Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена раздатка

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от ceco_kd » 25 Окт 2020, 15:45

Здравейте колеги!
Извинявам се, че ползвам темата на колегата, но реших да дам и аз моите т.н. "5 стотинки". Накратко: бях тръгнал и аз по пътя на колегата да си оправя сам раздатъчната кутия на варела. Познатата ситуация с трите светещи лампи на таблото. След като установих, чрез свалянето му, че зъбното колело е като ново, след месеци каране и хиляди км(около 6-7К) реших, че е дошло времето на истинския ремонт, а именно да отворя и видя от къде идва проблема. От кореспонденцията, която проведох с автора на темата имах жокер, че поне имам иглен лагер счупен и от там и задрали помпа, бутало(чиния/ притискател), вилица и евентуално и нещо друго. Речено сторено. Кутията долу и силно износени бутало, първия(най-дебелия) метален диск от пакета, едната вилица, строшен иглен лагер и черно като катран масло, което имаше достатъчно стружки естествено. Тук е мястото да вмъкна, че бях притиснат от времето поради здравословен проблем налагащ хирургична интервенция. Буквално нямах никакво време за губене, след като цяло лято се чесах по голото теме. Поръчах всичко необходимо от Софтелектроник след като се консултирах и с въпросния човек от София, който се занимава с рециклиране на раздатки. Той ми даде насоки как да проверя дали помпата ми е за подмяна въпреки, че е надрана и във всички клипчета из тубата я сменят като нищо. Та така 450 лв. за едната вилица, буталото, големите лагери в комплект и един семеринг(този, който е за към предния кардан). Почвайки да събираме нещата обаче видяхме с брат ми, нещо което дни преди това не ни беше направило впечатление. А именно отчупено легло за зегерката държаща пакета с дисковете. Обаче тоя вал, поне в нашенско не се предлага и трябваше да поръчам целия пакет с дисковете, които според мен не бяха зле. При това положение вече реших, че след като ще хвърлям още една чанта пари, по-добре да взема рециклирана кутия с 2 години гаранция, а и щеше да е по-бързо като време за получаване във времето, особено и ако отида до София да я взема лично от Мартин, въпросния от по-горе в темата. Така и направих. Сега вече имам действащ автомобил 4х4 без светещи лампи.
Пиша това мнение не, за да направя на човека реклама, а за да знаете ако Ви се наложи този ремонт какви изненади може да Ви сполетят. Относно Мартин: звънях му поне 2-3 пъти за информация и мнение и винаги подробно ми даваше насоки как да процедирам и на какво да обърна внимание. До този момент с него не съм контактувал и не съм го познавал. Сега го познавам и смея да твърдя, че си направи човещината и след време като е минал да калибрира моторчето, за да работи всичко както трябва. Пак казвам не му правя скрита или явна реклама! Ако на някой му изглежда така, може да коригира последните редове от написаното. Благодаря и на екипа на Софтелектроник за съдействието и отзивчивостта в намирането и изпращането на един чарк, който също не се предлага като отделен артикул.
Колеги успех на всички с този ремонт! Само не правете грешката да го отлагате във времето като светнат трите лампи и не го започвайте ако сте притиснати от времето! На всички Ви желая обаче преди всичко да сте здрави!!!

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 29.10.2015
Пол: Мъж

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от aktros » 09 Яну 2021, 9:56

Здравейте колеги!! Само да попитам някой при завит волан на ЛЯВО или на Дясно се усеща едно потупкване и то ако задържа волана повечко го прави няколко пъти. Усещам го отпред но дали може да е от раздатката. Нищо неми свети по таблото, не трака при тръгване няма никакви шимове пробвал съм я на сняг работи перфектно но това притупква е ме дразни. Ако се калибровка на ново дали може да се оправи. Става въпрос за Х3 3.0д 218к автомат 2007г

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.09.2011
Местоположение: Костандово
Пол: Мъж
Кара: БМВ320Д -Е46

Re: Невъзможност за калибриране актуатор Е83- повредена разд

Мнение от sherii1969 » 31 Яну 2021, 22:03

Колега прегледай си демпферната шайба....като навиеш до край волана ,наляво или надясно с хидравликата натоварваш демпферната шайба и ако е стара най-вероятно е от нея,има гума която обира вибрациите .Читавите са около :800-900лв. :lol: старите, втора употреба са около 300-400лв, но ти си имаш такава :winky:

Предишна

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook