E53 и ел.перката на климатика
Модератор: Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: E53 и ел.перката на климатика
Cyberloner написа:Странното при мен е че миналата седмица пътувайки към морето си бях пуснал климтика и всичко ок, спирам на 1 бензиностанция за кафе и от любопитство преди да изгася мотора реших да видя перката - въртеше....
Няколко дни по-късно пак погледнах, този път не въртеше. Утре пак имам пътуване и пак ще видя ама май, май перката си е ок сама по себе си.
Перката си върти по алгоритъм зададен в ECU-то, на който трудно можеш да му хванеш спатийте


Ето я на място:
https://www.youtube.com/watch?v=aq3AM18Yq2M
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
Гледам си написал, че колата е с един вентилатор, докато при мен си е класическото ел. перка отпред и виско зад радиаторите
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: E53 и ел.перката на климатика
Cyberloner написа:Гледам си написал, че колата е с един вентилатор, докато при мен си е класическото ел. перка отпред и виско зад радиаторите
Да, така беше (нормална Е39-ка все пак


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
Днес пак бях на път и пак пробвах - работи безотказно. Всеки път си тръгва, когато съм на място и работи климатика си вдига оборотите и т.н. Съвсем стана шантаво при мен
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: E53 и ел.перката на климатика
Cyberloner написа:Съвсем стана шантаво при мен
Не разбрах кое те притеснява точно

Перката на място дори при изключен климатик обикновено работи на 20-40% при средни външни температури. Не работи при току-що запалена кола при първите километър-два поне спокойно каране. Не работи и при преохладена кола - след дълго спускане да речем. При бавно каране на 1-ва и престой на място винаги се стреми да държи мотора на температури малко след точката, в която отваря термостатът, стига температурите навън да го позволяват, това съм забелязал аз

Повече от 60% не съм я виждал дори в по-големите жеги последния месец и то след ръчкане, каране малко и спиране на място. Редовно поведение е докато седиш на светофар на място да работи на ~25% да речем и непосредствено като тръгнеш завърта на 50% и след десетина секунди да успокоява до 20% като колата мине 40-50км/ч (това ме изумяваше защо го прави, дето писах назад).
Под 10% duty cycle практически не върти. Често ECU-то ѝ подава 9.X% (или по-малко) и въртене няма


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
Бърка ме това, че като пусна климатика, един път завърта, един път - не
Както и, че в диагностиакта ми излзиа грешка, че перката е механично блокирана, но като и пусна теста първия път не тръгва, при второ пускане си тръгва нормално.
Както и, че в диагностиакта ми излзиа грешка, че перката е механично блокирана, но като и пусна теста първия път не тръгва, при второ пускане си тръгва нормално.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: E53 и ел.перката на климатика
Cyberloner написа:Бърка ме това, че като пусна климатика, един път завърта, един път - не
Както и, че в диагностиакта ми излзиа грешка, че перката е механично блокирана, но като и пусна теста първия път не тръгва, при второ пускане си тръгва нормално.
Ами ще проверя дали при пуснат климатик задължително се пуска и перка, или пък само когато трябва, но ме съмнява да се пуска винаги

Не съм я отварял никога, но доколкото я гледам на снимките в началото, ми прилича на синхронен безчетков мотор, който му се следи въртящия момент чрез sense верига. Неслучайно ECU-то я управлява по "ниско ниво". Ето една типична осцилограма при перка активирана на 30%:

Ако имаш възможност премери и ти с един осцилоскоп, и ако това ниското ниво не е "достатъчно ниско", значи вероятно, или действително се товари механично, или крайното ѝ стъпало се е "поотвява" чат-пат и не тече номиналния ток, който да я завърти адекватно, така че ECU-то да sense-не, че всичко е наред при оборотите, които си мисли, че задава

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
нямам осцилоскоп за жалост, иначе отдавна да бях закачил да видя 
иначе по правило от е39-ката си знам, че пусна ли климатика трябва да тръгне и парката

иначе по правило от е39-ката си знам, че пусна ли климатика трябва да тръгне и парката
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: E53 и ел.перката на климатика
Тръгва си при пуснат климатик винаги при мен. Въпроса е дали самия климатик духа студено вече в колата (т.е. компресора работи) и не ти тръгва перката? Защото при мен като натисна снежинката не тръгва веднага винаги климата. Малко е бъгав и това го има при много Е53ки, просто има забавяне. Самия компресор просто не тръгва и трябва да карам да кажем 5 мин или да и набия кикдаун тогава винаги започва да работи компресора и да духа студено, следователно тогава чак тръгва перката...
Така, че гледай дали духа студено и компресора работи. Тогава и перката винаги върти.
Така, че гледай дали духа студено и компресора работи. Тогава и перката винаги върти.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: E53 и ел.перката на климатика
Cyberloner написа:нямам осцилоскоп за жалост, иначе отдавна да бях закачил да видя
Ако ми осигуриш достъп до жълто-червената жица и ток, мога да дойда и да ударя едно рамо, работа за минути е, ако все пак решиш да се занимаваш

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: E53 и ел.перката на климатика
Дойде зима и се сетих за този проблем, та намерих една старичка тема, която изглежда писаха от грамотен човек, и има и доста подробно ръководство.
Някой ако има останала неработеща перка може да пробваме да я вкараме в правия път.
Пускам линк към темеа, която намерих:
https://www.bimmerfest.com/threads/fixi ... rt.853344/
Някой ако има останала неработеща перка може да пробваме да я вкараме в правия път.
Пускам линк към темеа, която намерих:
https://www.bimmerfest.com/threads/fixi ... rt.853344/
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани