За подгревателните свещи на дизела.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от Borymeckata » 28 Дек 2012, 16:38

От доста време ми висят едни въпроси за подгревателните свещи. Ще ги поставя тук и да помислим заедно.

Откакто съм купил колата (през пролетта на 2012г.), при всички диагностики неизменно ми дава грешка на всичките шест подгревателни свещи:

Изображение

В TIS-а на практика не дават никаква информация - ако при диагностиката ти излезе дефектна подгревателна свещ, подменяш я и толкова:

Изображение

Изображение

Уж всичко е ясно и няма никакви проблеми, но все пак ми възникват няколко въпроса:

1. Колата е докарана от Италия, минусови температури изобщо не е виждала и тези свещи едва ли са работили някога. Кога пък са успели да изгорят и шестте?
2. Пише да не се извъшват никакви електрически измервания на свещите. Добре де, диагностиката си е диагностика, но защо да не може да се измери съпротивлението на свещите? Трябва да има съществена разлика в електрическото съпротивление на редовна и изгоряла подгревателна свещ.
3. В TIS-а пише при проблем с подгревателните свещи ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се проверят предпазителите над "жабката". Обаче кои по-точно? Проверих ги един по един - няма изгорели. И сега какво?
4. Аз някак се примирих с мисълта, че свещите са изгорели. Нямах много време да ръчкам по тях и реших да ги сменявам, ако възникне проблем с паленето. И ето нещо странно - със застудяване на времето колата започна да пали даже още по-добре. През лятото се чуваха няколко оборота на стартера преди двигателят да заработи. А сега, след цял ден стоене на отрицателна температура, моторът пали веднага, с първото "чукване" на ключа и дори не чувам въртенето на стартера. Доста странно, при "изгорели" подгревателни свещи...
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от Borymeckata » 28 Дек 2012, 16:53

Един познат ми подари 6 стари подгревателни свещи от 3.0d, подменени в сервиз. Нямаше идея дали всички са изгорели или някоя от тях може да е изправна. Бяха сложени в две кутии - вижда се номерът на свещта:

Изображение

Нарочно не съм ги чистил, за да се види нагара по свещите - явно са работили:

Изображение

Ето и две снимки в "близък план":

Изображение

Изображение

Опитах да им измеря съпротивлението. За съжаление, разполагам само с най-ментеливия уред, другият не е при мен. При отворена верига - показва безкрайно съпротивление (естествено):

Изображение

При верига "на късо" би трябвало да показва 0,0 ома, но явно заради съпротивлението на самите кабели и контакти - уредът показва 0,7 - 0,8 ома:

Изображение

Четири от подгревателните свещи показаха безкрайно съпротивление - тези явно са дефектни:

Изображение

Но две от тях показаха 1,2 - 1,3 ома, тези вероятно са изправни:

Изображение

Изображение

Значи, ако преположението ми е правилно, реалното съпротивление на редовна подгревателна свещ трябва да е 1,2 - 0,7 = 0,5 ома.

Всички показани картинки, но по-детайлни, могат да се видят тук: http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/glow-plugs.721812.29338314.big
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 10.09.2012
Пол: Мъж
Кара: E83 3,0D

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от speedyvr » 28 Дек 2012, 19:19

Здравейте,аз имам същия проблем, грешка с 6 изгорели свещи и мога да кажа че при -10градуса си палеше :shock: ,става дума за 3,0 Д Х3 докарана от Италия.Разговарях с един майстор и той каза"без да разглобим и да ги пробвам не знам какво друго да ме посъветва" за сега и аз си карам така но ми се иска да го реша този проблем.Да не са дефектирали тия свещи като не са използвани в слънчъчева Италия :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от batzlati » 28 Дек 2012, 19:47

В 90% от случаите , когато на диагностика даде 6 изгорели свещи , се оказва че е дефектирало релето :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от Borymeckata » 28 Дек 2012, 20:24

Като съм ходил на диагностика съм питал - обясниха ми, че това го има като възможност. Но казаха също, че при дефектно реле трябвало да запише специфична грешка (за релето, а не за свещите). Не се сещам как мога да проверя дали релето реално подава ток на свещите. Мога да откача един от куплунгите и да го замеря с уреда, но ми обясниха, че подгряването работело само при ниски температури. Значи трябва да чакам да стане -10 градуса, да изкарам колата навън и тогава да правя експеримента, което си е жив мазохизъм при топъл гараж...
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 17.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от top » 28 Дек 2012, 20:33

Borymeckata написа:Като съм ходил на диагностика съм питал - обясниха ми, че това го има като възможност. Но казаха също, че при дефектно реле трябвало да запише специфична грешка (за релето, а не за свещите). Не се сещам как мога да проверя дали релето реално подава ток на свещите. Мога да откача един от куплунгите и да го замеря с уреда, но ми обясниха, че подгряването работело само при ниски температури. Значи трябва да чакам да стане -10 градуса, да изкарам колата навън и тогава да правя експеримента, което си е жив мазохизъм при топъл гараж...


Аз преди зимата си смених и 6те подгряващи свещи с BERU защото преди това при диагностика казваше че има 3 изгорели. Въпреки че смених всичките пак на диагностиката ми казва че имам една изгоряла и не съм се занимавал повече, колата пали добре. Иначе подгряването съм забелязал че се включва някъде около 0 градуса, но буквално подгрява 1-2 секунди най много, изписва на дисплея PRE-HEATING, тъй че трябва да си бърз със замерването.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 22.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от shumi66 » 29 Дек 2012, 21:21

Смених релето и всички свещи, като използвах сваления колектор-премахнах пеперудките. Старите свещи, като ги вкл. директно към акумулатора всички се зачервяват(работят). Все пак ги смених, защото бях купил нови, а не ми се сваля пак колектор и релето е скъпичко.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от Borymeckata » 30 Дек 2012, 15:28

Някой ми беше казал, че тези свещи не работят на 12V, а на по-малко напрежение. Не знам дали е вярно. В TIS-а пише изрично да не се нагряват извън двигателя, сериозно.

Вчера спахме на една хижа във Врачанския балкан и сутринта колата запали без проблеми, само първите няколко секунди двигателят тресеше и менеше оборотите, но бързо се стабилизира и заработи нормално. Температурата беше -5 градуса по термометъра на таблото.
Excellent! Steven is my name!

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от ICE » 30 Дек 2012, 22:46

Аз залагам на реле + няколко изгорели свещи (но не всички)... Когато стане още по-студено ще се затрудни паленето и/или тресенето ще се увеличи. По-добре ги смени още сега, после ще нищим коя свещ работи, коя не и защо (след като идва от Италия)! :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от DIDO » 30 Дек 2012, 23:57

Borymeckata написа:Някой ми беше казал, че тези свещи не работят на 12V, а на по-малко напрежение. Не знам дали е вярно.

Вярно е, на 5V са за тези мотори с DDE5, какъвто е M57TU.
На моята имаше като грешки реле + 6 свещи. Имаше вариант да е само релето,
но не ми се сваляше колектор 2 пъти, смених и свещите - имаше 3 изгорели
и беше въпрос на време да заминат и останалите, все пак това си е консуматив.
BMW - Усещане за автомобил

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 7.01.2012
Пол: Мъж
Кара: БМВ Х5, E70 LCI

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от veso2710 » 02 Яну 2013, 17:40

Здравейте!...Честита Нова Година на всички!

На мен ми показваше,че три от свещите са изгорели...смених ги,но грешката си остана. Майстора ми каза,че тогаз релето е причината за грешката,а не свещите :roll: . От друго място ми казаха,че щом свещите са нови,значи си работят независимо от грешката или релето,защото били свързани директно (каквото и да значи това...). Това, възможно ли е? Когато беше студено,нямах абсолютно никакви проблеми със запалването...на таблото си светваше PRE-HEATING и т.н.
Мерси! :yes:
Relax

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 13.03.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от goro57 » 02 Яну 2013, 17:46

Разбирам,че освен свещите,може и реле да се окаже.Със посочване на специфична грешка.Та затова вижте какво ми дава:

# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE* -> 4212/64 - Glow plug cylinder 1
4222/64 - Glow plug cylinder 2
4232/64 - Glow plug cylinder 3
4242/64 - Glow plug cylinder 4
4252/64 - Glow plug cylinder 5
4262/64 - Glow plug cylinder 6
3FF0/B1 - Air mass sensor
4B11/02 - Engine-roughness regulator

Понеже акумулатора ми е нов,няма проблем за сега,пък и няма още големи минуси.Но като виждам,че може и да не са свещите,кажете какви са другите две грешки... :)

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от Ilko Ivanov » 02 Яну 2013, 20:32

goro57 написа:Разбирам,че освен свещите,може и реле да се окаже.Със посочване на специфична грешка.Та затова вижте какво ми дава:

# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE* -> 4212/64 - Glow plug cylinder 1
4222/64 - Glow plug cylinder 2
4232/64 - Glow plug cylinder 3
4242/64 - Glow plug cylinder 4
4252/64 - Glow plug cylinder 5
4262/64 - Glow plug cylinder 6
3FF0/B1 - Air mass sensor
4B11/02 - Engine-roughness regulator

Понеже акумулатора ми е нов,няма проблем за сега,пък и няма още големи минуси.Но като виждам,че може и да не са свещите,кажете какви са другите две грешки... :)

Дебитомер и проблем с дюзите- това са другите две грешки.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от silver_knight » 09 Яну 2013, 12:29

Borymeckata написа:Някой ми беше казал, че тези свещи не работят на 12V, а на по-малко напрежение. Не знам дали е вярно. В TIS-а пише изрично да не се нагряват извън двигателя, сериозно.

Вчера спахме на една хижа във Врачанския балкан и сутринта колата запали без проблеми, само първите няколко секунди двигателят тресеше и менеше оборотите, но бързо се стабилизира и заработи нормално. Температурата беше -5 градуса по термометъра на таблото.



Аз имам същия проблем, сменихме една свещ която не работеше, другите показаха с тестер ,че работят. Акумулатор Варта 80 Ампера нов няма и един месец. Всяко сутрешно палене на ниски температури е проблемно, пали но с 3-5 секунди особенна работа и звук на двигателя. След това може и след 6-7 часа си пали без проблем. Индикатора на подгревателите никога не свети по-вече от 2-3 секунди . Колата е БВМ 320 Д 2003 година, 150 коня . Някой да има идея или съвет какво да правя

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: За подгревателните свещи на дизела.

Мнение от Ilko Ivanov » 10 Яну 2013, 7:51

silver_knight написа:Аз имам същия проблем, сменихме една свещ която не работеше, другите показаха с тестер ,че работят. Акумулатор Варта 80 Ампера нов няма и един месец. Всяко сутрешно палене на ниски температури е проблемно, пали но с 3-5 секунди особенна работа и звук на двигателя. След това може и след 6-7 часа си пали без проблем. Индикатора на подгревателите никога не свети по-вече от 2-3 секунди . Колата е БВМ 320 Д 2003 година, 150 коня . Някой да има идея или съвет какво да правя

Първо отиди на диагностика,после ако ти дава грешки за свещи или подгревно реле,смени релето и ще палиш без проблеми ;)

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook