проблем съединител
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
проблем съединител
[Здравейте Колеги
имам следния проблем: при 1- ва серия, 2008г, 1.8 дизел на 143 коня: [/u]
При потегляне (при отпускане на педала) на първа скорост тресе и буксува съединителя. След това се превключва нормално.
Знае ли някой дали този съединител се регулира или при това положение направо е за смяна?
Може ли да се кара още (например докато купя съединителя и намеря сервиз) или веднага да се спре от движение?
Някакви предложения за това от къде да купя съединител и за читав сервиз (майстор) в Бургас?
Без, разбира се, Бова кар!!!
Предварително благодаря!
имам следния проблем: при 1- ва серия, 2008г, 1.8 дизел на 143 коня: [/u]
При потегляне (при отпускане на педала) на първа скорост тресе и буксува съединителя. След това се превключва нормално.
Знае ли някой дали този съединител се регулира или при това положение направо е за смяна?
Може ли да се кара още (например докато купя съединителя и намеря сервиз) или веднага да се спре от движение?
Някакви предложения за това от къде да купя съединител и за читав сервиз (майстор) в Бургас?
Без, разбира се, Бова кар!!!
Предварително благодаря!
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: проблем съединител
На какви километри е колата? Това е известният проблем на 1-ва серия със съединител/маховик... ако съединителя ти не е над 150к (вече), значи проблема е по-скоро в маховика... лошото е, че се сменят комплект (то и не е вариант да сложиш нов маховик на стар съединител)... проблема се оправя временно чрез смяна само на съединител, но до 10-15к ще почне да друса отново.
Купуването на маховик втора ръка не ти го препоръчвам, освен ако не е от по-нова кола (с ПТП) на малко километри, от която можеш да ги вземеш комплект...
Купуването на маховик втора ръка не ти го препоръчвам, освен ако не е от по-нова кола (с ПТП) на малко километри, от която можеш да ги вземеш комплект...
- M3 E92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 546
- Регистриран на: 31.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: го по тъч линията на живота..
Re: проблем съединител
Да попитам и аз едно въпросче - в петък пътувах Варна-Плевен и постоянно изпреварвах на кикдаун. Малко преди Плевен при кикдаун колата сменя на долна предавка, тръгва да ускорява и изведнъж връща горната предавка, това става при 3000 оборота. След малко опитах отново кикдаун, отново свали предавка, цеди до 4500 оборота, но не смени от самосебе си, а се наложи да вдигам предавка чрез перцата.
Колата беше на диагностика в понеделник и не даде нито една грешка. Тогава ѝ смениха маслото и филтърът на скоростната кутия и беше нулирана адаптацията на кутията.
Снощи отново при ускорение на 3-та изведнъж смени на 4-та с "ритане". Може да се отдава на факта, че ѝ беше нулирана адаптацията, но все пак да попитам на какво може да се дължи това.
Става въпрос за Е82 123d, 2008 година, на почти 93 000км, АСК.
Колата беше на диагностика в понеделник и не даде нито една грешка. Тогава ѝ смениха маслото и филтърът на скоростната кутия и беше нулирана адаптацията на кутията.
Снощи отново при ускорение на 3-та изведнъж смени на 4-та с "ритане". Може да се отдава на факта, че ѝ беше нулирана адаптацията, но все пак да попитам на какво може да се дължи това.
Става въпрос за Е82 123d, 2008 година, на почти 93 000км, АСК.
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: проблем съединител
Някъде бях чел (може и в темата за автоматиците в раздел майсторско шофиране), че не е хубаво да се прекалява с кикдауна, че кутията загрявала прекомерно. Не знам до колко е достоверно това?
Re: проблем съединител
Наближава да отварям съединителя, някой може ли да даде идеи относно това от къде да се купува и къде може да се отвори в Бургас, от някой, който е отварял вече съединител на 1-ца? Разбира се, без Бова Кар..
- plamen_nedkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 3.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N47
Re: проблем съединител
Човек, кво направи с тя съединител? Питам защото и аз имам подобен проблем, само че при мен това се появява само при потегляне когато искам да се движа супер бавно - например когато ми се е наложило да навия воланът до края. и съм забелязал че като се потегля - ако подам леко газ - никви проблеми - нищо не се усеща - не буксува. Колата е на 87000. И да питам - ако не се смени - какво друго може да повреди?
Re: проблем съединител
plamen_nedkov написа:Човек, кво направи с тя съединител? Питам защото и аз имам подобен проблем, само че при мен това се появява само при потегляне когато искам да се движа супер бавно - например когато ми се е наложило да навия воланът до края. и съм забелязал че като се потегля - ако подам леко газ - никви проблеми - нищо не се усеща - не буксува. Колата е на 87000. И да питам - ако не се смени - какво друго може да повреди?
Ами казвам ти: на два пъти закъсвам в сняг и понеже не съм свикнал да я зарязвам, наложи се да я ползувам като джип. Разбирай здраво въртяне на гуми за много дълго време докато изляза. И проблема не започна веднага след това, а след 20-40 хил. км., например. Иначе симптомите ми са (почти) същите като теб: при бавно потегляне, на полусъединител на определено положение от отпускане на педала се чувства вибриране, също така, ако потеглям с газ също в повечето случаи се получава вибриране (претрисане). А съединител си има и не му е дошло още времето, пробвахме го. При наблюдение забелязах, че е удачно при потегляне, преди да съм отпуснал сериозно съединителя, да подам леко и да отнема газта и тогава при падане на оборотите да отпусна съединителя и се получава перфектно потегляне в моя случай вече прибл.30 хил. километра, потеглям и си шофирам съвсем нормално (без загуба на мощност) ако не подавам газ при отпускане на съединителя или не потеглям на хлъзгав път или по нагорнище на полусъединител. Не знам, обаче, колко ще изкарам така. Един познат ми каза, че все пак като се отвори ще се види точно какъв е проблема и че може да не е точно маховик, ами палци. Ама друг познат - монтьор пък ми каза: добре, ама отвориш ли съединителя, вече трябва да си готов за смяна на нещо, не може го отвориш и пак да го затвориш без да изкочи нещо. За това реших да си купя превантивно комплекта съединител с маховик и вече, когато съвсем се влоши положението, направо да ходя да я правя някъде. Ама понеже не съм много запознат с магазини и сервизи (все пак колата я взех от магазина нова, разбирай - 5 години само карам и сменям консумативи), чудя се от къде да купя съединител (хем да не е много скъп, хем да не е фалшиф) и къде да ми го сменят, ама да не е в Бова Кар - Бургас. Бях прочел във форума, че като се сменя съединител на 1-ка е добре да се ходи при майстор, който вече е правил това. Ама ти който и да питаш ще ти отговори: да сменял съм съединител на единичка.
Това е от мен,
Поздрави,
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: проблем съединител
Според мен сте за маховици колеги,обаче при тази кола се сменят заедно и маховик и съединител - или поне така знам аз 

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: проблем съединител
Аз по-горе съм го написал... прочетете го.
- plamen_nedkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 3.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N47
Re: проблем съединител
значи "бат петьо" проблемите са ни единтични. И аз съм установил, че при потегляне трябва да подавам съвсем леко газ и вибрацийте ги няма. Ходих на "майстор" - човека си разбира и ми каза да си я карам така - нямало кво друго да прееба. Иначе цените на съединител и маховик са убийствени - смятай 4 цифри
ше си ги караме така докато не ни оставят некаде по пътя.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: проблем съединител
И аз на 118d го имах тоя проблем... по принцип ако се тръгва с повече газ (поне 1500RPM) така да се каже го "заглушаваш" тоя проблем... до едно време... след като продадох колата при новият собственик е издържала още около 20к, но той не знам как я е карал... аз я дадох на 205к...
При мен понякога не се проявяваше, но винаги при повече каране в задръстване задължително почваше да тресе (по някое време)... предполагам към края тресе постоянно...
При мен понякога не се проявяваше, но винаги при повече каране в задръстване задължително почваше да тресе (по някое време)... предполагам към края тресе постоянно...
Re: проблем съединител
Тези драми има ли ги при 120D LCI 177 коня? Там трябва да е по-як маховика?
EDIT: 143 и 177 версиите са с един и същ маховик и с един и същ съединител с феродов 240мм
EDIT: 143 и 177 версиите са с един и същ маховик и с един и същ съединител с феродов 240мм

- plamen_nedkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 3.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N47
Re: проблем съединител
Да еднакви са. Повечето тук сме със 118 явно щото никой със 120 не го е сигнализирал тоя проблем.
PS>поне при тебе задният диф е по-як, че моят сдаде багажа на 90000км
PS>поне при тебе задният диф е по-як, че моят сдаде багажа на 90000км

Re: проблем съединител
Аз колата ще я покарам малко така и ще я надуя, ебаси тоя маховик ще стане на пихтия
щом при 118D прави проблеми, пък моята и 177коня ще е 


18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани