DPF F20 116D

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 24.05.2022
Пол: Мъж

DPF F20 116D

Мнение от N47T » 22 Юни 2022, 21:42

Здравейте,

Карам единичка Ф20, 116д на 183000 км (реални). Ходих до Германия преди две седмици, като на следващия ден след 20км градско ми светна жълта удивителна "Драйвтрейн, може да продължите пътуването. Посетете сервиз скоро за проверка на проблема". Предвид пътя, който ме очаква на връщане реших да посетя официален сервиз (колата е 100% сервизирана от мен в официални сервизи). От там казаха, че дпф-а е блокирал и незабавно трябва да го сменим с нов срещу 4800 лева :kuku: Напът за сервиза (пак градско) междувременно ми изчезна удивителната, та реших няколко дни да не паля колата и да опитам да се прибера. Прибрах се :D Обаче след 2 дни градско в столицата ни пак светна удивителната. Сложих бардал за почистване на дпф и я форсирах до Ст.Загора и обратно. За сега всичко е точно, но не знам до кога. Някой има ли опит и какво бихте ми препоръчали? Изчетох интернет за последните 10 дни, буквално и колкото неща научих, толкова се обърках. Искам да закупя някакво одб устройство, което да ми дава постоянна информация за процента на запушване, оставащия живот на филтъра, възможност за следене на текущи регенерации и извеждане на автомобила в принудителни такива. Някой може ли да ми препоръча устройство или софтуеър с такива възможности без значение цената (в рамките на разумното все пак).
Това е първият път в живота ми, в който пиша във форум. Предварително благодаря на всеки, който помогне! :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: DPF F20 116D

Мнение от nikola59 » 06 Юли 2022, 21:04

N47T написа: Искам да закупя някакво одб устройство, което да ми дава постоянна информация за процента на запушване, оставащия живот на филтъра, възможност за следене на текущи регенерации и извеждане на автомобила в принудителни такива. Някой може ли да ми препоръча устройство или софтуеър с такива възможности без значение цената (в рамките на разумното все пак).
Това е първият път в живота ми, в който пиша във форум. Предварително благодаря на всеки, който помогне! :bchug:

Винаги има първи път :D
Сваляш carly ( има и други варианти), взимаш кабел или адаптер и си ти: viewtopic.php?f=1&t=384275&start=1125

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: DPF F20 116D

Мнение от INTEGRALE » 06 Юли 2022, 21:12

По добре виж ЗАЩО се запушва филтъра. Млад е за да е препълнен без причина. Нещо или с мотора, или изгарянето… или сензори…подгревни свещи, инжектори… причини много.. абе иди на някой форумен диагностик да те преслуша и ще си излезе


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: DPF F20 116D

Мнение от nikola59 » 06 Юли 2022, 22:36

INTEGRALE написа:По добре виж ЗАЩО се запушва филтъра. Млад е за да е препълнен без причина. Нещо или с мотора, или изгарянето… или сензори…подгревни свещи, инжектори… причини много.. абе иди на някой форумен диагностик да те преслуша и ще си излезе


Sent from my iPhone using Tapatalk

:yes: Точно така. Аз забравих да напиша тези неща. За тези км. за които съобщава има поне 60-70К оставащи за този DPF. Има причина да излиза това за което е написал. Диагностика трябва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
Мечтае да кара: 911

Re: DPF F20 116D

Мнение от Jorixa » 11 Юли 2022, 10:55

nikola59 написа:
INTEGRALE написа:По добре виж ЗАЩО се запушва филтъра. Млад е за да е препълнен без причина. Нещо или с мотора, или изгарянето… или сензори…подгревни свещи, инжектори… причини много.. абе иди на някой форумен диагностик да те преслуша и ще си излезе


Sent from my iPhone using Tapatalk

:yes: Точно така. Аз забравих да напиша тези неща. За тези км. за които съобщава има поне 60-70К оставащи за този DPF. Има причина да излиза това за което е написал. Диагностика трябва.


Е зависи. Ако е карана само градско, заминава по-бързо.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 24.05.2022
Пол: Мъж

Re: DPF F20 116D

Мнение от N47T » 19 Авг 2022, 14:12

Здравейте,
закупух си OBD2 устройство и онзи app за телефон Bimmer-Tool. След непрестанно следене на всички стойности установих, че сензорът за обратно налягане (който е закачен за горната част на DPF-а) дава много завишени стойности, а понякога дори отрицателни такива. Когато нивото на саждите (soot) се качи над 85%, избива грешката "Drivetrain...". За да се изчисти пък трбяваше да изляза извън града и да карам точно със 100км/ч. И с други скорости става, но със 100км/ч се чисти най-бързо като че ли.
Реших се и смених въпросния сензор. Сега стойностите му са абсолютно в норма според приложението на телефона. Колата вече регенерира при 55% сажди. Изчистих всички грешки от компютъра и до момента не се е появила нито една :D Обаче се появи нещо в горната част на прозореца на приложението за телефон (без да избива грешки от компютъра) с текст: "Error Exhaust Pressure Before DPF Incorrect ECU response". Това според мен се отнася за другия сензор за обратно налягане, който е преди DPF-а (два са общо). Той в приложението винаги стои със стойност "-1". Имам screenshots от преди смяната на сензора и видях, че там също е показвал "-1". Не знам, дали да го игнорирам или да сменям и него. И защо пък и двата сензора ще заминат изведнъж. Положителното е, че поне DPF-а се оказа здрав и има над 70000 км живот все още в него.
Имам и друг проблем, който не зная, дали е свързан или не - колата започна сякаш да харчи още повече масло. Онзи ден ходих до морето и обратно, като на правите настъпвах юнашки. Средно според мен ми гори 1л за 3000 - 4000км. Може би, ако карам непрекъснато при по-високи обороти ще гори още повече. Чудя се, дали може да има някакъв проблем с PCV, EGR или е от гарнитури и сегменти. Нямам загуба на мощност, нито пушеци, нито каквато и да е друга промяна в работата на двигателя, няма и течове на паркинга. Лошото е, че колкото и да искам да я обслужвам в официален сервиз, хората там буквално не ти искат парите. Искат да им ходиш само за смяна на масло и т.н. А до сега на "майстор" не съм бил с тази кола. Колата се кара средно годишно 8000км градско и 12000км извънградско.

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook