Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 29.10.2015
Пол: Мъж

Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

Мнение от aktros » 11 Май 2021, 20:53

Здравейте колеги!! Ще съм ви благодарен ако споделите мнение за моя проблем а той е - : мотора е 3.0д 218 автомат и докато загрее има едно изтърсване на мотора когато стоя на директна на светофар. След загравяне на мотора изчезва или вече става съвсем леко доловимо, само един път с изтърсване на мотора изпуши доста бяло, синьо но след изрязване изчезна и до сега повече нее пушела. Проблемите мисля, че идват от преди няколко седмици понеже имах задръстен ДПФ и ми светеше лампата ДДЕ за филтъра, изцдпих я около 200 за няколко минути и след това започна мисля да претресва поне до преди това щях да го забележа

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

Мнение от astrapower » 12 Май 2021, 8:03

При задръстен филтър, "изцеждаш" до 200 за няколко минути...май не е най-правилното нещо. Прочети я с нещо колега, тя ще си каже какво я боли. Допускаш ли, че филтъра отново е здръстен, направила ли е успешна регенерация? Диагностика се иска според мен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

Мнение от zvetiko » 12 Май 2021, 9:29

aktros написа:Здравейте колеги!! Ще съм ви благодарен ако споделите мнение за моя проблем а той е - : мотора е 3.0д 218 автомат и докато загрее има едно изтърсване на мотора когато стоя на директна на светофар. След загравяне на мотора изчезва или вече става съвсем леко доловимо, само един път с изтърсване на мотора изпуши доста бяло, синьо но след изрязване изчезна и до сега повече нее пушела. Проблемите мисля, че идват от преди няколко седмици понеже имах задръстен ДПФ и ми светеше лампата ДДЕ за филтъра, изцдпих я около 200 за няколко минути и след това започна мисля да претресва поне до преди това щях да го забележа


Колега, започни с DPF- едва ли ще го смениш с нов, затова намери някъде където да го премахнат правилно хардуерно и софтуерно.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

Мнение от Mollov » 12 Май 2021, 10:07

.... или да спрете да махате DPF-ите "щото така ще е по-добре", ами първо да се провери как да се почисти...

Освен това чистене на DPF, докато е на колата, определено не се прави с "изцеждане до 200"... даже никва работа не върши... има описано в разделите как се чисти DPF по "стандартният начин".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

Мнение от zvetiko » 12 Май 2021, 10:43

Не може да се почисти, поради особеност на каналите на DPF, ако задръстването е от пепелта във филтъра, . Ако запушването е от натрупване на сажди, заради неизвършена регенерация, поради технически проблем, това може да се види, проблема да се отстрани и да се кодира принудителна регенерация. За съжаление в много малко случаи е така. Просто колите, които караме са стари, ресурса на DPF е зададен от BMW за около 250 000км...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 29.10.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

Мнение от aktros » 12 Май 2021, 20:38

Аз я купих със светеща лампа ДДЕ и човека ми каза, че бил задръстен ДПФ. Веднага я за качих с моя диагностика и ми излезе, че е задръстен!! Опитах принудително но без ефект!! Така съм карал колата повече от половин година със светеща лампа и една сутрин просто реших да по настъпя малко и ко да видя лампата угасна. След това вече постоянно за грее ли си прави регенерация и много ме дразни. Та проблема с оборотите от тогава тръгнаха и дори преди няколко дена на светофара изпуши ка то локомотив. Неми се изолира ДПФ но ако се налага ще го махам. И друго да ви питам?? Дюзите ми (пиезокристални ли са??,)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

Мнение от astrapower » 13 Май 2021, 8:08

Вземи мерки, че така като чета писанията ти, турбото май е тръгнало да си ходи. Ако дпф-а не влезе в норми с принудителни регенерации, няма много варианти, или премахваш или слагаш някакъв афтърмаркет със съмнително качество. Но да караш така със светеща лампа, и ясно да знаеш къде е проблема, меко казано не е добре. Да дюзите са пиезо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 29.10.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с оборотите на място Е83 3.0д 218к автомат

Мнение от aktros » 13 Май 2021, 21:49

Благодаря ви колеги за съветите!! Явно ще го махам въпреки, че сега нищо не ми свети но постоянно регенерира и се дразня понеже почва да превключва скоростите след 2000х об. а иначе си ги превключва под 2000 об. Карах джипката толкова време със светеща лампа понеже нямам никакво време за нея да и свалят ДПФ пък и не бях сигорен дали не са го свалили физически а софтуерно не защото хората от които купих джипката много са ги лъгали майсторите, но там си е

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook