Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 26.10.2007

Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от E36TM » 25 Авг 2014, 23:15

И така, след като Е53-ките стават все по-достъпни, подобна тема би била полезна на всички потенциални и бъдещи собственици на Х5-ци от първо поколение. (не намерих развита подобна тема, има само с конкретни питания, за дадени коли)

Темите които смятам, че биха били полезни за обсъждане са:

1 - кой двигател да изберем? Изключая екзотиките, най-масовите са 3.0 бензон, 3.0 дизел (с две разновидности) и 4.4 бензин.
От наученото до тук бензиновите са податливи на газифициране. Има доста вече подобни екземпляри, а отделно има и доста такива нов внос. Първата генерация на дизела до колко е надеждна и втората толкова ли е по-добра, че да си заслужава по-голямата първоначална инвестиция?
Изобщо, тук се питаме - кое е по-удачно като избор на двигател. Като следващо мнение ще дам интересни доводи - защо екземпляр с бензин е по-добре според някои.

2 - от към поддръжка. Колко скъпа е Е53 за поддръжка. Може би, съпоставка с други БМВ-та. Какви проблеми са ви се появявали и т.н.

3- интересна тама е - наистина ли е толкова крадено Х5 колкото казват. Или се краде предимно второто поколение и последните фейслифтови версии на първото. Крадат ли се много елементи, както при да речем Е46 или само до болка познатите огледала?

Ако някой се сеща за друго да допълва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 26.10.2007

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от E36TM » 25 Авг 2014, 23:16

Ето и мнението на колега офроудаджия, който се опитва да убеди, защо да изберем бензинова кола:

Сигурно си имате сериозни причини за избора на дизела, но аз ще се опитам да изложа аргументите, които при мен натежаха за избора на бензинов двигател въпреки лафа, че "не трябва да се купува дизелово ферари и бензинов джип" ...
Няма да коментираме и качеството на нафтата по нашите бензиностанции и всички проблеми (летни и зимни) които горивата предизвикват по всички елементи на горивната система от помпите през цедки и филтри до дюзите ...
Не оценяваме и електрониката, която управлява двигателите DME (ECU).
Приемаме за сравнение два еднакви модела на една и съща марка на еднакви километри с еднакво оборудване (екстри) и еднакви кубатури на двигателите (бензин/дизел), напр. BMW 3.0i / 3.0d.

1. По принцип автомобилите с дизелови двигатели са по-скъпи като нови, съответно държат и по-висока цена на старо; от там по-висока първоначална инвестиция дори за нашия пазар.
2. Дизеловите коли основно се ползват за служебен транспорт - редовна експлоатация и максимално натоварване.
В този случай основните критерии са компромис между мощност, товароносимост, проходимост и комплектация - предназначение (пътнически, бус, баничарка, товарен, строителство и т.н.) и финансовата страна инвестиция-експлоатационни разходи-печалба и накрая остатъчна стойност. Факта че някой вече е продал този автомобил означава, че разходите по него доближават или вече надхвърлят остатъчната стойност (продажната цена) и каквато и да е инвестиция от тук нататък в този автомобил е чиста загуба ...
3. В по-редки случаи това са семейни автомобили (евридейки) избора е най-вече бюджетно решение и съответно поддръжката е свързана с доста компромиси. Факта че е избран дизелов модел показва, че автомобила се кара редовно и това говори за навъртени сериозни цифри на километража (ако се съди по колите на Горубляне 120-140000 км.)
Тук рядко се взимат на сериозно финансовите критерии и смяната на автомобила е по-скоро свързана с моментното финансово състояние на собственика или предстоящ скъп ремонт.
4. Текущите разходи по ремонти и вероятността да се отстраняват повреди и сменят консумативи са многократно по-чести и по-скъпи от тези при бензиновите двигатели.
Например: турбина, дюзи, кулер, горивни помпи, демпферни шайби, маховици, термостати, филтри (EGR)и т.н.
5. Дизела по принцип постига по-бавно работната си температура (в повечето случаи е окомплектован с печка) и е значително по-зависим от състоянието на охладителната система (термостати/радиатор) с всички последствия от това (гарнитури, глави). От друга страна има значително по-висок въртящ момент, но пък не понася поддържането на високи обороти (скорост) за по-дълго време.
6. Колкото и незначителна да е разликата при съвременните мотори дизела е по-шумен и с повече вибрации.

До тук за дизела. Сега за бензина.

1. Тук повечето от първите собственици на такива коли (частни или служебни) явно са по-добре финансово обезпечени и са много наясно, че избора на "бензинка" е свързан с по-високи ежедневни разходи (гориво).
В случая избора до някаква степен е и въпрос на обществен статут и престиж и по правило тези автомобили са поръчани с по-добро оборудване (повече екстри)
2. При бензиновите двигатели се предполагат по-високи натоварвания във високите обороти (ускорение и поддържане на високи скорости), което до някъде е причина за преждевременни ремонти но все пак да повторя - на по-поносими цени.
3. От друга страна възможните повреди, честотата на ремонтите и цената на резервните части са осезателно по-редки и по-евтини от аналогични ремонти по дизела ...
4. Често покупката на нов бензинов автомобил е обоснована до голяма степен от емоции (реклама, мода, нови технологии, нови модели и т.н.) и от тук продажбата им също не е свързана непременно с разумни мотиви а може например да е предизвикана от смяна за нов модел, дори смяна на марката. Това е предпоставка често да се появяват на пазара модели в добро техническо състояние на прилични цени.

Ако може да се обобщи всичко това то бих казал, че има много по-голяма вероятност да се намери в добро състояние на разумна цена втора употреба бензинов автомобил от колкото дизел при същите условия. Освен това дори и да се появят скрити дефекти те се отстраняват по-лесно и по-евтино при бензиновите двигатели.

Лично аз предпочитам да инвестирам ежедневно в по-скъпото гориво (бензин) и да си карам всеки ден колата с минимален риск за изненадващи непредвидени разходи, от колкото да икономисвам всеки ден определена сума, която в последствие ще вложа двойно в ремонти и колата ще ми виси по сервизите.

Опитах се да бъда безпристрастен и ако съм пропуснал нещо то в никакъв случай не е нарочно.

Това е мое лично мнение и не ангажирам никой с него (моля да няма обидени и ще се радвам ако има противни мнения да чуем и аргументи)

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от ! Алекс » 27 Авг 2014, 8:18

По-големи простотии не бях чел скоро... :banghead:

Като гледам така в района ни 90 % от Х-те са дизел.И кво излиза че хората са прости и си купуват масово дизела защото е някакъв нов вид явно баничарка,значително по-скъп и по-чуплив от ефтините бензинови /ако са останали такива/ газаджийки.. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от adovet » 27 Авг 2014, 9:07

E36TM написа:Ето и мнението на колега офроудаджия, който се опитва да убеди, защо да изберем бензинова кола:

Сигурно си имате сериозни причини за избора на дизела, но аз ще се опитам да изложа аргументите, които при мен натежаха за избора на бензинов двигател въпреки лафа, че "не трябва да се купува дизелово ферари и бензинов джип" ...
Няма да коментираме и качеството на нафтата по нашите бензиностанции и всички проблеми (летни и зимни) които горивата предизвикват по всички елементи на горивната система от помпите през цедки и филтри до дюзите ...
Не оценяваме и електрониката, която управлява двигателите DME (ECU).
Приемаме за сравнение два еднакви модела на една и съща марка на еднакви километри с еднакво оборудване (екстри) и еднакви кубатури на двигателите (бензин/дизел), напр. BMW 3.0i / 3.0d.

1. По принцип автомобилите с дизелови двигатели са по-скъпи като нови, съответно държат и по-висока цена на старо; от там по-висока първоначална инвестиция дори за нашия пазар.
2. Дизеловите коли основно се ползват за служебен транспорт - редовна експлоатация и максимално натоварване.
В този случай основните критерии са компромис между мощност, товароносимост, проходимост и комплектация - предназначение (пътнически, бус, баничарка, товарен, строителство и т.н.) и финансовата страна инвестиция-експлоатационни разходи-печалба и накрая остатъчна стойност. Факта че някой вече е продал този автомобил означава, че разходите по него доближават или вече надхвърлят остатъчната стойност (продажната цена) и каквато и да е инвестиция от тук нататък в този автомобил е чиста загуба ...
3. В по-редки случаи това са семейни автомобили (евридейки) избора е най-вече бюджетно решение и съответно поддръжката е свързана с доста компромиси. Факта че е избран дизелов модел показва, че автомобила се кара редовно и това говори за навъртени сериозни цифри на километража (ако се съди по колите на Горубляне 120-140000 км.)
Тук рядко се взимат на сериозно финансовите критерии и смяната на автомобила е по-скоро свързана с моментното финансово състояние на собственика или предстоящ скъп ремонт.
4. Текущите разходи по ремонти и вероятността да се отстраняват повреди и сменят консумативи са многократно по-чести и по-скъпи от тези при бензиновите двигатели.
Например: турбина, дюзи, кулер, горивни помпи, демпферни шайби, маховици, термостати, филтри (EGR)и т.н.
5. Дизела по принцип постига по-бавно работната си температура (в повечето случаи е окомплектован с печка) и е значително по-зависим от състоянието на охладителната система (термостати/радиатор) с всички последствия от това (гарнитури, глави). От друга страна има значително по-висок въртящ момент, но пък не понася поддържането на високи обороти (скорост) за по-дълго време.
6. Колкото и незначителна да е разликата при съвременните мотори дизела е по-шумен и с повече вибрации.

До тук за дизела. Сега за бензина.

1. Тук повечето от първите собственици на такива коли (частни или служебни) явно са по-добре финансово обезпечени и са много наясно, че избора на "бензинка" е свързан с по-високи ежедневни разходи (гориво).
В случая избора до някаква степен е и въпрос на обществен статут и престиж и по правило тези автомобили са поръчани с по-добро оборудване (повече екстри)
2. При бензиновите двигатели се предполагат по-високи натоварвания във високите обороти (ускорение и поддържане на високи скорости), което до някъде е причина за преждевременни ремонти но все пак да повторя - на по-поносими цени.
3. От друга страна възможните повреди, честотата на ремонтите и цената на резервните части са осезателно по-редки и по-евтини от аналогични ремонти по дизела ...
4. Често покупката на нов бензинов автомобил е обоснована до голяма степен от емоции (реклама, мода, нови технологии, нови модели и т.н.) и от тук продажбата им също не е свързана непременно с разумни мотиви а може например да е предизвикана от смяна за нов модел, дори смяна на марката. Това е предпоставка често да се появяват на пазара модели в добро техническо състояние на прилични цени.

Ако може да се обобщи всичко това то бих казал, че има много по-голяма вероятност да се намери в добро състояние на разумна цена втора употреба бензинов автомобил от колкото дизел при същите условия. Освен това дори и да се появят скрити дефекти те се отстраняват по-лесно и по-евтино при бензиновите двигатели.

Лично аз предпочитам да инвестирам ежедневно в по-скъпото гориво (бензин) и да си карам всеки ден колата с минимален риск за изненадващи непредвидени разходи, от колкото да икономисвам всеки ден определена сума, която в последствие ще вложа двойно в ремонти и колата ще ми виси по сервизите.

Опитах се да бъда безпристрастен и ако съм пропуснал нещо то в никакъв случай не е нарочно.

Това е мое лично мнение и не ангажирам никой с него (моля да няма обидени и ще се радвам ако има противни мнения да чуем и аргументи)

Голяма простотия. Темата май отива към дизел или бензин :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от Borymeckata » 27 Авг 2014, 9:09

За дилемата бензин / дизел е писано много и като цяло - без особена полза. В смисъл - че не сме стигнали до някакъв краен извод и заключение. Всеки си има предпочитания и прави своя личен избор. На мен (лично) ми харесва спокойната и равномерна работа на 6-цилиндровия дизел, големия въртящ момент още от ниските обороти и значителния спирачен ефект на мотора. Разбира се, и разходът не е без значение. Че дизелът има скъпи части, които могат да дадат дефект - вярно е. Но и съвременните бензинови двигатели имат такива - вижте колко теми има из форума за някакви ванос-и, клапи и други подобни. Като четеш горния пост, излиза, че ние с дизелите всяка седмица влизаме в сервизи и правим скъпи ремонти...

Смятам, че "правилна" кола няма и не може да има. Все едно веднъж завинаги да се разберем, кои са "правилните" храна, пиене, телефон, дрехи и т. н. Не случайно БМВ предлага толкова богат избор от купета, двигатели, трансмии и оборудване - комбинациите са стотици. А причината (според мен) е, че така фирмата отговаря на разнообразните препочитания и изисквания на своите клиенти. Затова има от 1-ва до 7-ма серия, затова има от малки дизелови до огромни V12 двигатели, затова има десетки скоростни кутии и безброй други опции. И няма как да се определи, коя кола е "правилна", респективно - че всички останали не са.
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от tsb_bg » 27 Авг 2014, 9:21

Колега ! Алекс горните "глупости" съм ги писал аз.

1. Никъде не съм убеждавал никой какво да избере бензин/дизел.
2. Това което съм писал е мое лично мнение и съм се постарал да го аргументирам.
3,. Никъде не съм говорил с пренебрежение за дизела а "баничарките" споменавам като тип автомобили и въобще ако това което си чел е стигнало да съзнанието ти съм разделил автомобилите на такива за лично и служебно ползване.
4. Никъде не съм писал и за газ!

Аз в твоя пост не видях нищо конкретно по темата освен, че "района ни 90 % от Х-те са дизел" което нищо не означава.
Ако можеш кажи и нещо конкретно по същината на темата, т.е. цена на ремонтите на двата типа двигатели и съответно шансовете да намериш читава дизел или бензин е по-голям за коли над 10 години и на незнайни километри ...

Останалото са празни приказки.

PS Ако забелязваш разликата Borymeckata точно и ясно е написал защо е предпочел дизела "... На мен (лично) ми харесва спокойната и равномерна работа на 6-цилиндровия дизел, големия въртящ момент още от ниските обороти и значителния спирачен ефект на мотора. Разбира се, и разходът не е без значение...." и дали това се харесва на някой или не е без значение - колегата си е преценил и направил избора.

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от ! Алекс » 27 Авг 2014, 11:09

Колега tsb_bg в началото когато се реших да си купувам Х твърдо стоях зад бензина. А колкото до 3 л. мотор за Х5 го изключих въобще от списъка ми поради ред причини и те са видими в форума.След 1 година обикаляне и търсене аз читаво Х5 бензин фейс не намерих.Търсех определено фейс,надявам се да се сетиш защо.А тези финансово обезпечени хора който споменаваш където карат на бензин,не знам защо но повечето бяха газифицирани и от там всичките ти точки който си писал за бензина като + за мене са вятър работа.Лично аз си карам колите на горивото за което са проектирани!По какво съдиш че бензиновите коли са с повече екстри от дизела,че купувачите са по-добре финансово при бензина отколкото при дизела или че дизела се ползват повечето за служебни автомобили и т.н.Явно си правил някаква статистика ли не знам и аз ;)Направи една анкета в форума и виж колко от тук колегите каращи дизел са служебни!Аз поне не познавам нито един...Казваш че инвестираш в по-скъпото гориво бензина,хайде да не спорим колко е качествен бензина и колко нафтата в България а че разхода е по-голям си е твоя грижа....
Въпреки че бях за бензин с намерението да чакам докато стигне 4200 об. за да се сети да тръгне след като си взех дизел и първите 100-на км. изминати с него останах много приятно очарован.Колегата Borymeckata доста добре го е описал и не смятам да го повтарям.Обслужвам си го редовно и с качествени консумативи и такива проблеми който си описал за дизела при мене няма.Да не споменавам и за разхода спрямо 3.л бензин но аз от гориво не пестя за да си правя поддръжката на колата.А тези който ще пестят от гориво за бъдещи ремонти то значи тази кола не е за тях.Като консумативи също не виждам голяма ценова разлика а вече какво ще изникне за в бъдеще и баба Ванга не може да ти каже.Ти можеш ли да гарантираш на твоята кола че км. са реални...!Аз ще повярвам на тях когато си я закупя нова от представителството,всичко друго е мажи да те лъже...А ако ми изпадне що годе читав бензин 4.4 фейс и сега няма да се замисля...

Има един лаф който много уважавам-Жена и Кола всичко е до късмет ;)
Затова че нека всеки да кара това което харесва но когато пишете някой работи нека има поне малко факти към тях а не само предположения.. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от tsb_bg » 27 Авг 2014, 12:10

! Алекс написа:....А тези финансово обезпечени хора който споменаваш където карат на бензин,не знам защо но повечето бяха газифицирани...

Масово се газифицират колите тук и някаква малка част идват така (предимно от Италия и то не от първи собственик).
Между другото и аз не съм хич фен на газта, но това е друга тема.

! Алекс написа:...Направи една анкета в форума и виж колко от тук колегите каращи дизел са служебни!...

И какво ще покаже тази анкета след като колите втора употреба 99% влизат от чужбина и се броят тези закупени от тук които и стигнали до втори собственик...
Това което казах е че при еднакви други условия шанса да се намери читав бензинов модел е по-голям от това да се намери същия - дизел.

! Алекс написа:...Да не споменавам и за разхода спрямо 3.л бензин но аз от гориво не пестя за да си правя поддръжката на колата.А тези който ще пестят от гориво за бъдещи ремонти то значи тази кола не е за тях....

Никъде не съм оспорвал по-ниския разход и не съм казал да се пести от гориво и да се трупа "фонд ремонти" а че в един момент икономията от по-малките разходи за гориво се "изяждат" от един по-сериозен ремонт.

PS И пак да кажа - не убеждавам никой да си купува нито дизел нито бензин нито коментирам преди/след фейс. Изказвам лично мнение и пиша защо смятам така/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от vlado6669 » 27 Авг 2014, 12:22

Тази тема върви на зле, бензин или дизел дилемате е мнооого стара, лично за мен всеки сам си избира според мнооого фактори. Моля нека не се заяждаме. Сега лично, твърдо за V 8 бензин ако има турбо още по-добре, 4.4 само с турбо, тоест остана 4.8 а пък с турбо :yes: :yes: :yes: :D . Колегата е прав, че топ моделите с големи бензинови мотори по дефолт са с мнооого повече екстри, и с много по къс лист за опционални екстри от производителя. На всички пазари има хубави (даже прекрасни) и Е53 фейс и Е70 бензинки ( V8) ама доста по-скъпи и отново колегата е прав с много повече екстри и на по-малко пробег от аналогични дизели (сигурно затова по-скъпи и не попадат много в полезрението на нормален :) непристрастен към бензина купувач. И съм убеден, че има много малко хора които биха слезли от Е 53 4.8 и преминали на дизелова Х абстрахирайки се от следните мотиви : цена автомобил, цена бензин :( , данъци, гуми и консумативи. В реалния (особенно за БГ) живот всеки сам си избира: дизел, бензин на газ и т.н Да уважим личния избор :bchug: Лек ден на всички

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 26.10.2007

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от E36TM » 27 Авг 2014, 12:23

И все пак - коя Х5-ца да предпочетем....до 2003г :!: :?:

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от ! Алекс » 27 Авг 2014, 12:30

Лично аз ако е читава без да се замислям се спирам на v8 и 4.4 варианта ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от vlado6669 » 27 Авг 2014, 12:41

tsb_bg написа:
! Алекс написа:....А тези финансово обезпечени хора който споменаваш където карат на бензин,не знам защо но повечето бяха газифицирани...

Масово се газифицират колите тук и някаква малка част идват така (предимно от Италия и то не от първи собственик).
Между другото и аз не съм хич фен на газта, но това е друга тема.

:OT: Моля до всички, да не бъркат финансово обезпечен човек с някои такива пародиини типажи от БГ. За всичко трябва да има логика, ако живея в БГ и карам над 10 хил. км/година и обичам бензина и посмятам малко, защо да не си взема Е53, 4.8 на газ и последния довод да се откажа от това е, че някой ще ме помисли за предно споменатите типажи от БГ, вервайте ми (както едни други казваха), и последно като миските - Peace :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от vlado6669 » 27 Авг 2014, 12:44

E36TM написа:И все пак - коя Х5-ца да предпочетем....до 2003г :!: :?:


Най-хубавата - за мен си :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от slavianko » 27 Авг 2014, 17:32

Аз пък твърсо съм решен да си взема бензин. Казвайте впечатления. Болести слаби места и всичко което трябва да знам. Интересува ме по скоро ходова част скоростни курии раздатки инвсичко от сорта. Двигателите са ми ясни и там от съвети нямам нужда
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 28.09.2007
Кара: E31 850,840 x5 4.8 is mini cooper s

Re: Избор на Правилната Х5-ца (Е53)

Мнение от cucibg » 28 Авг 2014, 0:01

Имам 4.8 ис бензин вече девет години досега сам сменил само една бензинова помпа предни накраиници два пъти и предни носачи веднъж така че от към здравина не мисля да се оплача
Имам доста приятели ся дизелови разходите им са толковаи на тях ама за година :mhihi:

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook