Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Модератор: Технически модератори
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- vlado6669
- младши ентусиаст
- Мнения: 442
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
На кой точно модел, година и двигател сте се спрял, че има разлики.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
В момента съм със един дизелов Ленд Круизер и съм се заклел че никога повече през живота си няма да си купя дизел. За двигател не мисля че искам да е голям за това най вероятно ще е 3л бензин. Аз така или иначе нямам претенции за вървене. Като искам да върви ще си извадя 500 коньовия баварец да си начеша крастата и да ми мине. Гледам отскоро за Х5 и виждам че има вече на доста добри цени. Със сигурност обаче няма да е нещо над 10000лв. Поне толкова ми е бюджета за момента
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- vlado6669
- младши ентусиаст
- Мнения: 442
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Значи за Е53, 3.0i преди фейса не мога да кажа почти нищо, на всички около тези години обаче са им "Болести": машинките на стъклата и вътрешните дръжки, както и някои от ел. модули. Хубаво е да има въздух отзад заради возията, въпреки че вече може да са за смяна възглавниците. Правилото за колкото повече екстри, по-добре за мен важи с пълна сила. Автоматика също е за предпочитане, макар че му е време за капитален ремонт (ако не е правен). По-важно е да търсите максимално запазения и поддържан автомобил в финансовия ви диапазон, защото много дреболии за ремонтиране късат нерви и бюджет. Успех!
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
С риск да напиша пак някоя глупост ще си кажа и аз мнението:
1. Машинките на стъклата като цяло са си добре (отварят и затварят) но проблема е в едни пластмасови щипки които фиксират стъклото към въжето (не се предлагат отделно) и които като се счупят стъклото почва да се мести и да дрънка когато е свалено до някъде или напълно и особено при затваряне на вратата. Когато е вдигнато догоре няма проблем.
2. Външните дръжки се чупят най-вече когато се дърпат юнашки при замръзнала към уплътнението врата (лекува се като се намаже гумата със силиконов спрей или течен парафин). На самите механизми на вратите се чупят зъбни колела и тогава от централното може или само да се заключва или само да се отключва колата. При това дръжките отвътре си работят за механично отваряне.
3. Проблемен е панорамния шибидах но там не съм наясно до колко са налични резервни части или ремонтни комплекти.
4. Електрическите модули 99% са на Е46 и Е39, така че се развалят точно така и точно толкова често колкото на другите модели.
5. Според мен ако е на въздушни възглавници е по-добре да са и на предния и на задния мост (позволяват промяна на височината на окачването). Лично аз нямам впечатления от тази екстра).
6. Според мен скоростната кутия A5S390R, която е еднаква за бензиновия и дизеловия двигател по данни на производителя е изчислена да поддържа входящ въртящ момент до 390 Nm и в случая е проблемна при дизеловия двигател, където въртящия момент който се предава на входящия вал е 410 Nm, докато при бензиновия е 300 Nm и шанса да издържи по-дълго време е значително по-голям.
7. Раздатката до 09/2003 е механична NV127 която подлежи на ремонт - смяна на верига и семеринги (предлагат се пълни ремонтни комплекти).
За екстрите - въпрос на вкус ...
1. Машинките на стъклата като цяло са си добре (отварят и затварят) но проблема е в едни пластмасови щипки които фиксират стъклото към въжето (не се предлагат отделно) и които като се счупят стъклото почва да се мести и да дрънка когато е свалено до някъде или напълно и особено при затваряне на вратата. Когато е вдигнато догоре няма проблем.
2. Външните дръжки се чупят най-вече когато се дърпат юнашки при замръзнала към уплътнението врата (лекува се като се намаже гумата със силиконов спрей или течен парафин). На самите механизми на вратите се чупят зъбни колела и тогава от централното може или само да се заключва или само да се отключва колата. При това дръжките отвътре си работят за механично отваряне.
3. Проблемен е панорамния шибидах но там не съм наясно до колко са налични резервни части или ремонтни комплекти.
4. Електрическите модули 99% са на Е46 и Е39, така че се развалят точно така и точно толкова често колкото на другите модели.
5. Според мен ако е на въздушни възглавници е по-добре да са и на предния и на задния мост (позволяват промяна на височината на окачването). Лично аз нямам впечатления от тази екстра).
6. Според мен скоростната кутия A5S390R, която е еднаква за бензиновия и дизеловия двигател по данни на производителя е изчислена да поддържа входящ въртящ момент до 390 Nm и в случая е проблемна при дизеловия двигател, където въртящия момент който се предава на входящия вал е 410 Nm, докато при бензиновия е 300 Nm и шанса да издържи по-дълго време е значително по-голям.
7. Раздатката до 09/2003 е механична NV127 която подлежи на ремонт - смяна на верига и семеринги (предлагат се пълни ремонтни комплекти).
За екстрите - въпрос на вкус ...
- vlado6669
- младши ентусиаст
- Мнения: 442
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Само малко уточнение:
1. На машинките за стъклата им се чупят не само долните държачи, които са по 3 $ а и пластмасовите които държат планката за жилото и прилепват за водачите, и тогава се сменява механизма и пак нищо страшно от НЕТа е 60 $.
2. Дръжките се чупят и вътрешните, ухото на лоста, и то не е страшно пак толкова пари.
3. Модулите са много универсални и взаимозаменяеми, голям плюс, а и не само те.
4. Преди фейса панорамен шибидах няма, който наистина често се поскапва, а дори и нормалния го има в много малко 3 л като екстра.
5. Пак преди фейса, предно въздушно окачване го има като екстра само за V8 и аз досега не съм го виждал на кола.
6. Раздатката се прави, но пък и нормално не се чупи. Само 62/38 % дава на осите, което си е добре за пътя и леко около него.
С две думи ако не е някоя гробница си е перфектен вариант за БГ, и не само. Скачай смело
1. На машинките за стъклата им се чупят не само долните държачи, които са по 3 $ а и пластмасовите които държат планката за жилото и прилепват за водачите, и тогава се сменява механизма и пак нищо страшно от НЕТа е 60 $.
2. Дръжките се чупят и вътрешните, ухото на лоста, и то не е страшно пак толкова пари.
3. Модулите са много универсални и взаимозаменяеми, голям плюс, а и не само те.
4. Преди фейса панорамен шибидах няма, който наистина често се поскапва, а дори и нормалния го има в много малко 3 л като екстра.
5. Пак преди фейса, предно въздушно окачване го има като екстра само за V8 и аз досега не съм го виждал на кола.
6. Раздатката се прави, но пък и нормално не се чупи. Само 62/38 % дава на осите, което си е добре за пътя и леко около него.
С две думи ако не е някоя гробница си е перфектен вариант за БГ, и не само. Скачай смело
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Колеги изключително много съм ви благодарен за изчерпателните отговори. Аз така или иначе съм заклет сектант и вече твърдо съм решил да махам Тойотата и да си взема Х5. Исках просто да съм наясно с някой болести и какво и къде да гледам когато почна да търся
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
cucibg написа:Имам 4.8 ис бензин вече девет години досега сам сменил само една бензинова помпа предни накраиници два пъти и предни носачи веднъж така че от към здравина не мисля да се оплача
Имам доста приятели ся дизелови разходите им са толковаи на тях ама за година
9г караш тази х5ца и не ти е омръзнала
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- cucibg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 28.09.2007
- Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Защо да ми омръзне кола като кола
едвали друга ще ми предложи повече качвам се от точка А и стигам до точка Б
Като спра да пристигам до точка Б сигурно ще ми омръзне
едвали друга ще ми предложи повече качвам се от точка А и стигам до точка Б
Като спра да пристигам до точка Б сигурно ще ми омръзне
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Дали винаги фейслифта на по-стар модел е гаранция за удар ииии някой с няква идея тези раздувки на калниците от някакъв пакет ли са или са афтърмаркет тунингарщина
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=7dtety
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=7dtety
- nov77
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 525dА
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Здравейте колеги,малко да въскреся темата.В момента карам Е60 525д автомат,обаче от известно време ми се върти из главата да се кача на Х5 Е53 3.0 бензин със газ.Долу-горе съм запознат с основните детски болести,карал съм такава и ми хареса.
Много са на мнение,че 3.0i на Е53 е спънат,аз от към вървеж мисля,че не е по-зле от Е60 525д със 177коня ,което карам.Значи вървежа ме устройва,разхода на газ, също не ми е проблем,долу-горе около 20лв. на 100км може и повече,както съм сега с дизела.
Следва поддръжката,като си мисля,че ако не излезе нещо голямо и скъпо като ремонт,на бензина е по-лека в пъти.Предната ми кола беше Е39 520i,като чета за Е53 се оказва,че почти цялата електроника е от Е39 -там части бол и за без пари,за разлика от Е60 -тука всичко е цифра!!! Далеч съм от мисълта,че при Е53 поддръжката е евтина,но на фона на дизелово Е60 нещата са различни.
Единствено ме притеснява автомата на Х5,защото е със старата кутия,която прави проблеми.Пишете,че на 3.0 бензин държи повече от на дизела,но кой знае.Ако някой е ремонтирал такава кутия,нека сподели какво да очаквам,като ремонт и пари?
И още един въпрос,има,ли взаимно заменяеми части от Е39 на Е53 разбрах,че окачването,дискове,накладки,виско и мн.други са взаимствани?Ако се лъжа поправете ме
Е,колеги дайте съвет за нещо,което ми е убягнало.
Много са на мнение,че 3.0i на Е53 е спънат,аз от към вървеж мисля,че не е по-зле от Е60 525д със 177коня ,което карам.Значи вървежа ме устройва,разхода на газ, също не ми е проблем,долу-горе около 20лв. на 100км може и повече,както съм сега с дизела.
Следва поддръжката,като си мисля,че ако не излезе нещо голямо и скъпо като ремонт,на бензина е по-лека в пъти.Предната ми кола беше Е39 520i,като чета за Е53 се оказва,че почти цялата електроника е от Е39 -там части бол и за без пари,за разлика от Е60 -тука всичко е цифра!!! Далеч съм от мисълта,че при Е53 поддръжката е евтина,но на фона на дизелово Е60 нещата са различни.
Единствено ме притеснява автомата на Х5,защото е със старата кутия,която прави проблеми.Пишете,че на 3.0 бензин държи повече от на дизела,но кой знае.Ако някой е ремонтирал такава кутия,нека сподели какво да очаквам,като ремонт и пари?
И още един въпрос,има,ли взаимно заменяеми части от Е39 на Е53 разбрах,че окачването,дискове,накладки,виско и мн.други са взаимствани?Ако се лъжа поправете ме
Е,колеги дайте съвет за нещо,което ми е убягнало.
- Siameca
- Потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 21.09.2012
- Кара: BMW X5 4.4 is 2005
- Мечтае да кара: САМОЛЕТ
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Аз съм твърдо за 4.4 320 к.с. фейс лифта със 6 степенната скоростна кутия.
То и на пазара се вижда че са с 5000-10000 лева по скъпи от Дизелите и има защо
То и на пазара се вижда че са с 5000-10000 лева по скъпи от Дизелите и има защо
- Joro_Paveto
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
nov77 написа: Много са на мнение,че 3.0i на Е53 е спънат,аз от към вървеж мисля,че не е по-зле от Е60 525д със 177коня ,което карам.Значи вървежа ме устройва,разхода на газ, също не ми е проблем,долу-горе около 20лв. на 100км може и повече,както съм сега с дизела.
Аз съм с 3.0i от около 3 месеца и до сега каквито и усилия да полагам в София не съм виждал разход под 23/100 бензин. Газ още нямам, но понеже с газ се занимавах известно време от опит нам, че няма да е под 26-27/100.
Така, че 20лв за 100км е химера, аз с Е36 320i едва успявах да мина 105-110км с 20лв газ на цена около 1.20лв за литър.Сега е лев газта, но на всички ни е ясно защо, а и че е временно.
Като вървеж, всичко се скапва от мудния автоматик. На старт от място Х-са дава усещане за добро ускорение, но при доускорения или изпреварвания с пълна газ докато свали предавка и т.н. Няма какво да се заблуждаваме все пак колата е над 2000кг и този мотор и идва поне според мен малко слабичък основно откъм въртящ момент. Не е случайно, че двата 3.0 дизела(особено 218к.с.) дават усещане за далеч по-динамични от 3.0 бензин.
Ако си решил да сменяш Е60 525d с Е53 3.0i ще се разочароваш откъм разходи за гориво и от доускоренито, дори и да сложиш газ пак ще имаш да сипваш бензин за паленето и т.н. Ако слагаш ти газовата трябва и тя да се калкулира, а една хубава система си е от порядъка на 1400-1800лв.
И на последно място един бмв сканер или инпа са задължителни за тия коли... трупат грешки по модулите ей така за спорта...непрекъснато некви простотии - духне вятър запише грешка, падне дъжд пак запише, влезнеш с грешния крак и пак някъде нещо не и харесва...Всичко си заботи, дори не разбирам, че някъде нещо е записала грешка и като я закача ей така за спорта и направо ми се изправят косите като видя какво е натрупала.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
За доста неща е прав колегата, наистина от място има доста прилично тръгване, но все пак в града по светофари и пресечки това е по важно от моментното ускорение. Навън при изпреварване липсващия въртящ момент си казва ролята:) Все пак това е тежка кола гуми и така нататък. Дизел не бих взел за бюджета с който разполагах щеше да е убит от бой, а и дори да вдигнат газта отново на 1,3-1,66 Нафтата няма да стой под 2,50. Относно дали ще се разочарова Ами все едно от лека кола на джип..... като от стандартен да минеш на поза 69 и да си разочарован:) Пак е хубаво, но чувството е различно Въпрос на концепция
Последна промяна roro77 на 15 Яну 2015, 1:58, променена общо 1 път
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Колкото до хубавата газова 1800лв бих добавил още 2300 за Течна газ, но за преки впечатления ще пиша след нова година. Трябва да ги пробвам тези проблемните помпи на VIALLE.
Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)
Като бивш собственик на Х5 4,6 давам един голям "+" за бензина. Никога повече дизел,никога повече....Ауди(поне с тази марка и диз.двг.) съм имал най-големи ядове:)
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани