За подгревателните свещи на дизела.
Модератор: Технически модератори
53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
За подгревателните свещи на дизела.
От доста време ми висят едни въпроси за подгревателните свещи. Ще ги поставя тук и да помислим заедно.
Откакто съм купил колата (през пролетта на 2012г.), при всички диагностики неизменно ми дава грешка на всичките шест подгревателни свещи:

В TIS-а на практика не дават никаква информация - ако при диагностиката ти излезе дефектна подгревателна свещ, подменяш я и толкова:


Уж всичко е ясно и няма никакви проблеми, но все пак ми възникват няколко въпроса:
1. Колата е докарана от Италия, минусови температури изобщо не е виждала и тези свещи едва ли са работили някога. Кога пък са успели да изгорят и шестте?
2. Пише да не се извъшват никакви електрически измервания на свещите. Добре де, диагностиката си е диагностика, но защо да не може да се измери съпротивлението на свещите? Трябва да има съществена разлика в електрическото съпротивление на редовна и изгоряла подгревателна свещ.
3. В TIS-а пише при проблем с подгревателните свещи ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се проверят предпазителите над "жабката". Обаче кои по-точно? Проверих ги един по един - няма изгорели. И сега какво?
4. Аз някак се примирих с мисълта, че свещите са изгорели. Нямах много време да ръчкам по тях и реших да ги сменявам, ако възникне проблем с паленето. И ето нещо странно - със застудяване на времето колата започна да пали даже още по-добре. През лятото се чуваха няколко оборота на стартера преди двигателят да заработи. А сега, след цял ден стоене на отрицателна температура, моторът пали веднага, с първото "чукване" на ключа и дори не чувам въртенето на стартера. Доста странно, при "изгорели" подгревателни свещи...
Откакто съм купил колата (през пролетта на 2012г.), при всички диагностики неизменно ми дава грешка на всичките шест подгревателни свещи:

В TIS-а на практика не дават никаква информация - ако при диагностиката ти излезе дефектна подгревателна свещ, подменяш я и толкова:


Уж всичко е ясно и няма никакви проблеми, но все пак ми възникват няколко въпроса:
1. Колата е докарана от Италия, минусови температури изобщо не е виждала и тези свещи едва ли са работили някога. Кога пък са успели да изгорят и шестте?
2. Пише да не се извъшват никакви електрически измервания на свещите. Добре де, диагностиката си е диагностика, но защо да не може да се измери съпротивлението на свещите? Трябва да има съществена разлика в електрическото съпротивление на редовна и изгоряла подгревателна свещ.
3. В TIS-а пише при проблем с подгревателните свещи ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се проверят предпазителите над "жабката". Обаче кои по-точно? Проверих ги един по един - няма изгорели. И сега какво?
4. Аз някак се примирих с мисълта, че свещите са изгорели. Нямах много време да ръчкам по тях и реших да ги сменявам, ако възникне проблем с паленето. И ето нещо странно - със застудяване на времето колата започна да пали даже още по-добре. През лятото се чуваха няколко оборота на стартера преди двигателят да заработи. А сега, след цял ден стоене на отрицателна температура, моторът пали веднага, с първото "чукване" на ключа и дори не чувам въртенето на стартера. Доста странно, при "изгорели" подгревателни свещи...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Един познат ми подари 6 стари подгревателни свещи от 3.0d, подменени в сервиз. Нямаше идея дали всички са изгорели или някоя от тях може да е изправна. Бяха сложени в две кутии - вижда се номерът на свещта:

Нарочно не съм ги чистил, за да се види нагара по свещите - явно са работили:

Ето и две снимки в "близък план":


Опитах да им измеря съпротивлението. За съжаление, разполагам само с най-ментеливия уред, другият не е при мен. При отворена верига - показва безкрайно съпротивление (естествено):

При верига "на късо" би трябвало да показва 0,0 ома, но явно заради съпротивлението на самите кабели и контакти - уредът показва 0,7 - 0,8 ома:

Четири от подгревателните свещи показаха безкрайно съпротивление - тези явно са дефектни:

Но две от тях показаха 1,2 - 1,3 ома, тези вероятно са изправни:


Значи, ако преположението ми е правилно, реалното съпротивление на редовна подгревателна свещ трябва да е 1,2 - 0,7 = 0,5 ома.
Всички показани картинки, но по-детайлни, могат да се видят тук: http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/glow-plugs.721812.29338314.big

Нарочно не съм ги чистил, за да се види нагара по свещите - явно са работили:

Ето и две снимки в "близък план":


Опитах да им измеря съпротивлението. За съжаление, разполагам само с най-ментеливия уред, другият не е при мен. При отворена верига - показва безкрайно съпротивление (естествено):

При верига "на късо" би трябвало да показва 0,0 ома, но явно заради съпротивлението на самите кабели и контакти - уредът показва 0,7 - 0,8 ома:

Четири от подгревателните свещи показаха безкрайно съпротивление - тези явно са дефектни:

Но две от тях показаха 1,2 - 1,3 ома, тези вероятно са изправни:


Значи, ако преположението ми е правилно, реалното съпротивление на редовна подгревателна свещ трябва да е 1,2 - 0,7 = 0,5 ома.
Всички показани картинки, но по-детайлни, могат да се видят тук: http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/glow-plugs.721812.29338314.big
Excellent! Steven is my name!
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Здравейте,аз имам същия проблем, грешка с 6 изгорели свещи и мога да кажа че при -10градуса си палеше
,става дума за 3,0 Д Х3 докарана от Италия.Разговарях с един майстор и той каза"без да разглобим и да ги пробвам не знам какво друго да ме посъветва" за сега и аз си карам така но ми се иска да го реша този проблем.Да не са дефектирали тия свещи като не са използвани в слънчъчева Италия 


- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: За подгревателните свещи на дизела.
В 90% от случаите , когато на диагностика даде 6 изгорели свещи , се оказва че е дефектирало релето 

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Като съм ходил на диагностика съм питал - обясниха ми, че това го има като възможност. Но казаха също, че при дефектно реле трябвало да запише специфична грешка (за релето, а не за свещите). Не се сещам как мога да проверя дали релето реално подава ток на свещите. Мога да откача един от куплунгите и да го замеря с уреда, но ми обясниха, че подгряването работело само при ниски температури. Значи трябва да чакам да стане -10 градуса, да изкарам колата навън и тогава да правя експеримента, което си е жив мазохизъм при топъл гараж...
Excellent! Steven is my name!
- top
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Borymeckata написа:Като съм ходил на диагностика съм питал - обясниха ми, че това го има като възможност. Но казаха също, че при дефектно реле трябвало да запише специфична грешка (за релето, а не за свещите). Не се сещам как мога да проверя дали релето реално подава ток на свещите. Мога да откача един от куплунгите и да го замеря с уреда, но ми обясниха, че подгряването работело само при ниски температури. Значи трябва да чакам да стане -10 градуса, да изкарам колата навън и тогава да правя експеримента, което си е жив мазохизъм при топъл гараж...
Аз преди зимата си смених и 6те подгряващи свещи с BERU защото преди това при диагностика казваше че има 3 изгорели. Въпреки че смених всичките пак на диагностиката ми казва че имам една изгоряла и не съм се занимавал повече, колата пали добре. Иначе подгряването съм забелязал че се включва някъде около 0 градуса, но буквално подгрява 1-2 секунди най много, изписва на дисплея PRE-HEATING, тъй че трябва да си бърз със замерването.
- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Смених релето и всички свещи, като използвах сваления колектор-премахнах пеперудките. Старите свещи, като ги вкл. директно към акумулатора всички се зачервяват(работят). Все пак ги смених, защото бях купил нови, а не ми се сваля пак колектор и релето е скъпичко.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Някой ми беше казал, че тези свещи не работят на 12V, а на по-малко напрежение. Не знам дали е вярно. В TIS-а пише изрично да не се нагряват извън двигателя, сериозно.
Вчера спахме на една хижа във Врачанския балкан и сутринта колата запали без проблеми, само първите няколко секунди двигателят тресеше и менеше оборотите, но бързо се стабилизира и заработи нормално. Температурата беше -5 градуса по термометъра на таблото.
Вчера спахме на една хижа във Врачанския балкан и сутринта колата запали без проблеми, само първите няколко секунди двигателят тресеше и менеше оборотите, но бързо се стабилизира и заработи нормално. Температурата беше -5 градуса по термометъра на таблото.
Excellent! Steven is my name!
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Аз залагам на реле + няколко изгорели свещи (но не всички)... Когато стане още по-студено ще се затрудни паленето и/или тресенето ще се увеличи. По-добре ги смени още сега, после ще нищим коя свещ работи, коя не и защо (след като идва от Италия)!
))

- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Borymeckata написа:Някой ми беше казал, че тези свещи не работят на 12V, а на по-малко напрежение. Не знам дали е вярно.
Вярно е, на 5V са за тези мотори с DDE5, какъвто е M57TU.
На моята имаше като грешки реле + 6 свещи. Имаше вариант да е само релето,
но не ми се сваляше колектор 2 пъти, смених и свещите - имаше 3 изгорели
и беше въпрос на време да заминат и останалите, все пак това си е консуматив.
BMW - Усещане за автомобил
- veso2710
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 7.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Х5, E70 LCI
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Здравейте!...Честита Нова Година на всички!
На мен ми показваше,че три от свещите са изгорели...смених ги,но грешката си остана. Майстора ми каза,че тогаз релето е причината за грешката,а не свещите
. От друго място ми казаха,че щом свещите са нови,значи си работят независимо от грешката или релето,защото били свързани директно (каквото и да значи това...). Това, възможно ли е? Когато беше студено,нямах абсолютно никакви проблеми със запалването...на таблото си светваше PRE-HEATING и т.н.
Мерси!
На мен ми показваше,че три от свещите са изгорели...смених ги,но грешката си остана. Майстора ми каза,че тогаз релето е причината за грешката,а не свещите

Мерси!

Relax
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Разбирам,че освен свещите,може и реле да се окаже.Със посочване на специфична грешка.Та затова вижте какво ми дава:
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE* -> 4212/64 - Glow plug cylinder 1
4222/64 - Glow plug cylinder 2
4232/64 - Glow plug cylinder 3
4242/64 - Glow plug cylinder 4
4252/64 - Glow plug cylinder 5
4262/64 - Glow plug cylinder 6
3FF0/B1 - Air mass sensor
4B11/02 - Engine-roughness regulator
Понеже акумулатора ми е нов,няма проблем за сега,пък и няма още големи минуси.Но като виждам,че може и да не са свещите,кажете какви са другите две грешки...
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE* -> 4212/64 - Glow plug cylinder 1
4222/64 - Glow plug cylinder 2
4232/64 - Glow plug cylinder 3
4242/64 - Glow plug cylinder 4
4252/64 - Glow plug cylinder 5
4262/64 - Glow plug cylinder 6
3FF0/B1 - Air mass sensor
4B11/02 - Engine-roughness regulator
Понеже акумулатора ми е нов,няма проблем за сега,пък и няма още големи минуси.Но като виждам,че може и да не са свещите,кажете какви са другите две грешки...

- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: За подгревателните свещи на дизела.
goro57 написа:Разбирам,че освен свещите,може и реле да се окаже.Със посочване на специфична грешка.Та затова вижте какво ми дава:
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DDE* -> 4212/64 - Glow plug cylinder 1
4222/64 - Glow plug cylinder 2
4232/64 - Glow plug cylinder 3
4242/64 - Glow plug cylinder 4
4252/64 - Glow plug cylinder 5
4262/64 - Glow plug cylinder 6
3FF0/B1 - Air mass sensor
4B11/02 - Engine-roughness regulator
Понеже акумулатора ми е нов,няма проблем за сега,пък и няма още големи минуси.Но като виждам,че може и да не са свещите,кажете какви са другите две грешки...
Дебитомер и проблем с дюзите- това са другите две грешки.
- silver_knight
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 20.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD E61
- Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
- Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Borymeckata написа:Някой ми беше казал, че тези свещи не работят на 12V, а на по-малко напрежение. Не знам дали е вярно. В TIS-а пише изрично да не се нагряват извън двигателя, сериозно.
Вчера спахме на една хижа във Врачанския балкан и сутринта колата запали без проблеми, само първите няколко секунди двигателят тресеше и менеше оборотите, но бързо се стабилизира и заработи нормално. Температурата беше -5 градуса по термометъра на таблото.
Аз имам същия проблем, сменихме една свещ която не работеше, другите показаха с тестер ,че работят. Акумулатор Варта 80 Ампера нов няма и един месец. Всяко сутрешно палене на ниски температури е проблемно, пали но с 3-5 секунди особенна работа и звук на двигателя. След това може и след 6-7 часа си пали без проблем. Индикатора на подгревателите никога не свети по-вече от 2-3 секунди . Колата е БВМ 320 Д 2003 година, 150 коня . Някой да има идея или съвет какво да правя
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: За подгревателните свещи на дизела.
silver_knight написа:Аз имам същия проблем, сменихме една свещ която не работеше, другите показаха с тестер ,че работят. Акумулатор Варта 80 Ампера нов няма и един месец. Всяко сутрешно палене на ниски температури е проблемно, пали но с 3-5 секунди особенна работа и звук на двигателя. След това може и след 6-7 часа си пали без проблем. Индикатора на подгревателите никога не свети по-вече от 2-3 секунди . Колата е БВМ 320 Д 2003 година, 150 коня . Някой да има идея или съвет какво да правя
Първо отиди на диагностика,после ако ти дава грешки за свещи или подгревно реле,смени релето и ще палиш без проблеми

53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани