БМВ Х5 4.4 Проблем с автоматичната скоростна кутия
Модератор: Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
БМВ Х5 4.4 Проблем с автоматичната скоростна кутия
На кратко проблемът е че е заяла в Driving Position и макар да местя лоста във всички други позиции BMW Scanner-а показва Driving Position постояно. За жалост ако не е на паркинг няма палене, стартерът не е позволен. С две думи кутията е електронно заседнала в Driving Position. Всякакви идеи са добре дошли. Благодаря предварително
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: БМВ Х5 4.4 Проблем с автоматичната скоростна кутия
Не е ясно (поне за мен) каква точно е кутията. Ако е подобна на GM5 (каквато съм разглобявал), вътре трябва да има електрически превключвател:


http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/gm5-2.747790.30268114.big
Чрез него (вероятно) се сменяват режимите на кутията, като той командва електромагнитните клапани в нея. Възможно е този превключвател да е заседнал. В ръководството (което беше дал Илко) има процедура за проверка на работата му - дадено е в една таблица между кои пинове на конектора на кутията трябва да има / да няма електриеска връзка, при различните положения на лоста. Тази проверка може да се направио без да се сваля кутията, само като се откачи електрическия конектор към нея. Ако излезе проблем по електрическата система в кутията (почи сигурно, според мен) - ще трябва да се разглобява. Вероятно ремонтът може да стане без да се сваля цялата кутия, само като се демонтита капака, филтъра и "мозъка". Пак кззвам, всичко това - при условие, че кутията е подобна по устройство на GM5.


http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/gm5-2.747790.30268114.big
Чрез него (вероятно) се сменяват режимите на кутията, като той командва електромагнитните клапани в нея. Възможно е този превключвател да е заседнал. В ръководството (което беше дал Илко) има процедура за проверка на работата му - дадено е в една таблица между кои пинове на конектора на кутията трябва да има / да няма електриеска връзка, при различните положения на лоста. Тази проверка може да се направио без да се сваля кутията, само като се откачи електрическия конектор към нея. Ако излезе проблем по електрическата система в кутията (почи сигурно, според мен) - ще трябва да се разглобява. Вероятно ремонтът може да стане без да се сваля цялата кутия, само като се демонтита капака, филтъра и "мозъка". Пак кззвам, всичко това - при условие, че кутията е подобна по устройство на GM5.
Excellent! Steven is my name!
Re: БМВ Х5 4.4 Проблем с автоматичната скоростна кутия
Откачи тока на колата за 10 мин. възможна ел. грешка!
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: БМВ Х5 4.4 Проблем с автоматичната скоростна кутия
ico_kiaev написа:Откачи тока на колата за 10 мин. възможна ел. грешка!
А докато е тръгнала темата за откачане на акумулатор, как са реално нещата?
Моля някой знаещ колега да сподели:
-Първо: безопасно ли е да се откача акумулатора на X5 или X3, примерно при смяна или за зареждане?
-И второ: дали е възможно да се трият някакви грешки или евентуално рестарти и др. подобни.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: БМВ Х5 4.4 Проблем с автоматичната скоростна кутия
Някъде бях чел как се "рестартира" системата, та по спомени:
1. Откачваш клемите на батерията - първо положителната, после - и отрицателната клема;
2. Махаш акумулатора или покриваш клемите му с нещо изолиращо;
3. Връзваш двете клеми (на колата) една към друга (на късо) и ги оставяш така поне 1/2 час;
4. Слагаш акумулатора, закачваш клемите по обратния ред;
5. Поне 1/2 час не пипаш нищо по колата;
6. Палиш и двигателят трябва да поработи поне 10 минути.
Нещо такова си спомням от процедурата, ако бъркам или пропускам нещо - нека колегите ме поправят.
1. Откачваш клемите на батерията - първо положителната, после - и отрицателната клема;
2. Махаш акумулатора или покриваш клемите му с нещо изолиращо;
3. Връзваш двете клеми (на колата) една към друга (на късо) и ги оставяш така поне 1/2 час;
4. Слагаш акумулатора, закачваш клемите по обратния ред;
5. Поне 1/2 час не пипаш нищо по колата;
6. Палиш и двигателят трябва да поработи поне 10 минути.
Нещо такова си спомням от процедурата, ако бъркам или пропускам нещо - нека колегите ме поправят.
Excellent! Steven is my name!
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани