Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.03.2015
Пол: Мъж

Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от ilian_krastnika » 23 Сеп 2015, 17:48

Здравейте колеги. Аз отдвна съм фен на марката и карам БМВ Е90 163 к.с ,но искам да направя бартер за Х3 3.0д 204 к.с. Колата изглежда и върви перфектно ,но искам да Ви попитам дюзите дали са в нормата...нямах време да я карам в представителството на марката. Колата е нов внос и не е карана в БГ. Знам ,че двигателя е много здрав. Прилагам снимка от диагностиката. Благодаря ви предварително ,важно ми е и пиша от телефона в движение ,до утре трябва да реша.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.03.2015
Пол: Мъж

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от ilian_krastnika » 23 Сеп 2015, 21:05

Забравих да напиша ,че на празен ход оборотомера играе...двигателя работи равномерно ,но оборотомера притрепва колебливо...почти не се забелязва ,но го има. Когато я запалихме сутринта и порботи на място започна да пуши (без катализатор е) и после изчисти...мерише неприятно около колата на люта изгоряла нафта не мога да го определя..майстора каза ,че дюзите са в норма ,но май не са ,а сме се разбрали утре да минем на нотариус...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от Borymeckata » 23 Сеп 2015, 22:23

Понеже карам същата кола, ще дам лично мнение по въпросите:

Корекционните коефициенти на дюзите изглеждат в нормите. По принцип, зеления сектор на ИНПА-та е от -3 до +3, извън този диапазон вече има повод за притеснение. Оптимален вариант е стойностите на корекционните коефициенти да са от -1 до +1.

Някакво минимално колебание на оборотомера има и при мен. Дали е нормално или не - не мога да кажа. Нека колегите споделят.

Няма катализатор - в смисъл, че е изрязан? Или имаш предвид DPF? Във всеки случай, остра миризма на неизгоряла нафта не е нормална. Моята почти не мирише, само топъл въздух полъхва от ауспуха... Е, това беше малко в сферата на рекламата, а реално... има лек мирис на изгорели газове, но в никакъв случай не е лют и неприятен. Твоята мирише така само докато загрее, или постоянно? Ако е постоянно - може някой цилиндър да не работи, примерно от запекли компресионни сегменти или клапан да не затваря... Добре е да измерите компресията, ако на някой цилиндър е по-ниска, има начин да се разбере дали е от сегментите или от клапан.

Двигателят наистина е много здрав, при нормална експлоатация и редовно обслужване ще те надживее... Добре е да се проверят и други агрегати от трансмисията, като автоматична акоростна кутия (ако си с такава) и раздатка. Абе колкото и да гледаш, всичко е на късмет... Провери каквото и колкото можеш, но изненади не са изключени, затова... Успех!
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.03.2015
Пол: Мъж

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от ilian_krastnika » 24 Сеп 2015, 0:42

Благодаря за отговора! Катализатора е премахнат и може би за това се усещат газовете ,а и не е обслужвана преди 2 седмици е внесена,иначе при първото подаване на газ изпушва и след това - изобщо. Относно оборотите ,тази вечер пак карах колата (ръчка е) и при пускане на съединителя на неутрална оборотите заиграват доста и после се оправя. Като е на скорост и държа съединител натиснат оборотите не мърдат. Съвдинителя иначе е приятно мек и отделя добре ,не се тресе като за демпфер...може да е феродов или притискателен диск, ноо пък се чува странен шум извън колата и като натисна педала на съединителя до средата изчезва сякаш обира луфта...натиснат докраи пак се чува нещо като минимално хлопане.Като цяло остнах с добро впечатление за самия модел ,доста приятна за каране спрямо Е90.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от zvetiko » 24 Сеп 2015, 7:54

ilian_krastnika написа:Здравейте колеги. Аз отдвна съм фен на марката и карам БМВ Е90 163 к.с ,но искам да направя бартер за Х3 3.0д 204 к.с. Колата изглежда и върви перфектно ,но искам да Ви попитам дюзите дали са в нормата...нямах време да я карам в представителството на марката. Колата е нов внос и не е карана в БГ. Знам ,че двигателя е много здрав. Прилагам снимка от диагностиката. Благодаря ви предварително ,важно ми е и пиша от телефона в движение ,до утре трябва да реша.


Колега, корекция от 2.4 е доста висока като стойност, 1.9 също не е ниска- наистина са в референтните граници дадени от BMW, но не само по мое мнение, те са прекалено разтегнати и при подобни стойности "гърмят" дюзи с пробиване на буталото. Ако диагностиката е направена на топъл двигател, на студен тези стойности ще са още по-високи. Ако държиш да вземеш колата, трябва да се изясни на какво точно се дължат тези корекции, в най-добрият случай ще трябва да рециклираш 2 дюзи, а да свалиш колектора и да оставиш дюзи със стойности 1.4 също не е разумно, така, че стават четири, качественото рециклиране е около 300лв на дюза. Според мен се насочи към друга кола, ще излязат достатъчно скрити дефекти, за да купуваш такава с явни.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.03.2015
Пол: Мъж

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от ilian_krastnika » 26 Сеп 2015, 12:50

Много лошо...карам колата ,няколко дни (такава ни е уговорката) и днес погледнах маслото и е на минимума ,а преди 2 дни беше на средата минал съм 300км. Ясно е че няма да има бартер ,но от какво може да харчи толкова много масло? Сутрин пуши малко синьо и после изчиства и изобщо не пуши? Турбото уж е добре...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от Borymeckata » 27 Сеп 2015, 13:41

Tурбо-дизелът винаги харчи масло, малко или повече. Чул съм за такива, на които маркучът след интеркулера бил чист и сух, но не съм виждал. Моят винаги е омаслен, също и самият интеркулер, и маркуча от турбината до него, и целият смукателен колектор също... Там (преди интеркулера) е вкаран отдушника на картера (маслен сепаратор на картерните газове), та от него влиза масло, също и от лагерите на компресора. Отделно при всеки такт изгаря масленият филм по стената на цилиндрите, също и от гумичките на клапаните... Може и да тече отнякъде, примерно от задния семеринг на коляновия вал. Според мен, 100 - 150 милилитра моторна масло на 1000 км. е нормално да губиш, като под 100 просто не можеш да паднеш. Но това е лично мнение, което не мога да подкрепя а никакви документи...

За нивото на маслото - трябва да го преверяваш винаги при едно и също положение на колата, паркирана на едно и също място. Картерът е голям и нивото на щеката много се влияе от наклона - напречен или надлъжен.

За оборотите на двигателя се загледах - когато работи на място и не пипам нищо, стрелката не мърда. Има някакво малко увеличение, когато пипам волана, натискам копчетата на прозорците, пускам чистачките или товаря по друг начин електрическата система. Но ако не пипам нищо - оборотите не мърдат.
Excellent! Steven is my name!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от Borymeckata » 27 Сеп 2015, 13:48

Когато при първото палене за деня силно изпушва синьо и после изчиства - обикновено са гумички на клапаните. Ако пуши слабо, но постоянно - са маслени сегменти. Лесно може да се види, дали хвърля масло от вентилацията на картера или от лагерните втулки на турбината. Също и евентуален теч се открива лесно. Възможностите не са много...
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.03.2015
Пол: Мъж

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от ilian_krastnika » 27 Сеп 2015, 19:51

Много благодаря за изчерпателните отговори! Наистина много се влияе нивото на маслото според това къде е спряна колата ,мърдането на оборотомера е същото като при теб ,но има и скъсан тампон на двигателя и това допринася...за мой късмет днес идва един човек да гледа моята Е90 и му хареса ,утре иска да я мине на диагностика и ако всичко е ОК ще я вземе...аз съм си я поддържал и знам ,че няма ядове и нямам притестение относно диагностиката ,така че с единия крак съм в този раздел. Мисля да търся Х3 от Германия ,имам много познати ,които с това се занимават ,дори съм харесл една на 230к км. черна с бежова кожа ,навигация ,18 джанти...много хубаво изпълнение :))

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 27.07.2014
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: X5 M, A8 4.2 TDI

Re: Корекция дюзи Х3 3.0d 204hp

Мнение от Стоян Чанев » 29 Сеп 2015, 17:48

Не мога да разбера защо съм гледал поне 4-5 Х3-ки на реални километри (между 100 и 150) и всичките когато моторът е топъл имат по 2-3 капки масло на семеринга на коляновия вал ... Това не е нормално, нали?

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook