Да надникнем в Х-драйва.

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Borymeckata » 30 Сеп 2014, 7:23

Мдааа, 4200 лв. за нова раздатка с монтажа, нали така? Ако минеш на този вариант, ще бъде интересно после да се разглоби старата кутия и да се види какъв е проблемът в нея. И все пак бих препоръчал, преди да сваляте раздатъчната кутия, да я пробвате с друг, доказано работещ актуатор. Защото казваш, че този е "здрав", но какво означава това? Че черната пластмасова зъбчатка не е изронена? Това е добре, но актуаторът може да има и други дефекти, освен тази зъбчатка... И преди съм го казвал - самата раздатъчна кутия е много проста в механично отношение, изглежда също и добре направена и просто не се сещам какво може да откаже в нея. По принцип, проблеми възникват с актуатора.

Един полезен извод може да се направи от информацията на Колегата - с тест на таблото може да се хванат такива мизерни номера, като силикон или изолирбанд върху светодиодите. Такъв тест колата си прави сама при подаване на контакт, може да се инициира и от скритото меню (Тест 2 мисля, че беше), а също и със Скенера. Като знаеш кои лампи трябва да светнат, а тях ги няма - работата е ясна. Най-малкото, което можеш да направиш, е да дръпнеш лоста на ръчната - ако лампичката на таблото не светва, вече имаш едно на ум... Също и с копчето на DSC можеш да провериш лампичката за 4х4. Просто трябва да знаеш къде се намират тези лампички и кога трябва да светнат...

Разбира се, една бърза диагностика, дори и съвсем "любителска", веднага ще хване проблема с актуатора на раздатката.
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 30.08.2014
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от arabeto » 12 Окт 2014, 19:46

Колеги задрвейте.Бях писал тук за моята Х3.Проблем с раздатката.Ама така я купих.Намирам в нета един сервиз където ги ремонтират http://skorosti.net/index.php/remont-na ... chni-kutii. Взеха ми 1370 лева за ремонт .Сервиза се намира на бул.Рожен 80.Качвам отремонтираната кутия на колата,ама всички лампи светят:4/4 ABS И за ръчната.И пак в ДАРУ КАР.Проблем в раздатката.Ама тя е от ремонт и в гаранция една година.Обаче сервиза извършил ремонта-затворен.Никой не си вдига телефона от шефовете и майсторите на въпросния сервиз.Купих си раздатка втора употреба.Свалям отремонтираната и правя сравнение с втората употреба,която ми я дадоха за добра.Три различия:1.валовете задвижващи предния и задния карданен вал на втората употреба се въртя независимо един от друг.А при отремонтираната са на твърда връзка-заварени .2.Вала който натяга многодисковия съединител на втората употреба се върти половин оборот напред и натяга стединителя ,натяга някаква пружина.При отремонтираната,този вал се върти четвърт оборот напред и назад и нищо не натяга.Качих втората употреба на колата,загаснаха ABS и ръчната,ама 4/4 свети.След изчистване на грешката и тя загасна.Като се разрових из нета ,видях че много хора са изпатили от сервиза на бул.Рожен 80.Пазете се.Сега пускам жалба до РПУ,до прокуратурата,до КЗП,ще се обадя на Господарите на ефира и на разследващите на БТВ.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 25.02.2014
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E53/3.0D/218

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от nvladev » 13 Окт 2014, 16:09

arabeto написа:Колеги задрвейте.Бях писал тук за моята Х3.Проблем с раздатката.Ама така я купих.Намирам в нета един сервиз където ги ремонтират http://skorosti.net/index.php/remont-na ... chni-kutii. Взеха ми 1370 лева за ремонт .Сервиза се намира на бул.Рожен 80.Качвам отремонтираната кутия на колата,ама всички лампи светят:4/4 ABS И за ръчната.И пак в ДАРУ КАР.Проблем в раздатката.Ама тя е от ремонт и в гаранция една година.Обаче сервиза извършил ремонта-затворен.Никой не си вдига телефона от шефовете и майсторите на въпросния сервиз.Купих си раздатка втора употреба.Свалям отремонтираната и правя сравнение с втората употреба,която ми я дадоха за добра.Три различия:1.валовете задвижващи предния и задния карданен вал на втората употреба се въртя независимо един от друг.А при отремонтираната са на твърда връзка-заварени .2.Вала който натяга многодисковия съединител на втората употреба се върти половин оборот напред и натяга стединителя ,натяга някаква пружина.При отремонтираната,този вал се върти четвърт оборот напред и назад и нищо не натяга.Качих втората употреба на колата,загаснаха ABS и ръчната,ама 4/4 свети.След изчистване на грешката и тя загасна.Като се разрових из нета ,видях че много хора са изпатили от сервиза на бул.Рожен 80.Пазете се.Сега пускам жалба до РПУ,до прокуратурата,до КЗП,ще се обадя на Господарите на ефира и на разследващите на БТВ.

Колега, за съжаление ти си поредният на Явор и компания.
Аз за това вече не знам къде да си карам колата на майстор, че повечето са като него!!!
Не оставяй нещата така, а си търси правата.
Успех.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Borymeckata » 13 Окт 2014, 19:29

Явно с този "ремонт" нещо не е наред. Изглежда, че са успели някак да блокират дисковия съединител в кутията и са я направили парт-тайм 4х4. Или направо са заварили водещата зъбчатка на веригата към вала. Могат да се направят много предположения... Би било интересно да се разглоби "ремонтираната" кутия и да се погледне какво са сътворили "майсторите". Мен ме учудва друго - ако наистина са направили някаква подобна цигания - тия са егати екстремните типове. Все пак става въпрос за коли от Х-серията на БМВ - рано или късно някой ще се върне да им строши главите и да им запали сервиза. Което няма да бъде голяма загуба, ако отзивите за него са верни...

Имах един познат "майстор" (викаха му Ключа), който се славеше като много точен и бръз в работата. Гледал съм го как сменява скъсан маншон на полуоска. По принцип, процедурата не е много проста - полуоската трябва да се откачи от главината и диференциала, а за да я извадиш от шенкела, трябва да разглобиш и малко от окачването. Понеже става въпрос за стари коли - това не лесна работа... После карето се разглобява и се мие основно, защото през скъсания маншон вътре може да е попаднал прах и друго замърсяване. После се надява новия маншон, карето се сглобява, смазва се и полуоската се монтира по обратен ред. Ако се работи съвестно - половин ден си отива. Обаче Ключа работеше по иновативна технология и сменяваше и двата маншона за един час. Как? Много просто... Реже полуоската през средата с флекса, измъква старите маншони, надява новите (направо върху старата грес с праха и пясъка) и заварява с електрожена. Имаше даже доволни клиенти, които се хвалеха колко бързо ги е обслужил. По едно време изчезна някъде, като се върна - доста време куцаше. Оправи се, но затвори сервиза. Случват се такива работи...
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Borymeckata » 13 Окт 2014, 19:46

arabeto написа:... Купих си раздатка втора употреба.Свалям отремонтираната и правя сравнение с втората употреба,която ми я дадоха за добра.Три различия:

1.валовете задвижващи предния и задния карданен вал на втората употреба се въртя независимо един от друг.А при отремонтираната са на твърда връзка-заварени .

2.Вала който натяга многодисковия съединител на втората употреба се върти половин оборот напред и натяга стединителя ,натяга някаква пружина.При отремонтираната,този вал се върти четвърт оборот напред и назад и нищо не натяга.


Гледай как човек се принуждава да да навлиза в чужди сфери и да разбира от неща, които не са му работа... Колегата ме наведе на идея за експресна проверка на свалена раздатка (без актуатор):

1. Хващаш фланците на предния и задния кардан - трябва да се въртят независимо, като се чувства леко увличане, заради триенето на дисковете в муфата.

2. Караш някого да натегне валчето на актуатора - при това съпротивлението между фланците на предния и задния кардан трябва да се увеличава до пълно блокиране. При това валчето на актуатора не трябва да прави повече от 1/2 оборот.

3. Като въртиш предния кардан - не трябва да чувстваш стрържене или тракане от веригата.
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 30.08.2014
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от arabeto » 15 Окт 2014, 6:30

Здравейте.Чакам да видя дали ще има разследване по случая.Ще разглобя раздатката като мине разследването и ще побликувам снимки,да видите как една заварка може да струва 1370лева.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 2.02.2008

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от baimarin » 16 Окт 2014, 8:53

Здравейте, колеги!
Ще използвам темата да споделя и моят проблем :| Предстои ми купуване на X5 4.0d 2010. Вчера го карахме в Дару и след закачането изписа, както при колегата с Х3, грешки на ABS 4x4, ръчна спирачка и още нещо. От Дару казаха, че вероятно е раздатка, следователно 5000лв, но не били сигурни че е от нея и изчистили грешките, за сега.. Сумата не е никак малка и бих искал да попитам дали знаете колко вървят тези раздатки втора употреба и заслужава ли си според вас риска да я взема колата ? Предварително Благодаря!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Borymeckata » 16 Окт 2014, 9:12

5 бона е за цяла нова раздатъчна кутия. При тези грешки, аз бих предположих по-скоро проблем с актуатора, който е значително по-евтин (около 1000 лева). Във всеки случай е странно - кола на 4 години с такива проблеми...
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от msi200 » 16 Окт 2014, 9:32

baimarin написа:Здравейте, колеги!
Ще използвам темата да споделя и моят проблем :| Предстои ми купуване на X5 4.0d 2010. Вчера го карахме в Дару и след закачането изписа, както при колегата с Х3, грешки на ABS 4x4, ръчна спирачка и още нещо. От Дару казаха, че вероятно е раздатка, следователно 5000лв, но не били сигурни че е от нея и изчистили грешките, за сега.. Сумата не е никак малка и бих искал да попитам дали знаете колко вървят тези раздатки втора употреба и заслужава ли си според вас риска да я взема колата ? Предварително Благодаря!



Сваляш 5 бона от цената :)

При Х5 колата знае, кога е време за смяна на маслото в раздатката и изписва грешка. Но незнам дали при теб случаят е такъв.
I love the sound of V8 in the morning...

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 2.02.2008

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от baimarin » 16 Окт 2014, 9:38

Благодаря колега!. Проблемът е и че тези от Дару мрънкат и не могато точно да кажат проблемът къде е. А търговеца иска да ги обвини, че те са му повредили колата понеже когато я закарахме не светело нищо. :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 30.08.2014
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от arabeto » 16 Окт 2014, 15:01

Колега има изход от ситуацията.Аз вех актуатор втора употреба от една морга в с.Горни Богров./0876239443/с уговорката,да им го върна,ако не ми угаснат лампите.Той се сменява много лесно.При мен лампите продължиха да светят и го върнах.Актуатора който ми дадоха беше почти нов,на две години и стуваше 450 лева.При тях има и раздадтки втора употреба-около 1200 лева.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 2.02.2008

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от baimarin » 17 Окт 2014, 11:30

Колеги, благодаря за съветите! :bowdown: От Дару последно казаха, че вероятно грешките се дължат на слабо напрежение и раздатката не е причината. Търговецът ми даде 10 000 км. гаранция с договор, че ако се прецака раздатката, той я поема.Ще имам моргата предвид, но дано не се налага :P

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от Borymeckata » 17 Окт 2014, 12:16

baimarin написа:... Ще имам моргата предвид, но дано не се налага :P


Е, рано или късно... Вечни работи няма. Успех и много безаварийни километри, Колега!
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 30.08.2014
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от arabeto » 18 Окт 2014, 19:14

автомивка 3.jpg

Здравейте.Изпращам снимки от автомивката на бул."Рожен" 80.Внимавайте колеги някой да не пострада като мен
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 30.08.2014
Пол: Мъж

Re: Да надникнем в Х-драйва.

Мнение от arabeto » 18 Окт 2014, 19:15

автомивка 2.jpg
Това е измамния сервиз.Внимавайте.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook