Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY

Мнение от Joro_Paveto » 17 Ное 2014, 13:03

Здравейте,
вчера най-накрая реших да сменя тази гарнитура, защото теча беше много силен и беше омазал целия мотор, кори, та чак беше пръскало и по предната част на скоростите. Заподозрях гарнитурата поради силното омазняване на предната част на мотора, а и факта, че ако колата стои повече от ден без да се пали теча спираше.
Ползвам съм снимки то нета, както и направени от мен.
Процедурата не е сложна, но е много трудоемка, защото се демонтират казаначето за хидравликата, алтернатора и хидравличната помпа.
Първото и най-важно нещо е да се откачи акумулатора. При мен е в багажника под компресира за въздушното окачване. Развиват се само четирите болтета, които държат капака с компресoра, повдига се и се разкачат клемите.
След това се преминава отпред - махат се пластмасовия капак над радиатора, цялата кутия с въздушния филтър.
Развиват се двата болта на казанчето за хидравличната течност.
Изображение
После цялото казанче се демонтира, хубаво е да си вземете скоби с винт за маркучите, защотот заводските не държат и редовно пропускат.
Разкачат се климите на датчик за налягане на маслото, на алтернатора и на клапана за бензиновите пари
Към клапана за бензиновите пари има един тръбичка, тя се откча като се стисне скобата и се издърпа надолу, после я огъвате внимателно и я закрепяте някъде по всмукателния колектор, за да не пречи, а и да не я счупите.

Изображение
Изображение
Аз не можах да отвия виско перката, защото рискувах да нанеса големи щети ако скъсам някой от болтовете на шайбата на водната помпа и се справях без да я махам. Ако вие можете и имате индструмент махането и ще улесни много работата.
Отпуска се ремъка задвиждащ алтернатора, водната помпа и хидравличната помпа. Ремъка се отпуска от оптяжната ролка - торкс Т50 и се върти по посока на часовника с тресчотка с голямо рамо. След това се резвива паразитната ролка на алтернатора с камък 16.
Изображение
Развива се плюсовия кабел на алтернатора. Голяма гайка 17 отзадната му страна. След това се развива долния болт на алтернатора той е размер 16. Аз го развих с дълга вложка.
Изображение
Алтернатора излиза много трудно - първо го завъртате около долния болт докато започне да се движи леко, после хващате корпуса и ролката отпред и започвате да клатите напред-назад по дължина на колата.
След това идва ред на хидравличната помпа - тя се държи с 4 болта - два отпред и два отзад.
Ето ги задните болтове (вече отстранени)
Изображение
И двата предни болта след което помпата се спъска надолу.
Изображение
Преди да се отвие конзолата се отвива болта 19 на маркуча за масло към ваносите. Хубаво е да си вземете двете дихтунги нови. Аз забравих и затова ще ги сменя по-късно като ги купя.
Изображение
След това се пристъпва към 6-те болта на конзолата.
Изображение
Конзолата се вади и се маха старото уплътнение. С остър предмет - макетен нов или шило. Уплътнение ще е станало на пластмаса и ще е здраво залепнало. След като го отстраните се почиства добре и се слага новото
Изображение
Изображение
Изображение
Сглобяването е по обратния ред. Работата отнема около 6-7 часа с цялото почистване на маслото по мотора.
Дано съм бил полезен.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY

Мнение от Драгослав » 17 Ное 2014, 16:15

Браво колега,темата си е направо за полезни. Преди две седмици минах по този път ,но в сервиз. Въпросната гарнитура си е слабо място на М54 и М52. С времето се гарнитурата загубва свойствата си на уплатнение,като се сковава. Оригинална струва 9,24 лв. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 7.09.2014
Местоположение: София

Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY

Мнение от mit-kong » 17 Ное 2014, 19:07

Народе, имам същия проблем с М54B30, на който не мога да намеря решение доста време.
Течеше масло и майстора реши, че теча идва някъде от горе, над картера и решихме да сменим тази гарнитура. Сменихме я избърсахме омаслените места за да видим дали теча продълажва и покарах малко. Пак беше събралo масло тук
Изображение,
пак я свали и намаза със силикон за гарнитури и пак тече и вече просто не знам какво да правя. Действително за да се събира масло там е много вероятно да е от маслената конзола, но пък след толко ръчкане да няма ефект, дали няма шанс да е от нещо друго там някъде? :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY

Мнение от Joro_Paveto » 18 Ное 2014, 0:25

И аз малко се учудих, че чак о там е омазало, но го отдадих на гарнитурата. Днес я покарах малко и утре ще видя в гаража дали има капки. Занимавах се с тъпата аларма, като я включа и след 4-5 сек започва да пищи. Накрая я деактивирах със сканера и утре ще търся какво може да я задейства. Надявах се да е известния проблем с датчика на предния капак ама уви не е.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY

Мнение от Joro_Paveto » 18 Ное 2014, 13:45

Днес какпки по пода на гаража няма - добре. Ще я следя пак, че я покарах само 3 км и може да не се е събрало достатъчно.
Борбата с тъпата аларма продължава...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY

Мнение от Joro_Paveto » 24 Ное 2014, 8:17

След няколко дни каране капки все още няма, да се надяваме, че теча е овладян.
Оправих и алармата ето линк към темата ми в Е39, за да не се повтарям и тук.
viewtopic.php?f=35&t=381702&p=3996943#p3996943
Та ако след разкачане на акумулатора се появи проблем с алармата то до голямата степен виновник е сирената.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook