Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Четох някъде във форума, че хората сменяват горивни филтри на дизелите всяка година. А пък аз си карам със стария вече 2 години (откакто взех колата), а новият филтър ми се подмята в гаража - голям срам
Хвърлих един поглед в TIS-а - изглежда, че просто откачваш стария и закачваш новия филтър. Имаше само една особеност - след смяната даваш на "контакт" и изчакваш 30 секунди за обезвъздушаване на системата.
Вчера ходихме за няколко часа до селската ни къща и докато жената се мотаеше по двора, аз реших, че времето е достатъчно хубаво за малка интервениция по колата, сред природата. Както казваше един приятел - в гаража с инструменти и баба знае... Ето го варела - на селския канал, и кутията с инструменти, която винаги си карам в багажника:


Поглед отдолу - горивният филтър се намира над пластмасовата кора на скоростната кутия:


Развих винтчетата:

И свалих кората:

Ето го филтърът - това в задната му част е някакъв електрически подгревател на горивото:



Изтеглих с клещите шплента на подгревателя:


После развих скобата в предния край и откачих маркучето - изтече съвсем малко нафта:


След това развих двете гайки, които държат скобите на филтъра към купето на колата:

И филтърът остана да виси само на подгревателя в задната си част:

С въртене и теглене откачих филтъра от подгревателя:

И ето го филтърът заедно със скобите - демонтиран:





Вчера ходихме за няколко часа до селската ни къща и докато жената се мотаеше по двора, аз реших, че времето е достатъчно хубаво за малка интервениция по колата, сред природата. Както казваше един приятел - в гаража с инструменти и баба знае... Ето го варела - на селския канал, и кутията с инструменти, която винаги си карам в багажника:


Поглед отдолу - горивният филтър се намира над пластмасовата кора на скоростната кутия:


Развих винтчетата:

И свалих кората:

Ето го филтърът - това в задната му част е някакъв електрически подгревател на горивото:



Изтеглих с клещите шплента на подгревателя:


После развих скобата в предния край и откачих маркучето - изтече съвсем малко нафта:


След това развих двете гайки, които държат скобите на филтъра към купето на колата:

И филтърът остана да виси само на подгревателя в задната си част:

С въртене и теглене откачих филтъра от подгревателя:

И ето го филтърът заедно със скобите - демонтиран:


Excellent! Steven is my name!
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Браво
Искрено се радвам на колеги като Borymeckata винаги описват точно с богат снимков материал ! Продължавай в същият дух колега !

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Благодаря за оценката, Колега. Така... Първо видях дата от края на 2003 и изтръпнах:
Но после се сетих, че това е датата на производство на скобите, които са част от автомобила, а самият филтърен елемент може и да е сменяван... Развих болтчетата на скобите с торкс:


И изкарах филтърния елемент:

Филтърът се оказа с дата ... април 2008г.:

Разбира се, той вероятно е сменяван по-късно, но предполагам, че колата е вървяла с него поне 5 години. Много мърлява работа от моя страна... Както какзваше Тодор Колев в един култов филм: "Лошо, Седларов. Лошо!"...
Ето новият филтър и двата заедно:



Почистих (доколкото можах) двете скоби и двете гумички:

Скобите се оказаха неръждаеми - на друга кола щяха да бъдат от обикновена (въглеродна) ламарина, а на американска - вероятно нямаше дори да бъдат боядисани:

Надянах гумичките на новия филтър, като се постарах да ги наместя на същите места:

Всъщност, новият филтър се оказа по-къс от стария с няколко милиметра, но реших, че това няма да бъде проблем:

Надянах скобите върху гумичките, като внимавах да не ги разместя:

И проверих дали съм уцелил разстоянието между болтовете на купето - става:

След това затегнах болтчетата на скобите с торкса, като внимавах горните им части (където лягат към купето) да бъдат в една равнина:


Избърсах с парцала щуцера на подгревателя, който влиза във филтърния елемент:

Надянах филтъра на подгревателя и вкарах стоманения шплент, който го фиксира:


Затегнах скобите на местата им:

Закачих и маркучето в предния край:



И новият горивен филтър е монтиран:



Но после се сетих, че това е датата на производство на скобите, които са част от автомобила, а самият филтърен елемент може и да е сменяван... Развих болтчетата на скобите с торкс:


И изкарах филтърния елемент:

Филтърът се оказа с дата ... април 2008г.:

Разбира се, той вероятно е сменяван по-късно, но предполагам, че колата е вървяла с него поне 5 години. Много мърлява работа от моя страна... Както какзваше Тодор Колев в един култов филм: "Лошо, Седларов. Лошо!"...
Ето новият филтър и двата заедно:



Почистих (доколкото можах) двете скоби и двете гумички:

Скобите се оказаха неръждаеми - на друга кола щяха да бъдат от обикновена (въглеродна) ламарина, а на американска - вероятно нямаше дори да бъдат боядисани:

Надянах гумичките на новия филтър, като се постарах да ги наместя на същите места:

Всъщност, новият филтър се оказа по-къс от стария с няколко милиметра, но реших, че това няма да бъде проблем:

Надянах скобите върху гумичките, като внимавах да не ги разместя:

И проверих дали съм уцелил разстоянието между болтовете на купето - става:

След това затегнах болтчетата на скобите с торкса, като внимавах горните им части (където лягат към купето) да бъдат в една равнина:


Избърсах с парцала щуцера на подгревателя, който влиза във филтърния елемент:

Надянах филтъра на подгревателя и вкарах стоманения шплент, който го фиксира:


Затегнах скобите на местата им:

Закачих и маркучето в предния край:



И новият горивен филтър е монтиран:


Последна промяна Borymeckata на 10 Мар 2014, 13:11, променена общо 2 пъти
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Качих се в колата, завъртях ключа на "контакт" и изчаках половин минута - чух как отдолу избълбука течност. Явно някаква помпа напълни новия филтър с гориво. За всеки случай - повторих процедурата:

Стиснах палци за късмет и завъртях ключа:

В интерес на истината - моторът леко се запъна при паленето, стартерът въртя около 3 секунди, но после заработи съвсем нормално. Закрепи оборотите на 700:

Пъхнах се пак под колата за да проверя за течове - всичко е точно:

Загасих и монтирах обратно кората под филтъра:


Равносметката - като за първи път, цялата работа ми отне около половин час. Не срещнах никакви сериозни проблеми, нито съм ползвал някакви специални инструменти. Всеки може да си смени сам филтъра, ако има достъп до канал и съвсем обикновен комплект инструменти. Няма никакви специфични особености.
Веднага усетих разлика в работата на двигателя - тръгна много по-тихо и изчезнаха едни вибрации при свободния ход, които преди ме дразнеха, но не знаех на какво се дължат. Не съм вярвал, че състоянието на горивния филтър може да има влияние върху работата на мотора, но се убедих... Така че ако имате тресене при тихите обороти - напълно възможно е проблемът да изчезне след смяната на горивния филтър.

Стиснах палци за късмет и завъртях ключа:

В интерес на истината - моторът леко се запъна при паленето, стартерът въртя около 3 секунди, но после заработи съвсем нормално. Закрепи оборотите на 700:

Пъхнах се пак под колата за да проверя за течове - всичко е точно:

Загасих и монтирах обратно кората под филтъра:


Равносметката - като за първи път, цялата работа ми отне около половин час. Не срещнах никакви сериозни проблеми, нито съм ползвал някакви специални инструменти. Всеки може да си смени сам филтъра, ако има достъп до канал и съвсем обикновен комплект инструменти. Няма никакви специфични особености.
Веднага усетих разлика в работата на двигателя - тръгна много по-тихо и изчезнаха едни вибрации при свободния ход, които преди ме дразнеха, но не знаех на какво се дължат. Не съм вярвал, че състоянието на горивния филтър може да има влияние върху работата на мотора, но се убедих... Така че ако имате тресене при тихите обороти - напълно възможно е проблемът да изчезне след смяната на горивния филтър.
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
После реших да изпробвам новата водоструйка - колата не беше мита цяла зима:

Много по-сложно се оказа от смяната на филтъра - половин час четох инструкции:

На накрая все пак успях да я сглобя и подкарам:

В резултат колата вече е чиста:




Добра работа свърши машинката:

Използвам случая да докладвам, че зюмбюли и нарциси още няма:

Обаче игликата е цъфнала:


Също и магнолията е напъпила - следващият ремонт може да бъде под цъфнала магнолия:


И последно - да се похваля, че същият ден ми пристигна новото зарядно заедно с аксесоарите, което си купих от английския и-бей:

Което много ме радва...

Много по-сложно се оказа от смяната на филтъра - половин час четох инструкции:

На накрая все пак успях да я сглобя и подкарам:

В резултат колата вече е чиста:




Добра работа свърши машинката:

Използвам случая да докладвам, че зюмбюли и нарциси още няма:

Обаче игликата е цъфнала:


Също и магнолията е напъпила - следващият ремонт може да бъде под цъфнала магнолия:


И последно - да се похваля, че същият ден ми пристигна новото зарядно заедно с аксесоарите, което си купих от английския и-бей:

Което много ме радва...
Excellent! Steven is my name!
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Колега, голяма работа си! :D
Поздравявам те! А относно значението на горивния филтър за работата на двигателя - как е възможно да си имал съмнения досега като знаеш каква е българската нафта??? :mrgreen:
Аз лично се чудя дали да не го сменям на всяка смяна на маслото, а не през веднъж, както ми препоръчват.
Поздравявам те! А относно значението на горивния филтър за работата на двигателя - как е възможно да си имал съмнения досега като знаеш каква е българската нафта??? :mrgreen:
Аз лично се чудя дали да не го сменям на всяка смяна на маслото, а не през веднъж, както ми препоръчват.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Евала колега винаги ти следя темите с голям интерес и все нещо ново се научава по край ентусиазма ти...
Моля те дай малко информация относно машинката, какви барове прави и какви левчета е
Моля те дай малко информация относно машинката, какви барове прави и какви левчета е

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Ще ти драсна на ЛС Колега, да не излезе че правя реклама на някоя търговска верига...
Всъщност аз не полагам някакви извънредни усилия, също и ентусиазъм не изпитвам особен. За такава дребна работа няма да ида в сервиз, а (доколкото четох из форума) има вероятност да си тръгна от сервиза с нов горивен филтър, но без катализатор... Понеже съм доста разсеян, снимам ремонта на всички етапи и после (при сглобяването) си правя справки кое как точно е било. След като свърша - не ми е особен проблем да кача снимките, да напиша някакви коментари и ето готова DIY-тема. Тази работа определено е фасулска и вероятно половината колеги от форума са я правили на колите си, без да пускат специални теми за това. Моята цел е да насърча някой колега, който се колебае дали да иде в сервиза, или да се пробва сам. Както казах - нищо сложно няма.
Всъщност аз не полагам някакви извънредни усилия, също и ентусиазъм не изпитвам особен. За такава дребна работа няма да ида в сервиз, а (доколкото четох из форума) има вероятност да си тръгна от сервиза с нов горивен филтър, но без катализатор... Понеже съм доста разсеян, снимам ремонта на всички етапи и после (при сглобяването) си правя справки кое как точно е било. След като свърша - не ми е особен проблем да кача снимките, да напиша някакви коментари и ето готова DIY-тема. Тази работа определено е фасулска и вероятно половината колеги от форума са я правили на колите си, без да пускат специални теми за това. Моята цел е да насърча някой колега, който се колебае дали да иде в сервиза, или да се пробва сам. Както казах - нищо сложно няма.
Excellent! Steven is my name!
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Моето мнение ,е че няма значение дали е лесна процедурата добре е да е придружена от снимков материал.. Някой колеги разбират от коли някой от съвсем друго... Така като има къде да го видиш си много по спокоен какво всъщност трябва да направиш и примерно какво ще ти се наложи още да си купиш ,че винаги може да изкочи нещо извънредно... 

- zlobicar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 661
- Регистриран на: 2.12.2006
- Местоположение: София,Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i
- armani78
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 3.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Браво,колега Боримечка,изчерпателен си както винаги!
На мен също ми предстои смяна на горивния филтър...сега като се замисля,точно миналата седмица едни майстори ми обясняваха колко е сложно за смяна този филтър???




На мен също ми предстои смяна на горивния филтър...сега като се замисля,точно миналата седмица едни майстори ми обясняваха колко е сложно за смяна този филтър???

- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
При бензините е друга "бира",обикновено е в резервоара 

gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Valve-tronic написа: ... А относно значението на горивния филтър за работата на двигателя - как е възможно да си имал съмнения досега като знаеш каква е българската нафта???![]()
Вчера ми стана интересно - какво все пак е събрал този филтър за 5 години работа? Сложих го на масата и го разрязах с една ножовка.


Не забелязах твърди частици, като песъчинки например. Обаче филтърната хартия беше напоена с някаква мазна чернилка. Ето това остана по връхчето на ножа, след като го прокарах в една от гънките на хартията:

Значи това е нещо като катран, прилича ми на студен битумен грунд (асфалт, разреден с нафта). Целият филтър беше пълен с тази гадост. Ако не е тоя нещастен филтър - всичко това отива директно в дюзите, егати...
Excellent! Steven is my name!
- бабъл
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
На предишното х3 20 д,го сменях през една смяна на масло,но два пъти ми се е запушвал преждевременно и се е налагала смяна. Усеща се на магистралата,колата няма мощност над 120 и започва да заглъхва. Явно е до късмет с нафтата.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Смяна горивен филтър 3.0d (в полеви условия)
Значи ако приемем смяна на маслото на 15 000 км., излиза, че за 25 - 30 000 км. може да се запуши горивният филтър? И то до такава степен, че сбърка работата на двигателя?! Това си е сериозен проблем, наистина...
И няма как да си сигурен в качеството на горивото, което наливаш в резервоара. Май единственото решение е по-честа смяна на филтъра, друго не се сещам... А тоя филтър не беше много евтин, нещо като 60 - 70 лева ми се върти в главата.
И няма как да си сигурен в качеството на горивото, което наливаш в резервоара. Май единственото решение е по-честа смяна на филтъра, друго не се сещам... А тоя филтър не беше много евтин, нещо като 60 - 70 лева ми се върти в главата.
Excellent! Steven is my name!
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани