"Дим" от изходящия колектор

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

"Дим" от изходящия колектор

Мнение от astrapower » 18 Дек 2016, 14:38

Колеги здравейте, вчера с изненада установих след кратко каране до Метро, че в купето влезе неприятна миризма като на изгоряло масло. Даже по едно време на паркинга докато се чудех откъде идва, през въдуховодите на парното взе да влиза лек дим в купето. Отворих веднага капака и установих че се вдига лек пушек от към турбото, но не се виждаше нищо особено. Днес сутринта слязох в гаража, демонтирах пластмасовия капак, за да огледам по-подробно какво се случва, като имах съмнения за пропуснала гарнитура на капака на клапаните. Общо взето двигателя няма капка масло, огледжах внимателно, но никъде не видях следи от течове. После направих едно кръгче за да загрее и да видя дали ще се появи отново "пушека". След загряване се появи, но съвсем слабо и пак от към турбото, за съжаление не се вижда добре. Към момента съмненията ми са за наслоени маслени пари по маркучите, и някак си "взаимодействат" с топлата част на турбото.Изх. колектор е съвсем чист и няма следи от контакт с масло. Някакви идеи колеги, че вчера се бях видял в приключение с тази пушилка.....Добре че на паркинга на Метро нямаше много народ, че щеше да има смях :mhihi:

ПС: Забравих да добавя, нямам проблеми с записани грешки, нито разход на масло, нито каквото и да е било което да ми насояи вниманието към турбо/турбо пътища и т.н. Карам предимно извънградско.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 17.07.2016
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: bmw x5
Мечтае да кара: същото
Детайли за колата: 3.0 д 218к.с

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от Georgi P Georgiev » 18 Дек 2016, 18:41

Каква е колата, колега ? На изгорели газове ли мирише? Може да има пукнат колектор. Имаше тук теми за колекторите. Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 4.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Много коли
Мечтае да кара: M4

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от kiky_7 » 19 Дек 2016, 0:16

Имам същия проблем, докато колата загрее пуши хем от ауспуха, хем отпред точно където ти казваш. Според мен е изпускателния колектор + гарнитурите.
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от astrapower » 19 Дек 2016, 8:46

Здрасти колега, сега ми предстои пътуване по празниците, и ще наблюдавам проблема. Вчера следобед пак оглеждах внимателно колектора, турбото, турбопътщата, ДПФ-а, доколкто имам възможност разбира се. Всичко е сухо и чисто, даже направих няколко снимки за ориентация, които ще кача малко по-късно. Ако е както казваш от гарнитури на колектора или турбото, защо ми мирише на изгоряло масло, все пак не е трабант :) и най-малкото щеше поне малко да си личи по колекторите. Другото което си мисля да не би да е от ДПФ-а нещо...2-3 пъти карах на съвсем кратки разстояния от 3-4 км., но едва ли... Всъщност след вчерашната проба "пушека" беше съвсем малко за разлика от предния ден, когато излязох на покупки, но пак се усещаше. Предполагам е имало някакво количество масло някъде което се е "изпарило"... Малко звучи неконкретно целия проблем, но си е факт. Поздрави и хубав ден !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от astrapower » 19 Дек 2016, 13:52

Привет отново колеги, тук http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2001-e46-330d-burning-oil-smell-cabin-t116540/ открих, че се дискутира подобен проблем и накрая се оказва че има проблемна тръба, която изпуска маслени пари в близост до топлата част на турбото и след замяна проблема е изчезнал. Само че ако има такова изпускане на налягане през турбо пътищата, несъмнено би се отразило на динамиката на автомобила...което при мен не се усеща колата си върви чудесно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от klintan66 » 19 Дек 2016, 20:54

Предполагам ,че при теб има нещо друго но да споделя.

Аз например не знаех , че печката се пуска сама под 5 градуса и много пъти се оглеждах , докато разбрах.
Моята също пушеше когато я купих. Когато я обслужих видях ,че филтъра за картерни газове беше от стария модел и беше спекъл. Буквално.
Аз така и не разбрах от къде излизат навън тези изпарения но факт , след смяната няма дим.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от astrapower » 19 Дек 2016, 22:02

Здравей, моята няма печка и филтъра е от по-новия модел. Ще следя какво се случва и ще споделя като има някакво развитие.
Лека вечер!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от astrapower » 04 Яну 2017, 11:59

Здравейте колеги и за много години. След малко пътешествия по празниците няма и помен от "дима". Сложих около 7-800 гр. Протек на 2/3 от резервоара и засега не забелязвам проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от klintan66 » 04 Яну 2017, 15:51

Когато взех моята също пушеше и миришеше, но само зад и под колата, но го отдавах на една от дюзите която даваше 1,2 и на печката.
Аз също сложих добавка протек и стойността падна на 0,9. Зареждам на шел.
Сега само газ , без много да се оглеждам.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от astrapower » 04 Яну 2017, 19:04

klintan66 написа:......Сега само газ , без много да се оглеждам.


Точно така колега, прав си :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 4.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Много коли
Мечтае да кара: M4

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от kiky_7 » 05 Яну 2017, 22:46

В крайна сметка какво се оказа, филтър картерни газове ли ?
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от klintan66 » 06 Яну 2017, 0:48

При колегата , не знам но при мен аз направих пълно обслужване плюс филтър картерни газове който беше спекъл , плюс протек и за сега е 6.
Всичко едновременно и не мога да кажа кое беше причината да пуши , но и на мен към филтъра за картерни газове ми е най-подозрителен.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: "Дим" от изходящия колектор

Мнение от astrapower » 06 Яну 2017, 9:57

Здравейте колеги, ами честно казано така и не разбрах точната причина. Имам само предположения по въпроса, или маслени пари/капки са се "стекли" от въздушните "пътища" към горещата част турбото или нещо по ЕГР-а. Обмислям като се постопли малко да го отворя и почистя. Забелязах, че това се случи след няколко градски излизания на по няколко километра до кварталната бакалия :) После по празниците пътувах към 400 км. и няма и помен от "пушилката"... маслото е точно на 10к км. няма промяна в нивото му. Карането ми е предимно извънградско. А сега в началото на февруари отивам на смяна на масла и филтри че ще направи точно година от последното обслужване. Колата е фейслифт и филтъра на картерните газове е от новия тип, така че не би трябвало да е от него.

ПС: Само да спомена, че тук добавката няма нищо общо с симптомите или липсата им вече. Слагам я чисто профилактично предвид качествата на горивата ни.

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook