Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

.ninja { visibility: hidden; }
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 27.01.2008
Пол: Мъж

Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от vladye » 22 Мар 2013, 17:41

Колеги, здравейте.

Обмислям варианта да взимам Е81/82, от известно време чета и попивам.

Насочил съм се към 120/123 дизел.

Някой дали е гледал тази кола случайно и/или ако можете да дадете мнение как ви се струва:

http://www.mobile.bg/11363773940773593

Другото, което ме интересува - какви са реалните ползи, чисто прагматично, от старт-стоп функцията.
До колко е ефективна и възможно ли е това по-скоро да е вредно за двигателя и респективно да се налага по-честата подмяна на стартер (попаднах на такива мнения)?

Погледнах темата в раздела за разхода на гориво.
Разхода м/у 120/123 предполагам е идентичен, но втория има по-добра динамика?

Поздрави,
В.
virtue and tranquillity

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4176
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от Kroki » 22 Мар 2013, 17:55

Колегата M3 E92 е със 123д и можеш да го питаш на дълго и на широко.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 9.01.2012
Пол: Мъж
Кара: G30 540xi, Е90 320d LCI
Мечтае да кара: M4
Детайли за колата: MPPSK

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от bangelov » 22 Мар 2013, 19:38

Моята е 320d и също има ауто-старт стоп и чесно казано аз немога да намеря разлика в разхода, но аз и малко карам. Сега е на 89к и не е имала проблем с ауто старт-стоп. Единствения минус за мен е че неможе да го изключиш перманентно (начина е да се препрограмира доколкото разбрах), трябва всеки пък като стартираш колата и ако искаш да не го позлваш да го изключваш от копчето иначе по дефолт е пуснато.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 19.02.2011
Местоположение: SW
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от armagedon_762002 » 22 Мар 2013, 19:53

Старт-стоп системата е на бутон все пак , а и специално за нея са разработили подсилен стартер от Robert Bosch GmbH.
При мен 185000 вече проблеми няма :yes:

.ninja { visibility: hidden; }
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 27.01.2008
Пол: Мъж

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от vladye » 22 Мар 2013, 19:57

Не знам дали се изразих правилно - имам впредвид, auto start-stop функцията, която изключва двигателя в трафика.
armagedon_762002 - за нея ли споделяш или за старт-стоп бутона?
Последна промяна vladye на 22 Мар 2013, 20:01, променена общо 1 път
virtue and tranquillity

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 19.02.2011
Местоположение: SW
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от armagedon_762002 » 22 Мар 2013, 19:59

Да колега на линка който си дал на снимката под двд то е бутона.

Колега bangelov за мен разликата идва в големите градове с мого трафик
Последна промяна armagedon_762002 на 22 Мар 2013, 20:22, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от Conqueror » 22 Мар 2013, 20:20

Колега спестява гориво ако си с автомат на ръчката няма да усетиш голяма разлика
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от martoto » 23 Мар 2013, 1:08

Разликата между 120d и 123d е сериозна и не само в мощността. Двата компресора придават съвсем различен характер на втория. Осезаемо по-малко лаг, особенно в ниските обороти, и тяга в почти целия диапазон. Докато 120d е просто много добър дизел, 123d е уникален в класа си.

А и освен това 120d използва компресор с променлива геометрия който е по-склонен на проблеми. Важно е и това за колите 2-ра употреба.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от stilko » 23 Мар 2013, 23:51

Натоварените елементи(съответно и "подсилени") са стартер, акумулатор и генератор. Старт-стоп системата до 2011 година е перманентно включена(дори и след изключване от бутона при следващо палене пак е включена), въпрос на 2 минути е да се активира нейната "памет" и при следващо палене да е в последното й състояние. Разликата в разхода е до 0,5 л/100км или около 5%. Ако някой има по-добро постижение нека сподели.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от M3 E92 » 25 Мар 2013, 0:25

martoto написа:Разликата между 120d и 123d е сериозна и не само в мощността. Двата компресора придават съвсем различен характер на втория. Осезаемо по-малко лаг, особенно в ниските обороти, и тяга в почти целия диапазон. Докато 120d е просто много добър дизел, 123d е уникален в класа си.

А и освен това 120d използва компресор с променлива геометрия който е по-склонен на проблеми. Важно е и това за колите 2-ра употреба.

И 123d е с променлива геометрия, колега :yes:
Аз лично никога не бих си взел кола със Start-Stop функция, не ми харесва нещо, въпреки че никога не съм и карал такава де :paranoid:
И гледай колата да има Basic Inclusive и Service Inclusive гаранции, далаверка си е, важат максимум до 6 години или 150 000км (до 3-тата година или 60 000км май бяха безплатни, за всяка следваща година се доплащат ~800лв.)
Също бих ти препоръчал колата да е с М-ково окачване, няма такъв кеф :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от stocky » 25 Мар 2013, 10:25

Конкретната кола е малко объркана... фейслифт стопопве и табло от преди фейслифта. Или таблото е от 118d, защото то остава непроменено при фейслифта. Може и да се бъркам, но мисля, че звънях на продавача на тази кола преди време (обявата, на която аз звънях беше с други снимки, но колата изглеждаше на 99% същата със същите необясними за мен разминавания), защото много ме грабна на визия. Обясни ми, че я е взел на бартер за някаква Х5 и че не е наясно защо има разминаване в таблото/годината/мотора, но това лесно ще се провери по VIN-а на колата. Човекът беше склонен да дойде дори до Пловдив, за да я огледаме в Мкар, така че вероятно ще склони да смъкне и от цената, ако излезе читава бройка!

.ninja { visibility: hidden; }
Аватар
Мнения: 845
Регистриран на: 27.01.2008
Пол: Мъж

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от vladye » 25 Мар 2013, 10:34

Много интересно, не бях забелязал тези разминавания.

stocky - спомняш ли си дали беше обявена на същата цена?
virtue and tranquillity

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от stilko » 25 Мар 2013, 10:44

M3 E92 написа:
martoto написа:Разликата между 120d и 123d е сериозна и не само в мощността. Двата компресора придават съвсем различен характер на втория. Осезаемо по-малко лаг, особенно в ниските обороти, и тяга в почти целия диапазон. Докато 120d е просто много добър дизел, 123d е уникален в класа си.

А и освен това 120d използва компресор с променлива геометрия който е по-склонен на проблеми. Важно е и това за колите 2-ра употреба.

И 123d е с променлива геометрия, колега :yes:
Аз лично никога не бих си взел кола със Start-Stop функция, не ми харесва нещо, въпреки че никога не съм и карал такава де :paranoid:
И гледай колата да има Basic Inclusive и Service Inclusive гаранции, далаверка си е, важат максимум до 6 години или 150 000км (до 3-тата година или 60 000км май бяха безплатни, за всяка следваща година се доплащат ~800лв.)
Също бих ти препоръчал колата да е с М-ково окачване, няма такъв кеф :bchug:


Все едно да кажеш, че никога не би си взел и кола с DPF... какъв е проблема след като има опция за изллючеане?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от stocky » 25 Мар 2013, 13:32

Мисля, че беше обявена на 24000лв.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123

Мнение от martoto » 27 Мар 2013, 1:07

M3 E92 написа:И 123d е с променлива геометрия, колега :yes:
Не ми се спори ама все пак да си кажа, 123d е с два турбо-компресора, малък и голям с фиксирана геометрия. Поради това, точно обратното на очакванията че 2 > 1 като вероятност за повреди, са една идея по-надежни от другите.

За съжаление не ги подминава обаче проблема с ангренажната верига. Като избирате кола втора ръка с N47, дори да е на сравнително малък пробег, внимателното слушайте за несвойствени шумове откъм веригата. Че поразиите са големи (скъпи) после...
Изображение

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook