Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Модератор: Технически модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Borymeckata написа:Колеги, попаднах на нещо интересно. Става въпрос за чип-тунинга при дизеловите модели. Много собственици го правят и има голяма вероятност да попаднеш на "чипосана" кола втора употреба. Затова мисля, че официалното становище на фирмата може да ви бъде интересно:
http://tis.bmwcats.com/doc1038457/
Понеже текстът е на руски - един бръз опит за превод:
Все по-често за дизеловите двигатели на BMW се предлага chip tuning, т.е. увеличение на мощността и въртящия момент на двигателя в резултат манипулация на системата му за управление.
Такава промяна, която в повечето случаи се ограничава с увеличение количеството на впръскваното гориво, се осъществява или чрез изменение входните данни на ECU на системата DDE, ели чрез изменение на сигнала към изпълнителния механизъм на турбо-компресора (??). Съвременната конструкция на дизеловите двигатели на BMW гарантира висока надежност и дълъг срок на работа, независимо от високата специфична мощност. При това различни контролни функции на системата DDE с висока степен на сигурност предотваряват превишението на максимално допустимите натоварвания. Chip tuning аннулира тези функции на самозащита на DDE. В резултат значително се намалява срокът на работа на дизеловите двигатели. Трансмисията също е разчетена за определен въртящ момент, затова не са изключени повреди по ръчната и автоматична скоростна кутия, трансмисията и редуктора (диференциала).
Ако в резултат на изменени настройки бъде повреден двигателя или други компоненти на автомобила, то както и при другите видове тунинг, BMW AG не поема задължения за гаранционно и извънгаранционно обслужване.
Мисля, че горното е важно да се знае, ако човек се е "прицелил" в "чипосан" автомобил или ако е замислил такава модификация на своя.
А когато ти сменят чипосания софтуер от БМВ ,щото видиш ли те не променят абсолютно нищо друго освен евентуално кулер,перка и нов СОФТ или цяло ЕКУ (което пак казвам усилва агрегата,но не сменят механични части) ,значи от тях може ама щото е 3-5к евра ....да друго е да се сложи оригинален софтуер,но чак пък толкова различен не е от този на добрите мапери...
После всеки агрегат има процент запас - няма какво да го обяснявам това,ако нон стоп се кара (стоков) автомобил във високи обороти шанса да се строши е по-голям от такъв с ремап,който ще ползваш по-ниски обороти ...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Идеята на колегата е може би това, да се внимава при купуване на кола с незнайно колко качествен ремап.
Аз доколкото знам ремапа се отстранява лесно и бързо и остава оригиналния мап обаче не знам някой може ли след това да установи че някога е имало ремап.
Аз доколкото знам ремапа се отстранява лесно и бързо и остава оригиналния мап обаче не знам някой може ли след това да установи че някога е имало ремап.

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Колеги, за нищо не ви агитирам, всеки има глава и сам решава какво да прави с колата си. Просто прецених, че информацията от TIS-a може да бъде интересна. Ако съм сгрешил - подминавайте я...



Excellent! Steven is my name!
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Заслужава ли си този екземляр.... http://www.mobile.bg/21368802823469841
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Аз изобщо не бих го гледал, заради метана.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Колеги да ви питам за Х5-ците около 2003-2004. Заслужават ли си от гледна точка на факта че повечето са на по 500к независимо че пише 134 000км
Питам за тези големите бензинки 4.4. Имат ли нещо което се чупи по двигателя и е скъпо защото гледам, че масово продават точно този двигател.
Интересувам се от бензинов за да сложа гаСолина

Питам за тези големите бензинки 4.4. Имат ли нещо което се чупи по двигателя и е скъпо защото гледам, че масово продават точно този двигател.
Интересувам се от бензинов за да сложа гаСолина

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
BMW120 написа:Колеги да ви питам за Х5-ците около 2003-2004. Заслужават ли си от гледна точка на факта че повечето са на по 500к независимо че пише 134 000км![]()
Кола на 134 000 реални километри е явна измама. Всеизвестен факт е, че реалните километри са 122 000. В авто-джамбазлъка това е константа, както числото "пи" в геометрията или скоростта на светлината във вакуум. Имах един познат - Боцмана от Плевен. Оня продава примерно 8 коли, наредил ги е на паркинга пред блока и всичките са на 122 хиляди реални километри. Ако му падне кола на повече - връща я на 122. Ако километражът показва по-малко - превърта я напред, за да я докара на реалните километри. Една кола може да се завърти през много сделки и да мине 3 или 4 пъти през него - и всеки път Боцмана я продава на 122 000 реални километри.
Excellent! Steven is my name!
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
хахахаха не това исках да знам но забавен пост колега





- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е

"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Само по информацията в обявата - какво да кажем, Колега...


Excellent! Steven is my name!
- vlado6669
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
BMW120 написа:Колеги да ви питам за Х5-ците около 2003-2004. Заслужават ли си от гледна точка на факта че повечето са на по 500к независимо че пише 134 000км![]()
Питам за тези големите бензинки 4.4. Имат ли нещо което се чупи по двигателя и е скъпо защото гледам, че масово продават точно този двигател.
Интересувам се от бензинов за да сложа гаСолина
Колега виж първо и прегледай колата, специално за бензиновите V8 мотори и то без монтирана газова в Европа пробега надали е 500 хил.. Има и внос от Gulfa и USA на много добър пробег, не навсякъде се карат зверски. Мотора а и всичко друго е много издържлив, ако е поддържан правилно. М62 мотора на 150-200 хил. има нужда от смяна на всички гарнитури и обтегачи на веригите, както и ребилд на ваносите, и пак е доста добър и изпитан мотор. Тоест гледай конкретния автомобил и ако те плени, купувай смело. Лек ден!
- dvd69
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 8.04.2014
- Местоположение: Козлодуй
- Пол: Мъж
- Кара: bmw
- Мечтае да кара: bmw
- Детайли за колата: X5 E70 3.0D 2008г.
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Здравейте колеги. Отдавна имам мечта да карам Х5 и ако е дал Господ може да стане скоро.Харесал съм си ето тази и утре ще пътувам да я видя на живо. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6s94vn .Дайте мнение и най важното къде може да да я прегледам по обстойно при някой колега или сервиз в Пазарджик. Благодаря предварително на отзовалите се.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
На снимките изглежда добре. Но щом е от търговец почти сигурно са и пипнати километрите. Искай номера на рамата и я провери в BMW. Виж шофьорската седалка, доста е пострадала, което потвърждава мнението ми, че е на доста повече километри. И този светъл салон е страшно труден за поддръжка. За Пазарджик не зная, но в Пловдив има колеги, които могат да ти кажат мнение и да я закачат на диагностика. Успех в търсенето 

- dvd69
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 8.04.2014
- Местоположение: Козлодуй
- Пол: Мъж
- Кара: bmw
- Мечтае да кара: bmw
- Детайли за колата: X5 E70 3.0D 2008г.
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
Благодаря колега. Отказах се от нея. В Понеделник ще гледам тази:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6spk6r
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6spk6r
- emoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 25.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 745D
- Мечтае да кара: M-5
Re: Въпроси и съвети относно избор на Е53, Е70, E71, E83 и Е
здравейте колеги до няколко седмици карах Е60 но го махнах да си взема Х и се спрях на тази http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6uqjy7 как мислите да ли си заслужава ако има някои пък такава да сподели по конкретно какво по често се разваля ще е добре 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани