Масло в диференциалите.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от MMG » 04 Юни 2017, 16:03

Хубаво DYI, astrapower, макар, че не бих се наел да сменям сам семерингите, въпреки, че имам канал.
Извън темата - на Е46-та майстор ги подменя с ОЕМ. Единият семеринг след сравнително малко време пак текна, та я връщах за рекламация.

Боримечка, да, на пръв поглед теча изглежда много сериозен. Днес реших да долея масло за всеки случай. Бяха ми останали 300гр от това, от последната смяна миналата есен (правих я в сервиз).
Изображение
Интересното е, че масло имаше - долях около 100мл и започна да прелива, като 20-30мл изтекоха на земята - (не е много удобно да се пълни със спринцовка). Преди да започна да наливам, маслото беше малко малко под нивото на пробката при проба с пръст. :)

Или аз съм се заблудил и това масло се е просмуквало навън и е обливало дифа с години или незнам...

Измих диференциала с нафта, колкото можах и един чистител за двигатели, за да видим откъде е теча.
Изображение




Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от astrapower » 05 Юни 2017, 7:57

Да това беше идеята да го "измиеш" и да видиш откъде идва теча :) Покарай малко и ще си проличи. Поздрави !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3197
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от laviatan » 05 Юни 2017, 11:13

Провери и отдушника на дифа . Чувал съм за запушен такъв , оттам / смешно звучи , но така съм чел/ налягане се получава и започва да омаслява :dunno:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от MMG » 05 Юни 2017, 18:02

laviatan написа:Провери и отдушника на дифа . Чувал съм за запушен такъв , оттам / смешно звучи , но така съм чел/ налягане се получава и започва да омаслява :dunno:


Имаш ли идея кое е отдушника на дифа, т.е. къде е?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от astrapower » 06 Юни 2017, 9:24

Ами малък отвор в горната част на диференциала, ето тук се забелязва макар и не толкова добре https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x3-e83-forum/100011-differential-vent-cap-install-2010-e83-help.html
Тук може да видиш на Е34 как е, и дори са му направили модификация https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1844033-Cheap-and-easy-E34-differential-cover-vent-modification

Ето и на Е36 малко по-нагледно : Изображение

Намерих изображение на дифа точно на Е83, вижда се добре отгоре малък отвор, ето заповядай: Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3197
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от laviatan » 06 Юни 2017, 10:26

Сега видях развитието на темата :yes: . Колегата много обстойно го е показал ;)
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Масло в диференциалите.

Мнение от MMG » 06 Юни 2017, 15:58

Благодаря за нагледното описание. Тази малката дупчица дори не съм я забелязъл, че съществува. Ще я чекна.

П.С. Като си гледах снимките, които направих забелязах, че маншоните на полуоските са започнали да се прокъсват в края при скобата.

Изображение

Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна MMG на 06 Юни 2017, 16:02, променена общо 1 път

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Масло в диференциалите.

Мнение от MMG » 11 Юни 2017, 19:35

След като покарах едни 400км погледнах пак вече измития диф. Със сигурност тече от семерингите + малко съмнение за гарнитурата, но по-скоро капката като се стича се събира там.
Изображение
Изображение
Изображение
Обаче забравих да проверя отдушника...

Та ще сменя семерингите. Един приятел по-на "ти" с механиката от мен каза, че ще помогне да ги сменим.
Въпрос 1: Освен номер 7 от схемата трябва ли ми нещо друго?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_1193

Въпрос 2: Трябва ли ми инструмент за избиване/набиване на уплътненията или си влизат на ръка?


П.с. Забравих да добавя, че маншоните на полуоските са си здрави, въпреки как са излезли на снимката.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от astrapower » 12 Юни 2017, 8:49

Мда вижда се че е от семерингите :) Успех в ремонта и да се похвалиш после.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 12 Юни 2017, 9:35

В TIS-а има информация как се сменяват семерингите:

Този на фланеца на карданния вал: http://tis.bmwcats.com/doc1119005/

На лявата полуоска: http://tis.bmwcats.com/doc1115206/

И на дясната е същото, като на лявата: http://tis.bmwcats.com/doc1115207/

Ето и за гарнитурата на капака, ако все пак тече от нея: http://tis.bmwcats.com/doc1092397/


Аз прегледах процедурите - не е толкова просто и се ползват доста специализирани инструменти. Колега, помисли дали си струва цялото упражнение? Дали не е по-добре да доливаш по 100 - 200 грама масло на година, вместо да минеш през всичко това? Ако ще се сменат и трите семеринга (предполагам?), бих препоръчал да не се работи в канала, а самият диф да се свали от колата и да се работи спокойно, на маса.

Това, което ме учудва е, че сякаш и двата странични (на полуоските) семеринга текат? Така ли е наистина? Ако да - какво може да предизвика такъв проблем? Явно има някаква обща причина, защото каква е вероятността и двата семеринга да протекат независимо един от друг... Какво може да бъде...?!? Някакво необичайно (прекалено рядко) масло? Прегряване на дифа? Някакъв луфт във фланците да има, например - от лагерите или от скъсан тампон? Какво друго...??
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от astrapower » 12 Юни 2017, 10:42

Лагерите по-скоро.....Та добре е като ще се прави да се направи "цялостно" обслужване или поне пълна проверка на текущото състояние. Боримечка прав си, трябва си сваляне на дифа и на "операционната" маса и ребилд.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 12 Юни 2017, 11:36

Абе не знам дали си струва... Задният диф не е от частите, които често се трошат, при челен удар например. Та ако си намериш такъв читав от катастрофирала кола за 150 - 200 лева, защо да правиш цялото упражнение? Слагаш си "новия" диф и си караш колата, пък когато имаш време и желание - може да разглобиш стария, само от любопитство, да видиш как е. Аз така бих направил...

Разбира се, при този вариант трябва да "уцелиш" същия диф със същото предавателно число, иначе ще замине раздатката.
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от MMG » 12 Юни 2017, 18:01

Borymeckata написа:В TIS-а има информация как се сменяват семерингите:

Този на фланеца на карданния вал: http://tis.bmwcats.com/doc1119005/

На лявата полуоска: http://tis.bmwcats.com/doc1115206/

И на дясната е същото, като на лявата: http://tis.bmwcats.com/doc1115207/

Ето и за гарнитурата на капака, ако все пак тече от нея: http://tis.bmwcats.com/doc1092397/


Аз прегледах процедурите - не е толкова просто и се ползват доста специализирани инструменти. Колега, помисли дали си струва цялото упражнение? Дали не е по-добре да доливаш по 100 - 200 грама масло на година, вместо да минеш през всичко това? Ако ще се сменат и трите семеринга (предполагам?), бих препоръчал да не се работи в канала, а самият диф да се свали от колата и да се работи спокойно, на маса.

Това, което ме учудва е, че сякаш и двата странични (на полуоските) семеринга текат? Така ли е наистина? Ако да - какво може да предизвика такъв проблем? Явно има някаква обща причина, защото каква е вероятността и двата семеринга да протекат независимо един от друг... Какво може да бъде...?!? Някакво необичайно (прекалено рядко) масло? Прегряване на дифа? Някакъв луфт във фланците да има, например - от лагерите или от скъсан тампон? Какво друго...??


Боримечка, благодаря за тис документите! Незнам има ли причина - няма странни шумове, вибрации и т.н.

Планът е да не се сваля, ще видим като му дойде момента, ще кажа :)

Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от Borymeckata » 13 Юни 2017, 8:17

Линк към този он-лайн TIS (на руски, съкратена версия) има в темата за техническата информация, тя е от главните най-горе. Пак оттам можеш да си изтеглиш пълния TIS за инсталиране, качил съм трите DVD-та и указания за инсталацията. Само желание да има човек...

Може би има и он-лайн TIS на английски, ако някой знае - да слага линк в темата и така...
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Масло в диференциалите.

Мнение от MMG » 13 Юни 2017, 21:19

Да, знам, дори мисля, че го свалих още тогава на лаптопа, който си отделих за диагностика на колата. Просто все не ми идва на ум да погледна в тис :).

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook