Да надникнем в Х-драйва.
Модератор: Технически модератори
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Здравейте колеги,
Преди месец закупих БМВ Х3, 3.0d, 218 к.с. Автомобила си беше със спорт пакет летни гуми 235/50/18 и 255/45/18. Преди една седмица си купих оригинални джанти, свалени от подобно Х3 и сложих 4 бр. 235/55/17 (втора употреба много запазени Нексън с 8мм грайфер).
При рязко ускорение на 4-та, 5-та и 6-та предавка се усеща съвсем леко като придърпване, ако ускорението е плавно няма придърпване. Странното е, че със спорт пакет летните гуми изобщо нямаше такъв проблем. Според вас на какво може да се дължи това. Запазил съм си час за смяна на маслото в раздатката. Ще пиша дали има подобрение...
Преди месец закупих БМВ Х3, 3.0d, 218 к.с. Автомобила си беше със спорт пакет летни гуми 235/50/18 и 255/45/18. Преди една седмица си купих оригинални джанти, свалени от подобно Х3 и сложих 4 бр. 235/55/17 (втора употреба много запазени Нексън с 8мм грайфер).
При рязко ускорение на 4-та, 5-та и 6-та предавка се усеща съвсем леко като придърпване, ако ускорението е плавно няма придърпване. Странното е, че със спорт пакет летните гуми изобщо нямаше такъв проблем. Според вас на какво може да се дължи това. Запазил съм си час за смяна на маслото в раздатката. Ще пиша дали има подобрение...
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Да надникнем в Х-драйва.
От смяна на маслото може да има временно подобрение.
Причината за придърпването са захабени дискове, които се намират в раздатката и евентуално захабена ос на друма (барабана)
Причината за придърпването са захабени дискове, които се намират в раздатката и евентуално захабена ос на друма (барабана)
Re: Да надникнем в Х-драйва.
След като смених маслото на раздатката, няма никаква промяна.
Странното е, че със спорт пакет гумите няма никакъв проблем. Ако бяха за смяна тези дискове, може би щеше да претриса и със спорт пакет гумоте?
Странното е, че със спорт пакет гумите няма никакъв проблем. Ако бяха за смяна тези дискове, може би щеше да претриса и със спорт пакет гумоте?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Вероятно не си забелязал... не е от гумите със сигурност...
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Със спорт пакета не ти е претрисало, защото предните гуми са били по-тясни от задните и с по-малко съпротивление и предават към пътя по-малко усилие и го няма претрисането.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Гледам че много от колегите с X3 със спортпакет го споменават това като проблем. На X3 спортпакета е с отклонение от цели 7мм диаметър между предни и задни гуми, докато на X5 Е53 разликата е едва 2 мм на фабричните 19ки.
Сега простичко обяснено какво се случва когато имате различен размер гуми, чисто технически за да се компенсира отклонението трябва да приплъзва съединителя в раздатката или приплъзването става в самите гуми в отделни моменти, когато съединителя натегне. Разбира се постоянното приплъзване износва всички приплъзващи компоненти. Така че на X3 колеги, хвърлете го тоя спортпакет и си вземете 4 гуми с еднакви размери, можете само да си направите услуга по този начин, освен ако не е вече късно.
Сега простичко обяснено какво се случва когато имате различен размер гуми, чисто технически за да се компенсира отклонението трябва да приплъзва съединителя в раздатката или приплъзването става в самите гуми в отделни моменти, когато съединителя натегне. Разбира се постоянното приплъзване износва всички приплъзващи компоненти. Така че на X3 колеги, хвърлете го тоя спортпакет и си вземете 4 гуми с еднакви размери, можете само да си направите услуга по този начин, освен ако не е вече късно.
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Здравейте колеги,
имам следния проблем с моя X3, 2.0D, 150hp.
Още от самото начало имах едно тропане в ниска скорост при завиване, а след загасяне на колата се чуваше и странен шум от актуатора на раздатката.
След известно време, шума от актуатора изчезна и веднага след това, светнаха 3 лампи на таблото (АБС,4Х4,ръчна).
Смених зъбното колело на актуатора на раздатъчната кутия(старото беше много износено) + маслото! Лампите изгаснаха, но гадното тропане си остана..............
Според Вас ако пусна една адаптация ?????? И как мога да го направя това ???
Разполагам с INPA и BMW SCANNER 1.4.
Благодаря предварително !
имам следния проблем с моя X3, 2.0D, 150hp.
Още от самото начало имах едно тропане в ниска скорост при завиване, а след загасяне на колата се чуваше и странен шум от актуатора на раздатката.
След известно време, шума от актуатора изчезна и веднага след това, светнаха 3 лампи на таблото (АБС,4Х4,ръчна).
Смених зъбното колело на актуатора на раздатъчната кутия(старото беше много износено) + маслото! Лампите изгаснаха, но гадното тропане си остана..............
Според Вас ако пусна една адаптация ?????? И как мога да го направя това ???
Разполагам с INPA и BMW SCANNER 1.4.
Благодаря предварително !
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Успях да пусна адаптация с bmw scanner, но тропането си го има..............
Само да вметна, че при изключена раздатка (буксата от багажника) тропането изчезва !
Мисля за евентуален проблем в актуатора или модула !
И се надявам проблема да не е от самата раздатка.
Някой да има идея ????
Само да вметна, че при изключена раздатка (буксата от багажника) тропането изчезва !
Мисля за евентуален проблем в актуатора или модула !
И се надявам проблема да не е от самата раздатка.
Някой да има идея ????
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Веригата най-вероятно...
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Ако беше веригата при по-рязко тръгване би трябвало да прескача или тропа ........ при мен го няма !
Така си мисля де
Така си мисля де
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Здравейте колеги, и адмирации за Боримечката! Тази тема я бях чел преди години от любопитство, но сега вече ми "дойде до главата" да надникна в хдрайва
С две думи, колата е Е61 ХД, купих колата очевидно с проблем около раздатката - с много ниска скорост, при маневриране се усещаше нещо отдолу, на моменти имах чувството, че ще изпадне нещо, но понякога беше по осезаемо, понякога трудно доловимо, при спиране в последните метри също се усеща някакво насичане. Купих колата с различни гуми, и естествено първо смених тях, проблема изчезна над 50%, след това смених модула на раздатката, и сякаш проблема изчезна на 100%, но за съжаление не за дълго. След 200-300км същите симптоми се върнаха.
Утре ще свалям ел мотора/актуатора на раздатката за да проверя какво е положението там. При АТЦ 300 е малко по-различно, и доколкото разбирам в повечето случаи се прецаква червяка, а зъбното колело е от някаква сплав и сдава багажа по-рядко, както и да е ако е едно от двете, или и двете ще ги сменя. Ще източа и маслото от раздатката, като мога само да се надявам, че ако проблема е в нея от това ще се оправи, ама.. надали.
Въпросът ми е, ако не си реша проблема, тоест не е актуатора а раздатката, и смяната на масло не помогне, какво да направя за да изключа предното предаване - да откача буксата на актуатора, или да сваля предния кардан? Благодаря!
С две думи, колата е Е61 ХД, купих колата очевидно с проблем около раздатката - с много ниска скорост, при маневриране се усещаше нещо отдолу, на моменти имах чувството, че ще изпадне нещо, но понякога беше по осезаемо, понякога трудно доловимо, при спиране в последните метри също се усеща някакво насичане. Купих колата с различни гуми, и естествено първо смених тях, проблема изчезна над 50%, след това смених модула на раздатката, и сякаш проблема изчезна на 100%, но за съжаление не за дълго. След 200-300км същите симптоми се върнаха.
Утре ще свалям ел мотора/актуатора на раздатката за да проверя какво е положението там. При АТЦ 300 е малко по-различно, и доколкото разбирам в повечето случаи се прецаква червяка, а зъбното колело е от някаква сплав и сдава багажа по-рядко, както и да е ако е едно от двете, или и двете ще ги сменя. Ще източа и маслото от раздатката, като мога само да се надявам, че ако проблема е в нея от това ще се оправи, ама.. надали.
Въпросът ми е, ако не си реша проблема, тоест не е актуатора а раздатката, и смяната на масло не помогне, какво да направя за да изключа предното предаване - да откача буксата на актуатора, или да сваля предния кардан? Благодаря!
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Днес успях само да сменя маслото, но не точно да го "сменя", а да "налея" , защото масло в раздатката почти нямаше, 200-тина мл някъде източих.. Интересно, че стружки също нямаше, и маслото си беше потъмняло, но не беше съвсем боза. Нямаше време да свалим моторчето, остана за другата седмица, ако изобщо се наложи де, защото за 5км от сервиза проблеми засега няма
Re: Да надникнем в Х-драйва.
FaceOff написа:Днес успях само да сменя маслото, но не точно да го "сменя", а да "налея" , защото масло в раздатката почти нямаше, 200-тина мл някъде източих.. Интересно, че стружки също нямаше, и маслото си беше потъмняло, но не беше съвсем боза. Нямаше време да свалим моторчето, остана за другата седмица, ако изобщо се наложи де, защото за 5км от сервиза проблеми засега няма
Здравей колега,
с нетърпение чакам да разбера, какво се е случило с актуатора!
Проблема ми е същия като твоя !
Както съм написал по горе в кореспонденцията и аз правих доста неща по раздатката, но за съжаление няма ефект.
Аз също закупих автомобила с различни гуми (като марка, а в последствие разбрах, че това също е от значение) и се чудя дали това не е разковничето.
След като сложих еднакви марки гуми и при мен проблема се оправи на 50%, но все още си го има.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Колега, мога да кажа, че след смяната на маслото при мен вече няма проблем, дано да не е карана дълго с тези 200мл, които източих, но вече 4-5 дни от смяната не усещам никакъв проблем с раздатката.
Моторчето ще го сваля тези дни от чисто любопитство.
Доколкото прочетох, ти си сменил вече зъбното колело на моторчето и маслото на раздатката, но все още имаш проблем, макар и с 50% подобрение. Щом червяка на твоето моторче е бил добре, и си сменил зъбното колело, и при изключен модул проблема го няма, бих търсил проблема в самата раздатка, или първо, че все пак е по-лесно, бих пробвал с друг модул.
Моторчето ще го сваля тези дни от чисто любопитство.
Доколкото прочетох, ти си сменил вече зъбното колело на моторчето и маслото на раздатката, но все още имаш проблем, макар и с 50% подобрение. Щом червяка на твоето моторче е бил добре, и си сменил зъбното колело, и при изключен модул проблема го няма, бих търсил проблема в самата раздатка, или първо, че все пак е по-лесно, бих пробвал с друг модул.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани