Е87 2.0i към 2.0D

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.04.2014

Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от LUBObe » 04 Фев 2021, 11:53

Здравейте,

Имам единичка от почти 2 години и минах през какво ли не с N46B20А...
В момента сменям глава с разпределителен вал, но видях, че биелните лагери са тръгнали малко (липсва им част от покритието).
Според моят майстор и други хора, с които се е консултирал, свалят ли се лагерите на този мотор, после никога не могат да се напаснат по същия начин и двигателя си заминава. Не знам, колко е вярно това.

Та ми минава през главата дали не може да се направи една конверсия към 2.0D (163hp) (не знам кой е модела на двигателя).
Въпросът ми е - скоростите (автомат е колата), дифа и спирачките еднакви ли са при бензиновия и дизеловия вариант?
И какво трябва да се смени освен двигател и еку?

Благодаря предварително.

П.С. Другият вариант е да търся блок с читави лагери (налял съм близо 6-7К лева вече в тази единичка и не ми се ще да я давам на брутална загуба, ако трябва да налея още 1, 2К...).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от ivoaudi » 04 Фев 2021, 13:06

LUBObe написа:Според моят майстор и други хора, с които се е консултирал, свалят ли се лагерите на този мотор, после никога не могат да се напаснат по същия начин и двигателя си заминава.
:kuku:

Ето защо н46 е голяма история в много от случаите. Почти е сигурно, че и глава с валове сменяш поради същата причина.
Лагерите са евтини и се сменят елементарно, истории с напасвания и подобни дивотии няма.
Конверсия към дизел според мен не е никаква опция
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.04.2014

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от LUBObe » 04 Фев 2021, 13:35

ivoaudi написа:
LUBObe написа:Според моят майстор и други хора, с които се е консултирал, свалят ли се лагерите на този мотор, после никога не могат да се напаснат по същия начин и двигателя си заминава.
:kuku:

Ето защо н46 е голяма история в много от случаите. Почти е сигурно, че и глава с валове сменяш поради същата причина.
Лагерите са евтини и се сменят елементарно, истории с напасвания и подобни дивотии няма.
Конверсия към дизел според мен не е никаква опция


Сменям ги, защото маслената помпа се счупи и тогава и се надра главата.
А помпата се счупи по абсурден начин - има едни метални щипки на главата, които държат едни метални маслени тръбички. Едната щипка се беше счупила и беше заседнала в зъбното колело на помпата, от което директно се счупи колелото от оста...

Има ли смисъл като цяло този двигател да се прави, тъй като не е БМВ в крайна сметка и се води доста скапан и кекав?

П.С. От година и половина не можем да настроим газта... Най-вероятно може и да е било от крив вал, не знам вече...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от ivoaudi » 04 Фев 2021, 13:45

Неприятно е това наистина заради една глупост да стане такава беля, но противно на легендите този мотор е рядко здрав и износоустойчив! Говоря за мотора, не за периферията му, която пък се оказва също толкова рядко кекава. Аз бих го направил, но бих сменил само нужните части, а не всичко, което се движи и трие. На 500 000 смених моя заради глупост, както при теб е станало с помпата и на тези километри вътре буквално блестеше като нов.
С газта определено почти сигурно имаш същия проблем както и с всичко останало - калпав майстор. Крив разпределителен вал, особено пък с Валвтроника ще провокира звуци като на ермомелка и няма да работи и на бензин.
Потърси правилния човек според мен и не се занимавай с авторитетни самозванци.
Друг вариант - такива мотори се намират вече и под 1000лв. Имаш да смениш едни гумички и едни банани, плюс някое уплътнение. Нищо друго
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.04.2014

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от LUBObe » 04 Фев 2021, 13:54

ivoaudi написа:Неприятно е това наистина заради една глупост да стане такава беля, но противно на легендите този мотор е рядко здрав и износоустойчив! Говоря за мотора, не за периферията му, която пък се оказва също толкова рядко кекава. Аз бих го направил, но бих сменил само нужните части, а не всичко, което се движи и трие. На 500 000 смених моя заради глупост, както при теб е станало с помпата и на тези километри вътре буквално блестеше като нов.
С газта определено почти сигурно имаш същия проблем както и с всичко останало - калпав майстор. Крив разпределителен вал, особено пък с Валвтроника ще провокира звуци като на ермомелка и няма да работи и на бензин.
Потърси правилния човек според мен и не се занимавай с авторитетни самозванци


И двамата ми майстори не са самозванци, уви. Иначе щях да обвиня тях.
Газаджията не е никак безисвестен (Динамик Арт (Тони)).
В интерес на истината, за 150кс кола, не върви колкото трябва (лично мнение).
Относно другия майстор - не е известен, но при него си правя колите от 6, 7 години и не е като да не разбира (отделно ми е доста близък приятел).

В момента двигателя е отворен и не се очаква в близкия месец, два да бъде сглобен, тъй като не бързам.

Какво би ме посъветвал да сменя? И има ли някакви уловки и тънкости при смяната на въпросните неща? Процедури? Главата трябва ли да се шлайфа и тн? Общо взето съм си бос на тема коли, затова и така хаотично разпитвам.

Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от ivoaudi » 04 Фев 2021, 16:15

Е аз пиша какво да смениш, ама не четеш. Има супер тема в раздела на н46 за мотор н42, който е буквално същия като твоя. Слабите му места в карантията са само успокоителите на веригата и вложките на клапаните, евентуално един обтегач на веригата. От високата му температура страдат и всичко де-що е уплътнение, та ето съветвам те горещо - смени му термостата с поне 10 градуса надолу!
Колкото до майсорите ти малко не вдявам - ако един мега хирург има трудности да различи ножица от нож, не се оперирай при него! Не намирам съвместимост между това, което твърдят за лагерите и възможностите им. Същото и за газаджиите - тоя мотор тръгва СУПЕР дори и само с автоматични настройки, а специалистите нещо не могат да го подкарат година и половина!! :kuku:
Помисли

Главата веднъж свалена, поради който и да е повод, винаги на шлайф, да. Дори и да е била перфектна и свалена по погрешка, винаги преди последващо поставяне, шлайф, проверка на пукнатини, водачи клапани, гумички, всичко. Главата е нещото, по което се развалят повечето неща в един мотор, причини бол
Последна промяна ivoaudi на 04 Фев 2021, 16:18, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от Leon » 04 Фев 2021, 16:16

Намери някакъв приличен мотор и го смени като му обслужиш проблемните неща. Може да ползваш перифери от твоя, каквато си сменял и знаеш, че е ок. Ще излезе по-евтино от ребилда.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.04.2014

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от LUBObe » 04 Фев 2021, 16:42

ivoaudi написа:Е аз пиша какво да смениш, ама не четеш. Има супер тема в раздела на н46 за мотор н42, който е буквално същия като твоя. Слабите му места в карантията са само успокоителите на веригата и вложките на клапаните, евентуално един обтегач на веригата. От високата му температура страдат и всичко де-що е уплътнение, та ето съветвам те горещо - смени му термостата с поне 10 градуса надолу!
Колкото до майсорите ти малко не вдявам - ако един мега хирург има трудности да различи ножица от нож, не се оперирай при него! Не намирам съвместимост между това, което твърдят за лагерите и възможностите им. Същото и за газаджиите - тоя мотор тръгва СУПЕР дори и само с автоматични настройки, а специалистите нещо не могат да го подкарат година и половина!! :kuku:
Помисли

Главата веднъж свалена, поради който и да е повод, винаги на шлайф, да. Дори и да е била перфектна и свалена по погрешка, винаги преди последващо поставяне, шлайф, проверка на пукнатини, водачи клапани, гумички, всичко. Главата е нещото, по което се развалят повечето неща в един мотор, причини бол


Аз чета, ама казах, че не съм много на ти с колите, отделни си написа частите, които се трият (как да ги знам, като не знам :shock: :lol: ).
Относно газта - търсил съм бая по темата и доста хора страдат от проблеми с газ на този мотор.
Относно ребилда - няма как да знам, че Н42 е същия като моя Н46.
Относно лагерите и възможностите им - споделям това, което ми е казано, тъй като пак да кажа - не вдявам нищо.
Ако можеш да препоръчаш тогава газаджия, кажи, пък след време ще го видя като се направи колата. Моят газаджия е правил такъв мотор и си върви без драми, обаче моя не ще и не ще.

Leon написа:Намери някакъв приличен мотор и го смени като му обслужиш проблемните неща. Може да ползваш перифери от твоя, каквато си сменял и знаеш, че е ок. Ще излезе по-евтино от ребилда.


Какво имаш предвид под читав мотор? Същия модел, но читав или направо друг?

По моя са сменени гумички на клапани, верига, оптегачи, банани и рязко ми изкочи от главата какво още...

П.С. Не ме съдете - нямам идея от коли и въпросите са ми такива точно поради тази причина.

Благодаря! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
Мечтае да кара: 911

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от Jorixa » 11 Фев 2021, 14:05

ivoaudi написа:противно на легендите този мотор е рядко здрав и износоустойчив!
Буквално не познавам човек с тоя мотор да излиза от сервиза, не знам какви ги говориш.

Конверсията към дизел е безсмислена. Дори да е възможна, което ме съмнява, ще ти е по-евтино просто да го продадеш това за колкото можеш и да си купиш 120d.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Е87 2.0i към 2.0D

Мнение от ivoaudi » 11 Фев 2021, 14:15

Ами допрочитай бе човек. След изречението, което си цитирал има още едно. Именно заради периферията не излизат познатите ти от сервиза, не заради мотора! Даже още ше ти кажа, без да ги познавам познатите ти - ей така, от километри ти казвам, че със сигурност киснат по сервизите от способностите на специалистите, които им доосират двигателите.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook