Ремонт на шибидах

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 10.05.2008

Ремонт на шибидах

Мнение от Насов » 10 Фев 2012, 21:05

Трака ми шибидаха в затворено положение, но не мога да го разглобя, защото има гумени покрития, не знам и аз как се наричат, ето снимка:

Изображение

Ако някой знае как да ги махна или поне под какво име да ги търся из нета ще съм много благодарен да сподели :).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от joropc » 11 Фев 2012, 9:42

Издърпваш гуменото покритие/уплътнение, първо от долната страна(откъм купето).Дърпаш хоризонтално(настрани към средата на люка), ще излезе лесно.След като го свалиш ще установиш, че нищо не можеш да направиш по този начин.Ремонт на шибидах си е сложна работа и се извършва САМО по един начин-сваляне на всичко на земята(целия шибидах).Вероятно тропането е поради износване на No 11 схемата:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=54&fg=05
То всъщност не е износване, а с течение на времето, от вибрациите, тия пластмаси/водачи се подбиват и между тях се появява луфт и съответно тракане.След като свалиш гумата, за която говориш , ще видиш въпросните елементи.Разклати голямото стъкло и ще видиш и къде е луфтът.Тези части не подлежат на ремонт, а се сменят единствено с нови като след време пак ще е същата работа, дори и да не ползваш люка кой знае колко.."Детска болест" си е това при Е53, просто стъклата са прекалено тежки за тия пластмаси.
Понеже аз съм малко маниак на тема състоянието на автомобилите ми, това е единствената част от колата, която съм "скопил" и в началото се дразнех, ама после установих, че може и без шибидах. :) Просто завих по една видия 3мм на мястото между двата пластмасови водача от схемата, там където установих, че е луфта.След това откачих кабелите на електромоторчето за да не напъне някой да отваря люка и сега....шибидахът ми не работи, но и не тропа. ;) Тая манипулация може да се направи и без да демонтираш целия люк, а само като свалиш гумите, за които питаш.Не ме разбирай погрешно, не те карам да си решаваш проблемът по този начин, а просто споделям как се отървах от досадното тропане. ;) Във фирмен сервиз ще ти кажат, че трябва нов люк(около 5000 лева), така че недей да ходиш(поне така беше преди години-сега не знам).Ако решиш да го ремонтираш, има доста хора тук във форума, които могат да свършат тази операция качествено ако им доставиш резервните части.Пак ти казвам, че ремонт на шибидах си е тънка работа и не е за човек, който не е пипал такова нещо.
Ааа, забравих да кажа, че ако свалиш това гумено уплътнение и после не го върнеш на същото място както трябва, люкът няма да се затвори, защото електрониката е направена така, че ако при отварянето шибидахът усети и най-малко усилие, веднага спира, за да не се счупи нещо.Просто ако не се затвори, го "натъпчи" там откъдето си го извадил както трябва, за да не опира никъде по отварянето и работата ще стане.
Поздрави!
:bchug:

Ето ти схеми за пълното устройството на шибидаха(кликай на картинките):
http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model ... g=54&fg=05

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 10.05.2008

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от Насов » 11 Фев 2012, 10:46

Супер, много благодаря. Аз мисля, че ще се справя с ремонта, но нямах никакво инфо за тези гумени уплътнения /намерих доста филмчета, както и тази схема, но не разбрах нищо за гумите/ и ми се струват кекави да ги напъвам без да знам на къде, а и понеже е ясно, че нещо ще се сменя не съм и бързал да го правя, преди да знам точно как. До сега все аз си поддържам колите, но това ми е първото BMW и малко още не съм се ориентирал тотално. Доста от нещата са пипнати, но тук таме е леко кекаво :) и питам повече от нормалното, че някои части са скъпи /баш кекавите и декоративните сякаш, най-вече/. Офиц, сервизи не ползвам, нещо като кредо ми е. Луфта е от страната на шофьора, може да се натисне и надолу и нагоре /сякаш, разглеждах го преди месец, когато го открих и сега не помня точно/. Като го отворя само отзад не хлопа, но ме е страх, че ще каже "прас" от много отваряне и затваряне и ще си остане отворен. Не бих го "оправил" да не може да се отваря, много ми е удобно така да проветрявам, защото от основните прозорци духа и е по-некомфортно. Смятам да махна уплътненията, за да мога да сваля стъклото, до колкото разбрах се крепи на по 3 болтчета /рапидки може би/ от всяка страна. После отдолу се виждат релсите, водачите и цялата карантия. Сигурно още днес ще се заема със задачата и ще гледам да снимам и ще пиша как върви, ще питам ако нещо ударя на камък. Още веднъж благодарско за бързата реакция и подробното обяснение!

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 10.05.2008

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от Насов » 11 Фев 2012, 12:25

Проблемът е тази пластмаска, която се е счупила и е изкочила от водача. Следва да си намеря отвертката със звезда за да мога да махна стъклото и да видя как точно се закача и дали трябва само нея да купя или и нещо друго. Също така да видя дали има други части за смяна. Нещо не се ориентирам по схемата, коя точно част е тази пластмаса.
11022012003.jpg

11022012005.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 10.05.2008

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от Насов » 12 Фев 2012, 12:55

Порових из нета и мисля, че намерих нужната част, или поне как изглежда. Още не мога да намеря номенклатурен номер :). Реално става дума за пластмасовата част.

Изображение

В схемата е сякаш № 5, но са доста части заедно, реално е цялата група, а само пластмасата отделно нещо не я намирам, дали изобщо се продава така?

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.10.2012
Пол: Мъж

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от mishopit » 06 Юни 2013, 14:30

колеги извинете ме ама от къде мога да си купя теа двата плъзгача дето държат големия първия модул. като ги свалих имат номера съответно L и R за ляв и десен и цифри. Звънях в Дару и Камор , но те ми казаха , че части с такива номера не съществуват. Благодаря предварително. :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d 2002g
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от joffri » 06 Апр 2016, 6:55

При мен проблема идва от ето тази част :
Изображение

Това е водача на задната част на сенника
Счупен е и е излязъл от релсата.
Ако някой има идея от къде мога да го намеря отделно ще съм благодарен за инфото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 22.03.2016
Пол: Мъж

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от xristakis2074 » 07 Фев 2017, 13:56

здравейте.. преди година си закупих е53, и едно от нещата които не работеха беше шибедаха,. бяха го изкл. след вкл. му отваряне или затваряне, се чуваше стържене, като люка не помръдваше...Закупих 2 - ра употреба и го смених целият. на старият се оказа че жилото, е скъсано, това е което се видя на първо четене, не съм го разглобявал.. цялата операция ми отне цял ден, при приятел, в сервиз той го свали и качи, ...
иначе потърсих ремонтни комплекти и намерих тук във форума при ЛАВИТАН... ЗА цена несъм питал...
ако имаш интерес за старият люк пиши...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d 2002g
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от joffri » 08 Фев 2017, 7:50

Здравей колега,

На мен ми се счупи сенника всъщност. Него продаваш ли го отделно?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 22.03.2016
Пол: Мъж

Re: Ремонт на шибидах

Мнение от xristakis2074 » 21 Фев 2017, 8:39

колегата joffri..... имаш лично съобщение...

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook