Променливо налягане - Common Rail

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 18.02.2015
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E87 120d LCI

Променливо налягане - Common Rail

Мнение от dbook » 19 Ное 2015, 21:32

Здравейте!

E87 7.2007 120D N47 177Hp - търся решение на следният проблем - променливо налягане - Common Rail. Симптоми - сутрин когато стартира двигателя, оборотите са стабилни първите 5-6 секунди, след това започват да подскачат в рамките на 100-150 оборота. През летният сезон се успокояват за около 2мин, в момента за около 3,5-4мин. След това през целият ден при стартиране симптомите са същите но оборотите играят не повече от една широчина на стрелката на оборотомера, има и дни в които след сутрешното подскачане през целият ден след това всичко е ОК - въпрос на настроение явно. Диагностиката показва променливо налягане - Common Rail. Майсторите които я диагностицираха, монтираха чисто нов регулатор на налягането на comon rail-a - без промяна, огледаха моя, монтираха го обратно, решиха че е от датчика за налягане в common rail-а, монтираха чисто нов - без промяна, все едно нищо не са сменяли, отново върнаха моя. Проблема си остана. Понякога при 3000об/мин на трета предавка светва check-a при диагностика след това резултата е променливо налягане - Common Rail. Майсторите които вече споменах работят в BOSH сервиз, занимават се само с дизели, не ги хваля но имат доста опит. Моята кола обаче я гледат като голям камък и си признават, че такова нещо до сега не са виждали. Като изключим гореупоменатият проблем, колата си е ОК, с пълна сервизна история, 146000км, върви перфектно. Варна-София, София-Варна, температури под 0С - нормално шофиране 120-140км/ч, 901км с 4 човека - един резервоар нафта, разход по борд компютър 5.5л. Кара се само с OMV Maxmotion-целогодишно, масло и филтри се сменят на 10000км, не жаля средства за нея признавам си. Относно горивната система на колата майсторите споделиха, че дизел на тези километри не са виждали с такава чиста горивна система като моята. Примерът им беше, че цетката на датчика който демонтираха е толкова чиста колкото и на чисто новият който сложиха за проба.... Общо взето мнението им е, че е нещо много дребно и са категорични че не са дюзи или ГНП....... На всеки три месеца ползвам добавки за почистване на DPF и горивна система. След търсене във форума не намерих тема и при първа и при трета серия с описан подобен проблем. Ако съм пропуснал нещо моля за извинение и нека ако някой намери подобна тема я постне тук. Ще съм много благодарен. Добавям, че диагностиката показа 3 изгорели подгревни срещи. Ще ги сменя заедно с така нареченото "реле" което ги управлява но това няма да реши проблема с оборотите. Едни "разбирачи" ме предупредиха, че подгревните свещи на този двигател се сменяли трудно, защото редовно се късали....... Поразгледах и за това тук във форума и останах с впечатление, че доста колеги са сменяли свещи а никой не споменава за такъв проблем. Дори и така с изгорели 3бр. свещи при -20С колата пали без проблем, ако не беше диагностиката нямаше и да разбера, че са изгорели. Проверен е и акумулатора - ОК е, на година и половина, перфектно поддържан и в перфектно състояние. Моля за мнение и съвети ако някой се е сблъсквал с подобен проблем. Живея в гр.Варна ако някой може да ми препоръча сервиз който евентуално да разреши проблем, ще му бъда благодарен. За следващата седмица съм запланувал диагностика във Варна Карс но честно казано не очаквам решение от тях....
Последна промяна dbook на 20 Ное 2015, 9:56, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10423
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Променливо налягане - Common Rail

Мнение от Leon » 20 Ное 2015, 9:51

Намери и смени за проба целия рейл, щом не е от регулаторите. Другия вариант е помпата в резервоара да не не подава достатъчно налягане. А третия вариант е дюзите да правят мизерии, въпреки километрите и историята на колата... Дизелови неволи.
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 18.02.2015
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E87 120d LCI

Re: Променливо налягане - Common Rail

Мнение от dbook » 12 Дек 2015, 21:33

Диагностиката в БМВ показа повреден датчик за налягане на ГНП. Потвърди изгорелите подгревни свещи (или управляващият ги блок) и установи повреден датчик за налягане на изгорелите газове на DPF. Предложиха ми оферта за смяна на цялата ГНП. Цената няма да я коментирам............... Подгревните свещи, управляващият ги блок и датчика на DPF-a ще бъдат сменени още следващата седмица. За сега мисля да се въздържа от смяна на ГНП, ще сменя само датчика. Предложиха ми и безплатна сервизна акция относно ангренажните вериги, тест и смяна на горна верига + обтяжна ролка или смяна и на двете вериги и всичко друго което е необходимо в зависимост от резултатите от теста. Чудя се дали да се възползвам от тази акция...... това "безплатно" не ми вдъхва много доверие. Ще пиша какви са резултатите след смяната на датчика на ГНП.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 18.02.2015
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E87 120d LCI

Re: Променливо налягане - Common Rail

Мнение от dbook » 17 Дек 2015, 20:51

След смяната на датчика за намягане на ГНП проблема с оборотите изчезна. Остана единствено проблема със светването на Check-a при 3000 оборота, и запис на грешка - променливо налягане в Comman Rail. Имаме съмнения за помпата в резервоара и за още един датчик за налягане който все още не е проверяван. Предстоят малко тестове, диагностиката отчита, че помпата дава с 1bar по-високо налягане от нормалното, като, след като колата загрее се нормализира..... Най-вероятно ще смяна и нея, ще пиша какъв е резулата. Подгревните свещи, управляващият ги блок и датчика за налягане в DPF също са сменени, но те нямат касателство. Колата стана още по приятна за каране от колкото беше.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10423
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Променливо налягане - Common Rail

Мнение от Leon » 19 Дек 2015, 19:40

dbook написа: Предложиха ми и безплатна сервизна акция относно ангренажните вериги, тест и смяна на горна верига + обтяжна ролка или смяна и на двете вериги и всичко друго което е необходимо в зависимост от резултатите от теста. Чудя се дали да се възползвам от тази акция...... това "безплатно" не ми вдъхва много доверие. Ще пиша какви са резултатите след смяната на датчика на ГНП.

Възползвай се, защото ако скъса верига цената на помпата ще ти се види коледен подарък :winky:
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 18.02.2015
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E87 120d LCI

Re: Променливо налягане - Common Rail

Мнение от dbook » 30 Дек 2015, 14:15

Проблема е решен. Намерихме работещ rail, само за проба, свалихме го временно от кола нямаща подобни проблеми. Монтиран на моята кола въобще не запали. При смяна на помпата в резервоара, колата запали и вървеше перфектно. При монтаж на моя си rail се появи отново включването на авариен режим при малко по-високи обороти-3500об/мин. При смяна на двата датчика на common rail-a (тези които стоят в началото и в края на тръбата) всичко си дойде на мястото. Днес посетих Варна Карс, след като разбраха, че проблемите по колата са отстранени, и няма да бъдат отстранени при тях, ме уведомиха, че акцията за ангренажните вериги е приключила.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Променливо налягане - Common Rail

Мнение от Mollov » 30 Дек 2015, 15:22

Това последното лесно можеш да го провериш при някой от останалите дилъри на BMW в България...

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook