За подгревателните свещи на дизела.
Модератор: Технически модератори
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: За подгревателните свещи на дизела.
speedyvr написа:Здравейте,аз имам същия проблем, грешка с 6 изгорели свещи и мога да кажа че при -10градуса си палеше,става дума за 3,0 Д Х3 докарана от Италия.Разговарях с един майстор и той каза"без да разглобим и да ги пробвам не знам какво друго да ме посъветва" за сега и аз си карам така но ми се иска да го реша този проблем.Да не са дефектирали тия свещи като не са използвани в слънчъчева Италия
Проблема е решен с 6 нови свещи и след като не се изчистиха грешките с ново реле ,явно и релето е консуматив

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Скорошен опит с М47N - затруднено палене сутрин и четири изгорели свещи на диагностика. След подмяна на четирите свещи, пак грешка за четири изгорели свещи, но с нормално палене сутрин. Релето така или иначе има вторична функция, не съм го сменял, не виждам и смисъл да го правя.
Never mistake motion for action...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Leon написа:Скорошен опит с М47N - затруднено палене сутрин и четири изгорели свещи на диагностика. След подмяна на четирите свещи, пак грешка за четири изгорели свещи, но с нормално палене сутрин. Релето така или иначе има вторична функция, не съм го сменял, не виждам и смисъл да го правя.
Явно става и без релето... Но тогава защо е сложено, каква функция изпълнява?
За момента съм чул две обяснения за работата на подгревателните свещи, съвсем противоположни:
1. Свещите греят само при ниски температури, около -5 градуса и надолу.
2. Свещите греят винаги, при всяко палене, независимо от температурата.
Като ги проверявам тази пролет, ще опитам да разбера кое е вярно. Добре де, а как пробвате свещите директно от акумулатора? Ако работят на 5 волта, може би не трябва да им се подават 12? И какво гледате - дали нагряват? Как разбирате дали работят нормално, в смисъл - дари нагряват достатъчно?
Excellent! Steven is my name!
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Да кажа моето наблюдение,причината да сменя свещите е ,че сутрин пушеше бяло и миришеше гадно освен разбира се лекото тресене при палене при ниски температури,сменяйки свещите тези работи намаляха и след подмяната на релето изчезнаха.Двигателя работеше студен значително по-добре което ме навежда на мисълта ,че по-някакъв начин дали релето или друг модул управлява свещите да работят (до загряват) нафтата и помагат на дюзите и правилната работа на двигателя осен разбира се студения старт.
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Да и при мен го имаше тресенето като се палеше сутрин на - ви температури, след смяната на изгоряла подгревна свещ изчезна, сега чакам пак да захладнее да проверя дали наистина се е оправило и е било от това, номера на релето кой е да си го поръчам за всеки случай!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Това ли е, не е ли...
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/engine_electrical_system/glow_plug_unit/


http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/engine_electrical_system/glow_plug_unit/
Excellent! Steven is my name!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Това е, номер 2 на схемата.
Never mistake motion for action...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Добре де, къде точно се намира това? Не е ли от лявата страна на блока на двигателя, приблизително в средата, точно под един дебел маркуч от охладителната система? Ако е това, при мен сякаш влизат два куплунга в тази кутия... Освен това е закрепена различно - държеше се само на един болт в горната си част.
Преди месеци се мъчех да стигна до нея, светих с фенери и гледах с огледала, издрах си ръцете и накрая се отказах. Напролет (живот и здраве), като вдигна смукателния колектор - ще се мъча пак...
Преди месеци се мъчех да стигна до нея, светих с фенери и гледах с огледала, издрах си ръцете и накрая се отказах. Напролет (живот и здраве), като вдигна смукателния колектор - ще се мъча пак...
Excellent! Steven is my name!
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Borymeckata написа:Добре де, къде точно се намира това? Не е ли от лявата страна на блока на двигателя, приблизително в средата, точно под един дебел маркуч от охладителната система? Ако е това, при мен сякаш влизат два куплунга в тази кутия... Освен това е закрепена различно - държеше се само на един болт в горната си част.
Преди месеци се мъчех да стигна до нея, светих с фенери и гледах с огледала, издрах си ръцете и накрая се отказах. Напролет (живот и здраве), като вдигна смукателния колектор - ще се мъча пак...
Да, от ляво е, ако си в колата ,наистина са две буксите едната елипсовидна а другата кръгла и ако се не лъжа се държи на два болта за блока.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Leon написа:Скорошен опит с М47N - затруднено палене сутрин и четири изгорели свещи на диагностика. След подмяна на четирите свещи, пак грешка за четири изгорели свещи, но с нормално палене сутрин. Релето така или иначе има вторична функция, не съм го сменял, не виждам и смисъл да го правя.
И аз не виждам ... друг е въпроса, че до преди 2-3 години беше направо "задължително" да се смени и релето...
Практиката показва - ако всички подгревни свещи са изрядни - пали без проблем дори и без работещо реле

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: За подгревателните свещи на дизела.
А дали при развалено реле не подргява постоянно колата без да спира подгрева на свещите след като запали и от това да са заминали всичките
Барай шишарката Минкеее ....
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: За подгревателните свещи на дизела.
speedyvr написа:Да, от ляво е, ако си в колата ,наистина са две буксите едната елипсовидна а другата кръгла и ако се не лъжа се държи на два болта за блока.
И при мен е така (по спомени) - явно е различно от показаното на схемата по-горе. Но защо е така? Голяма загадка е това "реле"...
Excellent! Steven is my name!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Dimitroff написа:Leon написа:Скорошен опит с М47N - затруднено палене сутрин и четири изгорели свещи на диагностика. След подмяна на четирите свещи, пак грешка за четири изгорели свещи, но с нормално палене сутрин. Релето така или иначе има вторична функция, не съм го сменял, не виждам и смисъл да го правя.
И аз не виждам ... друг е въпроса, че до преди 2-3 години беше направо "задължително" да се смени и релето...
Практиката показва - ако всички подгревни свещи са изрядни - пали без проблем дори и без работещо реле
От кого ли ги знам тия работи...

Never mistake motion for action...
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: За подгревателните свещи на дизела.
ICE написа:Аз залагам на реле + няколко изгорели свещи (но не всички)... Когато стане още по-студено ще се затрудни паленето и/или тресенето ще се увеличи. По-добре ги смени още сега, после ще нищим коя свещ работи, коя не и защо (след като идва от Италия)!))
И аз мисля, че може да е релето. И аз имах подобен проблем миналата зима. Даваше ми изгорели свещи, не всичките обаче. Интересното е, че при всяка проверка даваше различна свещ. Оказа се релето. Смениха само него без да пипат свещите и всичко заработи перфектно.
Re: За подгревателните свещи на дизела.
Здравейте колеги,понеже съм нов в този форум и се сдобих с Е83 и ме интересува дали това реле играе някаква роля?Ако всички свещи са здрави и то е изгоряло ли само работи,или въобще няма значение дали има изгорели свещи ,и работи винаги?Как мога да го проверя при положение че още температурите не са паднали?От къде взема информация за температурата? 

53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани