BMW X3 3.0d проблеми с ускорението
Модератор: Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- BVGE
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 7.07.2009
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39, X3 E83, Z4, i3
- Мечтае да кара: вече само електромобили
- Детайли за колата: BMW i3 -2015, Z4-2.5i individual, X3 -3.0d, E39 525TDS
BMW X3 3.0d проблеми с ускорението
Здравейте колеги, пускам тази тема с желание да намеря по бързо решение на проблема ми, без разводняване на темата.
Малко история: автомобила е Х3 2004г. 3.0D, ръчна скор. кутия, пробег около 210000км. ( WB06498 двигател M57N ).
Проблема е, автомобила върви горе долу добре до около 3000 оборота, след това няма мощност. На 5 или 6 предавка не може да развие повече от 160км/ч, двигателя достига едни обороти и от там натък само бръмчи без да може да даде необходимата тяга. Иначе пали без проблем топъл/студен, не пуши но ауспуха е черен повече от нормалното, турбото се чува как работи /на автопилот на 6-та спокойно поддържа 130-140км/ч по магестралата/, на живи данни и туброто и дюзите са в нормата. Когато двигателя работи на място има доста неприятен мирис, сякаш е стар Икарус. Колата е карана в сервиз BMW в Плевен. Тествана е няма грешки, колегите се насочват към дебитомера /но той е сменен и обучен от тях с такъв втора употреба/ и фрикциони на раздаващата кутия.
Маслото е сменено, филтър маслен, филтър въздушен, почистен EGR /*нищо съмнително в него/ и не върви и не върви.
Започвам сам да се боря, на първо време мисля да сваля и ревизирам турбо и катализатор, после интеркулер и всмукателен колектор, филтър картерни газове, дюзите уж са добре.
Според мен нещо става със смесообразуването защото има сажди отзад и смърди неприятно.
Помагайте ако сте имали такъв проблем !!!
Предварително благодаря на всички бъдещи посетители на поста.
Малко история: автомобила е Х3 2004г. 3.0D, ръчна скор. кутия, пробег около 210000км. ( WB06498 двигател M57N ).
Проблема е, автомобила върви горе долу добре до около 3000 оборота, след това няма мощност. На 5 или 6 предавка не може да развие повече от 160км/ч, двигателя достига едни обороти и от там натък само бръмчи без да може да даде необходимата тяга. Иначе пали без проблем топъл/студен, не пуши но ауспуха е черен повече от нормалното, турбото се чува как работи /на автопилот на 6-та спокойно поддържа 130-140км/ч по магестралата/, на живи данни и туброто и дюзите са в нормата. Когато двигателя работи на място има доста неприятен мирис, сякаш е стар Икарус. Колата е карана в сервиз BMW в Плевен. Тествана е няма грешки, колегите се насочват към дебитомера /но той е сменен и обучен от тях с такъв втора употреба/ и фрикциони на раздаващата кутия.
Маслото е сменено, филтър маслен, филтър въздушен, почистен EGR /*нищо съмнително в него/ и не върви и не върви.
Започвам сам да се боря, на първо време мисля да сваля и ревизирам турбо и катализатор, после интеркулер и всмукателен колектор, филтър картерни газове, дюзите уж са добре.
Според мен нещо става със смесообразуването защото има сажди отзад и смърди неприятно.
Помагайте ако сте имали такъв проблем !!!
Предварително благодаря на всички бъдещи посетители на поста.
www.busbar.bg
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: BMW X3 3.0d проблеми с ускорението
Здравей, Колега. Прочетох поста ти много внимателно и може да се каже - съпричастен съм към проблемите ти, защото съм купил на жената същия бидон, само че автомат.
Щом казваш, че при диагностиката не излизат грешки по датчици и електроника - вероятно е някакъв механичен проблем, който не се "лови" от компютъра. По описанието на проблема - изглежда, че на двигателя не му достига въздух.
Дали все пак е възможен проблем с турбината...? Как ти е разхода на масло? Като откачиш тръбата от интеркулера към EGR-клапана, отвътре омаслено ли е? Имаш ли ситни капчици масло по задното стъкло на колата? "Пеперудките" махани ли са на твоя двигател? Филтърът (масленият сепаратор) на картерните газове сменяван ли ти е, имаш ли представа какво е състоянието му?
Като възможна причина пишеш за съединителя в раздатката (transfer box). Дори този съединител да боксува, това не обяснява защо двигателят няма тяга и не може да се развърти над 3000 оборота.
Като друг възможен проблем посочваш интеркулера и колектора. Може би наистина трябва да се свали смукателния колектор и да се погледне в него, но не очаквай чудеса от почистването му. За чистене на интеркулера, колектора и EGR-а съм писал в темата "Направи си сам...", но не забелязах съществена разлика във вървенето на колата (в смисъл на подобрение) след интервенцията. Едва ли е възможно колекторът да е чак толкова задръстен с нагар, че да пречи на пълненнето на цилиндрите.
Сега ще опитам да поровя в TIS-а за твоите симптоми и ако открия нещо съществено - ще ти драсна. Успех!
Щом казваш, че при диагностиката не излизат грешки по датчици и електроника - вероятно е някакъв механичен проблем, който не се "лови" от компютъра. По описанието на проблема - изглежда, че на двигателя не му достига въздух.
Дали все пак е възможен проблем с турбината...? Как ти е разхода на масло? Като откачиш тръбата от интеркулера към EGR-клапана, отвътре омаслено ли е? Имаш ли ситни капчици масло по задното стъкло на колата? "Пеперудките" махани ли са на твоя двигател? Филтърът (масленият сепаратор) на картерните газове сменяван ли ти е, имаш ли представа какво е състоянието му?
Като възможна причина пишеш за съединителя в раздатката (transfer box). Дори този съединител да боксува, това не обяснява защо двигателят няма тяга и не може да се развърти над 3000 оборота.
Като друг възможен проблем посочваш интеркулера и колектора. Може би наистина трябва да се свали смукателния колектор и да се погледне в него, но не очаквай чудеса от почистването му. За чистене на интеркулера, колектора и EGR-а съм писал в темата "Направи си сам...", но не забелязах съществена разлика във вървенето на колата (в смисъл на подобрение) след интервенцията. Едва ли е възможно колекторът да е чак толкова задръстен с нагар, че да пречи на пълненнето на цилиндрите.
Сега ще опитам да поровя в TIS-а за твоите симптоми и ако открия нещо съществено - ще ти драсна. Успех!
Excellent! Steven is my name!
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани