Ниво на маслото в двигателя
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Ниво на маслото в двигателя
Здравейте колеги,
Имам питане за правилното измерване на нивото на маслото в двигателя. Проблема при мен е,че сутрин при студена кола( е87,120D "04) щеката излиза доста изцапана с масло и ми е абсолютно невъзможно да видя до къде е нивото на маслото. Прочетох в книжката на автомобила ,че маслото се измерва на равно място при загряла кола. Опитах и това- оказа се на минимума ( вече ясно очертано ниво на маслото) при това измерване. Преди няколко дни ми светна лампата на маслото ,но бях спрял на баир и щеката излезе почти суха.Имам намерение да я наблюдавам тези дни , долял съм масло (почти литър!!!), теч не виждам, черен пушек няма, ДВГ-то работи добре, маслото е на 3000 км сменени филтри ( без този за подкартерните газове)...Колата е купена окт. 2011 и не познавам сервизната и история.Понякога си я настъпвам когато е възможно)))
Та въпросите ми са: - нещо неправилно ли правя ?
- кой е правилния начин?
- възможно ли е да гори масло? Чувал съм ,че този дизел малко горял масло, вярно ли е?и колко да гори е нормално?
Има ли какво още да направя или проверя преди да се заемат с това в някой сервиз? Някой да се е сблъсквал с такъв модел кола която да прави такива парчета ?
Изключително пристрастен фен съм на марката и този проблем малко ме натъжава след като предното бензиново BMW 320І за 8г. не е изгорило и грам масло... не знам ,просто не мога да повярвам.Ако ще плащам 2,70 за 1л нафта и 27лв/л масло"Castrol" на 3000км малко нещо не съм съгласен ...меко казано (((
Имам питане за правилното измерване на нивото на маслото в двигателя. Проблема при мен е,че сутрин при студена кола( е87,120D "04) щеката излиза доста изцапана с масло и ми е абсолютно невъзможно да видя до къде е нивото на маслото. Прочетох в книжката на автомобила ,че маслото се измерва на равно място при загряла кола. Опитах и това- оказа се на минимума ( вече ясно очертано ниво на маслото) при това измерване. Преди няколко дни ми светна лампата на маслото ,но бях спрял на баир и щеката излезе почти суха.Имам намерение да я наблюдавам тези дни , долял съм масло (почти литър!!!), теч не виждам, черен пушек няма, ДВГ-то работи добре, маслото е на 3000 км сменени филтри ( без този за подкартерните газове)...Колата е купена окт. 2011 и не познавам сервизната и история.Понякога си я настъпвам когато е възможно)))
Та въпросите ми са: - нещо неправилно ли правя ?
- кой е правилния начин?
- възможно ли е да гори масло? Чувал съм ,че този дизел малко горял масло, вярно ли е?и колко да гори е нормално?
Има ли какво още да направя или проверя преди да се заемат с това в някой сервиз? Някой да се е сблъсквал с такъв модел кола която да прави такива парчета ?
Изключително пристрастен фен съм на марката и този проблем малко ме натъжава след като предното бензиново BMW 320І за 8г. не е изгорило и грам масло... не знам ,просто не мога да повярвам.Ако ще плащам 2,70 за 1л нафта и 27лв/л масло"Castrol" на 3000км малко нещо не съм съгласен ...меко казано (((
- dobromir
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 648
- Регистриран на: 21.09.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Бмв
- Мечтае да кара: Памела Андерсен
- Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри
Re: Ниво на маслото в двигателя
Колега спри колата на равно място оставия 1 час така без да я палиш отвори капака вдигни щеката земи един парцал забършия хубаво отгоре до доло, вкарай я пак и като я извадиш погледни къде е нивото на маслото, ако е на минимума долей и след това следи пак нивото в продължение на 2-3 дена
Ако пак продължи да намалява нивото на маслото драстично потърси някой майстор да я погледне 


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Ниво на маслото в двигателя
Не е нечувано да гори масло, даже ако й даваш повече газ и лети над 3500 RPM честичко е съвсем очаквано...
Освен това... масло се мери, когато колата е стояла на място (равно) поне 2-3 часа, че да има време всичкото масло да се утаи в картера. Тогава (както вече бе написано в предният пост) вадиш щеката, забърсваш я с чист парцал и я вкарваш обратно, като след това веднага я изваждаш и гледаш... разликата между min и max е 1 литър... не трябва да си над max, не трябва и да си под min. Ако си под или на границата min, долей 0.5л масло от същото, което си налял последно. Ако в продължение на 2 седмици не отчиташ видимо понижаване на нивото на маслото, значи всичко е ОК.
Ако отчиташ такова, значи има 2 варианта - единият е по-приятният, при който маслото ти вече е доста старо и е за смяна. Мойта 118d не пипаше масло до един период (пробег), след което почваше да го "закача" по малко. При теб обаче с масло на 3000км едва ли е това. Другият вариант е по-неприятният, при който имаш или теч на масло (гарнитура или други уплатнения), или турбото е почнало да консумира "умерено".
След като си долял 1 литър, сега би трябвало да ти отчита почти до MAX-а... ако е дори на средата между MAX и MIN, значи по една или друга причина, мотора губи масло. По-добре отиди и й направи една пълна диагностика, може и бързо да намерят проблема.
P.S. Недей да се разочароваш от автомобила, на базата на този проблем, защото тази 8 годишна кола като нищо може вече да е на 4-500к километра и турбината да е тръгнала да си заминава (и тя вероятно не е оригиналната, ами вече е сменена), или някои гарнитури са се скапали след такъв пробег. След като не й знаеш сервизната история , не е много удачно да вярваш на показанието на компа за изминатият пробег.
Освен това... масло се мери, когато колата е стояла на място (равно) поне 2-3 часа, че да има време всичкото масло да се утаи в картера. Тогава (както вече бе написано в предният пост) вадиш щеката, забърсваш я с чист парцал и я вкарваш обратно, като след това веднага я изваждаш и гледаш... разликата между min и max е 1 литър... не трябва да си над max, не трябва и да си под min. Ако си под или на границата min, долей 0.5л масло от същото, което си налял последно. Ако в продължение на 2 седмици не отчиташ видимо понижаване на нивото на маслото, значи всичко е ОК.
Ако отчиташ такова, значи има 2 варианта - единият е по-приятният, при който маслото ти вече е доста старо и е за смяна. Мойта 118d не пипаше масло до един период (пробег), след което почваше да го "закача" по малко. При теб обаче с масло на 3000км едва ли е това. Другият вариант е по-неприятният, при който имаш или теч на масло (гарнитура или други уплатнения), или турбото е почнало да консумира "умерено".
След като си долял 1 литър, сега би трябвало да ти отчита почти до MAX-а... ако е дори на средата между MAX и MIN, значи по една или друга причина, мотора губи масло. По-добре отиди и й направи една пълна диагностика, може и бързо да намерят проблема.
P.S. Недей да се разочароваш от автомобила, на базата на този проблем, защото тази 8 годишна кола като нищо може вече да е на 4-500к километра и турбината да е тръгнала да си заминава (и тя вероятно не е оригиналната, ами вече е сменена), или някои гарнитури са се скапали след такъв пробег. След като не й знаеш сервизната история , не е много удачно да вярваш на показанието на компа за изминатият пробег.
Re: Ниво на маслото в двигателя
Колега, Mollov аз уточних ,че при такова измерване ( каквото предлагаш ) не мога със сигурност да определя нивото на маслото защото колкото и пъти да го правя щеката излиза зацапана. Знаеш ,че тръбичката в която влиза щеката е с голяма извивка и при изваждането се опира по стените и нещо не мога да определя с някаква сигурност до къде е маслото. Както и да е ... Мерси все пак, неудобно е ,но май това е начина.Не ми е първи автомобил за да не знам как се мери маслото просто така да се зацапва щеката не съм виждал.Но пък за 1 път имам дизел ...та затова имах малко съмнения . А между другото има и електронно измерване ама нещо не мога да го изкарам на дисплея на борда, поне така пише в книжката. Течове няма.
В понеделник ще сменям филтър подкартерни газове казаха ,че с това се започва. Казаха ми от сервиза ,че ако този филтър е запушен вкарва масло в турбото и затова намалявало. Това ли означава " турбото да консумира масло"?
Естествено ,че не вярвам на километрите , но вярвам на състоянието на колата и се надявам да ми се размине с това. Ще пиша как се развиват нещата.... мноо филтри мнооо нещо брей
В понеделник ще сменям филтър подкартерни газове казаха ,че с това се започва. Казаха ми от сервиза ,че ако този филтър е запушен вкарва масло в турбото и затова намалявало. Това ли означава " турбото да консумира масло"?
Естествено ,че не вярвам на километрите , но вярвам на състоянието на колата и се надявам да ми се размине с това. Ще пиша как се развиват нещата.... мноо филтри мнооо нещо брей

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Ниво на маслото в двигателя
Това с маслото не е баш така... остави колата да постои поне 3-4 часа, после извади щеката, почисти я, вкарай я пак, извади я и я погледни... НЯМА НАЧИН да е омаслена сериозно над показанията за MIN и MAX, говоря за омасляване, което е доста по-сериозно и наситено... по това ще различиш до къде реално е маслото и до къде е просто зацапана... ако имаш подобно сериозно омасляване над MAX-а, значи може да имаш прекалено много масло в системата, което хич не е добре.
Ако от първият опит не стане, изкарай пак щеката, избърши я пак добре и я вкарай отново... и после огледай... зацапването над MAX-а е много по-слабо и бедно, в сравнение с това, което ти е реално показание между MIN и MAX т.е. където реално е било топнато в масло. Ако пак не виждаш разлика, а и не ти се образува капка масло към върха на щеката (ако я държиш насочена надолу), значи може и да имаш прекалено малко масло в системата, да е под MIN-а и затова да не правиш разлика.
Ако от първият опит не стане, изкарай пак щеката, избърши я пак добре и я вкарай отново... и после огледай... зацапването над MAX-а е много по-слабо и бедно, в сравнение с това, което ти е реално показание между MIN и MAX т.е. където реално е било топнато в масло. Ако пак не виждаш разлика, а и не ти се образува капка масло към върха на щеката (ако я държиш насочена надолу), значи може и да имаш прекалено малко масло в системата, да е под MIN-а и затова да не правиш разлика.
Re: Ниво на маслото в двигателя
Ами да установих ,че наистина успявам да видя нивото на маслото след няколко бъркания и избърсвания... просто на бензинови автомобили не ми се е случвало такова нещо- винаги границата е била точно очертана. Днес смениха филтър подкартерни газове и ми казаха ,че на 99% от това ми е изчезвало маслото защото беше силно изцапан и свит.
И сега моя принос към темата :
Ако моделът на колата Ви е от 2004 -2007 тези филтри са сменяеми т.е. консуматив. След тези години грешката е поправена от БМВ и Ауди и сега се правят несменяеми. Имаите го предвид ако се сблъскате с подобен проблем .
Остана само да си наблюдавам колата и да си я карам с здраве.
Благодаря за съветите !!!
И сега моя принос към темата :
Ако моделът на колата Ви е от 2004 -2007 тези филтри са сменяеми т.е. консуматив. След тези години грешката е поправена от БМВ и Ауди и сега се правят несменяеми. Имаите го предвид ако се сблъскате с подобен проблем .
Остана само да си наблюдавам колата и да си я карам с здраве.
Благодаря за съветите !!!

- baiharavel
-
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13.02.2012
Re: Ниво на маслото в двигателя
Erectus написа:Ами да установих ,че наистина успявам да видя нивото на маслото след няколко бъркания и избърсвания... просто на бензинови автомобили не ми се е случвало такова нещо- винаги границата е била точно очертана. Днес смениха филтър подкартерни газове и ми казаха ,че на 99% от това ми е изчезвало маслото защото беше силно изцапан и свит.
И сега моя принос към темата :
Ако моделът на колата Ви е от 2004 -2007 тези филтри са сменяеми т.е. консуматив. След тези години грешката е поправена от БМВ и Ауди и сега се правят несменяеми. Имаите го предвид ако се сблъскате с подобен проблем .
Остана само да си наблюдавам колата и да си я карам с здраве.
Благодаря за съветите !!!
Колега какво означава изцапан и свит??????? Когато е изцапан се разглобява и почиства и ако мембраната е еластична и здрава се почиства и тя... сглобяваш ,монтираш филтъра и газ.
Re: Ниво на маслото в двигателя
Добре, тъй като не знаех как изглежда новия филтър подкартерни газове съм се изразил неправилно с това "свит".
Прилагам няколко снимки на филтъра който смениха. Не виждам как се разглобява това ??? най- вероятно е от старите модели за които писах в предния пост или неразглобяем.
Kъм колегата от предния пост ... можеш ли да постнеш точни инструкции (step by step) как вадиш електронното измерване на маслото на таблото на борда? Ще съм много благодарен, а мисля си и не само аз)))
Прилагам няколко снимки на филтъра който смениха. Не виждам как се разглобява това ??? най- вероятно е от старите модели за които писах в предния пост или неразглобяем.
Kъм колегата от предния пост ... можеш ли да постнеш точни инструкции (step by step) как вадиш електронното измерване на маслото на таблото на борда? Ще съм много благодарен, а мисля си и не само аз)))
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Vasil03
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 16.10.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Audi Q7 & BMW X1
Re: Ниво на маслото в двигателя
Ох...и на мен ми гори масло....на 7/8 хиляди км ми пада на минимум.....но аз като се замисля често я карам над 3500 оборота, Вн - Сф ми е редовен маршрут и като мина през Бургас - 360 км магистрала....тя просто не иска да върви бавно
преди 3 месеца долях 0,5 масло и сега пак иска....незнам това нормално ли е....апък е само на 100К мъникът.....кажете ако има някой идея....не че ми е проблем да си наливам масло от време на време....но да не стане нещо по сериозно на финала....ползвам на Бмв 5х30!

"When you borrow a lot of money to create a false prosperity, you import the future into the present. It isn't the actual future so much as grotesque silicone version of it. Leverage buys you a glimpse of a prosperity you haven't really earned. "
- Michael Lewis, "Boomerang"
- Michael Lewis, "Boomerang"
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Ниво на маслото в двигателя
Vasil03 написа:Ох...и на мен ми гори масло....на 7/8 хиляди км ми пада на минимум.....но аз като се замисля често я карам над 3500 оборота, Вн - Сф ми е редовен маршрут и като мина през Бургас - 360 км магистрала....тя просто не иска да върви бавнопреди 3 месеца долях 0,5 масло и сега пак иска....незнам това нормално ли е....апък е само на 100К мъникът.....кажете ако има някой идея....не че ми е проблем да си наливам масло от време на време....но да не стане нещо по сериозно на финала....ползвам на Бмв 5х30!
Пробвай с Castorol EDGE 5/30.
Masloto BMW има мн ментета.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Ниво на маслото в двигателя
Erectus написа:Ами да установих ,че наистина успявам да видя нивото на маслото след няколко бъркания и избърсвания... просто на бензинови автомобили не ми се е случвало такова нещо- винаги границата е била точно очертана. Днес смениха филтър подкартерни газове и ми казаха ,че на 99% от това ми е изчезвало маслото защото беше силно изцапан и свит.
И сега моя принос към темата :
Ако моделът на колата Ви е от 2004 -2007 тези филтри са сменяеми т.е. консуматив. След тези години грешката е поправена от БМВ и Ауди и сега се правят несменяеми. Имаите го предвид ако се сблъскате с подобен проблем .
Остана само да си наблюдавам колата и да си я карам с здраве.
Благодаря за съветите !!!
колега,
според мен като са сменяли маслото не са и заредили правилното количество.
Сипали са по-малко.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Ниво на маслото в двигателя
Vasil03 написа:Ох...и на мен ми гори масло....на 7/8 хиляди км ми пада на минимум.....но аз като се замисля често я карам над 3500 оборота, Вн - Сф ми е редовен маршрут и като мина през Бургас - 360 км магистрала....тя просто не иска да върви бавнопреди 3 месеца долях 0,5 масло и сега пак иска....незнам това нормално ли е....апък е само на 100К мъникът.....кажете ако има някой идея....не че ми е проблем да си наливам масло от време на време....но да не стане нещо по сериозно на финала....ползвам на Бмв 5х30!
~1л масло на 8 хил.км. не е драма. Виж дали не тече от гарнитурата на капака на клапаните или някъде другаде за всеки случай, но този разход е горе-долу нормален

Never mistake motion for action...
- Veson
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 696
- Регистриран на: 26.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E87 120d
- Мечтае да кара: x6
Re: Ниво на маслото в двигателя
Споко и аз доливам от време на време като светне ламбата )) Оказа се, че не доливам достатъчно. По принцип е добре нивото да е над средата на щеката, малко под максимума. И после само проверявай периодично дали гори бързо. Но и аз не мога да свикна, в сравнение с Е46 цата... там за 4 години почти не си спомням да съм доливал и да ми е светила ламбата, ама по-новите коли са така.
stay tuned


- turbobanana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: 26.12.2007
Re: Ниво на маслото в двигателя
Забелязал съм, че германците, които карат много по магистрала наливат и над максимума 
Просто когато минаваш за седмица 3-4000 км при магистрална скорост си харчи...

Просто когато минаваш за седмица 3-4000 км при магистрална скорост си харчи...
Re: Ниво на маслото в двигателя
Колеги имам същият проблем! 2005г, 2.0 - 163 коня. Колко точно масло събира двигателя? казаха ми 5,5л и като извадя щеката е малко под MAX. Оставил съм я 4ч. и като бръкна с щеката и е малко под max. Това нормално ли е или да долея още масло?Възможно ли е да събира 5,7л ???
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани