"Пеперудките" - окончателна диагноза.
Модератор: Технически модератори
75 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
© написа:Учудвам се, че при вас все още има нещо "за" тези клапи. Ако ви се занимава прочетете темата в Е46....
Аз карам без тях много време, нямам никакви проблеми, най-сериозният проблем, който би настъпил след премахването им е...
Ами да бе колега, ти си го казал, но май не си го осмислил докрай...
От вашия подфорум Е-46 събрах полезната и необходима информация и след практическото упражнение в/у двигателя ми, съм направил мойте изводи...
Та думите са ти много точни.Всяко нещо си има плюсчета и минуси, но кантарчето не отчита бройката, а тяхната тежест.Дори да е, едно към много.Това съм го написал някъде напред, но един колега не му изнесе и реши да отвори друга подобна тема, за да избяга от дебата.Дори по елементарен начин да игнорира самата тема за „пеперудките”, която сам е отворил.
А тази тема не я отписвай така леко колега.Тя не изисква многобройни спорове и в края единодушие, по-скоро внимателно претегляне.Бих се радвал, ако прочета още нови и интересни неща по тази тема...
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Не разбрах какво точно не съм осмислил до край. След като видях какви ремонти се хвърлят за една пеперудка, няма какво да осмислям. Има няколко колеги във форума които са хвърлили по няколко хил. лв заради тях. Колкото до минусите явно не са толкова много след като аз лично карам сигурно 60-70 ако не и повече хиляди километри без тях и се чувствам добре (основно спя по-спокойно нощем )
Ако тръгне турбото, започне да губи масло, няма как да не го забележа по-рано и да не реагирам (рециклиране, смяна). Освен това съм с ръчни скорости и при късмет ще има някакви варианти за гасене на колата
Ако тръгне турбото, започне да губи масло, няма как да не го забележа по-рано и да не реагирам (рециклиране, смяна). Освен това съм с ръчни скорости и при късмет ще има някакви варианти за гасене на колата
- goro57
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
© написа:Не разбрах какво точно не съм осмислил до край. След като видях какви ремонти се хвърлят за една пеперудка, няма какво да осмислям. Има няколко колеги във форума които са хвърлили по няколко хил. лв заради тях. Колкото до минусите явно не са толкова много след като аз лично карам сигурно 60-70 ако не и повече хиляди километри без тях и се чувствам добре (основно спя по-спокойно нощем )
Ако тръгне турбото, започне да губи масло, няма как да не го забележа по-рано и да не реагирам (рециклиране, смяна). Освен това съм с ръчни скорости и при късмет ще има някакви варианти за гасене на колата
Ами и този път колега, написаното е вярно.Наистина, че не си заслужава да се хвърлят пари за глупави ремонти.Щом могат тези пеперудки да създадат проблем, ги махаме.Дори в момента и аз карам с хем ги има, хем ги няма...
Та колега, за турбото си разбрал, че става въпрос.Та ако тръгне това турбо, но не да губи масло и да сменяш/ремонтираш, а да ти нагнетява(от излишна картерна емулсия, възникнала поради различни причини, вкл. и масл.сегменти), по време на движение и си с автоматик....какво би ми казал.
процеса расте в геом.прогресия, т.е. колкото повече нагнетява, толкова повече се форсира, пак нагнетяване и още по голямо форсиране и така във възх.спирала.
Те това имах впредвид колега, знам, че вероятноста е нищожна, почти нулева, но все пак възможна и даже съм посочил пример.И аз съм с ръчни и не ме боли фара, ама нали сме форум.И получих като отговор в бързо обслужване, възможно най-неуместния шофьорски отговор-кога да се отвори такава тема... и затова повече по тези коментари...
Нека по същество да видим как се вихри този въздух, вътре в колектора.Допускам, че като се затворят клапите е възможно да се получи противоналягане и по този начин да се намали притока и към останалите постоянно отворени кръгли 6 отвора.Все пак да не отричаме т.1.2. Мисля, че дебита и налягането на всмукателните клапани имат зависимост от напора на постъпващия въздух.Дори и под какъв ъгъл постъпва вихъра.Но това е по-скоро за тема за двигателя...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Goro - прав си ,но пеперудите наистина спомагат при "запалване" на турбото...при автомата е кофти момента,при ръчката що годе има оправия..
Като цяло ,след като е признат дефект - значи,не са ги измислисли както трябва ,но определено поведението на колата се променя,да малко забележимо но се..в ниските има замисляне,като по мои наблюдения гасенето е малко по-рязско без тях..
Като цяло - аз бих си карал с тях,но вендъж минах през точно този проблем и ремонта ми излезе на цената на 3.0 мотор и то оборудван..за което съжалявам тогава,че не сложих такъв,НО бях още съвсем свеж и нов в цялата "идилия" с дизелите
Та резултата от личен опит :
*бутало
*4 клапана
*нов колектор
*основен ремонт на двг
*шлайф глава което е нормално
*болтове и т.н
към всичко това наново масла и филтри
И цената мина спокойно 2к за ремонт и труд
Като цяло ,след като е признат дефект - значи,не са ги измислисли както трябва ,но определено поведението на колата се променя,да малко забележимо но се..в ниските има замисляне,като по мои наблюдения гасенето е малко по-рязско без тях..
Като цяло - аз бих си карал с тях,но вендъж минах през точно този проблем и ремонта ми излезе на цената на 3.0 мотор и то оборудван..за което съжалявам тогава,че не сложих такъв,НО бях още съвсем свеж и нов в цялата "идилия" с дизелите
Та резултата от личен опит :
*бутало
*4 клапана
*нов колектор
*основен ремонт на двг
*шлайф глава което е нормално
*болтове и т.н
към всичко това наново масла и филтри
И цената мина спокойно 2к за ремонт и труд
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Темата е стара, но златна, та да я повдигна с едно питане
Мога ли да си оставя клапите (пеперудките) и да сменя само пропускащите масло семеринги, или ако искам да имам уплътнен и сух колектор трябва да ги затапя?
Мога ли да си оставя клапите (пеперудките) и да сменя само пропускащите масло семеринги, или ако искам да имам уплътнен и сух колектор трябва да ги затапя?
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Трудна работа, Колега... За да разглобиш "пеперудката", трябва да отвиеш двете винтчета, която държат самата клапа към осичката.
Не съм пробвал, но изглежда, че те (винтчетата) са някак фиксирани срещу саморазвиване. Може краищата им да са "занитени" и да не могат да се развият. А и дори да ги развиеш някак - после как ще ги фиксираш, след като монтираш клапата обратно? Не знам, но аз все ще ги мисля тези винтчета - ами ако някое се отвие и го засмуче цилиндъра? Слагай тапите и нямаш ядове...
Маслото, което тече от вихровите кпапи, е дразнещо, но иначе... какъв е проблемът с него? Вярно е, че цапа двигателя и ... толкова. Не пречи за нищо и дори не се вижда, а като се замислиш - дали не е по-добре да тече по блока на двигателя, вместо да влиза в цилиндрите?
Не съм пробвал, но изглежда, че те (винтчетата) са някак фиксирани срещу саморазвиване. Може краищата им да са "занитени" и да не могат да се развият. А и дори да ги развиеш някак - после как ще ги фиксираш, след като монтираш клапата обратно? Не знам, но аз все ще ги мисля тези винтчета - ами ако някое се отвие и го засмуче цилиндъра? Слагай тапите и нямаш ядове...
Маслото, което тече от вихровите кпапи, е дразнещо, но иначе... какъв е проблемът с него? Вярно е, че цапа двигателя и ... толкова. Не пречи за нищо и дори не се вижда, а като се замислиш - дали не е по-добре да тече по блока на двигателя, вместо да влиза в цилиндрите?
Excellent! Steven is my name!
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Прав си, сега с обяснението и като я гледам клапата ... трудна работа. Иначе за теча - не ме притеснява, само незнам все още колко масло ще "харчи" с него, но предполагам, че няма да е нещо фрапантно.
Май ще поръчам едни 33мм тапи от ebay. Тези твоите, които си поставил изглеждат много добре.
Благодаря отново за отговора!
Май ще поръчам едни 33мм тапи от ebay. Тези твоите, които си поставил изглеждат много добре.
Благодаря отново за отговора!
- aboykov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Заради такъв теч на масло се наложи да сменя модула за подгревните свещи. Явно от навлизане на масло в самия модул.
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it
Re:
aboykov написа:Заради такъв теч на масло се наложи да сменя модула за подгревните свещи. Явно от навлизане на масло в самия модул.
Релето за подгрева е често срещан проблем.
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: Re:
MMG написа:aboykov написа:Заради такъв теч на масло се наложи да сменя модула за подгревните свещи. Явно от навлизане на масло в самия модул.
Релето за подгрева е често срещан проблем.
Да и аз сменях релето като взех джипа.
- klintan66
- старши ентусиаст
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Моя въпрос е - има ли двигател 3.Д 2004-2006 на х5 без пеперудки, защото за моя се изказаха ,че е без.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- top
- младши ентусиаст
- Мнения: 284
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
- Мечтае да кара: iX50
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
klintan66 написа:Моя въпрос е - има ли двигател 3.Д 2004-2006 на х5 без пеперудки, защото за моя се изказаха ,че е без.
Моя също фабрично е без.
- An4oOo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 28.05.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 e53 3.0d 218ps
- Мечтае да кара: X5 ///M - печка :D
- Детайли за колата: Зла печка :D
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Да повдигна леко темата. Та искам да махам въпросните пеперудки, но в нетЯ се продават ремонтни комплекти тапи със ф22мм и ф33мм диаметър. Дилемка. Колата е е53 3.0д 218кс автомат производство 07.2006г. Кой е моя размер, понеже ще ми е малко тъпо 2 пъти да свалям колектор.. един път да видя размера и 2ри път след 2 седмици като пристигнат за да ги сложа?
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: "Пеперудките" - окончателна диагноза.
Аз махнах моите без да слагам допълнителни "тапи", използвахме оригиналните фланци на клапите. Реално в сервиза в който я бях оставил за смяна на вериги, просто ги бяха махнали поради разглобяването за смяна на веригите и се бяха възползвали от възможността. И тук е момента да кажа, че разлика в работата на мотора не усещам.
75 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани