Автоматик, обороти, превключване
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Автоматик, обороти, превключване
Здравейте,
Искам да поговорим за автоматика на Х3-ките, да споделим/обменим малко опит.
Прави ми впечатление, че автоматика на Х3 3.0d е с по-различно поведение от това на Е60 3.0d например. С Х5 нямам скорошни наблюдения. Та значи, въпросната ск. кутия на караните от мен напоследък 3-4 екземпляра се държи така:
Сменя на по-горна предавка при 2100-2200об/мин, това е при студен двиигател, не натоварващ терен, т.е. по равно. При топъл двигател е малко по-добре сменя при 2000 об/мин. Това поведение на скоростната кутия е доста по-различно от тази на Е60 (вярно е че са коренно различни, но все пак). Малко е странно дизелов агрегат на BMW да се "форсира" до тези обороти при спокойно каране и на равен терен, а и е малко шумничко честно казано. Дали всичките автоматици са били за обслужване или са си така проектирани?
Споделете как е при вас!
Искам да поговорим за автоматика на Х3-ките, да споделим/обменим малко опит.
Прави ми впечатление, че автоматика на Х3 3.0d е с по-различно поведение от това на Е60 3.0d например. С Х5 нямам скорошни наблюдения. Та значи, въпросната ск. кутия на караните от мен напоследък 3-4 екземпляра се държи така:
Сменя на по-горна предавка при 2100-2200об/мин, това е при студен двиигател, не натоварващ терен, т.е. по равно. При топъл двигател е малко по-добре сменя при 2000 об/мин. Това поведение на скоростната кутия е доста по-различно от тази на Е60 (вярно е че са коренно различни, но все пак). Малко е странно дизелов агрегат на BMW да се "форсира" до тези обороти при спокойно каране и на равен терен, а и е малко шумничко честно казано. Дали всичките автоматици са били за обслужване или са си така проектирани?
Споделете как е при вас!
Re: Автоматик, обороти, превключване
Здравей. Ами при мен х3 е83 е същото при студен двигател сменя към 2100 оборота приблизително, само че при топъл вече двигател (заграят) сменя към 1800-1900. А и много зависи как натискаш педала и кога точно си махаш крака от него. Защото при някои ситуации аз сам си контролирам кога да смени предавката (просто чрез силата на натискане на педала). Незнам как е при е60, но тук е така както казваш с разликата единствено при загрят двигател.
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Автоматик, обороти, превключване
Мисля, че има Е60-ки със същия стептроник, както и при Е83. Би трябвало поведението им да е близко. Моята на загрята кола на равно, с умерен натиск в/у педала на газта може да превключи и на ~1700оборота. Може би твойте наблюдения са върху студени коли, или такива, които са карани по-динамично след последното стартиране на мотора, тогава кутията поддържа по-ниската предавка по-дълго време и без спортен режим - кутията се води адаптивна спрямо стила на управление на водача.
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Автоматик, обороти, превключване
Педала на газта го галя така да се каже. Наблюдавам мн внимателно поведението на кутията, както на студен, така и на топъл двигател. На една от Х3-ките с колегата Dimitroff рисетнахме "кутията". Нямаше промяна.
При Е60 превключването става при 1500об/мин. Когато сменям колите е доста дразнещо. Затова и реших да потърся инфо от вас, колегите с други Х3-ки....
При Е60 превключването става при 1500об/мин. Когато сменям колите е доста дразнещо. Затова и реших да потърся инфо от вас, колегите с други Х3-ки....
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Автоматик, обороти, превключване
Иво,тази твоята Х3-ка би трябвало ако е преди фейса да е с GM кутия,а Е60-ката е със ZF,така че такива разлики са нормални.
- batzlati
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: Автоматик, обороти, превключване
Моята Х5-ца , при леко подаване на газ , превключва на 1300 - 1400 об.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Автоматик, обороти, превключване
Нашата Х3 е с 5-скоростна автоматична кутия GM. Вчера се загледах кога превключва, преди не бях обръщал внимание. На равен път и при плавно ускорение сякаш всеки път превключва различно (при различни обороти), но по принцип е някъде преди 2 000 min-1. Нямам представа дали някога е сменявано маслото в скоростната кутия или да е правена нещо друго по нея.
Excellent! Steven is my name!
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Автоматик, обороти, превключване
Илко,
Това за кутиите на Е60 и E83 не го знаех. За Х5, не говорим...
Borymeckata,
Смяната на предваките около 2000 об/мин явно е нормална, но лично мен като притежател на два модела от любимата марка (Е60 и Е83) поведението на кутията на Х3-ката ме дразни. Явно ще трябва да свикна с "Х"-са, или ще я сменям. ))
Това за кутиите на Е60 и E83 не го знаех. За Х5, не говорим...
Borymeckata,
Смяната на предваките около 2000 об/мин явно е нормална, но лично мен като притежател на два модела от любимата марка (Е60 и Е83) поведението на кутията на Х3-ката ме дразни. Явно ще трябва да свикна с "Х"-са, или ще я сменям. ))
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Автоматик, обороти, превключване
Като се замисля - може би е нормално 5-степенната кутия да превключва при по-високи обороти от 6-степенната. Защо? Ами при 6-степенната разликата между предавателните числа на съседните предавки е по-малка, съответно - не е необходимо колата да се "засилва" толкова... Разбира се, при еднакви други условия. Е, това е само предположение.
Excellent! Steven is my name!
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Автоматик, обороти, превключване
Всичко това е вярно! Но ако включим в разбора и Е39, който е с 5 степенен автомат, нещата пак стават странни. Извод:
Явно "джипките" се нуждаят от по-голямо засилване, заради теглото си. Иначе не си го обяснявам.
Явно "джипките" се нуждаят от по-голямо засилване, заради теглото си. Иначе не си го обяснявам.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Автоматик, обороти, превключване
Да, освен теглото (масата) на колата, вероятно при Х-совете има значение и по-голямото съпротивление от двойното предаване, по-големите гуми, челното съпротивление и др. фактори - сигурно затова превключва по-късно.
Excellent! Steven is my name!
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Автоматик, обороти, превключване
Значи!
Разнищено!
Така излиза, че всичко си е в норма,
и няма чясто за притеснение, което от своя страна си е добра новина. ))
Разнищено!
Така излиза, че всичко си е в норма,
и няма чясто за притеснение, което от своя страна си е добра новина. ))
- антон
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 55
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E 83 3.0 бензин
Re: Автоматик, обороти, превключване
Да използвам малко старата тема .
При моята Х3-ка автоматът е 5-скоростен GM .На равно и по надолнище ги реди горе -долу добре ,но по нанагорнище често пъти е неадекватен .Често пъти на съвсем лек баир цеди до 3000 оборота и не превключва на следваща предавка .И ме нервира и минавам на ръчни скорости .
Доколкото знам кутията е адаптивна .
Дали има вариант кутията да се програмира и кое и казва на какъв наклон каква предавка и какви обороти да избере ?
При моята Х3-ка автоматът е 5-скоростен GM .На равно и по надолнище ги реди горе -долу добре ,но по нанагорнище често пъти е неадекватен .Често пъти на съвсем лек баир цеди до 3000 оборота и не превключва на следваща предавка .И ме нервира и минавам на ръчни скорости .
Доколкото знам кутията е адаптивна .
Дали има вариант кутията да се програмира и кое и казва на какъв наклон каква предавка и какви обороти да избере ?
- starky66
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 8.06.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Х3 i
- Детайли за колата: 2006 г. 231 конски сили, бензин/газ
Re: Автоматик, обороти, превключване
антон написа:Да използвам малко старата тема .
При моята Х3-ка автоматът е 5-скоростен GM .На равно и по надолнище ги реди горе -долу добре ,но по нанагорнище често пъти е неадекватен .Често пъти на съвсем лек баир цеди до 3000 оборота и не превключва на следваща предавка .И ме нервира и минавам на ръчни скорости .
Доколкото знам кутията е адаптивна .
Дали има вариант кутията да се програмира и кое и казва на какъв наклон каква предавка и какви обороти да избере ?
И при мен го има същия момент! Везнах във форума да проверя дали някой има същите наблюдения, явно не съм единствен!
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани