DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M54
Модератор: Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M54
DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
DISA клапата има за цел да променя въздушния поток в смукателния колектор.
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
Проблемите с DISA клапата са два : повреда в механизма , който задвижва витлото, с
риск в колектора да попаднат частици от разпадането му , а втория е загубата на вакуум!
При първия проблем , най-често се чува специфичен шум от вибрациите на витлото при ниски обороти , което предотвратява най-лошото. На пазара се продават множество комплекти за ремонт и отстраняване на този проблем.
Проблемът с вакуума до сега беше НЕРЕШИМ , а и той настъпва най-често МНОГО ПО-РАНО от този с механизма. Проблемът с вакуума се дължи на скъсване на мембраната , която е отговорна за вакуума. Повечето колеги разбират за проблем с DISA клапата чак като тя е пред разпад , а клапата много преди това е изгубила своя вакуум и практически не работи.Това води да повишен разход на гориво на градско и намалена тяга при потегляне и в ниските обороти.
Тестът за вакуум може да видите в двата видео клипа : преди и след ремонта.
Клапата „втора ръка” дори да държи вакуум е пред умиране и е безсмислена инвестиция, а нова е около и над 500лв оригинална и над 350лв за ментетата!
Ремонтът на вакуума е идентичен за M52TU и M54:


С отверка се премахва страничния капак.Той се държи слабо на два зъба.
Под него се намира оста на буталото , захванато със зегерка.


Внимателно с отверка се изважда зегерката!




Набиват се два клина , за да се освободи капачката над мембраната.

С отверка , подпъхната под вакуумното каналче , внимателно се отваря капачката!
Това е най-„тънкият” момент , в който може да се счупи капачката или вакуумното каналче!


При отварянето, трябва да се внимава да не се изгуби пружината!




С отверка се изважда оста на буталото!




Вижда се скъсаната мембрана!


Мембраната се премахва чрез издърпване назад.




Поставя се нова мембрана.







Не трябва да се забравя да се върне пружината!

Обратно се щраква капакът.

Тества се задължително вакуума!

Не трябва да се забравя да се върне зегерката на оста!

Щраква се капачето.

Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Понеже първият въпрос ще бъде: от къде съм намерил мембраната,а не желая темата да става комерсиална,отговорите са три:
-потърсете си я и Вие,който търси намира!
-има в I-net една руска,която за нищо не става : губи вакуум още на десетото завъртане,а още на първото издава притеснителен "пльокащ" звук , струва 50-60лв и няма гаранция!
-има хора в BG,които са я направили и дават гаранция за продукта си!
DISA клапата има за цел да променя въздушния поток в смукателния колектор.
При ниски обороти тя е затворена и така скъсява пътя на въздуха , като по този начин увеличава неговата скорост и с това въртящия момент на ниски обороти.
Когато оборотите подминат 3750 , тя се отваря и така се увеличава количеството на постъпващия въздух , с което се увеличава мошността.
Проблемите с DISA клапата са два : повреда в механизма , който задвижва витлото, с
риск в колектора да попаднат частици от разпадането му , а втория е загубата на вакуум!
При първия проблем , най-често се чува специфичен шум от вибрациите на витлото при ниски обороти , което предотвратява най-лошото. На пазара се продават множество комплекти за ремонт и отстраняване на този проблем.
Проблемът с вакуума до сега беше НЕРЕШИМ , а и той настъпва най-често МНОГО ПО-РАНО от този с механизма. Проблемът с вакуума се дължи на скъсване на мембраната , която е отговорна за вакуума. Повечето колеги разбират за проблем с DISA клапата чак като тя е пред разпад , а клапата много преди това е изгубила своя вакуум и практически не работи.Това води да повишен разход на гориво на градско и намалена тяга при потегляне и в ниските обороти.
Тестът за вакуум може да видите в двата видео клипа : преди и след ремонта.
Клапата „втора ръка” дори да държи вакуум е пред умиране и е безсмислена инвестиция, а нова е около и над 500лв оригинална и над 350лв за ментетата!
Ремонтът на вакуума е идентичен за M52TU и M54:


С отверка се премахва страничния капак.Той се държи слабо на два зъба.
Под него се намира оста на буталото , захванато със зегерка.


Внимателно с отверка се изважда зегерката!




Набиват се два клина , за да се освободи капачката над мембраната.

С отверка , подпъхната под вакуумното каналче , внимателно се отваря капачката!
Това е най-„тънкият” момент , в който може да се счупи капачката или вакуумното каналче!


При отварянето, трябва да се внимава да не се изгуби пружината!




С отверка се изважда оста на буталото!




Вижда се скъсаната мембрана!


Мембраната се премахва чрез издърпване назад.




Поставя се нова мембрана.







Не трябва да се забравя да се върне пружината!

Обратно се щраква капакът.

Тества се задължително вакуума!

Не трябва да се забравя да се върне зегерката на оста!

Щраква се капачето.

Ремонт вакуум на DISA клапа BMW M54
Понеже първият въпрос ще бъде: от къде съм намерил мембраната,а не желая темата да става комерсиална,отговорите са три:
-потърсете си я и Вие,който търси намира!
-има в I-net една руска,която за нищо не става : губи вакуум още на десетото завъртане,а още на първото издава притеснителен "пльокащ" звук , струва 50-60лв и няма гаранция!
-има хора в BG,които са я направили и дават гаранция за продукта си!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M54
Доколкото разбрах, цената на BG мембраната е 45лв
без монтаж=DIY, а е в пъти по-качествена от руската!
без монтаж=DIY, а е в пъти по-качествена от руската!
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани