"Пеперудките" - окончателна диагноза.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от bigdady » 20 Окт 2016, 9:11

При ръчни скорости мисля, че няма пеперуди.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Borymeckata » 20 Окт 2016, 13:06

An4oOo написа:Да повдигна леко темата. Та искам да махам въпросните пеперудки, но в нетЯ се продават ремонтни комплекти тапи със ф22мм и ф33мм диаметър. Дилемка. Колата е е53 3.0д 218кс автомат производство 07.2006г. Кой е моя размер, понеже ще ми е малко тъпо 2 пъти да свалям колектор.. един път да видя размера и 2ри път след 2 седмици като пристигнат за да ги сложа?


Колега, с голяма увереност бих предположил, че при теб клапите са от "големите", т.е. - ф33 mm. Но все пак, това е предположение... Ако не държиш да сложиш фабрични тапи - мога да ти подаря моите старите, от преработените "пеперудки". Карал съм с тях една година без проблеми. Може да ги сложиш временно и да си поръчаш фабрични. А при следващото сваляне на колектора - махаш старите и слагаш новите. При мен така се получи.
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 28.05.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 e53 3.0d 218ps
Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
Детайли за колата: Зла печка :D

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от An4oOo » 21 Окт 2016, 9:57

Направо ще си поръчам 33мм тапи и това е. Ако излязат по малките като тръгнем да разглабяме тогава ще му мисля :mhihi: Така или иначе и при варианта с твоите преправяни тапи пак ще трябва да разглобявам 2 пъти. Все тая :) Като ги сменя ще пиша.

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от ! Алекс » 21 Окт 2016, 10:27

An4oOo а ти провери ли дали имаш пеперуди...Питам те защото моя няма и да не се окаже че и ти си без.... :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 28.05.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 e53 3.0d 218ps
Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
Детайли за колата: Зла печка :D

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от An4oOo » 21 Окт 2016, 14:37

Нали само при ръчките нямало? Моята е автомат :dunno:

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от ! Алекс » 21 Окт 2016, 14:42

Не знам как е установено че само при ръчките няма но аз съм автомат 2005г 218 к.с. и нямам пеперуди и знам за още един Х който и той нямаше.Затова ти писах дали си проверил :!: Първо провери и тогава поръчвай да не се окаже че нямаш... ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 28.05.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 e53 3.0d 218ps
Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
Детайли за колата: Зла печка :D

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от An4oOo » 21 Окт 2016, 19:14

a DPF имаш ли? Да не е нещо взаимосвързано с тея пеперуди :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 4.04.2005
Пол: Мъж
Кара: F25

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Alexius » 18 Яну 2017, 11:44

И аз имам омасляване на двигателя, та май ще предприемам слагане на тапи. Хич не ми се искаше да го правя, защото на Е60-ката определено усещах разлика след отстраняването на вихровите клапи и смятах на тази кола да не го правя.
Смятате ли, че омасляването е задължително от уплътненията на "пеперудките" или е възможно течът да е от уплътненията на колектора?
Чудно ми е, щом е ясно, че тези клапи в определен момент могат да направят голяма поразния на двигателя, не се предлагат нови, а всички говорят за поставяне на тапи? Вероятно има нови, но цената не е хубава?
BMW F25

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Borymeckata » 18 Яну 2017, 12:11

Аз предполагам, че изпуска масло от семерингите на осичките на клапите, поне при мен беше така. Смених клапите с тапи, измих двигателя и няколко години вече е сух на барут. Вероятно може да омаслява и от уплътненията на колекторта... Но ако имаш голям теч от тези уплътнения - ще чуваш свистене от компресора.

Само нови клапи не знам да се предлагат. Ще ти продадат цял нов колектор - мисля, че беше към 1000 лева, ако си навит... :dunno: :dunno:
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 4.04.2005
Пол: Мъж
Кара: F25

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Alexius » 18 Яну 2017, 12:30

Не, за цял нов колектор не съм навит :nono: но защо ги няма, като резервна част, щом са толкова важни - странна работа.
От този теч ми е повредено и релето на свещите (или просто му е дошло времето).
BMW F25

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Borymeckata » 18 Яну 2017, 12:46

И моето реле даде фира, но дали е от омасляването, или от миенето с водоструйката... :dunno: :dunno: Като в оня виц - котката не умря при прането, а при изтискването...
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 28.05.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 e53 3.0d 218ps
Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
Детайли за колата: Зла печка :D

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от An4oOo » 18 Яну 2017, 22:09

Оказа се че аз съм имал вихрови клапи. Махнах ги де. И при мен имаше омасляване от една от клапите.. точно тази върху релето и то беше цялото в масло. След проверка на свещите докато сменяхме колектора установихме че са здрави и че грешката за 6 изгорели потвърждава съмнението за релето. Съветвам ви да се обърнете към колегата "oci". Той ми даде рециклирано реле на страхотна цена и в замяна му дадох моето не работещо. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 678
Регистриран на: 1.07.2006
Местоположение: Дъблин
Пол: Мъж
Кара: F10 525D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от RIDDICK » 22 Яну 2017, 14:26

bigdady написа:При ръчни скорости мисля, че няма пеперуди.

Има...аз съм ги махнал също

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 4.04.2005
Пол: Мъж
Кара: F25

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Alexius » 25 Яну 2017, 23:01

Изображение
Омасляването от колектора се оказа, че е от клапите.
Неработещото реле на свещите:
Изображение
BMW F25

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.

Мнение от Borymeckata » 26 Яну 2017, 7:11

Значи проблемът с релето не е от омасляването. А от какво се е получил тогава... От вибрациите на двигателя?
Excellent! Steven is my name!

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook