Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY
Модератор: Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY
Здравейте,
вчера най-накрая реших да сменя тази гарнитура, защото теча беше много силен и беше омазал целия мотор, кори, та чак беше пръскало и по предната част на скоростите. Заподозрях гарнитурата поради силното омазняване на предната част на мотора, а и факта, че ако колата стои повече от ден без да се пали теча спираше.
Ползвам съм снимки то нета, както и направени от мен.
Процедурата не е сложна, но е много трудоемка, защото се демонтират казаначето за хидравликата, алтернатора и хидравличната помпа.
Първото и най-важно нещо е да се откачи акумулатора. При мен е в багажника под компресира за въздушното окачване. Развиват се само четирите болтета, които държат капака с компресoра, повдига се и се разкачат клемите.
След това се преминава отпред - махат се пластмасовия капак над радиатора, цялата кутия с въздушния филтър.
Развиват се двата болта на казанчето за хидравличната течност.
После цялото казанче се демонтира, хубаво е да си вземете скоби с винт за маркучите, защотот заводските не държат и редовно пропускат.
Разкачат се климите на датчик за налягане на маслото, на алтернатора и на клапана за бензиновите пари
Към клапана за бензиновите пари има един тръбичка, тя се откча като се стисне скобата и се издърпа надолу, после я огъвате внимателно и я закрепяте някъде по всмукателния колектор, за да не пречи, а и да не я счупите.


Аз не можах да отвия виско перката, защото рискувах да нанеса големи щети ако скъсам някой от болтовете на шайбата на водната помпа и се справях без да я махам. Ако вие можете и имате индструмент махането и ще улесни много работата.
Отпуска се ремъка задвиждащ алтернатора, водната помпа и хидравличната помпа. Ремъка се отпуска от оптяжната ролка - торкс Т50 и се върти по посока на часовника с тресчотка с голямо рамо. След това се резвива паразитната ролка на алтернатора с камък 16.

Развива се плюсовия кабел на алтернатора. Голяма гайка 17 отзадната му страна. След това се развива долния болт на алтернатора той е размер 16. Аз го развих с дълга вложка.

Алтернатора излиза много трудно - първо го завъртате около долния болт докато започне да се движи леко, после хващате корпуса и ролката отпред и започвате да клатите напред-назад по дължина на колата.
След това идва ред на хидравличната помпа - тя се държи с 4 болта - два отпред и два отзад.
Ето ги задните болтове (вече отстранени)

И двата предни болта след което помпата се спъска надолу.

Преди да се отвие конзолата се отвива болта 19 на маркуча за масло към ваносите. Хубаво е да си вземете двете дихтунги нови. Аз забравих и затова ще ги сменя по-късно като ги купя.

След това се пристъпва към 6-те болта на конзолата.

Конзолата се вади и се маха старото уплътнение. С остър предмет - макетен нов или шило. Уплътнение ще е станало на пластмаса и ще е здраво залепнало. След като го отстраните се почиства добре и се слага новото



Сглобяването е по обратния ред. Работата отнема около 6-7 часа с цялото почистване на маслото по мотора.
Дано съм бил полезен.
вчера най-накрая реших да сменя тази гарнитура, защото теча беше много силен и беше омазал целия мотор, кори, та чак беше пръскало и по предната част на скоростите. Заподозрях гарнитурата поради силното омазняване на предната част на мотора, а и факта, че ако колата стои повече от ден без да се пали теча спираше.
Ползвам съм снимки то нета, както и направени от мен.
Процедурата не е сложна, но е много трудоемка, защото се демонтират казаначето за хидравликата, алтернатора и хидравличната помпа.
Първото и най-важно нещо е да се откачи акумулатора. При мен е в багажника под компресира за въздушното окачване. Развиват се само четирите болтета, които държат капака с компресoра, повдига се и се разкачат клемите.
След това се преминава отпред - махат се пластмасовия капак над радиатора, цялата кутия с въздушния филтър.
Развиват се двата болта на казанчето за хидравличната течност.

После цялото казанче се демонтира, хубаво е да си вземете скоби с винт за маркучите, защотот заводските не държат и редовно пропускат.
Разкачат се климите на датчик за налягане на маслото, на алтернатора и на клапана за бензиновите пари
Към клапана за бензиновите пари има един тръбичка, тя се откча като се стисне скобата и се издърпа надолу, после я огъвате внимателно и я закрепяте някъде по всмукателния колектор, за да не пречи, а и да не я счупите.


Аз не можах да отвия виско перката, защото рискувах да нанеса големи щети ако скъсам някой от болтовете на шайбата на водната помпа и се справях без да я махам. Ако вие можете и имате индструмент махането и ще улесни много работата.
Отпуска се ремъка задвиждащ алтернатора, водната помпа и хидравличната помпа. Ремъка се отпуска от оптяжната ролка - торкс Т50 и се върти по посока на часовника с тресчотка с голямо рамо. След това се резвива паразитната ролка на алтернатора с камък 16.

Развива се плюсовия кабел на алтернатора. Голяма гайка 17 отзадната му страна. След това се развива долния болт на алтернатора той е размер 16. Аз го развих с дълга вложка.

Алтернатора излиза много трудно - първо го завъртате около долния болт докато започне да се движи леко, после хващате корпуса и ролката отпред и започвате да клатите напред-назад по дължина на колата.
След това идва ред на хидравличната помпа - тя се държи с 4 болта - два отпред и два отзад.
Ето ги задните болтове (вече отстранени)

И двата предни болта след което помпата се спъска надолу.

Преди да се отвие конзолата се отвива болта 19 на маркуча за масло към ваносите. Хубаво е да си вземете двете дихтунги нови. Аз забравих и затова ще ги сменя по-късно като ги купя.

След това се пристъпва към 6-те болта на конзолата.

Конзолата се вади и се маха старото уплътнение. С остър предмет - макетен нов или шило. Уплътнение ще е станало на пластмаса и ще е здраво залепнало. След като го отстраните се почиства добре и се слага новото



Сглобяването е по обратния ред. Работата отнема около 6-7 часа с цялото почистване на маслото по мотора.
Дано съм бил полезен.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY
Браво колега,темата си е направо за полезни. Преди две седмици минах по този път ,но в сервиз. Въпросната гарнитура си е слабо място на М54 и М52. С времето се гарнитурата загубва свойствата си на уплатнение,като се сковава. Оригинална струва 9,24 лв. 

Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY
Народе, имам същия проблем с М54B30, на който не мога да намеря решение доста време.
Течеше масло и майстора реши, че теча идва някъде от горе, над картера и решихме да сменим тази гарнитура. Сменихме я избърсахме омаслените места за да видим дали теча продълажва и покарах малко. Пак беше събралo масло тук
,
пак я свали и намаза със силикон за гарнитури и пак тече и вече просто не знам какво да правя. Действително за да се събира масло там е много вероятно да е от маслената конзола, но пък след толко ръчкане да няма ефект, дали няма шанс да е от нещо друго там някъде?
Течеше масло и майстора реши, че теча идва някъде от горе, над картера и решихме да сменим тази гарнитура. Сменихме я избърсахме омаслените места за да видим дали теча продълажва и покарах малко. Пак беше събралo масло тук

пак я свали и намаза със силикон за гарнитури и пак тече и вече просто не знам какво да правя. Действително за да се събира масло там е много вероятно да е от маслената конзола, но пък след толко ръчкане да няма ефект, дали няма шанс да е от нещо друго там някъде?

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY
И аз малко се учудих, че чак о там е омазало, но го отдадих на гарнитурата. Днес я покарах малко и утре ще видя в гаража дали има капки. Занимавах се с тъпата аларма, като я включа и след 4-5 сек започва да пищи. Накрая я деактивирах със сканера и утре ще търся какво може да я задейства. Надявах се да е известния проблем с датчика на предния капак ама уви не е.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY
Днес какпки по пода на гаража няма - добре. Ще я следя пак, че я покарах само 3 км и може да не се е събрало достатъчно.
Борбата с тъпата аларма продължава...
Борбата с тъпата аларма продължава...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Смяна гарнитурата на маслената конзола на M54B30 DIY
След няколко дни каране капки все още няма, да се надяваме, че теча е овладян.
Оправих и алармата ето линк към темата ми в Е39, за да не се повтарям и тук.
viewtopic.php?f=35&t=381702&p=3996943#p3996943
Та ако след разкачане на акумулатора се появи проблем с алармата то до голямата степен виновник е сирената.
Оправих и алармата ето линк към темата ми в Е39, за да не се повтарям и тук.
viewtopic.php?f=35&t=381702&p=3996943#p3996943
Та ако след разкачане на акумулатора се появи проблем с алармата то до голямата степен виновник е сирената.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани