Смяна на биалетка в домашни условия
Модератор: Технически модератори
48 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Смяна на биалетка в домашни условия
Колеги реших да си сменя предна биалетка на Х5 Е70 сам и да споделя опит. На пръв поглед изглежда лесно но си има някой тънкости. Всички знаем, че първата стъпка е сваляне на колелото. Ето снимки с вече свалено колело:
Инструментите, който ни трябват са ключ 18, аз използвах лула и шестограм за контра, тъй като при отвиване, завиване на гайката започва да превърта. Трябва да се използва спрей или обезмаслител, за да отвия гайките. Другото, което трябва да направим е на повдигнем с крик, аз го сложих някъде под носача. Не съм сигурен, че съм избрал най правилното място, но свърши работа. Иначе свалянето на биалетката и слагането на новата е невъзможно. Ето и вече новата биалетка:
Успех на решилите да последват процедурата. А аз мисля да продължа със смяна на тампони на предните носачи
Инструментите, който ни трябват са ключ 18, аз използвах лула и шестограм за контра, тъй като при отвиване, завиване на гайката започва да превърта. Трябва да се използва спрей или обезмаслител, за да отвия гайките. Другото, което трябва да направим е на повдигнем с крик, аз го сложих някъде под носача. Не съм сигурен, че съм избрал най правилното място, но свърши работа. Иначе свалянето на биалетката и слагането на новата е невъзможно. Ето и вече новата биалетка:
Успех на решилите да последват процедурата. А аз мисля да продължа със смяна на тампони на предните носачи

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
добре си се справил колега с биалетката, за тампоните на носачите-на главния носач може смениш както тампона, така и шарнирния му болт, но на късия носач ще трябва да сменяш
най добре комплект.
най добре комплект.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
goro57 написа:добре си се справил колега с биалетката, за тампоните на носачите-на главния носач може смениш както тампона, така и шарнирния му болт, но на късия носач ще трябва да сменяш
най добре комплект.
Я кажи какво имаш предвид като погледнем схемата:
Аз си мислех за номера 11/15, а ти? Има ли нещо специфично при смяната им?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
Може би под "главен носач" Колегата има предвид номер 5 на схемата, а под "къс" - номер 10? Предполагам, иска да каже, че трябва да смениш целия детайл 10, заедно с двата тампона (11 и 15) и шарнирния болт 9.
Исках да допълня нещо за тази биалетка. Ето какво е дадено за смяната й в TIS-а (няма никакви особености):
http://tis.bmwcats.com/doc1126603/
Еко биалетката е разбита - се сменява, това е ясно. Но ако само е скъсано гуменото маншонче на някой от шарнирните й болтове - може да се смени само маншончето. Такива маншончета се продават отделно, а могат да се свалят от някой стар (разбит) шарнирен болт - трябва само внимателно да се подване пружинния клипс, който влиза в улея на маншончето.
Сега потърсих какво има в TIS-а за смяна на тампони на предните носачи - не е много, поне не и в тази он-лайн руска версия, която е достъпна:
Смяна на "късия" носач: http://tis.bmwcats.com/doc1128298/
Смяна на гумените му тампони: http://tis.bmwcats.com/doc1130293/, http://tis.bmwcats.com/doc1130294/
За тампоните пише нещо интересно:
Предупреждение!
Чтобы автомобиль не утратил прежнюю динамику, резинометаллические шарниры разрешается заменять только попарно (то есть в левом и правом поперечных рычагах)!
Смяна на "дългия" ниосач: http://tis.bmwcats.com/doc1126599/
И смяна на тампоните на "дългия": http://tis.bmwcats.com/doc1126620/
За последното има някои особености и трябва да се чете внимателно. Успех!
Исках да допълня нещо за тази биалетка. Ето какво е дадено за смяната й в TIS-а (няма никакви особености):
http://tis.bmwcats.com/doc1126603/
Еко биалетката е разбита - се сменява, това е ясно. Но ако само е скъсано гуменото маншонче на някой от шарнирните й болтове - може да се смени само маншончето. Такива маншончета се продават отделно, а могат да се свалят от някой стар (разбит) шарнирен болт - трябва само внимателно да се подване пружинния клипс, който влиза в улея на маншончето.
Сега потърсих какво има в TIS-а за смяна на тампони на предните носачи - не е много, поне не и в тази он-лайн руска версия, която е достъпна:
Смяна на "късия" носач: http://tis.bmwcats.com/doc1128298/
Смяна на гумените му тампони: http://tis.bmwcats.com/doc1130293/, http://tis.bmwcats.com/doc1130294/
За тампоните пише нещо интересно:
Предупреждение!
Чтобы автомобиль не утратил прежнюю динамику, резинометаллические шарниры разрешается заменять только попарно (то есть в левом и правом поперечных рычагах)!
Смяна на "дългия" ниосач: http://tis.bmwcats.com/doc1126599/
И смяна на тампоните на "дългия": http://tis.bmwcats.com/doc1126620/
За последното има някои особености и трябва да се чете внимателно. Успех!
Excellent! Steven is my name!
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
Borymeckata написа:Може би под "главен носач" Колегата има предвид номер 5 на схемата, а под "къс" - номер 10? Предполагам, иска да каже, че трябва да смениш целия детайл 10, заедно с двата тампона (11 и 15) и шарнирния болт 9.
Исках да допълня нещо за тази биалетка. Ето какво е дадено за смяната й в TIS-а (няма никакви особености):
http://tis.bmwcats.com/doc1126603/
Еко биалетката е разбита - се сменява, това е ясно. Но ако само е скъсано гуменото маншонче на някой от шарнирните й болтове - може да се смени само маншончето. Такива маншончета се продават отделно, а могат да се свалят от някой стар (разбит) шарнирен болт - трябва само внимателно да се подване пружинния клипс, който влиза в улея на маншончето.
Сега потърсих какво има в TIS-а за смяна на тампони на предните носачи - не е много, поне не и в тази он-лайн руска версия, която е достъпна:
Смяна на "късия" носач: http://tis.bmwcats.com/doc1128298/
Смяна на гумените му тампони: http://tis.bmwcats.com/doc1130293/, http://tis.bmwcats.com/doc1130294/
За тампоните пише нещо интересно:
Предупреждение!
Чтобы автомобиль не утратил прежнюю динамику, резинометаллические шарниры разрешается заменять только попарно (то есть в левом и правом поперечных рычагах)!
Смяна на "дългия" ниосач: http://tis.bmwcats.com/doc1126599/
И смяна на тампоните на "дългия": http://tis.bmwcats.com/doc1126620/
За последното има някои особености и трябва да се чете внимателно. Успех!
Изчерпателен си както винаги колега


Re: Смяна на биалетка в домашни условия
Ако тампон номер 5 ти е за смяна ще разбереш като натиснеш по-рязко спирачките в движение или при преминаване на легнали полицай се чува едно тупкане в предницата.Също може да разбереш и на място като натиснеш с крак рязко в предната част самата гума назад.При мене не бяха закъсани но явно с времето самата гума става по мека и оказва влияние.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
! Алекс написа:Ако тампон номер 5 ти е за смяна ще разбереш като натиснеш по-рязко спирачките в движение или при преминаване на легнали полицай се чува едно тупкане в предницата.Също може да разбереш и на място като натиснеш с крак рязко в предната част самата гума назад.При мене не бяха закъсани но явно с времето самата гума става по мека и оказва влияние.
Ще пробвам днес, но както написах по-горе не усещам никакво пукане, почукване или каквото и да е. По скоро имам съмнение за лагер, че ми се дочува леко виене, но от сервиза не можаха да ми кажат нищо, защото има блокаж. При колата на жената обаче имаше също виене и съмнение за лагер а се оказа, че е от гумата.
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
Да, за №5 става въпрос и ако сменяте тампона, няма нищо особено, доколкото си спомням излизаше сито и още по сито влизаше заради леки поребрявания по напречната периферия.Не съм ползвал специални инструменти, повечко удари с чука да излезе от шарнира и не си заслужава да се влиза в сервиз за тази смяна... 

- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
А някакви особености, да трябва да се повдигне някъде, законтри или нещо друго освен бой с чука 

- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
понеже е по ланшни спомени се сещам, че при късия влизаше много сито и го смених комплект, докато при №5 после май искаше преса, поне за лагера на главината съм сигурен за пресата, даже бях качвал май и снимки за лагера.Колкото до подпирането важно е колелото на крик ( стабилна опора) за да се освободи напрежението от окачването и още по важно при ударите с чука запъвах с една здрава щанга носача надолу...т.е. с едната ръка щангата а с другата чука в ритъм...
при завиването на шарнирната гайка се държи контра в средата на болта с еврейски бит

- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
Благодаря колега. Ти явно си правил почти цялата предница 

Re: Смяна на биалетка в домашни условия
И №5 се избива на преса.Предполагам може и с чук но не ми се мисли за ръцете ти 

- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
Значи по-добре да не се захващам с него
А как да хвана дали лагера е за смяна?

- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Смяна на биалетка в домашни условия
Доста подробна тема си дал колега
Но как да съм сигурен, че лагера е за смяна? Дори в сервиза, в който прегледаха предницата не се наеха да кажат защото колелото е с блокаж, а не си направиха труда да я подкарат. Само на слуха си ли да се осланям за лекото виенето в движение? Както споделих имах подобен проблем с колата на жената и там се оказа, че е от гумата.

48 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани