Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Модератор: Технически модератори
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Мерси за съвета и пожеланията колега! Ако може малко инфо за тази вакум помпа линкче от realoem-a или някоя снимка да я видя къде е и колко струва за да я взема!
Иначе вчера бях до Вари поръчах доста неща вече взе да прилича на кола, след чистенето на дюзите работи доста по-меко, не трака толкова, даде 8.5/100 на автопилота със 130 от Пловдив до София!
Искам и да ви питам когато е пусната тази кора която покрива стъкления покрив е доста шумно и при вас ли е така! В процес на издирване и на корите под мотора съм и тях искам да ги сложа!
Иначе вчера бях до Вари поръчах доста неща вече взе да прилича на кола, след чистенето на дюзите работи доста по-меко, не трака толкова, даде 8.5/100 на автопилота със 130 от Пловдив до София!
Искам и да ви питам когато е пусната тази кора която покрива стъкления покрив е доста шумно и при вас ли е така! В процес на издирване и на корите под мотора съм и тях искам да ги сложа!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
За шума от шибидаха е писано доста. Заради него от BMW пускат след няколко години ново уплътнение с нов дизайн и с нов материал. В Дарукар го продават цена около 45лв, което решава много от проблемите с шума. Успех
ПП. Скоро ще гледам да ти пратя снимка на вакуум помпата. Намира се отпред м/у двигателя и радиаторите, над ремъка. Ако омаслява, отпред вдясно капе, т.е. пред пасажера.
ПП. Скоро ще гледам да ти пратя снимка на вакуум помпата. Намира се отпред м/у двигателя и радиаторите, над ремъка. Ако омаслява, отпред вдясно капе, т.е. пред пасажера.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Ваккумната помпа - не е ли хваната на единия разпределителен вал, точно отпред?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/engine/vacuum_pump_with_tubes/
Когато взех колата, и около моята помпа имаше леко омасляване, както и под смукателния колектор. След почистване с обезмаслител и водоструйката повече не се появиха. По това време смених и отдушника на картерните газове, та може да са свързани нещата... Във всеки случай - не пречи да смени уплътняващото О-пръстенче на помпата.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E83/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N/LHD/N/2004/january/browse/engine/vacuum_pump_with_tubes/
Когато взех колата, и около моята помпа имаше леко омасляване, както и под смукателния колектор. След почистване с обезмаслител и водоструйката повече не се появиха. По това време смених и отдушника на картерните газове, та може да са свързани нещата... Във всеки случай - не пречи да смени уплътняващото О-пръстенче на помпата.
Excellent! Steven is my name!
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Да колега, точно това е помпата, но теча не е от О-пръстена, а от металния корпус, който е капсолован. 
За филтъра на картерните газове не съм се замислял...
))

За филтъра на картерните газове не съм се замислял...

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Аз на старото ми Бмв филтъра на картерните газове го бях сменял, обаче не видях някаква разлика в работата на мотора!
Сега последната ми идея е че потраква повече заради блокирал повдигач, чудя се колко ли излиза смяната с нови!
За това уплътнение за шибидаха знае ли се номера и трудна ли е смяната или трябва да ходя да питам в Дарукар за него и евентулано за колко време става подмяната!
Сега последната ми идея е че потраква повече заради блокирал повдигач, чудя се колко ли излиза смяната с нови!
За това уплътнение за шибидаха знае ли се номера и трудна ли е смяната или трябва да ходя да питам в Дарукар за него и евентулано за колко време става подмяната!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Уплътнението го знаят в Дарукар. Не знам номера. Смяната е DIY (направи си сам). Махаш старото, чистиш лепилото, ако има останало, лепиш новото (то си е с лепенка 3M)...
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Nukem написа:...Оказа се че колекторите са пукнати, както и гледам че са чогунени няма как да се заварят ще се взимат други! Какви са тези колектори баси за 5-6 години да сдадът багажа!...
Колега, не те разбрах...
Твоите изпусктелни колектори, чугунени (те не дават проблеми) или са или ламаринени (точно тези се цепят)?
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
БОРКО-ЧИПА написа:При мен на Х5-цата също са пукнати и на един френд също и отделно в сервиза съм сменял колектор на 3-ка дизел няколко пъти!!
Аз лично ще си изкарам зимата така, че време да сменям или заварявам колектор няма...
Момчета,
Като са ви сцепени колекторите, колата мени ли оборотите, от време на време? Проблемът се проявява спорадично...
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Номера на уплътнението е 54107199533 и е 45 лв.
По интересното е, че предишният номер е бил с дължина 3850мм,
а новият е 4090мм.
По интересното е, че предишният номер е бил с дължина 3850мм,
а новият е 4090мм.
BMW - Усещане за автомобил
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
ICE написа:БОРКО-ЧИПА написа:При мен на Х5-цата също са пукнати и на един френд също и отделно в сервиза съм сменял колектор на 3-ка дизел няколко пъти!!
Аз лично ще си изкарам зимата така, че време да сменям или заварявам колектор няма...
Момчета,
Като са ви сцепени колекторите, колата мени ли оборотите, от време на време? Проблемът се проявява спорадично...
Едва ли. С колко ги мени? Ако е стрелката играе съвсем леко, това при по-студен мотор, пробвай да изключиш
климатроника и трябва да спре.
Преди два-три дни гледах един "уникат" в един салон

работеше равномерно. Отворих му капака и

BMW - Усещане за автомобил
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Да като запаля мени леко оборотите и притриса, на топла кола не го прави, изстине ли малко пак мени, но по-леко, аз се чудех дали е от колекторите или от нещо друго, сега като ги сменят ще видя дали пак ще тресе, от какво може да е друго нямам идея!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- БОРКО-ЧИПА
- ентусиаст
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: 8.12.2005
- Местоположение: ВРАЦА
- Пол: Мъж
- Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
- Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Моя Х е в бокса за смяна на колектора с ЧУГУНЕН ,че стария металния се е сцепил на фланеца при турбото
днес ще сме я събрали и ще пиша има ли разлика в поведението на мотора, работата му и тн
днес ще сме я събрали и ще пиша има ли разлика в поведението на мотора, работата му и тн

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Промяна в оборотите има и на топъл и на студен мотор. Мени ги осезаемо и видимо, когато се появи (около 200-300 оборота разлика има при клатенето на стрелката). Не говоря за това менене на обороти на студен мотор, което е почти незабележимо на оборотомера, и се хваща само на ухо от някой пианист (човек с музикален слух).
))

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
БОРКО-ЧИПА написа:Моя Х е в бокса за смяна на колектора с ЧУГУНЕН ,че стария металния се е сцепил на фланеца при турбото
днес ще сме я събрали и ще пиша има ли разлика в поведението на мотора, работата му и тн
Извинявам се, но може ли някой да обясни какви изпускателни колектори има на двигател 3.0d? Като чета темата, разбирам, че се монтират чугунени, ламаринени и "метални", което нищо не ми говори... Кои са най-проблемни и как могат да се различат на външен вид?
Excellent! Steven is my name!
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Re: Проблеми с Х3, 2005-а, 3.0d!
Изспускателните колектори на 3.0d /M57/ според версията на мотора са:
M57 - лят чугунен
M57TU (M57N)- заварен ламаринен
M57TU2 (M57N2) - лят чугунен
X3 E83 до към 2005-2006 са с M57TU /204 к.с./, след това са с новия M57TU2 /218 к.с./
X5 E53 преди фейса са с M57 /184 к.с./, след фейса 2004-2006 са с M57TU /218 к.с./
X5 E70, които са с M57 - всички са с M57TU2 /235 к.с./
M57TU2 при X3 E83 е със същата мощност, както M57TU при X5 E53.
P.S. На M57TU може да се сложи чугунен колектор от M57.
Ламаринен заварен:

Чугунен лят:

M57 - лят чугунен
M57TU (M57N)- заварен ламаринен
M57TU2 (M57N2) - лят чугунен
X3 E83 до към 2005-2006 са с M57TU /204 к.с./, след това са с новия M57TU2 /218 к.с./
X5 E53 преди фейса са с M57 /184 к.с./, след фейса 2004-2006 са с M57TU /218 к.с./
X5 E70, които са с M57 - всички са с M57TU2 /235 к.с./
M57TU2 при X3 E83 е със същата мощност, както M57TU при X5 E53.
P.S. На M57TU може да се сложи чугунен колектор от M57.
Ламаринен заварен:

Чугунен лят:

BMW - Усещане за автомобил
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани