Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от Borymeckata » 10 Мар 2014, 11:07

Четох някъде във форума, че хората сменяват горивни филтри на дизелите всяка година. А пък аз си карам със стария вече 2 години (откакто взех колата), а новият филтър ми се подмята в гаража - голям срам :conf: :conf: :conf: Хвърлих един поглед в TIS-а - изглежда, че просто откачваш стария и закачваш новия филтър. Имаше само една особеност - след смяната даваш на "контакт" и изчакваш 30 секунди за обезвъздушаване на системата.

Вчера ходихме за няколко часа до селската ни къща и докато жената се мотаеше по двора, аз реших, че времето е достатъчно хубаво за малка интервениция по колата, сред природата. Както казваше един приятел - в гаража с инструменти и баба знае... Ето го варела - на селския канал, и кутията с инструменти, която винаги си карам в багажника:
Изображение

Изображение

Поглед отдолу - горивният филтър се намира над пластмасовата кора на скоростната кутия:
Изображение

Изображение

Развих винтчетата:
Изображение

И свалих кората:
Изображение

Ето го филтърът - това в задната му част е някакъв електрически подгревател на горивото:
Изображение

Изображение

Изображение

Изтеглих с клещите шплента на подгревателя:
Изображение

Изображение

После развих скобата в предния край и откачих маркучето - изтече съвсем малко нафта:
Изображение

Изображение

След това развих двете гайки, които държат скобите на филтъра към купето на колата:
Изображение

И филтърът остана да виси само на подгревателя в задната си част:
Изображение

С въртене и теглене откачих филтъра от подгревателя:
Изображение

И ето го филтърът заедно със скобите - демонтиран:
Изображение

Изображение
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от ilia1984 » 10 Мар 2014, 11:25

Браво :clap: Искрено се радвам на колеги като Borymeckata винаги описват точно с богат снимков материал ! Продължавай в същият дух колега !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от Borymeckata » 10 Мар 2014, 11:47

Благодаря за оценката, Колега. Така... Първо видях дата от края на 2003 и изтръпнах:
Изображение

Но после се сетих, че това е датата на производство на скобите, които са част от автомобила, а самият филтърен елемент може и да е сменяван... Развих болтчетата на скобите с торкс:
Изображение

Изображение

И изкарах филтърния елемент:
Изображение

Филтърът се оказа с дата ... април 2008г.:
Изображение

Разбира се, той вероятно е сменяван по-късно, но предполагам, че колата е вървяла с него поне 5 години. Много мърлява работа от моя страна... Както какзваше Тодор Колев в един култов филм: "Лошо, Седларов. Лошо!"...

Ето новият филтър и двата заедно:
Изображение

Изображение

Изображение

Почистих (доколкото можах) двете скоби и двете гумички:
Изображение

Скобите се оказаха неръждаеми - на друга кола щяха да бъдат от обикновена (въглеродна) ламарина, а на американска - вероятно нямаше дори да бъдат боядисани:
Изображение

Надянах гумичките на новия филтър, като се постарах да ги наместя на същите места:

Изображение

Всъщност, новият филтър се оказа по-къс от стария с няколко милиметра, но реших, че това няма да бъде проблем:
Изображение

Надянах скобите върху гумичките, като внимавах да не ги разместя:
Изображение

И проверих дали съм уцелил разстоянието между болтовете на купето - става:
Изображение

След това затегнах болтчетата на скобите с торкса, като внимавах горните им части (където лягат към купето) да бъдат в една равнина:
Изображение

Изображение

Избърсах с парцала щуцера на подгревателя, който влиза във филтърния елемент:
Изображение

Надянах филтъра на подгревателя и вкарах стоманения шплент, който го фиксира:
Изображение

Изображение

Затегнах скобите на местата им:
Изображение

Закачих и маркучето в предния край:
Изображение

Изображение

Изображение

И новият горивен филтър е монтиран:
Изображение

Изображение
Последна промяна Borymeckata на 10 Мар 2014, 13:11, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от Borymeckata » 10 Мар 2014, 12:11

Качих се в колата, завъртях ключа на "контакт" и изчаках половин минута - чух как отдолу избълбука течност. Явно някаква помпа напълни новия филтър с гориво. За всеки случай - повторих процедурата:
Изображение

Стиснах палци за късмет и завъртях ключа:
Изображение

В интерес на истината - моторът леко се запъна при паленето, стартерът въртя около 3 секунди, но после заработи съвсем нормално. Закрепи оборотите на 700:
Изображение

Пъхнах се пак под колата за да проверя за течове - всичко е точно:
Изображение

Загасих и монтирах обратно кората под филтъра:
Изображение

Изображение

Равносметката - като за първи път, цялата работа ми отне около половин час. Не срещнах никакви сериозни проблеми, нито съм ползвал някакви специални инструменти. Всеки може да си смени сам филтъра, ако има достъп до канал и съвсем обикновен комплект инструменти. Няма никакви специфични особености.

Веднага усетих разлика в работата на двигателя - тръгна много по-тихо и изчезнаха едни вибрации при свободния ход, които преди ме дразнеха, но не знаех на какво се дължат. Не съм вярвал, че състоянието на горивния филтър може да има влияние върху работата на мотора, но се убедих... Така че ако имате тресене при тихите обороти - напълно възможно е проблемът да изчезне след смяната на горивния филтър.
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от Borymeckata » 10 Мар 2014, 12:30

После реших да изпробвам новата водоструйка - колата не беше мита цяла зима:
Изображение

Много по-сложно се оказа от смяната на филтъра - половин час четох инструкции:
Изображение

На накрая все пак успях да я сглобя и подкарам:
Изображение

В резултат колата вече е чиста:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Добра работа свърши машинката:
Изображение

Използвам случая да докладвам, че зюмбюли и нарциси още няма:
Изображение

Обаче игликата е цъфнала:
Изображение

Изображение

Също и магнолията е напъпила - следващият ремонт може да бъде под цъфнала магнолия:
Изображение

Изображение

И последно - да се похваля, че същият ден ми пристигна новото зарядно заедно с аксесоарите, което си купих от английския и-бей:
Изображение

Което много ме радва...
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 29.11.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
Детайли за колата: Track Package

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от Valve-tronic » 10 Мар 2014, 13:35

Колега, голяма работа си! :D

Поздравявам те! А относно значението на горивния филтър за работата на двигателя - как е възможно да си имал съмнения досега като знаеш каква е българската нафта??? :mrgreen:

Аз лично се чудя дали да не го сменям на всяка смяна на маслото, а не през веднъж, както ми препоръчват.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от hacker4eto1 » 10 Мар 2014, 13:57

Евала колега винаги ти следя темите с голям интерес и все нещо ново се научава по край ентусиазма ти...
Моля те дай малко информация относно машинката, какви барове прави и какви левчета е :bowdown:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от Borymeckata » 10 Мар 2014, 14:14

Ще ти драсна на ЛС Колега, да не излезе че правя реклама на някоя търговска верига...

Всъщност аз не полагам някакви извънредни усилия, също и ентусиазъм не изпитвам особен. За такава дребна работа няма да ида в сервиз, а (доколкото четох из форума) има вероятност да си тръгна от сервиза с нов горивен филтър, но без катализатор... Понеже съм доста разсеян, снимам ремонта на всички етапи и после (при сглобяването) си правя справки кое как точно е било. След като свърша - не ми е особен проблем да кача снимките, да напиша някакви коментари и ето готова DIY-тема. Тази работа определено е фасулска и вероятно половината колеги от форума са я правили на колите си, без да пускат специални теми за това. Моята цел е да насърча някой колега, който се колебае дали да иде в сервиза, или да се пробва сам. Както казах - нищо сложно няма.
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от hacker4eto1 » 10 Мар 2014, 14:33

Моето мнение ,е че няма значение дали е лесна процедурата добре е да е придружена от снимков материал.. Някой колеги разбират от коли някой от съвсем друго... Така като има къде да го видиш си много по спокоен какво всъщност трябва да направиш и примерно какво ще ти се наложи още да си купиш ,че винаги може да изкочи нещо извънредно... :mrgreen:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от zlobicar » 10 Мар 2014, 21:01

:clap:
обичам BMW

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 3.01.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от armani78 » 10 Мар 2014, 22:47

Браво,колега Боримечка,изчерпателен си както винаги! :yes: :yes: :clap: :clap:
На мен също ми предстои смяна на горивния филтър...сега като се замисля,точно миналата седмица едни майстори ми обясняваха колко е сложно за смяна този филтър??? :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от stankata777 » 10 Мар 2014, 23:12

При бензините е друга "бира",обикновено е в резервоара :mhihi:
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от Borymeckata » 11 Мар 2014, 8:42

Valve-tronic написа: ... А относно значението на горивния филтър за работата на двигателя - как е възможно да си имал съмнения досега като знаеш каква е българската нафта??? :mrgreen:


Вчера ми стана интересно - какво все пак е събрал този филтър за 5 години работа? Сложих го на масата и го разрязах с една ножовка.
Изображение

Изображение

Не забелязах твърди частици, като песъчинки например. Обаче филтърната хартия беше напоена с някаква мазна чернилка. Ето това остана по връхчето на ножа, след като го прокарах в една от гънките на хартията:
Изображение

Значи това е нещо като катран, прилича ми на студен битумен грунд (асфалт, разреден с нафта). Целият филтър беше пълен с тази гадост. Ако не е тоя нещастен филтър - всичко това отива директно в дюзите, егати...
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: F31

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от бабъл » 11 Мар 2014, 10:49

На предишното х3 20 д,го сменях през една смяна на масло,но два пъти ми се е запушвал преждевременно и се е налагала смяна. Усеща се на магистралата,колата няма мощност над 120 и започва да заглъхва. Явно е до късмет с нафтата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)

Мнение от Borymeckata » 11 Мар 2014, 11:15

Значи ако приемем смяна на маслото на 15 000 км., излиза, че за 25 - 30 000 км. може да се запуши горивният филтър? И то до такава степен, че сбърка работата на двигателя?! Това си е сериозен проблем, наистина...

И няма как да си сигурен в качеството на горивото, което наливаш в резервоара. Май единственото решение е по-честа смяна на филтъра, друго не се сещам... А тоя филтър не беше много евтин, нещо като 60 - 70 лева ми се върти в главата.
Excellent! Steven is my name!

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook