Проблем с колектор на Е70

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 2.02.2008

Проблем с колектор на Е70

Мнение от baimarin » 12 Сеп 2016, 17:57

Здравейте колеги,
Историята е следната. Колата Е70 4.0d 2010-а. Преди две седмици бях на почивка в Италия и излизайки от една бензиностанция, дадох газ да се включа в движението и усетих как нещо все едно удари колата отдолу. Появиха се вибрации и аз веднага отбих. От колата изтичаше масло стабилно. За късмет се оказа, че 1.5 км има оторизиран сервиз на бмв и аз успях да стигна до него. При влизане в сервиза колата изписа, че няма масло и че не трябва да се кара повече. След като я прегледаха ми казаха, че ремонтът ще отнеме поне седмица. Реших все пак да ремонтирам колата в България, понеже и без това трябваше да се прибирам. И така автомобилът беше репатриран до Дару кар. Диагнозата беше счупен кардан, който е ударил картера на двигателя и така е изтекло маслото. Смениха кардана, маслото, картера, гарнитурата и две биалетки, които си бяха за смяна отпреди. Казаха, че съм късметлия понеже кардана се скъсал отпред и е ударил картера на двигателя, а не се е скъсал отзад и да удари скоростите. На въпроса как така се къса кардан на кола на 170 000 км. те ми казаха ами много е мощен двигателя и за това :shock: Казаха ми също, че трябвало да се смени колектора и да се почисти всичко с някаква машина, която имали само в лицензираните сервизи, но щяло да струва 3хил. лв. Можело, ако дам много газ на колата да ми изпише грешка на двигателя, но можело и така да карам засега. Изненадах се понеже преди аварията колата нямаше никакви проблеми и попитах дали са свързани нещата, но отговорът беше не. Тъй като ремонтът на другите части беше близо 4 хил. лв. реших да отложа тази смяна и почистването за по-натам. Качвам се аз потеглям и усещам, че колата не върви изобщо. Вдига оборотите но трудно ускорява. На първия светофар ми изписа, че двигателя не работи на пълен капацитет. Освен това при завиване, воланът ми все едно леко запецва и трябва да го врътна с малко повече сила. Звъня на приемчика и му казвам за двата проблема. Относно вървежа отговорът беше, че е заради колектора и на турбините не им стигал въздуха, но е чисто съвпадение и пак повтори, че нямало общо с ремонта на кардана. За волана каза, че и той го бил усетил. Не стана ясно защо нищо не ми казаха по тази тема,когато си взимах колата. :evil:
Извинявам се за дългия пост, но исках да опиша подробно ситуацията и да помоля за съвет на какво може е станало и къде да закарам колата за второ мнение и дали имам основание за претенции към Дару? Не знам те дали имат вина, но е странно да си закараш колата с един проблем и те да ти я дадат с два нови.
Предварително Благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 784
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Проблем с колектор на Е70

Мнение от expl0de » 12 Сеп 2016, 20:09

Освен да я огледаш сам отдолу за механични повреди по рейката и окачването, друго не мога да ти помогна. Иначе и аз имам леко зацепване като завивам на дясно и връщам волана и мисля, че е от биалетата. Да не са ти ги монтирали наобратно нещо?
За двигателя си виж кодовете, там може да са много неща, но едва ли да се запуши колектора така изведнъж.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Проблем с колектор на Е70

Мнение от MMG » 12 Сеп 2016, 20:37

:OT: Голяма почивка си изкарал. Аз като бях там през месец май, пред мен се счупи едно българско Х6 докато чакахме на границата на влизане в Словения. После в Италия, пак пред нас, едно румънско Е70 се развали. Поставих се на тяхно място и си викам - дано колата да не се прецака нещо, че всеки ремонт зад граница излиза златен, а и край с екскурзията, но като гледам и ти не си дал малко, и за репатриране също.

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Проблем с колектор на Е70

Мнение от Atsalov » 12 Сеп 2016, 21:42

1. Всмукателния колектор се ревизира и ако е в добро състояние няма нужда от смяна(казвам го от опит)
2. Кардана е имал клеясало каре (от седене се проявява проблема или от прекомерно седене на влага)
3. Едва ли проблема е свързан с колегите от Дару, по-вероятно е кардана да е нанесъл и допълнителни щети, които те да не са могли да констатират при огледа.
4. И не на последно място, при рязко ускорение, вероятно си имал вибрации в купето, които са били от кардана.
Ако се чудиш, защо колектора се зацапва/запушва на толкова малко километри. То това е за да може автомобилите да влезнат в еко нормите и така използват прекомерно EGR системата.
При нужда мога да ти предоставя много снимки, включително на коли около 100к



viewtopic.php?f=128&t=408663

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook