Работна температура М57
Модератор: Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F650GS + E90 330d Individual
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Работна температура М57
streetracer1 написа:От много четене се оказа, че е от особено значение дали колата е с дпф или без (просто няма или е изкорубен). Та колеги с дпф какви температури държат?
П.П. погледнах същата кола, същият мотор и наличен ДПФ - в града 92гр, извън града със 130 - 94/95гр. Моята забива на 95-96гр с нов термостат, здрава помпа, прочистена мизерия между радиаторите и наличен ДПФ.
Идеи от къде и как да я сваля надолу тази температура?
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Няма причина да я сваляш тази температура, нищо няма да му стане на мотора на 95 градуса.
Ако много държиш - махни ДПФа и ЕГР-а с топлообменника и термостата му. Тогава ще държи 85-87 градуса, поне моите са така.
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Работна температура М57
Честно казано си мислех, че не е нормална и затова беше цялото упражнение, но колкото повече сравнявам коли с ДПФ, толкова повече се убеждавам, че държат 4-5-6 градуса по-високи температури.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Работна температура М57
Колеги, в крайна сметка някой дали има някое сервизно ръководство в което ясно да е посочена температурата?
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Работна температура М57
UP! Някой с TIS по темата?
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
Re: Работна температура М57
M57n2 (218) с ДПФ наличен и работещ - в града до 93, междуградско 88-91, това по наблюдения от скритото меню. По температурата на маркучите, при теб отворил ли е термостата напълно, когато ги виждаш тези 95-6? Само с диагностика ли ги гледаш или и с пуснато скрито меню си карал и наблюдавал?
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Работна температура М57
Колега, по скрито меню гледам и аз. Забелязвам обаче особено значение, че има външна температура. При 20-25гр на магистрално държи 94-96 почти постоянно. При леко спускане пада до 93. След каране оставя ли я на място отива на 96. Тотално се побърках имам ли проблем, така ли са си тези мотори... Множко са ми за дизел 95-96гр в движение ама знам ли...
При под 10-15гр навън седи на 2гр надолу при всякакви режими и замервания.
п.п. При стръмен баир и бавно изкачване към два километра заби на 98гр и на място не понечи да смъкне.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
При под 10-15гр навън седи на 2гр надолу при всякакви режими и замервания.
п.п. При стръмен баир и бавно изкачване към два километра заби на 98гр и на място не понечи да смъкне.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
Re: Работна температура М57
Ами при мен не е така, доста високи ми се виждат тези стойности, но наистина е важно да се разбере дали ги мери правилно на първо място, щото може датчика да е проблемен и да лъже компа.
Другото е да разбереш положението с регенерациите как стои - да не би да влиза в постоянна регенерация заради задръстен филтър, защото тогава ще вдига температура, да... аз го гледам с bimmer-tool приложениицето на телефона със стандартния K-DCAN кабел през USB-C адаптер.
Не помня листа беше ли чистил между двата радиатора отпред ? При мен изкарахме много голямо количество гняз от там....
Другото е да разбереш положението с регенерациите как стои - да не би да влиза в постоянна регенерация заради задръстен филтър, защото тогава ще вдига температура, да... аз го гледам с bimmer-tool приложениицето на телефона със стандартния K-DCAN кабел през USB-C адаптер.
Не помня листа беше ли чистил между двата радиатора отпред ? При мен изкарахме много голямо количество гняз от там....
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Работна температура М57
Чистих между радиаторите, а филтърът е чист и регенерира абсолютно коректно. Последно е регенерирал преди 185км и в момента е на 11,88 милибара, което е близко до нов... И майсторът ми е на мнение, че са много тези температури, но никъде нищо официално не намерих. Меря същата кола и мотор, и там са сходни, градус разлика, но пак и на мен ми се виждат височки за дизел. Вярно с дпф, вярно по-съврвменен и работещ на по-висока температура ама пак толкова ли?
Четох из целия интернет, едни държат 90-92, едни са като при мен. Така и не схванах от какво се определя, проблем ли е или не. Ако има значение, моята е само с един термостат и без клапи пред радиаторите.
П.П. дпф филтъра след 40км каране е с температура преди него 180-200 градуса
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Четох из целия интернет, едни държат 90-92, едни са като при мен. Така и не схванах от какво се определя, проблем ли е или не. Ако има значение, моята е само с един термостат и без клапи пред радиаторите.
П.П. дпф филтъра след 40км каране е с температура преди него 180-200 градуса
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
Re: Работна температура М57
Сега се върнах и прочетох че не си сменял термостата - аз бих започнал от там, не си спомням да беше нещо прескъпо. При мен като взех колата беше счупен направо, но в постоянно отворено положение.. Ти не каза дали затопля и долния маркуч когато е 96, т.е. дали отваря изобщо този термостат и дали отваря напълно - може и запушено в радиатора да има, което да се хване по този начин...
И последно, отново споменавам да измериш някак си дали е реална тази температура - с термодвойка или инфраред термометър - няма да е точно измерено така, но все би трябвало да покаже дали е над 90 градуса - да не би термодатчика да е с мръднало съпротивление и да лъже в показанията.
Сега, на днешните температури по Струма заспива на 90-91 при мен, а при свободно спускане дори до 85 го виждам да пада...
И последно, отново споменавам да измериш някак си дали е реална тази температура - с термодвойка или инфраред термометър - няма да е точно измерено така, но все би трябвало да покаже дали е над 90 градуса - да не би термодатчика да е с мръднало съпротивление и да лъже в показанията.
Сега, на днешните температури по Струма заспива на 90-91 при мен, а при свободно спускане дори до 85 го виждам да пада...
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Работна температура М57
Нов е термостата, BEHR, не помня вече какво описвах, но с него ги прави магариите. Водна помпа остана старата, но я гледах и е здрава, с метална перка. Странното е, че при последния тест, когато видях 96 в движение, спрях и погледнах, че регенерацията на ДПФ е била извършена преди 10км някъде, преди колкото и бе скочила до 96гр. Тоест да регенерира дпф през 200км някъде? Аз на ден си минавам по 100км плътно. При едно пътуване държи 92-93, при друго 94-96, странно ми е, започвам да полудявам май. Ако ще да е нещо запушено не би ли следвало да е едно и също винаги?
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Работна температура М57
Филмираш се ,2-3 градуса може да се смята за неточност при измерването.Карай си колата не търси под вола теле.
Re: Работна температура М57
streetracer1 написа:Тоест да регенерира дпф през 200км някъде? Аз на ден си минавам по 100км плътно. При едно пътуване държи 92-93, при друго 94-96, странно ми е, започвам да полудявам май.
Като нищо това е причината. Ако регенерира през 200км направо е за махане тоя ДПФ .. аз я свърших тая работа миналата седмица, понеже почна да регенерира през 300км при положение че карането ми е 90% магистрала.. на мотора нищо няма да му стане за 3-4 градуса, съгласен съм, ама дюзите не им е хубаво и им се скъсява живота драстично...
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Работна температура М57
Реално не знам през колко километра е нормално да регенерира, но 11 милибара е стойност близка до чисто нов, което ме навежда на мисълта, че не би трябвало да е проблем в него. Може и да се вталясвам, но ми се иска просто да съм сигурен има ли или не проблем.
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
- streetracer1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 10.04.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M4 Competition
- Детайли за колата: X3 E83 3.0D xDrive
Re: Работна температура М57
Понеже филмът ми си продължава, гледах температурата в горещините вчера:
30гр навън, с пуснат климатик качвам Витиня и температурата е 97-100гр.
Градско при същите условия 93-95гр
Магистрално, по равно без изкачване 91-93гр
Термостат нов, между радиаторите е чистено, водна помпа Хепу с метални витла.
Имам ли в крайна сметка проблем и евентуално къде?...
Х3 Е83 LCI, М57 с алуминиевия блок
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
30гр навън, с пуснат климатик качвам Витиня и температурата е 97-100гр.
Градско при същите условия 93-95гр
Магистрално, по равно без изкачване 91-93гр
Термостат нов, между радиаторите е чистено, водна помпа Хепу с метални витла.
Имам ли в крайна сметка проблем и евентуално къде?...
Х3 Е83 LCI, М57 с алуминиевия блок
Изпратено от моят moto g62 5G с помощта на Tapatalk
Поздрави,
Х. Христов
Х. Христов
Re: Работна температура М57
Здравейте, тъкмо и аз щях да пускам подобна тема.
Моята кола, X3 E83 3.0d 218 hp също държи много висока температура - 102-108 градуса, дори отива до 110-111. Смених термостат и водна помпа, но няма промяна. Следващото е май радиатора, въпреки че изглежда нищо да му няма. Идеи за други причини ? Мислите ли, че може гарнитура на главата да пуска ? Как мога да разбера ?
Моята кола, X3 E83 3.0d 218 hp също държи много висока температура - 102-108 градуса, дори отива до 110-111. Смених термостат и водна помпа, но няма промяна. Следващото е май радиатора, въпреки че изглежда нищо да му няма. Идеи за други причини ? Мислите ли, че може гарнитура на главата да пуска ? Как мога да разбера ?
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани