Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
Здравейте, откакто взех колата имам няколко проблема, които лично аз слагам в графата /съединител/скорости/диференциали/раздатка, които не пречат на колата да се кара, но дразнят и бях решил да карам докато нещо не изтропа на умряло и тогава да сменям, обаче много взе да ме дразни, та ще съобща какви забележки имам и се надявам, някой от вас да се е сблъсквал с това или да може да предположи нещо за да го огледам на сервиз. (Проблемите са няколко и може да са съвсем различни неща) Колата е Х5 е53 3.0i с ръчна скоростна кутия.
1. Най-дразнещото е един удар, който се получава единствено между първа и втора, особено когато вкарам втора в обороти. Ако направя смяната плавно и в ниските, мога да го излъжа и не се усеща. Иначе ако реша да тръгна малко по експедитивно и задържа първа до 3000 оборота и нагоре при вкарването на втора, се чува удар от долу към скоростие и скороста влиза много рязко, при което в купето се усеща едно мн. неприятно рязко клатене.
2. Карам по улицата пред вилата, която е много разбита и след като напълно отпуснах съединителя и се придвижвах няколко метра с едвам натиснат педал на газта, реших да го отпусна, тъй като трябваше да пълзя едва ли не. Направи ми впечатление, че при пускането на газта колата заби нос 2-3 пъти (усещането е като при свърпване на горивото, когато започва да присецва) и от долу се чува - " чък, чък, чък" (звук на метал) на всяко забиване на предницата. Пробвах го няколко пъти и винаги го прави, макар и да натискам газта 3-4мм при напълното и отпускане издава този звук и се клати няколко пъти, след което се стабилизира и си върви без газ.
3. Рядко, но се случва да не мога да вкарам пъра. Пробвам с втора първа и пак не влиза. Пробвах със замах като на Кубрат Пулев (когато се ядосам вече) и пак не иска и се налага да тръгвам на втора.
4. Често се случва при вкарване на първа или втора да се чуе леко стържещ звук от скоростите и лоста да не влиза мазно, а все едно закача в нещо.
5. Лоста не стой под трета както би трябвало, а между трета и пета и ако го бутам само нагоре, както се предполага, че трябва да влезе трета не влиза скорост и съотвено трябва да го бутна леко в ляво или в дясно. Често се случва вместо трета да пускам пета. (Това доколкото разбрах е от някаква втулка на скоростите, която отговаря за положението на лоста)
Проверил съм маслата в скоростите, раздатката и диференциалите и навсякъде е на ниво и в добра форма. Само в скоростите майстора ми каза, че не е спешно и може да изкара още, но е хубаво да се смени. Но невярвам проблемите да са от това, тъй като имам и Опел Корса, в която открих, че не е имало нито капка масло в скоростите като я взех и съм карал така около 2000км и скоростите и са в перфектно състояние без забележки.
Ще се радвам, ако някой може да помогне.
1. Най-дразнещото е един удар, който се получава единствено между първа и втора, особено когато вкарам втора в обороти. Ако направя смяната плавно и в ниските, мога да го излъжа и не се усеща. Иначе ако реша да тръгна малко по експедитивно и задържа първа до 3000 оборота и нагоре при вкарването на втора, се чува удар от долу към скоростие и скороста влиза много рязко, при което в купето се усеща едно мн. неприятно рязко клатене.
2. Карам по улицата пред вилата, която е много разбита и след като напълно отпуснах съединителя и се придвижвах няколко метра с едвам натиснат педал на газта, реших да го отпусна, тъй като трябваше да пълзя едва ли не. Направи ми впечатление, че при пускането на газта колата заби нос 2-3 пъти (усещането е като при свърпване на горивото, когато започва да присецва) и от долу се чува - " чък, чък, чък" (звук на метал) на всяко забиване на предницата. Пробвах го няколко пъти и винаги го прави, макар и да натискам газта 3-4мм при напълното и отпускане издава този звук и се клати няколко пъти, след което се стабилизира и си върви без газ.
3. Рядко, но се случва да не мога да вкарам пъра. Пробвам с втора първа и пак не влиза. Пробвах със замах като на Кубрат Пулев (когато се ядосам вече) и пак не иска и се налага да тръгвам на втора.
4. Често се случва при вкарване на първа или втора да се чуе леко стържещ звук от скоростите и лоста да не влиза мазно, а все едно закача в нещо.
5. Лоста не стой под трета както би трябвало, а между трета и пета и ако го бутам само нагоре, както се предполага, че трябва да влезе трета не влиза скорост и съотвено трябва да го бутна леко в ляво или в дясно. Често се случва вместо трета да пускам пета. (Това доколкото разбрах е от някаква втулка на скоростите, която отговаря за положението на лоста)
Проверил съм маслата в скоростите, раздатката и диференциалите и навсякъде е на ниво и в добра форма. Само в скоростите майстора ми каза, че не е спешно и може да изкара още, но е хубаво да се смени. Но невярвам проблемите да са от това, тъй като имам и Опел Корса, в която открих, че не е имало нито капка масло в скоростите като я взех и съм карал така около 2000км и скоростите и са в перфектно състояние без забележки.
Ще се радвам, ако някой може да помогне.

- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 958
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
По точка 1. може да е тампон/и на диференциала. Най-често той/те се прецаква и със смяната им тупкането изчезва.
Иначе все пак не пречи да смениш маслото на скоростите, въпреки че има ниво в момента. Преди това обаче слез в канал и виж какъв цвят е стикерът на скоростите (обикновено се намира от дясната страна на кутията - близо до пробката за наливане на масло). Според това какъв цвят е въпросният стикер, се избира масло и се сипва докато не потече.
На много хора трудното вкарване на 1-ва изчезва със смяна на маслото. А е евтино и не пречи да се смени

Иначе все пак не пречи да смениш маслото на скоростите, въпреки че има ниво в момента. Преди това обаче слез в канал и виж какъв цвят е стикерът на скоростите (обикновено се намира от дясната страна на кутията - близо до пробката за наливане на масло). Според това какъв цвят е въпросният стикер, се избира масло и се сипва докато не потече.
На много хора трудното вкарване на 1-ва изчезва със смяна на маслото. А е евтино и не пречи да се смени

Re: Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
datchko написа:По точка 1. може да е тампон/и на диференциала. Най-често той/те се прецаква и със смяната им тупкането изчезва.
Иначе все пак не пречи да смениш маслото на скоростите, въпреки че има ниво в момента. Преди това обаче слез в канал и виж какъв цвят е стикерът на скоростите (обикновено се намира от дясната страна на кутията - близо до пробката за наливане на масло). Според това какъв цвят е въпросният стикер, се избира масло и се сипва докато не потече.
На много хора трудното вкарване на 1-ва изчезва със смяна на маслото. А е евтино и не пречи да се смени
Благодаря колега, надявам се тампон да е причината, за мен би било добър вариант. Знаеш ли какво трябва да се направи за да се потвърди диагнозата със сигурност?
Маслото е лесна работа и оправя ли главния проблем, ще го сменя веднага за да не се окаже, че съм го сменил, а пък не е това и ще се източва, после пак да се налива и така....
ПС. Отворен съм за всякакви мнения и препоръки.

- bobby81
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 11.12.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 4.6 is
- Мечтае да кара: Alpina B5 ili B7
Re: Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
По точка 1 може да е тампон, но по всички останали си е скоростна кутия. Чудно ми е как все още успяваш да превключваш.
Re: Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
bobby81 написа:По точка 1 може да е тампон, но по всички останали си е скоростна кутия. Чудно ми е как все още успяваш да превключваш.
На мен ми намирисва и на съединител.
А за раздатката си прегледал само маслото или си я ревизирал?
P.S.
Пу-Пу да не е уроки.
Само да не се окаже, че са тръгнали и раздатка и съединител и скорости. И в купом да се получават тия "мизерийки".
Re: Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
Kris написа:bobby81 написа:По точка 1 може да е тампон, но по всички останали си е скоростна кутия. Чудно ми е как все още успяваш да превключваш.
На мен ми намирисва и на съединител.
А за раздатката си прегледал само маслото или си я ревизирал?
P.S.
Пу-Пу да не е уроки.
Само да не се окаже, че са тръгнали и раздатка и съединител и скорости. И в купом да се получават тия "мизерийки".
Не съм я ревизирал колега, това е първата ми кола с 4х4 и не съм мн. на ясно с компонентите, които ги няма при другите модели. Понеже съм се нагледал на калпави майстори вече пиша първо тук и на сервиз отивам с вече изградено мнение за проблема. Тъй като ми писна да ми сменят по 5 неща на колата, докато накрая не улучат това, което трябва и то ми излиза златно. Та как се ревизира раздатка? И как може да се потвърди дали удара е от тампон на 100%?

Re: Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
Има достатъчно сериозни и компетентни майстори във форума. Нека някой, който е от София да ти препоръча някой и да си решиш проблемите без да ти излиза златно 
всеки тук си е патил от "майстори" и колегите по долу са ти дали точния човек. Не знам дали му е актуален телефона, но в търсачката на форума изкарва 0878789929.

всеки тук си е патил от "майстори" и колегите по долу са ти дали точния човек. Не знам дали му е актуален телефона, но в търсачката на форума изкарва 0878789929.

Последна промяна doomy525 на 23 Апр 2015, 0:05, променена общо 1 път
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
doomy525 написа:Има достатъчно сериозни и компетентни майстори във форума. Нека някой, който е от София да ти препоръча някой и да си решиш проблемите без да ти излиза златно
Да, бих бил мн. благодарен ако след толкова години, някой ми препоръча МАЙСТОР, който разбира от работата си и няма да гадае и да се гаври с нея и тн.
Междувременно събирам всякакви съвети за проблема.

- armani78
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 3.01.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Проблем със......... - Х5 (ръчна с. кутия)
+1 за Милен/Напстерс/.Моя Х5 само той ми го сервизираше почти 2 години.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани