Почукване в свододен ход - X3 e83 3.0si 2007

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Почукване в свододен ход - X3 e83 3.0si 2007

Мнение от DaveMF » 12 Юли 2013, 9:49

Здравейте,

известно време забелязвам един почукващ шум в свободен ход и накрая реших да споделя с вас с молба за преценка.
Само в свободен ход се чува ритмично почукване, което звучи като все едно искам да запаля газов котлон, но не пускам газта. Цъка редовно с работата на двигателя и става по-бързо с даване на газ. Над 1500 оборота вече не мога да го чуя. Сякаш някакъв ремък не е опънат или почуква в нещо.

Идеи? Нищо не можах да намеря тук или в немските форуми, особено за бензинка, чийто двигател не помръдва. Нямам никакви оплаквания - двигателя работи равномерно и без загуба на мощност, нямам никакви други звуци - този звук се чува само ако излезна извън колата и се доближа до двигателя. Като отворя капака, сякаш го чувам от дясната страна на моторния блок - т.е. от страната на шофьора. Нямам наблюдения дали на загрял мотор го прави повече.

Благодаря и поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Re: Почукване в свододен ход - X3 e83 3.0si 2007

Мнение от DaveMF » 12 Юли 2013, 11:06

Още малко информация за проблема:

немските форуми казват, че това се чува от хидроповдигачи на клапаните, тук можете да чуете този звук:


Това с добавки ли се оправя?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Re: Почукване в свододен ход - X3 e83 3.0si 2007

Мнение от DaveMF » 12 Юли 2013, 11:30

Последен отговор за темата, която мисля, че може да бъде затворена, проблема е следния:

При всички N52 мотори се забелязва събиране на въздух между клапаните и техните повдигачи, особено при каране на кратки отсечки при ниски температури. Това е точно моя профил, понякога карам екстремно кратки отсечки, защото офиса е наблизо. Решенията са три:

1. Удължаване на кратките отсечки и вдигане на поне 2500 оборота, докато загрява двигателя
2. Слагане на масло 0W40, което реално работи много по-добре на студен двигател и помага за изчистването на въздуха.
3. Смяна на повдигачите с нови за N53, което излиза мин. 2500 лв, като БМВ са го правели безплатно в Германия за коли с доказан проблем и до 36 месеца възраст на колата. Реално обаче ако не се промени профила на каране (кратките отсечки), проблема теоритично може да се появи отново. Точки 1 и 2 би трябвало да са достатъчно решение.

Дано да помогна на някого - това важи за всички БМВ-та, произведени до 2008-ма с N52 двигател и надолу.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook