Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Колеги, здравейте.
Обмислям варианта да взимам Е81/82, от известно време чета и попивам.
Насочил съм се към 120/123 дизел.
Някой дали е гледал тази кола случайно и/или ако можете да дадете мнение как ви се струва:
http://www.mobile.bg/11363773940773593
Другото, което ме интересува - какви са реалните ползи, чисто прагматично, от старт-стоп функцията.
До колко е ефективна и възможно ли е това по-скоро да е вредно за двигателя и респективно да се налага по-честата подмяна на стартер (попаднах на такива мнения)?
Погледнах темата в раздела за разхода на гориво.
Разхода м/у 120/123 предполагам е идентичен, но втория има по-добра динамика?
Поздрави,
В.
Обмислям варианта да взимам Е81/82, от известно време чета и попивам.
Насочил съм се към 120/123 дизел.
Някой дали е гледал тази кола случайно и/или ако можете да дадете мнение как ви се струва:
http://www.mobile.bg/11363773940773593
Другото, което ме интересува - какви са реалните ползи, чисто прагматично, от старт-стоп функцията.
До колко е ефективна и възможно ли е това по-скоро да е вредно за двигателя и респективно да се налага по-честата подмяна на стартер (попаднах на такива мнения)?
Погледнах темата в раздела за разхода на гориво.
Разхода м/у 120/123 предполагам е идентичен, но втория има по-добра динамика?
Поздрави,
В.
virtue and tranquillity
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4176
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Колегата M3 E92 е със 123д и можеш да го питаш на дълго и на широко.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- bangelov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 9.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xi, Е90 320d LCI
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: MPPSK
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Моята е 320d и също има ауто-старт стоп и чесно казано аз немога да намеря разлика в разхода, но аз и малко карам. Сега е на 89к и не е имала проблем с ауто старт-стоп. Единствения минус за мен е че неможе да го изключиш перманентно (начина е да се препрограмира доколкото разбрах), трябва всеки пък като стартираш колата и ако искаш да не го позлваш да го изключваш от копчето иначе по дефолт е пуснато.
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Старт-стоп системата е на бутон все пак , а и специално за нея са разработили подсилен стартер от Robert Bosch GmbH.
При мен 185000 вече проблеми няма
При мен 185000 вече проблеми няма

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Не знам дали се изразих правилно - имам впредвид, auto start-stop функцията, която изключва двигателя в трафика.
armagedon_762002 - за нея ли споделяш или за старт-стоп бутона?
armagedon_762002 - за нея ли споделяш или за старт-стоп бутона?
Последна промяна vladye на 22 Мар 2013, 20:01, променена общо 1 път
virtue and tranquillity
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Да колега на линка който си дал на снимката под двд то е бутона.
Колега bangelov за мен разликата идва в големите градове с мого трафик
Колега bangelov за мен разликата идва в големите градове с мого трафик
Последна промяна armagedon_762002 на 22 Мар 2013, 20:22, променена общо 1 път
- Conqueror
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Колега спестява гориво ако си с автомат на ръчката няма да усетиш голяма разлика

- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Разликата между 120d и 123d е сериозна и не само в мощността. Двата компресора придават съвсем различен характер на втория. Осезаемо по-малко лаг, особенно в ниските обороти, и тяга в почти целия диапазон. Докато 120d е просто много добър дизел, 123d е уникален в класа си.
А и освен това 120d използва компресор с променлива геометрия който е по-склонен на проблеми. Важно е и това за колите 2-ра употреба.
А и освен това 120d използва компресор с променлива геометрия който е по-склонен на проблеми. Важно е и това за колите 2-ра употреба.

Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Натоварените елементи(съответно и "подсилени") са стартер, акумулатор и генератор. Старт-стоп системата до 2011 година е перманентно включена(дори и след изключване от бутона при следващо палене пак е включена), въпрос на 2 минути е да се активира нейната "памет" и при следващо палене да е в последното й състояние. Разликата в разхода е до 0,5 л/100км или около 5%. Ако някой има по-добро постижение нека сподели.
- M3 E92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
martoto написа:Разликата между 120d и 123d е сериозна и не само в мощността. Двата компресора придават съвсем различен характер на втория. Осезаемо по-малко лаг, особенно в ниските обороти, и тяга в почти целия диапазон. Докато 120d е просто много добър дизел, 123d е уникален в класа си.
А и освен това 120d използва компресор с променлива геометрия който е по-склонен на проблеми. Важно е и това за колите 2-ра употреба.
И 123d е с променлива геометрия, колега

Аз лично никога не бих си взел кола със Start-Stop функция, не ми харесва нещо, въпреки че никога не съм и карал такава де

И гледай колата да има Basic Inclusive и Service Inclusive гаранции, далаверка си е, важат максимум до 6 години или 150 000км (до 3-тата година или 60 000км май бяха безплатни, за всяка следваща година се доплащат ~800лв.)
Също бих ти препоръчал колата да е с М-ково окачване, няма такъв кеф

- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Конкретната кола е малко объркана... фейслифт стопопве и табло от преди фейслифта. Или таблото е от 118d, защото то остава непроменено при фейслифта. Може и да се бъркам, но мисля, че звънях на продавача на тази кола преди време (обявата, на която аз звънях беше с други снимки, но колата изглеждаше на 99% същата със същите необясними за мен разминавания), защото много ме грабна на визия. Обясни ми, че я е взел на бартер за някаква Х5 и че не е наясно защо има разминаване в таблото/годината/мотора, но това лесно ще се провери по VIN-а на колата. Човекът беше склонен да дойде дори до Пловдив, за да я огледаме в Мкар, така че вероятно ще склони да смъкне и от цената, ако излезе читава бройка!
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Много интересно, не бях забелязал тези разминавания.
stocky - спомняш ли си дали беше обявена на същата цена?
stocky - спомняш ли си дали беше обявена на същата цена?
virtue and tranquillity
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
M3 E92 написа:martoto написа:Разликата между 120d и 123d е сериозна и не само в мощността. Двата компресора придават съвсем различен характер на втория. Осезаемо по-малко лаг, особенно в ниските обороти, и тяга в почти целия диапазон. Докато 120d е просто много добър дизел, 123d е уникален в класа си.
А и освен това 120d използва компресор с променлива геометрия който е по-склонен на проблеми. Важно е и това за колите 2-ра употреба.
И 123d е с променлива геометрия, колега![]()
Аз лично никога не бих си взел кола със Start-Stop функция, не ми харесва нещо, въпреки че никога не съм и карал такава де![]()
И гледай колата да има Basic Inclusive и Service Inclusive гаранции, далаверка си е, важат максимум до 6 години или 150 000км (до 3-тата година или 60 000км май бяха безплатни, за всяка следваща година се доплащат ~800лв.)
Също бих ти препоръчал колата да е с М-ково окачване, няма такъв кеф
Все едно да кажеш, че никога не би си взел и кола с DPF... какъв е проблема след като има опция за изллючеане?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Мисля, че беше обявена на 24000лв.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Мнение за една кола, въпроси - старт-стоп, 120/123
Не ми се спори ама все пак да си кажа, 123d е с два турбо-компресора, малък и голям с фиксирана геометрия. Поради това, точно обратното на очакванията че 2 > 1 като вероятност за повреди, са една идея по-надежни от другите.M3 E92 написа:И 123d е с променлива геометрия, колега![]()
За съжаление не ги подминава обаче проблема с ангренажната верига. Като избирате кола втора ръка с N47, дори да е на сравнително малък пробег, внимателното слушайте за несвойствени шумове откъм веригата. Че поразиите са големи (скъпи) после...

15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани