Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Модератор: Технически модератори
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Намерих го и сам... след 2018г на sDrive 20i слагат Getrag-а... ясно... само че всичко останало автоматик са 8AISIN...
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Не знам, не съм чувал за проблеми, но със сигурност аисин-а е по-бърз и приятен за шофиране от DCT-то.
- kokignatov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 238
- Регистриран на: 27.12.2011
- Местоположение: Варна
- Кара: F11 535 xd, e28 520i
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Мерси за инфото и на двамата . При условие че 2016-2017 всички са aisin няма много какво да направя . Каквото излезе . Това с Aisin нещо общо с общите проекти с toyota ли има .. от чисто любопитство.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Това, че е AISIN не значи, че трябва да я отписваш... НО е важно добре да проверите кутията, преди да вземеш евентуално конкретната кола Силно препоръчително е да е при дилър... тъкмо може да се проследи евентуална сервизна история, дали кутията вече е сменяна и т.н.
AISIN-а го избират, защото ZF нямат кутия за напречно разположени двигатели... а платформата UKL (1,2, X1, X2) е само с напречняци...
Ако гледаш бензиновите sDrive (само на предно - 18i,20i), там има шанс да срещнеш, според годината... но ако гледаш xDrive, независимо от мотора - с AISIN са...
Ако колата е под 100к, дори и да я вземеш и да почне да "мрънка" AISIN-а, на Goodwill имаш шанс за смяна "без пари".. малко е според-зависи, ама...
AISIN-а го избират, защото ZF нямат кутия за напречно разположени двигатели... а платформата UKL (1,2, X1, X2) е само с напречняци...
kokignatov написа:При условие че 2016-2017 всички са aisin няма много какво да направя . Каквото излезе .
Ако гледаш бензиновите sDrive (само на предно - 18i,20i), там има шанс да срещнеш, според годината... но ако гледаш xDrive, независимо от мотора - с AISIN са...
Ако колата е под 100к, дори и да я вземеш и да почне да "мрънка" AISIN-а, на Goodwill имаш шанс за смяна "без пари".. малко е според-зависи, ама...
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Jorixa написа:Не знам, не съм чувал за проблеми, но със сигурност аисин-а е по-бърз и приятен за шофиране от DCT-то.
По мои впечатления, за AISIN-а има значение как е била карана колата... дали е много "ритана" кутията, в какви режими е карана колата (ECO Pro/Comfort/Sport) и т.н... много хора не знаят, че в Sport кутията е с постиянно заключен торк, което също оказва влияние на издръжливостта на пакетите и т.н...
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Mollov написа:AISIN-а го избират, защото ZF нямат кутия за напречно разположени двигатели... а платформата UKL (1,2, X1, X2) е само с напречняци...
Май има някъв 9-степенен напречен ZF но не бил особено сполучлив. Аисин-а се води "ZF-а на напречните двигатели", до колкото е възможно...
Mollov написа:Jorixa написа:Не знам, не съм чувал за проблеми, но със сигурност аисин-а е по-бърз и приятен за шофиране от DCT-то.
По мои впечатления, за AISIN-а има значение как е била карана колата... дали е много "ритана" кутията, в какви режими е карана колата (ECO Pro/Comfort/Sport) и т.н... много хора не знаят, че в Sport кутията е с постиянно заключен торк, което също оказва влияние на издръжливостта на пакетите и т.н...
Е да. Тя колата има и лаунч контрол. Ако някой много е злоупотребявал, като нищо да му замине на 50к..
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Jorixa написа:
Май има някъв 9-степенен напречен ZF но не бил особено сполучлив. Аисин-а се води "ZF-а на напречните двигатели", до колкото е възможно...
Има, ползва се при Honda CRV 1.6 i-dtec, ако не се лъжа се монтира след 2015 г., 2016 г. фейс на 4 ген. Не намерих добри отзиви за тази кутия, когато търсих инфо за нея. Но всичко е относително, ако не е експлоатирана какато трябва...проблемите ще излязат бързичко.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Jorixa написа: Аисин-а се води "ZF-а на напречните двигатели", до колкото е възможно...
Тва не знам кой ще направи подобно сравнение.... AISIN-а спрямо ZF-а е.... мале мила...
Jorixa написа:
Е да. Тя колата има и лаунч контрол. Ако някой много е злоупотребявал, като нищо да му замине на 50к..
Работата е в това, че (масово) сменените по гаранция (или извънгаранционно) кутии вече държат много повече... което недвусмислено показва, че "фабричният" вариант от 2016-2020г (горе-долу) е бил слаб като цяло...
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Mollov написа:Jorixa написа: Аисин-а се води "ZF-а на напречните двигатели", до колкото е възможно...
Тва не знам кой ще направи подобно сравнение.... AISIN-а спрямо ZF-а е.... мале мила...
Ами всъщност има много сравнения между 2та в нета. Ето тук например: https://f48.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1184552
Общия консенсус на хора карали и 2та е че ЗФ-а е по-добър, но с много малка разлика. Аз ZF8 не съм имал, само ZF6 в Е60-ка на времето, така че няма как да кажа. Ти много я хейтваш тая кутия, но според мен не си карал такава защото наистина е доста добра. Иначе да, като гледам има доста оплаквания от модели 2016-2018, явно тогава е имало някакъв дефект.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Mollov написа:Jorixa написа: Аисин-а се води "ZF-а на напречните двигатели", до колкото е възможно...
Тва не знам кой ще направи подобно сравнение.... AISIN-а спрямо ZF-а е.... мале мила...Jorixa написа:
Може би не е добре да се обобщава толкова 'бързо'... Тези за напречни двигатели май са 'по-кашкавалени', но кутиите им за надлъжни са си топ отвсякъде! Мога да дам примери с модели кутии, но едва ли ще има нужда...
При 8-степенния, проблемите наистина идват от заключването при всички предавки и скорости, за икономия на горива, но се предават други части, не толкова пакетите... Има клипчета!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Jorixa написа:
Ти много я хейтваш тая кутия, но според мен не си карал такава защото наистина е доста добра. Иначе да, като гледам има доста оплаквания от модели 2016-2018, явно тогава е имало някакъв дефект.
Освен последните 30к км... не съм карал много... LOL И в моята кола кутията е ОК, но това не променя фактите до момента... това, че ти не си наясно със сервизните главоболия, свързани с 8AISIN не значи, че не е вярно... много народ ги "побиват тръпки" като чуят 8AISIN...
Като поведение 8AISIN е хубава, да... няма спор... допадат ми някои особености, освен "ритането" в няква степен в режим Sport, че да имаш по-спортно усещане... айде мерси... макар че моята кутия не "рита" пособено много в спорт, освен ако не я карам продължително време, по-агресивно... но после с малко ECO Pro (или леко каране в режим Comfort) и се нормализират нещата. Макар че ECO-то не го харесвам, че веднага "откача" торк-а и тоя "idle" на мотора в движение не ми допада на стила на каране.
ildivvy написа:
При 8-степенния, проблемите наистина идват от заключването при всички предавки и скорости, за икономия на горива, но се предават други части, не толкова пакетите... Има клипчета!
Това за AISIN-а ли го говориш? Заключването на торк-а го има само в Sport... в Comfort трябва да го предизвикаш, иначе пак си приоретизира "coasting"-а...
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Да, за Аисин-а говорех! Гледам канала на един уникален механик на Тойота/Лексус/Сцион и там правеше 'дисекция' на такава кутия. Това беше неговото доста ерудирано мнение.. Мога да дам 'линк', ако има интерес.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- kokignatov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 238
- Регистриран на: 27.12.2011
- Местоположение: Варна
- Кара: F11 535 xd, e28 520i
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Добре , за кутията ясно , ще е Aisin8. Ще имам предвид инфоро което споделихте. Нещо да споменете за бензините и по-конкретно за B48 в USA . Само по обозначение ли се различават с 20i в Европа . Преглеждам и американките които са в бюджет.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
За 4ц нямам идея, но преди 2 дни си говорех с един от механиците в МКар и ми каза, че B58 в USA и в EU имат бая разлики... не само комбинациите от глава и блок, ами например и алтернатор и разни други "простотии". Като цяло не е добра идея да се заиграваш с "проблемен двигател" от САЩ, освен ако не знаеш какво правиш. Ако пък колата е с ОК мотор, в бъдеще не знам как ще си с евентуалните ремонти (някои компоненти не пасват и ще иска поръчки от САЩ).
- kokignatov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 238
- Регистриран на: 27.12.2011
- Местоположение: Варна
- Кара: F11 535 xd, e28 520i
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Да , основно това ме притеснява , до колко има различни компоненти в US и ЕU версиите . И не само за двигателя , в целия автомобил като цяло . Ако ще трябва да чакам за датчик от USA 2 месеца не е много … да речем практично . B58 няма да търся . Там основно ми излизат 48-ци ,sdrive 28i
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани