Автоматик при спускане - кога превключва?
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Автоматик при спускане - кога превключва?
Май не успях да формулирам заглавието на темата много добре... Ще обясня какво имам предвид:
Нещо в поведението на автоматика ме озадачава. Значи карам си по равен (хоризонтален) участък, на последната предавка. Скоростта е към 90 км/час и оборотомерът е на 1 800 1/min (нещо такова) - двете стрелки са почти успоредни. Дотук - всичко е нормално. Започвам дълго спускане и колата започва да се засилва. И това е нормално, защото е два тона, а с автомата дизелът няма достатъчен спирачен ефект, още повече на последната предавка. Пипвам леко спирачката, за да убия малко скоростта. И точно тук се случва странното.
Някой път автоматикът веднага превключва надолу (предполагам - една предавка), оборотомерът "скача" някъде на 2500 или повече и спирачният ефект се усеща чувствително. С други думи - колата някак разбира, че слизам по наклон и "ми помага" с двигателя, да не държа спирачките непрекъснато. ОК. Обаче друг път не превключва, остава си на последната предавка чак докато не нямаля скоростта чувствително, примерно до 50 - 60 км/час. А понякога превключва, но със закъснение, чак при третото (примерно) натискане на спирачката или няколко секунди след като вече съм пуснал педала.
Карам често по един и същ маршрут и съм забелязал, че въпросното превкючване го прави (или не го прави) винаги на едни и същи наклони. С други думи - поведението на автомата е устойчиво. Но не мога да хвана никаква закономерност - как "решава" дали да превключи надолу или не? От ъгъла на наклона ли зависи? Или от скоростта, с която започваш спускането? Или пък от нейното увеличение надолу по наклона? Някой има ли наблюдения по въпроса?
Нещо в поведението на автоматика ме озадачава. Значи карам си по равен (хоризонтален) участък, на последната предавка. Скоростта е към 90 км/час и оборотомерът е на 1 800 1/min (нещо такова) - двете стрелки са почти успоредни. Дотук - всичко е нормално. Започвам дълго спускане и колата започва да се засилва. И това е нормално, защото е два тона, а с автомата дизелът няма достатъчен спирачен ефект, още повече на последната предавка. Пипвам леко спирачката, за да убия малко скоростта. И точно тук се случва странното.
Някой път автоматикът веднага превключва надолу (предполагам - една предавка), оборотомерът "скача" някъде на 2500 или повече и спирачният ефект се усеща чувствително. С други думи - колата някак разбира, че слизам по наклон и "ми помага" с двигателя, да не държа спирачките непрекъснато. ОК. Обаче друг път не превключва, остава си на последната предавка чак докато не нямаля скоростта чувствително, примерно до 50 - 60 км/час. А понякога превключва, но със закъснение, чак при третото (примерно) натискане на спирачката или няколко секунди след като вече съм пуснал педала.
Карам често по един и същ маршрут и съм забелязал, че въпросното превкючване го прави (или не го прави) винаги на едни и същи наклони. С други думи - поведението на автомата е устойчиво. Но не мога да хвана никаква закономерност - как "решава" дали да превключи надолу или не? От ъгъла на наклона ли зависи? Или от скоростта, с която започваш спускането? Или пък от нейното увеличение надолу по наклона? Някой има ли наблюдения по въпроса?
Excellent! Steven is my name!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Автоматик при спускане - кога превключва?
Зависи от наклона колега и от начина ти на каране последните 100 км преди самия наклон. Кутията има сензор за наклон попринцип и също таак при агресивно каране се адаптира от чукване на спирачката почти веднага да сменя надолу и да "помага" със спирането.
Re: Автоматик при спускане - кога превключва?
И при мен прави доста често такива работи. Даже си мислих по едно време, че има проблем в скоростната кутия. Нещо не ми се струваше тамън превключването на скоростите. Много съм бос в тоя автоматик, но наистина дето вика колегата по-горе зависи според начина на каране и мисля, че се адаптира.

- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: Автоматик при спускане - кога превключва?
Боримечка и при мен забелязвам подобно поведение на автомата. Ако искам по-голям спирачен ефект при спускане минавам на SD.
Taka кутията държи мотора в по-високи обороти и почти не ми се налага да пипам спирачката
Taka кутията държи мотора в по-високи обороти и почти не ми се налага да пипам спирачката

4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани