата работа ни отне около час, заедно със свалането на пластмасите над радиатора и вентилатора.
Иначе не изглежда сложно да се направи подобен уред. Свалете старата шайба (както съм описал или по друг начин) и направете фиксиращия инструмент по нея. Като го гледам - изглежда, че инструментът има 3 щифта на 120 градуса, които влизат в някакви отвори на шайбата? Ако е така - един винкел с два болта, завити на него, трябва да свърши работа... Или по някакъв друг начин се фиксира шайбата?
Иначе не изглежда сложно да се направи подобен уред. Свалете старата шайба (както съм описал или по друг начин) и направете фиксиращия инструмент по нея. Като го гледам - изглежда, че инструментът има 3 щифта на 120 градуса, които влизат в някакви отвори на шайбата? Ако е така - един винкел с два болта, завити на него, трябва да свърши работа... Или по някакъв друг начин се фиксира шайбата?
Excellent! Steven is my name!
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1025
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: N57 смяна на демпферна шайба
Здрасти, за М57 не дават да се ползва подобно нещо.
По надолу има линк как изглежда инструмента. На мен не ми е ясно каква точно е ползата от този инструмент, но така го дават по книжка. Притеснявам се новата шайба да не види зор докато я затягат и искам да си запазя старата. За N57 пише, че трябва да се смени и семеринг на коляновия вал, който е зад/под шайбата.
http://www.kochtools.com/index.php?p=product&id=253
По надолу има линк как изглежда инструмента. На мен не ми е ясно каква точно е ползата от този инструмент, но така го дават по книжка. Притеснявам се новата шайба да не види зор докато я затягат и искам да си запазя старата. За N57 пише, че трябва да се смени и семеринг на коляновия вал, който е зад/под шайбата.
http://www.kochtools.com/index.php?p=product&id=253
I love the sound of V8 in the morning...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: N57 смяна на демпферна шайба
Гледам снимките, но (честно казано), не схващам как точно специалният инструмент фиксира шайбата. Може би някак захваща вътрешната гривна, която се затяга на вала... Явно смяната трябва да стане само в сервиз с нужното специално оборудване.
А е могло коляновият вал да се застопори от задната страна - ако бяха оставили едно "прозорче" на кожуха на скоростната кутия, можеше някак да се фиксира зъбния венец на маховика (в който зацепва бендикса на стартера). Абе - измислили са го...
А е могло коляновият вал да се застопори от задната страна - ако бяха оставили едно "прозорче" на кожуха на скоростната кутия, можеше някак да се фиксира зъбния венец на маховика (в който зацепва бендикса на стартера). Абе - измислили са го...
Excellent! Steven is my name!
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1025
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: N57 смяна на демпферна шайба
Виж на инструмента, там където контактува с шайбата има 2 изпъкнали неща като зъби, които съответно влизат в 2 гнезда на по-централната част на шайбата. Понеже централната част на шайбата е хваната твърдо за коляновия вал, хем законтряш вала, хем се избягва натоварване върху гумата на демпфера от развиването/завиването на болтовете. Изглежда при Н57 това е единствения начин да законтриш. В програмата на БМВ изрично пише, че ако се хване шайбата за външната част, ще се съсипе гумата. Без подобен уред не виждам как ще стане работата, а с него е елементарно.
При М57 има отвор, през който може да се блокира вала.
Ето снимки за Н57, дано да стане по-ясно:


При М57 има отвор, през който може да се блокира вала.
Ето снимки за Н57, дано да стане по-ясно:


I love the sound of V8 in the morning...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: N57 смяна на демпферна шайба
Благодаря за обяснението, сега е ясно...



Excellent! Steven is my name!
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани