F15 въздушно окачване

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

F15 въздушно окачване

Мнение от b2 » 11 Юни 2021, 20:35

За моя изненада се оказа че при мен са за смяна и двете възглавници отзад на 100к км. 2015 30d M Sport без DHP.

Ще пътувам на почивка в четвъртък и искам да ги сменя по най-бързия начин и разбира се като типичен българин да не се мина :-)

Държа много на комфортната возия и ми е любопитно да чуя мнения от сменяли.
Има ли смисъл оригинални за 800лв/бр или мога да мина и с дънлоп за 320лв/бр без компромис във возията?

Предубеден съм към рециклиране.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: F15 въздушно окачване

Мнение от msi200 » 11 Юни 2021, 21:33

До момента винаги съм слагал оригинални, но честно казано, в твоя случай бих ги рециклирал. Тези възглавници отначало бяха по 400лв, но се усетиха, че са консуматив и ги направиха златни, а то е елементарно нещо 2 парчета пластмаса и една гума. Ако ги смениш в БМВ, за да имат гаранция, отиваш към 2 бона. При мен на Е70 изкарват по 130-150хиляди и винаги успявам да намеря някоя единична бройка в ибей доста по-изгодно.

Номенклатурен номер : 37126795013
Описание : ПРУЖИНА ПНЕВМАТИЧНА
Ед.цена (с ДДС) : 1009.90 BGN
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: F15 въздушно окачване

Мнение от b2 » 17 Юни 2021, 6:00

Колата я оставих понеделник сутринта в Мопарт и още вторник следобед беше готова, което е екстра при положение, че беше непредвидено. Миналата седмица сменях дискове и накладки и Кольо забеляза, че колата кляка отзад отдясно като поседи - аз въобще не бях забелязал. Само бях забелязал, че сутрин като отключвам почва едно жужене ма си го обясних с “подкачване” на горивна помпа. :) На вид лявата също е съдрана макар че явно изпуска другата.

Смених ги с “Continental”, което предполагам е това: https://www.arnotteurope.com/a-2642-arn ... right.html

Освен тях имах тропане отпред, откриха разбити тампони, според мен номер 9 на тази схема:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=31_1059

И наистина след смяната изчезна тропането + предницата се усеща по стегната и стабилна. Например при набиване на спирачка преди се усещаше една нестабилност отпред, която изчезна.

Като порових из нета за тези тампони видях, че по чуждите форуми има много позитивни мнения за powerflex - като цяло всички твърдят, че има само позитиви - хем по добро поведение, хем без да се влошава возията даже някои твърдят, че се подобрява :)
Ако не бързах бих сложил powerflex сигурно, но както и да е Кольо ми препоръча хидравлични (каквито се слагат на коли с active steering - моята няма такова) вместо стандартните гумени и такива сложихме.

Като цяло съм разочарован, че на толкова малко км се предадоха въздушните възглавници, но пък сравнително народната им цена компенсира това :) А и годинките вече не са малко. Аз очаквах нещо страшно както съм слушал истории за мерцедес от по няколко хиляди на страна, така че преживява се :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: F15 въздушно окачване

Мнение от Mollov » 17 Юни 2021, 13:10

Добре си направил, че си сложил Arnott... на ниво ОЕМ са... а са доста по-евтини... винаги бих ги предпочел, пред рециклажа.... Arnott-а са около 300лв от доста време насам, поне от 4-5 години...

За тампоните - добре са те посъветвали да сложиш "хидравличните", вместо PowerFlex... имай предвид, че тоя тампон е много важно място в окачването отпред и ако сложиш PowerFlex, ще почне да се разбива всичко останало, което се "подпира" на него и вместо "всичко останало", се скапва само тампона... при мен тия тампони се смазват за 5к км, ама колата е тежка и съм се примирил... сменям... слагайки PowerFlex ще заздравиш на 101% това слабо място и всичко друго в системата ще поеме натоварването... което за мен не е добра идея :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 995
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: F15 въздушно окачване

Мнение от msi200 » 17 Юни 2021, 16:45

A има ли разлика във возията сега с тези възглавници на Арнот?
При мен номер 9 също редовно ги сменям, но по-скоро изкарват по 40-50х км, а оригиналните двойно. Като се навие волана до край и се вижда, дали са се напукали. Аз също бих пропуснал PowerFlex
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: F15 въздушно окачване

Мнение от b2 » 18 Юни 2021, 9:32

Няма разлика във возията, очаквано.
Имам познат, който се занимава с рециклиране на въздушни възглавници още от ранните години и твърди, че и най-смотаната възд. възглавница или рециклирана такава върши същата работа и няма как да повлияе на возията, понеже е просто балон пълен с въздух. Кольо е на същото мнение. Дори и да е от някаква по-твърда гума примерно влияе прекалено малко. Основно контролира нивото и в този смисъл ако има някаква разлика ще е в издържливостта.

За пауърфлекса принципно съм съгласен, просто ми направи впечатление, че точно за този тампон и точно за ф15 мненията са доста положителни. Иначе и аз ако трябва да избирам между по-спортно и по-комфортно бих избрал второто, по-скоро тука говорим ако пауърфлекса е едновременно и по-спортно и по-комфортно :) нещо, което рядко се случва в живота.

@Mollov твоята защо е по-тежка?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: F15 въздушно окачване

Мнение от Mollov » 18 Юни 2021, 11:26

M модела е почти 2.5 тона... тия тампони No.9 са специална версия на Е70/71 М и актив хибрида... и въпреки това... ги мачка на пюре... сменям с ОЕМ само... сега сложих направо нови носачи, Lemforder... за 3-4к ги пооплеска и тях... държат що годе още, но понякога чувам "пукането" при рязко натискане на спирачката при ниска скорост... което за мен си е индикация, че са "тръгнали". Не са тотал, ама...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 674
Регистриран на: 25.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F15

Re: F15 въздушно окачване

Мнение от theraven_nz » 18 Юни 2021, 22:15

Аз съм много приятно изненадан като цяло от окачването на Ф15-ката за 3 години и 70к км. С адаптивно М окачване съм и при целия бой, който отнася на 20" джанти съм сменил само 2 носача. За сравнение, Е53-ката, която имах преди това, всеки сезон влизаше за по нещо и не ми остави впечатление на добре сметната (а беше само на пружини).

На Ф15-ката смених и 2-те възглавници с оригинални (нямаше афтърмаркет по това време). Втората ме предаде на път за ергенско парти в Троян и връщането към София беше с изцяло паднала задница по Хемус - крайно запомнящо се (в категорично неприятен смисъл). Като по чудо нямаше други щети, даже помпата е здрава все още и всичко по задния мост.

Абе не мога да се оплача.
---

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook