проблем съединител

1-серия (E81, E82, E87, E88, F20, F21)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 2.08.2008
Местоположение: бургас

проблем съединител

Мнение от бат петьо » 21 Юни 2012, 22:46

[Здравейте Колеги
имам следния проблем: при 1- ва серия, 2008г, 1.8 дизел на 143 коня: [/u]
При потегляне (при отпускане на педала) на първа скорост тресе и буксува съединителя. След това се превключва нормално.
Знае ли някой дали този съединител се регулира или при това положение направо е за смяна?
Може ли да се кара още (например докато купя съединителя и намеря сервиз) или веднага да се спре от движение?
Някакви предложения за това от къде да купя съединител и за читав сервиз (майстор) в Бургас?
Без, разбира се, Бова кар!!!
Предварително благодаря!

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: проблем съединител

Мнение от Mollov » 22 Юни 2012, 13:42

На какви километри е колата? Това е известният проблем на 1-ва серия със съединител/маховик... ако съединителя ти не е над 150к (вече), значи проблема е по-скоро в маховика... лошото е, че се сменят комплект (то и не е вариант да сложиш нов маховик на стар съединител)... проблема се оправя временно чрез смяна само на съединител, но до 10-15к ще почне да друса отново.

Купуването на маховик втора ръка не ти го препоръчвам, освен ако не е от по-нова кола (с ПТП) на малко километри, от която можеш да ги вземеш комплект...

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 2.08.2008
Местоположение: бургас

Re: проблем съединител

Мнение от бат петьо » 23 Юни 2012, 21:33

На 73 000 км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: проблем съединител

Мнение от M3 E92 » 31 Яну 2013, 13:58

Да попитам и аз едно въпросче - в петък пътувах Варна-Плевен и постоянно изпреварвах на кикдаун. Малко преди Плевен при кикдаун колата сменя на долна предавка, тръгва да ускорява и изведнъж връща горната предавка, това става при 3000 оборота. След малко опитах отново кикдаун, отново свали предавка, цеди до 4500 оборота, но не смени от самосебе си, а се наложи да вдигам предавка чрез перцата.
Колата беше на диагностика в понеделник и не даде нито една грешка. Тогава ѝ смениха маслото и филтърът на скоростната кутия и беше нулирана адаптацията на кутията.
Снощи отново при ускорение на 3-та изведнъж смени на 4-та с "ритане". Може да се отдава на факта, че ѝ беше нулирана адаптацията, но все пак да попитам на какво може да се дължи това.
Става въпрос за Е82 123d, 2008 година, на почти 93 000км, АСК.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: проблем съединител

Мнение от stocky » 31 Яну 2013, 22:52

Някъде бях чел (може и в темата за автоматиците в раздел майсторско шофиране), че не е хубаво да се прекалява с кикдауна, че кутията загрявала прекомерно. Не знам до колко е достоверно това?

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 2.08.2008
Местоположение: бургас

Re: проблем съединител

Мнение от бат петьо » 03 Фев 2013, 1:10

Наближава да отварям съединителя, някой може ли да даде идеи относно това от къде да се купува и къде може да се отвори в Бургас, от някой, който е отварял вече съединител на 1-ца? Разбира се, без Бова Кар..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 3.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N47

Re: проблем съединител

Мнение от plamen_nedkov » 28 Мар 2013, 17:04

Човек, кво направи с тя съединител? Питам защото и аз имам подобен проблем, само че при мен това се появява само при потегляне когато искам да се движа супер бавно - например когато ми се е наложило да навия воланът до края. и съм забелязал че като се потегля - ако подам леко газ - никви проблеми - нищо не се усеща - не буксува. Колата е на 87000. И да питам - ако не се смени - какво друго може да повреди?

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 2.08.2008
Местоположение: бургас

Re: проблем съединител

Мнение от бат петьо » 30 Мар 2013, 13:01

plamen_nedkov написа:Човек, кво направи с тя съединител? Питам защото и аз имам подобен проблем, само че при мен това се появява само при потегляне когато искам да се движа супер бавно - например когато ми се е наложило да навия воланът до края. и съм забелязал че като се потегля - ако подам леко газ - никви проблеми - нищо не се усеща - не буксува. Колата е на 87000. И да питам - ако не се смени - какво друго може да повреди?


Ами казвам ти: на два пъти закъсвам в сняг и понеже не съм свикнал да я зарязвам, наложи се да я ползувам като джип. Разбирай здраво въртяне на гуми за много дълго време докато изляза. И проблема не започна веднага след това, а след 20-40 хил. км., например. Иначе симптомите ми са (почти) същите като теб: при бавно потегляне, на полусъединител на определено положение от отпускане на педала се чувства вибриране, също така, ако потеглям с газ също в повечето случаи се получава вибриране (претрисане). А съединител си има и не му е дошло още времето, пробвахме го. При наблюдение забелязах, че е удачно при потегляне, преди да съм отпуснал сериозно съединителя, да подам леко и да отнема газта и тогава при падане на оборотите да отпусна съединителя и се получава перфектно потегляне в моя случай вече прибл.30 хил. километра, потеглям и си шофирам съвсем нормално (без загуба на мощност) ако не подавам газ при отпускане на съединителя или не потеглям на хлъзгав път или по нагорнище на полусъединител. Не знам, обаче, колко ще изкарам така. Един познат ми каза, че все пак като се отвори ще се види точно какъв е проблема и че може да не е точно маховик, ами палци. Ама друг познат - монтьор пък ми каза: добре, ама отвориш ли съединителя, вече трябва да си готов за смяна на нещо, не може го отвориш и пак да го затвориш без да изкочи нещо. За това реших да си купя превантивно комплекта съединител с маховик и вече, когато съвсем се влоши положението, направо да ходя да я правя някъде. Ама понеже не съм много запознат с магазини и сервизи (все пак колата я взех от магазина нова, разбирай - 5 години само карам и сменям консумативи), чудя се от къде да купя съединител (хем да не е много скъп, хем да не е фалшиф) и къде да ми го сменят, ама да не е в Бова Кар - Бургас. Бях прочел във форума, че като се сменя съединител на 1-ка е добре да се ходи при майстор, който вече е правил това. Ама ти който и да питаш ще ти отговори: да сменял съм съединител на единичка.
Това е от мен,
Поздрави,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 19.02.2011
Местоположение: SW
Пол: Мъж
Кара: Колело

Re: проблем съединител

Мнение от armagedon_762002 » 30 Мар 2013, 18:36

Според мен сте за маховици колеги,обаче при тази кола се сменят заедно и маховик и съединител - или поне така знам аз :lol:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: проблем съединител

Мнение от Mollov » 30 Мар 2013, 20:14

Аз по-горе съм го написал... прочетете го.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 3.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N47

Re: проблем съединител

Мнение от plamen_nedkov » 31 Мар 2013, 15:25

значи "бат петьо" проблемите са ни единтични. И аз съм установил, че при потегляне трябва да подавам съвсем леко газ и вибрацийте ги няма. Ходих на "майстор" - човека си разбира и ми каза да си я карам така - нямало кво друго да прееба. Иначе цените на съединител и маховик са убийствени - смятай 4 цифри :D ше си ги караме така докато не ни оставят некаде по пътя.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: проблем съединител

Мнение от Mollov » 31 Мар 2013, 16:28

И аз на 118d го имах тоя проблем... по принцип ако се тръгва с повече газ (поне 1500RPM) така да се каже го "заглушаваш" тоя проблем... до едно време... след като продадох колата при новият собственик е издържала още около 20к, но той не знам как я е карал... аз я дадох на 205к...

При мен понякога не се проявяваше, но винаги при повече каране в задръстване задължително почваше да тресе (по някое време)... предполагам към края тресе постоянно...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: проблем съединител

Мнение от iceblast » 03 Апр 2013, 22:18

Тези драми има ли ги при 120D LCI 177 коня? Там трябва да е по-як маховика?

EDIT: 143 и 177 версиите са с един и същ маховик и с един и същ съединител с феродов 240мм :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 3.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N47

Re: проблем съединител

Мнение от plamen_nedkov » 04 Апр 2013, 8:56

Да еднакви са. Повечето тук сме със 118 явно щото никой със 120 не го е сигнализирал тоя проблем.
PS>поне при тебе задният диф е по-як, че моят сдаде багажа на 90000км :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: проблем съединител

Мнение от iceblast » 04 Апр 2013, 16:09

Аз колата ще я покарам малко така и ще я надуя, ебаси тоя маховик ще стане на пихтия :mhihi: щом при 118D прави проблеми, пък моята и 177коня ще е :help:

Следваща

Назад към 1-ва Серия

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook