N57 смяна на демпферна шайба

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1025
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

N57 смяна на демпферна шайба

Мнение от msi200 » 14 Окт 2016, 19:01

Здравейте, искам да си сменя превантивно демпферната шайба, купил съм целия комплект оригинални части БМВ и сега се чудя къде в София да я закарам да ми я сменят. Това изглеждаше проста операция, преди да отворя сервизната програма на БМВ :mhihi: :mhihi:
Не че е сложно, но процедурата за N57 и N47 включва специален инструмент. Инстpументът се ползва да държи шайбата при отвиването/завиването на болтовете, защото иначе се наранявала гумата? Някой има ли идея, къде имат въпросното нещо, на снимката по-долу:
Изображение
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: N57 смяна на демпферна шайба

Мнение от Borymeckata » 14 Окт 2016, 20:44

Моята шайба (М57TU, 204 к.с.) изглежда по същия начин и я сменихме с един приятел без никакви специални инструменти. За отвиването държахме външния метален пръстен на шайбата с водопроводен ключ. Не ми пукаше за евентуално нараняване, защото старата шайба (така или иначе) беше превъртяла и беше за боклука. Но значими наранявания не видах... За затягането (мисля, че на 40 Nm се затягаха 4-те болта на шайбата) я държахме първо на ръка (докато притегнем равномерно болтовете) и накрая - със стария ремък, навит около новата шайба. Цялата работа ни отне около час, заедно със свалането на пластмасите над радиатора и вентилатора.

Иначе не изглежда сложно да се направи подобен уред. Свалете старата шайба (както съм описал или по друг начин) и направете фиксиращия инструмент по нея. Като го гледам - изглежда, че инструментът има 3 щифта на 120 градуса, които влизат в някакви отвори на шайбата? Ако е така - един винкел с два болта, завити на него, трябва да свърши работа... Или по някакъв друг начин се фиксира шайбата?
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1025
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: N57 смяна на демпферна шайба

Мнение от msi200 » 14 Окт 2016, 22:06

Здрасти, за М57 не дават да се ползва подобно нещо.
По надолу има линк как изглежда инструмента. На мен не ми е ясно каква точно е ползата от този инструмент, но така го дават по книжка. Притеснявам се новата шайба да не види зор докато я затягат и искам да си запазя старата. За N57 пише, че трябва да се смени и семеринг на коляновия вал, който е зад/под шайбата.

http://www.kochtools.com/index.php?p=product&id=253
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: N57 смяна на демпферна шайба

Мнение от Borymeckata » 15 Окт 2016, 13:17

Гледам снимките, но (честно казано), не схващам как точно специалният инструмент фиксира шайбата. Може би някак захваща вътрешната гривна, която се затяга на вала... Явно смяната трябва да стане само в сервиз с нужното специално оборудване.

А е могло коляновият вал да се застопори от задната страна - ако бяха оставили едно "прозорче" на кожуха на скоростната кутия, можеше някак да се фиксира зъбния венец на маховика (в който зацепва бендикса на стартера). Абе - измислили са го...
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1025
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: N57 смяна на демпферна шайба

Мнение от msi200 » 15 Окт 2016, 18:42

Виж на инструмента, там където контактува с шайбата има 2 изпъкнали неща като зъби, които съответно влизат в 2 гнезда на по-централната част на шайбата. Понеже централната част на шайбата е хваната твърдо за коляновия вал, хем законтряш вала, хем се избягва натоварване върху гумата на демпфера от развиването/завиването на болтовете. Изглежда при Н57 това е единствения начин да законтриш. В програмата на БМВ изрично пише, че ако се хване шайбата за външната част, ще се съсипе гумата. Без подобен уред не виждам как ще стане работата, а с него е елементарно.
При М57 има отвор, през който може да се блокира вала.
Ето снимки за Н57, дано да стане по-ясно:
Изображение
Изображение
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: N57 смяна на демпферна шайба

Мнение от Borymeckata » 15 Окт 2016, 22:11

Благодаря за обяснението, сега е ясно... :yes: :yes:
Excellent! Steven is my name!

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook