400 000 км с Х5 Е70 40d

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

400 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от msi200 » 30 Сеп 2016, 20:05

12-Септ-2023

Вече минахме 400 000 км:

https://photos.app.goo.gl/xrG3uUy3wJCNFRVL6


За съжаление :mhihi: , случи се така, че едни познати ми дадоха да карам същата Х5-ца като моята, само че на 60 хиляди км. Тогава усетих, че има сериозна разлика и то основно в поведението на мотора :mhihi: Освен това, по моя мотор излизаше масло сигурно от поне 10 места и беше грозна гледка, въпреки, че не капеше под колата. След консултации с различни майстори реших, че е време за ревизия. До момента бяха сменени само веригите по някаква магия без да се вади двигателя.

И така, на 390+ хиляди км отвориха мотора. Основните лагери да кажем, че бяха към края на жизнения си път, както и всички водачи на клапаните. Коляновия вал и блока ги пратиха в Балкан Стар и се оказа, че са в идеално състояние и не са им правили нищо. Турбините малката била за баланс(вече беше правена веднъж), а голямата трябвало да се рециклира. Смениха и биелни лагери, маслена помпа, ревизия на главата + всички водачи на клапаните, капак клапани, всичко що е тампон, маркуч, тръбичка, гарнитура и сигурно още 100 неща, за които не знам или не се сещам. В момента мотора изглежда и работи като нов.

Също, направихме ревизия на цялата охладителна система - радиатор, помпа, термостат, фланци, тръби и т.н

ДПФ-а беше ОК, но го изпраха профилактично.
Друго, което е правено: фланец на раздатката към предния кардан. Измериха съединителите вътре в раздатката и засега имат поне още толкова живот.
Рециклираха ми и 4-те спирачни апарата.
Други ремонти и да е имало, са били дребни, като помпичка на чистачките, биалетка, тампони или нещо подобно.


Колата сигурно щеше върви още доста километри и без такива интервенции, но и въртя по 30 хиляди км на година и реших да си я стегна. Ключов момент е, че имах какво да карам, докато Х5-цата вися един месец в сервиза.





20-1-2022
Наскоро колата стана на 350000км.
За последните 50 хиляди км са сменени ЕГР + някакъв датчик за налягане;2 бр. ролки, обтегач и обслужващия ремък; 1бр. крушка ксенон D1S.
Колата си върви, всичко и работи и продължава да не дава признаци, че ще се счупи скоро. Общо взето, колкото повече км минава, толкова по-малко проблеми прави, но:
Последните 1-2 години вече се усеща възрастта - копчетата на интериора започват да се захабяват, поскърцва по големи неравности и не е стегната като нов автомобил. За сметка на това, придвижването ми излиза сигурно 5 пъти по-евтино, отколкото на нова х5-ца.
Като грешка отчитам, че се занимавах да сменям веригите, защото всичко вътре беше като ново. Лично мое мнение, че всичките тези приказки как нещо се чупело на БМВ-тата важат за новия внос. (освен за V8 мотора :mhihi: ).

https://photos.app.goo.gl/NA42iquqoTCoQaBq6

Ъпдейт 2.2020г:

Х5-цата стана на 300 хиляди.:

https://photos.app.goo.gl/x1dB9g2GwjH6S67L6

Миналата година звънях в БМВ да ги питам, дали акцията за подмяна на дефектните ЕГР-и важи и за моята. За съжаление, не важеше. И много скоро след това колата започна да работи супер гадно на празен ход, гаснеше, а през ауспуха излизаше задушлив пушек, и като загрее и се оправя. Записваше и грешки някакви за AGR... и се оказа точно ЕГР-а. Взех си оригинален за 120 евро от ибей. На моя буквално се беше сцепила вътре тази част, която затваря потока газове.

На 290х км: Колата и така чакаше за ремонт на ЕГР-а и реших да сменя веригите, щото нали БМВ-тата късат вериги. Естествено, смяната се оказа напълно излишна, но поне ми е спокойно:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 6&t=436037

Покрай веригите, смених и подгревните свещи и релето /симптомите им са тресе и/или мени оборотите на празен ход при студен старт зимата/. Това, ако карате БМВ дизел, го приемете за консуматив.
Почистихме колектора - пак излишна процедура в моя случай, но по принцип наистина се запушват.
Покрай горното сменихме и всичките вакуум маркучи, маркучета и дреболийки, всички възможни масла и течности и др. консумативи. Някои бяха позаминали, други - не.
И за десерт тампони мотор и скоростна кутия, които бяха доста омекнали. И те май ще дойдат консуматив.

На 298х км ми замина малкото турбо - в един момент колата престана да върви до 2000об/мин, като изглежда малката турбинка е била блокирала. След 20-на км каране се оправи, но започна да вие като линейка. Имаше сериозен луфт по оста, но нямаше следи да е попаднало нещо твърдо. Рециклира се за 700лв с най-хубавите части. Голямото турбо е като ново.


По ходовата част имам сменени:

Кормилен накрайник - не можеше да се върти за реглаж и се наложи смяната му, иначе си беше здрав.
2бр биалетки по над 100лв/бр оригинални.
Тампон десен долен носач.
Рециклиране полуоска 1бр -300лв, иначе нова е към 2 бона.

По купето:

Антена на безключовото в задната броня - багажника не реагираше на бутона, ако колата не е отключена. Не е скъпа.
Всичките дръжки на вратите отвътре - гумираното покритие се съсипва от времето и стават неприятни за пипане. Поръчах си ги от Китай и засега карат.
Единия ринг на ейнджъл айс, който се беше счупил и светеше жълто, както и LED-тялото, което го осветява.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 6&t=434064



В заключение ще напиша, че на моя майстор Х5-цата Е70 му е на двойно повече км и си я кара :) :)










---------------------------------------
Предишни постове:-
---------------------------------------








Х5-цата стана на 250 хиляди км, обновявам поста по-надолу.

До 200 000км:
За тези км само 1 ремонт беше изненадващ- задна въздушна възглавница - колата си върви макар и да друса.
Не ме е оставяла на път и не съм ходил по сервизи спешно.(да чукна на дърво).
Всичките ремонти до момента са ми правени по гаранция.
Който не знае, БМВ имат удължена гаранция за 6г или 200хиляди км. Купете си я, има смисъл :mhihi: :mhihi: :)

Средния разход е 11 на сто по колонка, като повечето се кара извънградско. По борд е 13 :)

На 180х км я вкарах в БоваКар, защото се бяха появили редица забележки.
Смениха ми стаб. щанга предна на адаптив драйв + маркучите към нея.
Подгревни свещи и реле - 3 от 6 свещи не се отвиха и се наложи сваляне на главата.
Тампони мотор и скорости.

Преди това имам сменяни:
Предни долни носачи - 3 бр
Лагери главини 2бр още като беше нова, оттогава карат.
Задни въздушни възглавници - едната изкара около 120х км, другата малко повече. Проверяват се елементарно като се вдигне колата на крик.
Корпус маслен филтър - бъг е на тези мотори, капе масло
Уплътнение на шибедаха

Току-що ми пристигнаха оригинални части демпферна шайба комплект с ремъка, ролките и болтовете.
Чака ме и частична смяна на масло на автомата.

Относно поддръжката:
Предни дискове карат 120х км, задни 150, накладките наполовина. Ползвайте само оригинални дискове/накладки БМВ.
Масло не харчи и го сменям на 12-13х км.
Масла раздатка и диференциали на 100х.
Гуми 19" летни карат 50х км, зимните по-малко. Реглаж при всяка смяна. Гумите са скъпи, над 300лв/брой за нормална марка.
Демпферната шайба мисля че може да кара поне до 250х, но ще я сменя тези дни. Задължително оригинални части и тук.

Друга особеност е по-скъпото каско, защото обичат да ги крадат.

И това е, надявам се да изкараме до 300х км и да пусна такава тема :mhihi: :mhihi:



Ъпдейт 1:
Минахме 250 000 километра. Равносметката, освен консумативите, е:
1бр. акумулатор Банер АГМ на 206х
масла в раздатката и диференциалите - профилактично
1бр въздушна възглавница на задното окачване 237х, хванах я точно навреме преди да почне да изпуска.
2бр тампони предни криви долни носачи 237х. Старите се бяха напукали яко.
1бр преден кардан по сервизна акция на 237х. км.
1бр датчик за налягане номер 13627808013 втора употреба от ибей -това ми даваше спорадични грешки от около 150х км, но го смених на 240, хвърляше грешка и чек енджин веднъж на 3-4 месеца, след смяната се оправи.
1бр дюза за въздух на климатика, тази която е между волана и шоф. прозорец, защото и се счупиха пластмаските за регулиране.
1бр дръжка на вратата вътре в купето от страната на пътника (пластмасата на старата се разпадна.)
20180603_113300.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна msi200 на 12 Сеп 2023, 17:57, променена общо 17 пъти
I love the sound of V8 in the morning...

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 2.11.2013
Местоположение: гр.София, зона Б-5
Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от nqmam_bmw » 01 Окт 2016, 8:44

Интересен отчет (поне за мен).
Правил ли си сметка колко ти е излезнала колата до сега за тези 200 К км - в смисъл покупна цена + всички разходи за части и консумативи (ако е имало такива извън гаранцията) - тоест всичко без данък, каско, ГО и без гориво. :bchug:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от msi200 » 02 Окт 2016, 14:41

Всички разходи, без нафтата и овехтяването, са 29ст/км за 200000км.
Овехтяването е най-голямото перо, следва поддръжката и накрая е разхода на нафта.
I love the sound of V8 in the morning...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от BaHka » 02 Окт 2016, 14:47

А за смяна на вериги не си ли мислил? Около тези километри е почти задължително да сме сменят.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от msi200 » 02 Окт 2016, 16:53

Мислил съм, но в БМВ я провериха по някакъв начин и казаха, че ще кара още много. Доколкото знам на този мотор се чувало, ако има проблем с веригите. Износват се заради големите интервали за смяна на масло - 30000км е множко.
I love the sound of V8 in the morning...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от astrapower » 04 Окт 2016, 14:51

Звучи добре, дано те слуша следващите 100к км. Иначе 30 000 интервал според мен не е множко а престъпно множко.....представи си на какво става маслото след 15-20к не ми се мисли.....Определено най-много на 15к трябва да се сменя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от rafa224 » 08 Юни 2017, 15:02

astrapower написа:Звучи добре, дано те слуша следващите 100к км. Иначе 30 000 интервал според мен не е множко а престъпно множко.....представи си на какво става маслото след 15-20к не ми се мисли.....Определено най-много на 15к трябва да се сменя.

Ако някой кара 30000км., защото е писано в други теми, че компютъра показва 30 хил. но преизчислява км. до следваща смяна в зависимост от състоянието на маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 251
Регистриран на: 11.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: CLS 320
Мечтае да кара: X6 M6, CLS AMG, 6 Series Gran Coupe

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от TytusPulo » 15 Юни 2017, 14:15

astrapower написа:Звучи добре, дано те слуша следващите 100к км. Иначе 30 000 интервал според мен не е множко а престъпно множко.....представи си на какво става маслото след 15-20к не ми се мисли.....Определено най-много на 15к трябва да се сменя.


Тези лонг-лайф програми с които искат да убият колите млади - като ги чета ми се драйфа.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 18.06.2009
Кара: X5 E70 3.0d

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от DeadFox » 01 Авг 2017, 13:36

Здравейте колеги, аз карам Х5 Е70 3.0d (235 к.с.) вече 9-та година и вчера направих 390 000км. Общо взето само консумативи, извън тях съм сменил два пъти предни носачи, веднъж на 150 000 и още веднъж на 350 000км. Имах скъсана пружина от пред и я смених на 350 000. Отделно още дюзи на 250 000, два пъти съм сменял предни дискове на 170 000 и 375 000км. DPF филтъра сдаде багажа на 290 000 и го смених. По гаранция са ми сменяли фаровете (проблема с напукването) и стоповете които ставаха на аквариум. И още веднъж наскоро смених заден десен стоп (и двете половини) защото беше корозирал здраво и компа нон-стоп пищеше за изгорели крушки. Масло сменям на 30 000 км. като след 300 000 почна да ми се налагам да доливам 1л. м/у смените, обикновено на 20 000км. Колата се кара 80/20 % извънградско/градско (Софийско) и разхода ми е около 8,5 - 10,5 л/100км. в зависимост колко съм я настъпвал.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 840
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от BorislavB » 02 Авг 2017, 7:18

DeadFox написа:Здравейте колеги, аз карам Х5 Е70 3.0d (235 к.с.) вече 9-та година и вчера направих 390 000км. Общо взето само консумативи, извън тях съм сменил два пъти предни носачи, веднъж на 150 000 и още веднъж на 350 000км. Имах скъсана пружина от пред и я смених на 350 000. Отделно още дюзи на 250 000, два пъти съм сменял предни дискове на 170 000 и 375 000км. DPF филтъра сдаде багажа на 290 000 и го смених. По гаранция са ми сменяли фаровете (проблема с напукването) и стоповете които ставаха на аквариум. И още веднъж наскоро смених заден десен стоп (и двете половини) защото беше корозирал здраво и компа нон-стоп пищеше за изгорели крушки. Масло сменям на 30 000 км. като след 300 000 почна да ми се налагам да доливам 1л. м/у смените, обикновено на 20 000км. Колата се кара 80/20 % извънградско/градско (Софийско) и разхода ми е около 8,5 - 10,5 л/100км. в зависимост колко съм я настъпвал.



Ми сменяй го по-рано това масло щом на 30к доливаш 1л. значи го сменяй на 15к (аз лично и на по-малко).
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 18.06.2009
Кара: X5 E70 3.0d

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от DeadFox » 02 Авг 2017, 13:23

BorislavB написа:
DeadFox написа:Здравейте колеги, аз карам Х5 Е70 3.0d (235 к.с.) вече 9-та година и вчера направих 390 000км...



Ми сменяй го по-рано това масло щом на 30к доливаш 1л. значи го сменяй на 15к (аз лично и на по-малко).


Преди месец смених някакъв семеринг на картера от където ми капеше масло, сега на тази смяна ще видя дали ще ми се наложи да доливам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 840
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от BorislavB » 02 Авг 2017, 17:02

DeadFox написа:
BorislavB написа:
DeadFox написа:Здравейте колеги, аз карам Х5 Е70 3.0d (235 к.с.) вече 9-та година и вчера направих 390 000км...



Ми сменяй го по-рано това масло щом на 30к доливаш 1л. значи го сменяй на 15к (аз лично и на по-малко).


Преди месец смених някакъв семеринг на картера от където ми капеше масло, сега на тази смяна ще видя дали ще ми се наложи да доливам.



И все пак мисля,че за този интервал трябва да сменяш 2 пъти маслото. Не е толкова скъпо,а и щадиш колата по тоя начин,но ти си знаеш.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 251
Регистриран на: 11.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: CLS 320
Мечтае да кара: X6 M6, CLS AMG, 6 Series Gran Coupe

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от TytusPulo » 04 Авг 2017, 8:32

С тази смяна на 30к просто скъсяваш живота на двигателя. Подкрепям колегата, сменяй го на 15.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 18.06.2009
Кара: X5 E70 3.0d

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от DeadFox » 07 Авг 2017, 0:25

Вече 400 000 км. и девет години го сменям така и си карам и проблеми не съм имал. Поддържано е само в оторизирани сервизи и са влагани само оригинални части. Карам го 90% извънградско, така че не виждам смисъл за сега да скъся сервизният интервал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: 200 000 км с Х5 Е70 40d

Мнение от astrapower » 07 Авг 2017, 8:02

Честито колега, сериозна машина и сериозен пробег. Интервала за обслужване вече едва ли седи на дневен ред :) Сигурно обмисляш варианти за подмяна...

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook